{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.631 visninger | Oprettet:

DER RØG NÆSEN! {{forumTopicSubject}}







Jeg vil dele en temmelig slem episode.. min mand fortalte mig her i weekenden ... imends min datter og jeg var i køge på juleskibet fra bornholm...
Een af hans gamle bekendte.. der går meget op i jagt.. har igennem mange år haft ruhårdet hønsehunde... indenfor de seneste 4-5 år... har han haft ikke mindre end 7 stykker af racen! lever de ikke fulgt op til hans forventning... blir de skudt!
Hans seneste hund... havde for nogen måneder siden bidt ham voldsomt i kinden... da han gav den mad!! dette tog han som ingenting... men et led i hundens opdragelse... !!! altså at man stikker hovedet ned i hundens madskål ...og den vej gir hunden signaler om hvem der er førehund i hjemmet!!!!
Det skete så igen...her i weekenden!!
Denne gang tog hunden hans næse!!!
og da hans kone og en ordenlig ispose foer afsted til hospitalet... blev de mødt af en læge der spurgte... hvor er næsen henne??
konen og en falck mand tog hjem for at finde den afbidte næse... den fandt de,,, men vævet var dødt på stumpen.. og kunne ikke bruges!! så han skal nu ha bygget en kundtig næse op... her med tiden!!
Mit spørgsmål til jer...er nu....
i mine øjne... har jeg ikke erfaring med den ruhårdet hønsehunds race... ved det om den at den er en sej hund.... der går langt for at føje sin ejer.... er nem at opdrage... og er ikke den hund man forbinder med at være bidsk!
jeg mener ikke det er alle mennesker... der egner sig til at holde dyr? og mener heller ikke disse opdragelsesmetoder er rigtige? og at en hund...uanset race..vel osse har en grænse?
og at man gir hunden en 2 chance...efter den har bidt 1 gang..... er forkert...?
Denne familie har gudskelov ingen børn... men hvordan er jeres syn i en sådan trakisk hændelse?
Jeg mener det er forfærdeligt ..det der er sket... men mener det bestemt er så selvforskyldt!
Hunden er nu aflivet... og har det nok bedre ..der hvor den nu er.....
Han har tidligere.. for ca 20 år tilbage haft rorweilere... den ene han havde.... sprang igennem vindue... for at få fat på lille pige på løbehjul!!! derefter havde han ikke dem!! Jeg håber det tegner et billed af denne person?
skriv gerne jeres mening om en sådan person... og hvis I kender til lignende episoder,.











Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DER RØG NÆSEN!
  • #1   4. dec 2007 hmm man kan jo tydelig se at denne person ikke burde have hund og at han har fortjent aqlt hvad de hunde har gjordt ved ham..

  • #2   4. dec 2007 :o( sikke noget....Men vil mene det er ham der er forkert på den.

    For en hund har da også grænser for hvad den kan finde sig i.
    Heldigvis de ingen børn har så det ikke gik ud over en af dem.....


  • #3   4. dec 2007 Hahaha,han lyder sq ikke til at ha opfundet den dybe tallerken:-)

  • #4   4. dec 2007 Han skulle måske prøve at læse lidt om hvad det vil sige at have hund.
    Han har helt sikkert fået hvad han har fortjent. Stakkels hunde, hvor har de dog haft det skidt hos ham


  • #5   4. dec 2007 Betina-PIIIFT-Kent-Majbritt... det så osse stort set det jeg føler om denne sag,,, og har en smugle svært ved at føle ynk for ham=o//

  • #6   4. dec 2007 jeg er nærmest mundlam
    håber at han er blevet kureret for at have hund nu.


  • #7   4. dec 2007 Så kan han lære det;-)

  • #8   4. dec 2007 Griner lidt og tænker så kan han sgu lære det.... Hans hovede har intet at gøre i hundens madskål så ja han har fået som han har fortjent..... bare en skam at det er hunden der må bøde for hans dumhed og uvidenhed.... men ja hunden har det nok bedst hvor den er nu.....

  • #9   4. dec 2007 Connie: ...tænk... jeg tror desværre.. ikke det er sådan at han er blevet afskrækket af dette... men vil da følge med i hvad han gør,,, da han bor længere nede af vejen!!

  • #10   4. dec 2007 Næææ han skal ikke have Ynk..........

    Syntes da han selv har redt den seng han ligger i.


  • #11   4. dec 2007 Dennie.; det nemlig lige det han kan....
    Mandau: jeg kan heller ikke se hvad hans hoved skulle der!! men der er jo nogen der er så "kloge" i deres opdragelsesmetoder!


  • #12   4. dec 2007 Eller også tror han måske hunden skal have bank for at lære det, Kan da kun håbe på han ikke får ny hund, det ville da være synd for hunden

  • #13   4. dec 2007 Mandau: tja... vi må håbe...
    sidder og tænker på hvordan man kan fortælle en sådan person... at han bare ikke er egnet til at have hund.... det kan man nok ikke..... og har I erfaring med at denne race er så bidsk? det er den da ikke vel? jeg kender desværre ikke så meget til den.... og ved der er brodne kar indenfor alle racer... meeen ...alligevel.... tingene hænger vel sammen... opdragelse.. og hvordan man former hunden... og tillægger dens sind?


  • #14   4. dec 2007 Jeg har ikke ondt af manden..

    Men jeg vil sige dette.. Jeg vil /skal /må kunne komme til min hund .. også når den spiser..
    Dette bliver trænet lige fra hunden kommer ind af døren..

    Jeg vil kunne tage noget fra hunden hvis den ikke må få det.. en plade chokolade feks.. piller.. rengøringsmiddel osv osv..

    Det bliver bare øvet med dens mad og kødben..

    Men alle de hunde jeg har haft deler gerne deres mad og ben med moar her =)


  • #16   4. dec 2007 Det er sku ærgeligt at myndehedderne ikke kan gå ind og give personer rødt kort i omgang med dyr.... Jeg har aldrig hørt om at denne race skulle være bidsk.... men har hørt om at stikke hovedet ned i madskålen til ens hund når den spiser... det gør vores lille datter jo.. når hun vil lege hun spiser med harald... men han siger ikke noget til det, andet end går væk. Jeg tror både hund og ejer har haft et problem... hundens er så ejerens skyld. Mon ikke han har fået en lærerstreg og man kan håbe han ikke anskaffer sig et nyt offer. Jeg håber ikke han går på jagt med samme dumhed som han holder dyr.

  • #17   4. dec 2007 Nina.... Det mener jeg også at man skal kunne.... Men jeg mener ikke at stikke hovedet ned i hundens skål er den rigige måde at gøre det på... Jeg kan også tage alt fra Vuck og hvis jeg ville kunne jeg også stikke hovedet ned i hans skål for han går bare væk fra skålen når jeg kommer.... han har nemlig lært at hvis jeg kommer til ham når han spiser så er det for at bytte eller for at putte noget der er mere lækkert i hans skål.. og så bakker han gladeligt væk fra den... jeg kan ligge på gulvet og så ligger Vuck på min mave og guffer kødben han ved nemlig at jeg aldrig kunne finde på at tage det fra ham uden at han fik noget i bytte...

  • #19   4. dec 2007 Den er normalt ikke bidsk, men alle hunde kan jo blive det. Og især hos en tumbet hundeejer.Herunder står lidt om racens temperament, så det er jo manden der er bindegal.

    Sikker, behersket, ligevægtig, ikke vildtsky, hverken skudfølsom, sky eller aggressiv


  • #20   4. dec 2007 Nina: dette vil jeg gi dig ret i.... jeg sitter Harley af... og siger værsgo.. når maden skal indtages... katten Fritz ..kan stå og spise af hans mad samtidig... og har osse lært at kunne ta hans kødben fra ham...når han kommer og viser dem til os... og han ved han får det igen... med ros..... men jeg mener osse... en hund skal ha ro til sin mad... og vide det er hans mad... ligesåvel... den osse skal ha lov at ha fred... bare et sted i huset... når det er det den vil ha,,,, at man respektere... at den kan få ro,,, *SS*

  • #21   4. dec 2007 Det er da tragisk at et menneske skal miste sin næse... Det ødelægger jo hele hans ansigt !!!!
    Og må udover det være EKSTREMT smertefuldt.......

    Men udfra det du skriver så satte hunden en grænse....
    Jeg tror virkelig at en hund skal dríves langt ud for at skamfere sin ejer som den burde se op til og respektere..

    Jeg har som sådan ikke noget imod at jægere skyder deres hunde...
    Men så mange hunde på så få år !? Det er da frådseri med liv....... !!!

    Det er helt klart et eksempel på at selvom at man har været hundeejer i mange år - Betyder det ikke at man ved noget om hunde !!!


  • #22   4. dec 2007 OMG den mand skulle da holde sig LANGT væk fra at have hund -eller dyr i det hele taget.
    Self må hunden ikke bide, men man må da forvente at det kan ske når man stikker hovedet ned i dens madskål!

    Man kunne da håbe han dropper at have hund fremover:o(


  • #23   4. dec 2007 annette - Kaoz spiser i køkkenet, er det ben han får tager han dem med ned i sin seng, eller beder om at komme udenfor..

    Jeg kræver ikke at han afleverer alt han har hver gang.. Men jeg vil dælme kunne traske hen over ham mens han gumler ben..
    Ligesom jeg vil kunne bede ham om at lade benet blive ude og han selv skal ind..

    Han er i fred når han ligger på sin pude i gangen.. Men kigger jeg ikke ud til ham med mellemrum og siger det er et lækkert ben, så trasker han ind i stuen for at få det bekræftet *GG*

    Desuden rører han ikke kødben når jeg ikke er hjemme.. Om det er fordi jeg har lært ham at dele ved jeg ikke.. Men lige så snart jeg kommer hjem går han i krig med det *GG*


  • #24   4. dec 2007 Mandau - Jeg spurgte engang koen om jeg måtte smage hans politistav.. og så stak han den ind i munden på mig *bwadder*

    nu sidder jeg ALDRIG i hovedhøjde og spørger *GG*


  • #25   4. dec 2007 Var det ikke en ruhåret hønsehund, der bed en 12 årig piges cocker hvalp ihjel, efter adskillige andre overfald? Det blev fortalt herinde på et tidspunkt, men kan ikke huske af hvem...

    Men tror ikke det er et generelt problem for racen


  • #26   4. dec 2007 Nina... Griner.. jeg har også fået Vuck kødben i munden engang.. det er ikke så lækkert men kunne se at Vuck synes det var hyggeligt... Så engang imellem tager mor her gammelt tøj på og så ligger vi på gulvet og hygger med Vucks kødben jeg ønsker dog ikka at smage på det mere men så må jeg jo bare gøre som om når han tilbyder mig det.... det er lidt sødt når de kommer til en og vil dele.......

  • #27   4. dec 2007 Nina: mener bestemt osse disse metoder du bruger..er med til at hunden din kun kan føle sig tryg,,, og heldigvis..er vi jo mange..med rette forståelse omkring det at gi vores kære dyr en tryghed og forståelse for at vi alle kan være og begå sig i hver en situation... og det sandelig rart... men at stikke hovedet ned i madskålen. til hunden.og måske stå der og knurre lidt for at vise.. man altså er den der bestemmer... er jo en hel misforstået opgave man er igang med... *S*

  • #28   4. dec 2007 Mandau - Ja man kan i hvert fald konkludere at vores basser IKKE har hverken madaggresioner eller frygt for at dele ; )

  • #29   4. dec 2007 Nina... Ja og det er dejligt betryggende at vide for sådan er han overfor alle der kommer her... og så behøver man ikke være bange for at der sker noget.......

  • #30   4. dec 2007 Annette - jeg tror helt ærligt Kaoz ville lege hvis jeg stak hovedet ned i truget og knurrede..

    Han er ikke vant til at jeg opfører mig truene når han æder *GG*


  • #31   4. dec 2007 Karina
    Jo det var det, men igen en ejer der ikke ved hvad de har med at gøre.Jeg har selv haft hønsehund i mange år, godt nok korthåret, og ved de skal aktiveres rigtig meget for at have det godt. Og det er jo nok der de bliver svigtet, det er jo en jagthund med stort J


  • #33   4. dec 2007 Stine: fint skrevet... og kan kun gi dig ret...
    Oraklet: hmmm... jeg tror desværre ikke han har fattet en meter!! men vi må se... jeg vil på afstand følge med i hans gøren... for ved ikke hvordan man kan trænge igennem og fortælle ham han ikke er egnet..=O//


  • #34   4. dec 2007 Maj Britt: du har nok ret.... at det er der , der måske er svigtet? *SS*
    Daisie: ...det nemlig lige det han gør *S*


  • #35   4. dec 2007 Annette -tror desværre osse det er mere end almindeligt svært at trænge igennem til sådanne hundeejere.

    -utroligt at man ikke undrer sig når et så stort antal af ens hunde gennem tiden, er blevet "agressive". Jeg ville da overveje hvad jeg gjorde forkert, endten når jeg købte dem, eller i opdragelsen, siden jeg fik alle de uheldige eksenplarer:o/


  • #36   4. dec 2007 Karina: den har jeg ikke hørt ..den historie. der..... det lyder rigtig trist=o//

  • #37   4. dec 2007 Jeg har været ude for en person der også ville have hund igen. Jeg har overtaget den han havde og det har været et kæmpe arbejde at gøre hande til hund igen. Han fik så en kat der ikke blev ret gammel, han havde da ikke lige bemærket at katten tabte sig. Han kom "i tanke om" at den da vist ikke havde spist så meget i 3 uger.
    Jeg sagde dirkte til ham, at han skulle aldrig nogen sinde eje et levende dyr, hvis han skal have må det blive en tøjhund på hjul, alt andet er idioti.
    Måske du skal gøre det på den måde også


  • #38   4. dec 2007 Oraklet: ja.... jeg ville bestemt osse ta mig selv op til revition ...hvis jeg i løbet af 4-5 år havde været utilfreds med de hunde jeg havde følt mig nødsaget til at aflive... det KUNNE tænkes...det var MIG der gjorde noget der ikke var rigtigt for hundene... men det vel et spørgsmål hvor mange ram man bære rundt med som menneske....og det kan ikke være mange...i dette tilfælde her..... =O////

  • #39   4. dec 2007 Maj -Britt:..... det kunne være... jeg skulle samle mod... men jeg konfrontere ham ikke alene... det må blive når jeg/vi møder ham tilfældigt..altså sammen med min mand! jeg ved ski ik hva han kan finde på....

  • #40   4. dec 2007 Ellers prøv at sige det hans kone, hun kan vel ikke finde på noget.
    Desværre med den slags mennesker,får de jo oftest en ny hund, for det var jo hunden det var galt med, ikke ejeren


  • #42   4. dec 2007 Maj- britt: ja... det tror jeg mere jeg vil prøve,,, men tvivler... hvor meget hun lige har at sku ha sagt omkring hans "hobby" men vil prøve... hun kan vel relatere til hva der er sket... og at hun måske føler sig utryk med disse hunde i hendes nærvær,,,,, det ville jeg nok bruge imod ham... som kvinde i sådan et forhold... ...jeg vil prøve Maj-Britt*S*

  • #44   4. dec 2007 AnneMette -spørgsmålet er om ikke osse en gravhund havde fået fat i næsen når manden ligefrem stikker hovedet ned i dens madskål:-O

    Men jo, give dig ret, det er nok ligegyldigt hvilken hund og til hvilket formål, så var det gået galt hos sådan en ejer.

    Og så er jeg altså lige nødt til at grine lidt: En (eller rettere 3) labrador der ikke vil apportere? hmm...


  • #45   4. dec 2007 AnneMette: de irrelevante oplysninger du efterlyser ..forstår jeg ikke helt?
    det skrevne er disse oplysninger jeg fik fortalt af min husbond... men vil gerne gå i detaljer om noget du gerne vil ha med fra denne sag? *SS*
    men er ellers meget enig med dit skrevne..*SS*


  • #46   4. dec 2007 Anne mette: jeg drager skam ingen pareleller imellem det at være jæger... og det at skyde sin hund selv?
    og det er ikke det... der er debatten i denne tråd? ..det var ihvertfald ikke min hensigt det skulle være? *SS* ..men ok,,, ting kan læses på mange måder!
    men vil gi dig ret... det ville måske være en ide... at man kunne få ham frataget sit jagttegn... og det må vel osse rygtes i disse kredse? så hvem ved...
    og at dette ville gøre ham som bedre menneske til at kunne håndtere omgang og opdragelse af dyr... tror jeg næppe!


  • #47   4. dec 2007 Hmm, man får som fortjent? Den ejer der var da helt selv 100%skyld i det. Ingen medlidenhed herfra til den mand (:

  • #48   4. dec 2007 "øjesten" ...heller ingen ynk herfra *SS*
    Annemette: Vi er ikke på gavefod med vedkommende...som sagt... kun en bekendt... og heldigvis!
    og tror næppe han ville ta imod et sådan tilbud....
    men at ramme ham ved at ta hans jagttegn fra ham...det tror jeg ville berøre ham!



  • #49   4. dec 2007 Annemette: suk... det er det jo nok.... =o//
    jeg ville nu osse bare dele denne historie med jer... og få lettet mit hjerte for disse imput man fik... og har været vidne til igennem mange år,,, så tak for deltagelsen*SS*


  • #50   4. dec 2007 Looo.Han bekræftiger lidt min fordopm jeg har omkring mandlige jægere, og den ruhårede hønsehund.
    Den ruhårede er lige så ru indvendig som udvendig, altså jan være en ret barsk hund. Nok også der for han har valgt den, og ja, den er jo desværre ret så klassisk, at hvis jægeren ikke kan finde ud af at vejlide sin hund til at blive en ordentlig jagthund, så skyder han den bare.
    I forvejen skyder han jo mange andre vidunderlige skabninger, så det--------------


Kommentér på:
DER RØG NÆSEN!

Annonce