{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

Flytning {{forumTopicSubject}}

Vi flytter D. 14/2 fra vores privat lejede hus.
Udlejer og maler har således 14 dage til at istandsætte huset, ligesom der står i kontrakten.

Udlejeren skriver så nu at de nye lejere gerne vil flytte ind D. 24/2.
Vi skriver så tilbage, at vi så forventer ikke at skulle betale fuld husleje for februar måned.
Det vil udlejeren absolut ikke være med til, men han mener, at vi stadig skal gå med til at overdrage huset der, da vi så ikke står til ansvar for det, hvis der f.eks er indbrud.

Jeg vil gerne have lidt gode råd omkring situationen.
Jeg synes umiddelbart ikke, at jeg har lyst til at betale 6 dages husleje for de nye lejere. Det er alligevel 1800kr vi mister. Han mener vi kan være ligeglade, da vi jo alligevel ikke bruger huset.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytning
  • #2   3. feb 2016 Jeres forsikring dækker jo uanset. Selvfølgelig skal i enten have dækket de 1800 ellers beholder i huset.

  • #3   3. feb 2016 Isabelle- Han skriver at hvis vi siger nej, så flytter de bare ind D. 29/2.
    Jeg vil skisme ikke være med til at betale en andens husleje i 6 dage.
    Men jeg er nervøs for at han røvrender os, og stadig lader dem flytte ind før tid.
    Men huset skal gennemgås efter istandsættelse , så det skriver jeg bare skal ske D. 28 eller 29

    Ved ikke helt med forsikringen for vi flytter jo ud af huset D. 14/2.


  • #4   3. feb 2016 Hej.
    Spørg igen, om der ikke burde ske fradrag for husleje?


    Hvis det passer jer godt at flytte ud tidligere alligevel, kunne I jo aftale besigtigelse tidligere. Selvom udlejer ikke er flink og rar, kan I jo aftale at være flink og rar ved jeres medmennesker. -

    Men husk at udlejer SKAL skrive under på, at alle mangler er fundet ved overdragelse så I ikke hæfter fx hvis nye lejere slår buler i ting ved indflytning.


  • #5   3. feb 2016 Selvfølgelig skal i ikke betale for de nye lejere , så flytter de ind før betaler de .

    Tænker de selvfølgelig gerne vil i før for at de kan være ude og have rengjort gammelt lejemål til weekenden.

    Har du ikke nogle naboer der evt lige kan holde øje med hvornår de nye ankommer ?

    Her fik jeg nøglerne 7 dage før tid , men pengene for den periode fik gamle lejer da tilbage smiley

    Og indbrud i en tomt hus det dækker husejers forsikring da.
    Men som du selv skriver flyttesyn kan fint blive mandag den 29 det skulle der ikke være noget i vejen for. jeg ville som helene også skriver have flytte syn INDEN de nye lejere ankommer


  • #6   3. feb 2016 Sabrina- Men dækker forsikringen også når vi har meldt adresseændring fra D. 14?
    Jeg har fuldt forståelse for at de nye lejere gerne vil flytte ind i weekenden, men ja så må de jo betale for det.
    Hvis flyttesyn bliver D. 29, så kan jeg selv se om de er flyttet ind. Ved bare ikke om man kan gøre noget ved det, hvis de er.


  • #7   3. feb 2016 Det skal den dække , det er en risiko husejer tager når han vælger at leje huset ud. Det er en erhversrisiko med tomme lejemål i kortere eller længere perioder, og reglerne er jo at i skal fraflytte 14 dage før.

    Hvis det viser sig at de er flyttet ind før så kan du få lo /llo ? til at hjælpe dig med at få dine penge retur, hvis udlejer står stejlt på at han ikke vil tilbage betale.
    Det bedste er at sørge for at få alt på skrift (sørg for at gemme det) og så hold øje eller får naboerne til det .

    Skulle de flytte ind inden flyttesyn (der er aftalt i forhold til fraflytning og de 14 dage til at ordne lejligheden i, dog inden den skal være indflytningsklar den 1/3) så er det også noget llo kan hjælpe med, Han skal så kunne bevise at det er jer og ikke de nye der har lavet evt fejl og mangler


  • #10   3. feb 2016 Kan det egentlig ikke være lige meget , om de nye lejere flytter ind den 24/2 ...
    Hvis I er flyttet ud den 14/2 .... skal I jo alligevel betale husleje hele måneden ( hvis der ingen ny lejer var ..... og I normalt har den måneden ud.)

    Jeg må indrømme , at jeg ikke ville hænge mig så meget i de 6 sølle dage ... og den nye lejer har lidt tid til at gå og gøre i stand. ...

    Men sådan er vi jo så forskellige ...... eller også er jeg bare ikke så nøjeregnende . smiley


  • #12   3. feb 2016 Selvfølgelig skal kommende lejer betale for de 6 dage, ligesåvel som du skal have refunderet de 6 dage. Jeg synes da egentlig efterhånden du har haft dit hyr med den udlejer... smiley

    Da vi fraflyttede vores lejlighed i Århus blev jeg kontaktet af de kommende lejere. De ville gerne overtage dagen efter vi fraflyttede (da der ikke skulle udbedres noget efter flyttesyn). Det kunne vi da godt aftale, HVIS det blev kørt igennem boligforeningen, de betalte huslejen og vi fik refunderet tilsvarende. Det ville de ikke være med til. Vi kunne få betalt den strøm de brugte. De ville iøvrigt bruge de 14 dage til at sætte ny hems op inden de flyttede ind..

    Det blev et nej fra os, fordi vi hæfter for lejligheden til den dato vi betaler for. Ligeledes hæfter vi for el, vand og varme. Jeg vil ikke betale for at andre skal bruge min lejlighed, og hvad hvis de laver nogle skader? Vi fik at vide at selvom der var blevet lavet flyttesyn, ville vi ALLIGEVEL hæfte for eventuelle uforudsete ting indtil den dato vi betaler husleje. Hvem ville ikke bruge en "gratis" lejlighed til at bo i i 14 dage? De påstod jo at de ville lave mad og gå i bad i deres egen lejlighed.. Well... Nej tak.. Så jeg var pludselig usamarbejdsvillig...

    Det var iøvrigt formanden for vores beboerforening der skulle overtage vores lejlighed. Men hun ville ikke lave en aftale med boligforeningen... smiley

    Da vi flyttede til århus overtog vi da også selv lejligheden før tid, men det var da med tilsvarende husleje og forbrug.


Kommentér på:
Flytning

Annonce