{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.955 visninger | Oprettet:

Japansk Spids Temperament {{forumTopicSubject}}

Jeg er den heldige ejer af en skøn JS hvalp - en hanhun på 5 mdr - han hedder W (har ikke fået ham præsenteret herinde endnu - men det kommer snart). Vi er en familie med 2 teenager og W er faldet fantastisk godt til og er forlængst blevet en del af familien. Han får masser af omsorg, kærlighed og opmærksomhed - og vi nyder at tage ham med i skoven og træner flittigt (også til hvalpetræning) og han er dygtig og elsker at lære. Han er glad og venlig mod andre hunde og mennesker. Han er renlig og sover uden problemer natten igennem. Mit ? går på det faktum at han ikke rigtig gider putte/ligge tæt med os - er det normalt ? Synes jeg hører om mange hunde (ogsp hvalpe) som elsker at blive nusset og helst vil ligge med hovedet helt inde til deres ejere....W sover i kurv i gangen men i weekenden kommer han ind i sengen og ligger hos os...men han søger oftest ned i fodenden hvor han sover lidt videre eller slapper af....vi kan kalde og lokke men han gider det ikke rigtig....og nogle gange hvis man ligger sig ned tæt til ham og klør ham (fx på gulvet) så rejser han sig engangimellem og går hen og ligger sig et andet sted.... er det normalt for en JP og/eller blir det anderledes med en voksen ? Ellers er han særdeles kærlig og søger altid vores selskab og sover hver aften ved vores fødder....han "sir farvel" ved yderdøren og venter på os der (glasdør) når vi kommer hjem...det undrer mig bare at han "trækker sig af og til" og som "ny mor/hundeejer" spekulerer man jo altid på om man gør det rigtige og hunden er 100% glad og tilfreds smiley

Nogle input ?

Mvh Gitte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Japansk Spids Temperament
  • #1   2. dec 2007 Hej Gitte. Lyder nøjagtig som sonja da hun var mindre.. !
    Jeg troede jeg havde fået den forkerte hund, og at der var noget i vejen med hende, men ikke alle hvalpe er ens..
    Sonja, efter 2 løbetid er blevet mere putte-syg, men til et vis punkt. Hun bestemmer når hun vil putte og ligge også kun i fodenden.. Tror der er mange hunde som er sådan, som der er mange hunde som er putte-syge.. Det bliver nok edre med alderen men regn ikke med en hund som ligger oven på dig i sofaen:)

• #2   2. dec 2007 Det med at han ikk vil putte tæt kan have noget med hans pels at gøre. Det er jo pokkers varmt!

Men vil sige at Louie (pomeranian) som jo oss er i spids, ville heller ikk nusse da han var yngre, det er først kommet efter han er blevet ældre. Jeg blev bare ved med at nusse ham og roste ham når han ville putte med mig. Og nu sys han det er hyggeligt at putte lidt og nusse. men han er stadig ikk en sofahund.

• #3   2. dec 2007 både ja og nej

en japansk spids har en vist portion selvstændighed, så der skal arbejdes med det at ville være tæt.
    Altså være tæt når i vil og ikke når det passer ham.
    jeg plejer at sige til mine hvalpekøbere, at de skal bestemme sig for at nu skal der nusses, sætte sig med hvalpen. Måske vil den blive urolig og ville væk, men det skal man ikke lade den gøre, men blive ved at snakke beroligende og holde på hvalpen til den bliver rolig, derefter giver man fri og slipper hunden. en hvalp har ikke den store tålmodighed. Efterhånden skal man forlange den bliver i længere og længere tid, men aldrig give fri før hvalpen er rolig.
    jeg har 3 meget kælne og hengivne hunde, der elsker hvis vi vil nusse. Jowina og Bianca har villet det fra starten, mens vi har måtte bruge overnævnte metode til Galia.
    De er altid tæt på os. vil gerne sidde tæt i sofaen og sover med os i sengen. Det kan dog blive for varmt og så går de under sengen

• #4   2. dec 2007 Jeg har også været vant til at mine lundehunde har elsket at putte sig hos mig, ligge på skødet osv.
    Fossi kom til os da han var 11 uger, han mente at det var dejligt at blive nusset, men når han sad på gulvet....
    På skødet gad han kun sidde når vi var i byen.

Nu er han 2 ½ år og kan godt sidde og nusse... når han altså selv kommer og vil. I sengen vil han helst være i fodenden + oven på dynen.
    Han er begyndt at komme og vil under dynen når det begynder at blive lyst men det er som "pendler" -under dynen lidt, så går han ,5 min efter vil han under dynen igen, så går han osv.

• #5   2. dec 2007 Jeg tror aldrig at du får en puttegøj ud af ham. Det er jo ikke just naturligt at putte og hans pels spiller klart ind her også.

Han kan lære at nusse er rart, men det bliver nok aldrig noget han selv vil komme og bede om i større udstrækning end nu... Jeg kender ikke hunden, så det kan jo være at jeg tager fejl/er "misinformeret".

Jeg havde en hund uden ret meget pels, som klart følte sig trængt når jeg ville putte med hende. Vi trænede og det blev bedre, men det lå ikke til hendes natur.
    Min anden hund ville for så vidt gerne, men han fik det for varmt - han valgte fodenden mens ham jeg har nu er overbevist om at han DØR hvis han ikke kan ligge i ske med mig. Han har også det fysiske behov for varme i kræft af tynd pels og ingen fedt

• #6   2. dec 2007 Karlo var sådan som du beskriver, da han var i den alder. Efter han er blevet kønsmoden er han dog blevet rigtig glad for at putte, men han gider kun med min kæreste og jeg... så det kan være det kommer...

Kommentér på:
Japansk Spids Temperament

Annonce