459 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "forskellen på spor"
Knæk på spor
Inspireret af den anden tråd om spor ;-) Jeg træner spor med Jackpot. Har også en enkel video herinde med det. Han bliver bedre til knæk, og jeg tror bare det er tiden og øvelsen der gør forskelle...
Inspireret af den anden tråd om spor ;-) Jeg træner spor med Jackpot. Har også en enkel video herinde med det. Han bliver bedre til knæk, og jeg tror bare det er tiden og øvelsen der gør forskelle...
Skrevet af: Bella- nu med Jackpot - 30. jan 2014
Synligt IPO spor?
Jeg har lige læst en kommentar på facebook: "[i]når du deltager til ipo spor , er det meget "cirkus præget" det vil sige , bare hoved på hunden er 20 cm ude af spor kan dommer finde på at trække...
Jeg har lige læst en kommentar på facebook: "[i]når du deltager til ipo spor , er det meget "cirkus præget" det vil sige , bare hoved på hunden er 20 cm ude af spor kan dommer finde på at trække...
Skrevet af: Tinna - 20. dec 2017
Wuhuu, træning!
Wuhuu, så er vi tilmeldt træning med Nicki. Og vi får da noget for pengene - første gang (uden hund) er 30. november.. Og så kører vi helt frem til 29. Februar 2016.. Jeg glæder mig SÅ meget! Ja, ...
Wuhuu, så er vi tilmeldt træning med Nicki. Og vi får da noget for pengene - første gang (uden hund) er 30. november.. Og så kører vi helt frem til 29. Februar 2016.. Jeg glæder mig SÅ meget! Ja, ...
Skrevet af: Milla - nu med schæfer & collie <3 - 21. nov 2015
Få billig hjælp fra private
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
Seneste udførte opgaver
- Nedtagning af to lamper 700 kr.
- opvaskemaskine montering 700 kr.
- Nyt amatur 900 kr.
- Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
- Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 794
Altså hvis du mener hvad forskellen er på at gå et spor og for eksempel at lave et feltsøg, så er der noget forskel. Et spor er, hvor man eksempel sætter sin fodfært ved, til at starte med, går lige ud på fx. en græsplæne og man derefter sætter hunden til at følge sporet. At lave et feltsøg vil sige at man har lagt en eller anden genstand - kunne være en bamse - inden for et afmærket felt. Her skal hunden søge, finde genstanden og komme tilbage med det...
Ved ikke om det var det du søgte og det er også meget kort fortalt det her.
Næste gang du laver en tråd skulle du måske uddybe lidt mere i overskriften. Eksempelvis: "forskellen på spor og søg", så får du nok mere respons!
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 305
Vil jeg gøre næste gang =)
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.356
Søge spor: En person er gået gennem et område et stykke tid i forvejen og er ude af syne. Herefter bliver hunden sat igang med at søge, hvor den følger den rute personen har gået - enten ved at følge lugten fra de jordbakterier der er døde da de blev trådt ned, eller ved at følge personfærten (ID). Finder hunden nogle ting tabt af denne person, markerer den dem. Denne øvelse foregår med hunden i line.
Søge felt: I et afgrænset område (typisk firkant på måske 40 x 40 meter) er der gået på kryds og tværs og enten smidt eller gravet nogle ting ned, som hunden skal finde. Denne øvelse foregår med hunden uden snor, hvor den søger rundt på kryds og tværs uden at tage hensyn til hvordan dem der trådte feltet ned gik. Dvs. her søger den kun vindfærten efter de tabte genstande.
Rundering: I et skovområde er der gemt en eller flere personer, og hundeførere får så at vide hvor afgrænsningen går og hvor han/hun må gå. Herefter sendes hunden ud at søge i zig-zag mønster, og når den finder en person skal den halse af denne indtil hundeføreren kommer frem. Hunden er i denne øvelse uden spor, og den søger igen kun vindfærten efter personerne, og reagerer ikke hvsi der er sporfært i området.
/Carina
forskellen på spor og søg ?