799 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hjælp!!! Hjælp!!!

jeg har et støre problem ang hundeluftning for et stykke tid siden var jeg ude og lufte hundene og min tæve var i løbe tid(og hun duftede rigtig godt)kommer vi gående på vores sædvanlige morgen rute og ud af den blå luft kommer en ung pige i mod os med en lille gravhund og de går på den anden side af vejen (uden snor på sin)og i løbet af få min får hendes hund færten af min tæve og tonser over vejen for at humpe hende og imens den gør sig til over for hende står jeg med min store hanhund og kæmper med at holde ham (da han ikke er særlig glad for at dele sin kæreste når han ikke må .o( )og råber at hun skal kalde sin hund til sig inde det går galt så står hun med afstand lige så stille og klapper og kalder påsin hund men den var da fløjtene ligeglad og havde overhovdet ikke tænkt sig og komme med hende så er det så her mit spørgsmål er HVAD GØR JEG....???i sådan en situation hvis en af mine hunde bider(de har altid snor på og er IKKE dræberhunde de har bare deres grænser og mig oz) Mvh Nadia,Ghetto og philli.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp!!!
  • #1   30. nov 2007 skæld hende ud. man går simpelthen ikke med sin hund uden snor et sted hvor andre også går. det er uacceptabelt, uanset hvor meget styr ejerne siger de har på deres hunde! når en tæve er i løbetid, bliver alle kulrede, og så slår høreflapperne simpelthen fra.

så hvis det sker for dig igen, så råb til personen at de skal komme og tage deres hund i halsbåndet og slæbe dem væk og for fremtiden have snor på dem, ellers kan du ikke stå til regnskab for hvad der sker.

Nogen mennesker!!!!

• #2   30. nov 2007 Bare skrig: den har rabbies, den har rabbies!!

• #3   30. nov 2007 Så længe dine hunde er i snor og den anden hund er løs, ka du ik rigtig gøre noget.. Du har loven på din side.. Men selvfølgelig ik rart hvis det sku ske, men der er vist ik rigtig noget at gøre.. Ihvertfald ik særlig smart at gå imellem hvis der sku bli noget.. Har jeg prøvet.. Ik videre klogt tænkt af mig..

• #4   30. nov 2007 Hvis din hund er i snor og hendes ikke er, vil jeg mene at det er henes ansvar hvis din bider.

Jeg ved ikke helt hvad du kan gøre i den situation ud over at bevare fatningen, så dine hunde ikke bliver opildnet endnu mere

• #5   30. nov 2007 Altså jeg ville da være mere bekymret for om en hund kommer og parre hende end at din bider den.

• #6   30. nov 2007 Nadia M >

WAUV - kan du holde to hunde af den størrelse og styrke ... respekt :o)

Du kan jo ikke gøre ret meget andet end det du gør - forsøge at forhindre dine egne hunde i at gøre den anden noget, og så ellers håbe på det bedste :o(.

Sker der noget med gravhunden, er det heldigvis ikke noget du bliver holdt ansvarlig for - men selvfølgelig enormt træls hvis din hanhund får succes med at banke en anden hund, det er jo næppe noget han har brug for ...

Men altså - mod sådan nogle hundeejere der kæmper man nogle gange forgæves ... jeg havde nøjagtigt samme problem der hvor jeg boede før med en med en gravhund - han lod den også altid løbe løs og over til mine hunde (der heldigvis ikke gør andre hunde det mindste) ... det stoppede først en aften hvor jeg var ude at gå med dem efter redningshundetræningen og stadigvæk havde mit regntøj til uniform på, der ligner politiets uniform ... efter den dag var der aldrig mere problemer med ham, han kunne lige pludselig godt kalde sin hund til sig på lang afstand når han så mig ;o).

/Carina

• #7   30. nov 2007 min tæve går med næse sele så Hun kan ikke gøre så meget det er mere ham den store der har bare været SÅ meget og "kamphund" osv vil ikke ende på forsiden af EB eller BT pga af noget der ikke er min skyld har prøvet det utallige gange det med at en fremmed hun kommer ud af den Blå luft på åben gade og det er som om flok ikke rigtig vil gå imellem mine og deres (kan jeg da godt forstå et sted)og det er som om de bare overlader det til hunde selv.....? sygt ikk

• #8   30. nov 2007 Jo - men selv da jeg havde min gamle labrador-blanding oplevede jeg det samme :o(.

Og han var bestemt ikke venlig overfor andre hanhunde der kom rendende hen til ham - og så stod jeg der med to hunde der skulle skilles ad - kors hvor har jeg været rasende mange gange :@.

/Carina

• #9   30. nov 2007 sys bare det er utroligt at fordi deres "kan" er det ikke ens betyning at min "Kan" og slet ikke når der er en tæve i løbetid.....Altså!

• #10   30. nov 2007 har oz prøvet og skille 3 hunde ad mine 2 og en anden fremmed hund (uden ejer)

• #11   30. nov 2007 Hej Nadia.
    Du skal sige til hende at hun skal få kaldt sin hund til sig og det med det samme og så må hun få kridtet støvlerne og bevæge sig over på den anden side af vejen. Og ellers lærer at have kræet i snor!
    Jeg har en gang råbt til en mand med en løs amstaff der var parat til at ballade (han kunne ikke kalde den ind) at hvis han ikke hentede det snerrende kræ nu(!!!!!) så slap jeg begge mine som havde hidset sig godt og grundigt op over for den provokatør der. Jeg siger dig at så kunne han få hentet den.

Det er en meget ubehagelig situation at stå i. Men uh(!) der er mange af den slags hundeejere.;-(

Smukek hunde du har i øvrigt!

Sarah

• #12   30. nov 2007
    Jeg plejer også at sige at min hund bære en smitsom sygdom. Så får de sgu fingeren ud.

• #13   1. dec 2007 Ja mit bud er at hun ikke har anet hvad hun skulle gøre, så det var godt der ikke skete noget.

• #14   1. dec 2007 Dennis W, jeg har endnu ikke set hunde der har kunnet opføre sig normalt og lytte til ejerne når de møder en tæve i løbetid. Hvis du har - heldige dig. men det er nu altså ikke det vi snakker om i denne omgang smiley

• #15   1. dec 2007 Laila C: vores hanhund har altid trænet op og ned af tæver i løbetid og han er helt klar over hvor når de er klar til "noget" og hvornår de ikke er. Han er overhovedet ikke interesseret andet end de dage hvor det er muligt at få noget ud af det. Desuden er han aldrig ude for pædagoisk rækkevidde når det kommer til Damerne.

• #16   1. dec 2007 Ps: vores hanhund er kun trænet på guffer, leg og klikker. Udelukkende positiv og sjov. Ikke med "løftespark" m.m.

• #17   5. dec 2007 kære alle 1ooo tak for jeres kommentar det hjælper lidt på fremtiden´s gå turer glædelig jul og godt nyt år alle

Qnuz Nadia og G+P

Kommentér på:
Hjælp!!!

Annonce