{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

hvilken race? igen igen {{forumTopicSubject}}

Jeg kan ikke sove, så nu får i den altså igen. Mine ønsker har ændret sig en smule, så måske der er racer der passer, som ikke før har passet, ellers må i selvfølgelig gerne sige de samme racer, hvis det er det i mener passer. Der er 100 år til jeg skal have ny hund (håber jeg) for Jeg har lovet Lucky at han ikke skal have en hundehvalp i huset, og han er lige blevet 13 år i december.

Men jeg vil gerne hører jeres bud på en hund der passer på dette:

- 3-10 kg ca.

- være en sund race - kæmpe plus hvis de generelt ikke har problemer med tænderne!

- Robust sind, altså ikke over sensitive hunde

- Trænbar/være glad for træning

- Pelspleje let-moderat (jeg kommer ikke til at vaske og klippe min hund månedligt, men lidt pelspleje er okay)

- Skal fungerer omkring andre hunde af begge køn og mennesker både børn og voksne. (Der behandler den ordentligt selvfølgelig)

- Hvis den vil putte på sofaen med mig er det et plus smiley

- Skal fungere med at træne og gå lange ture udenfor året rundt, både når det sner og når det regner. Den må godt bruge dækken, men den skal ikke sige nej tak, bare fordi det er lidt koldt eller vådt smiley

- plus hvis den ikke elsker sin egen stemme alt for meget smiley
- kæmpe plus hvis den ikke fælder helt ekstremt smiley

Mit hjem:

- Rækkehus i byen med egen have
- gåture på 3-8 km om dagen afhængig af hvad hunden gider (fritløb på indhegnet areal et par gange i ugen.)
jeg træner primært Nosework og Tricks, men tilpasser mig hunden
- Skal bo med Teemo intakt hanhund på 4 kg.

(Billede af Teemo bare fordi jeg kan smiley )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytterengøring 75 kwm lejlighed i Køge 1.850 kr.
  • Små tømreropgaver 1.800 kr.
  • Flytterengøring 130 kwm 2.698 kr.
  • Rettet dobbelt dør 340 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilken race? igen igen
  • #1   29. jan Der jo mange racer. Kommer bare and på om man kan finde det rette opdrætter. Jeg har haft Boston terrier og elsker racen, men at træne dog fravalgte jeg dem pga jeg ville have en milder race af sind. Havde verdens bedste sheltie. Mega nem at arbejde, men passede bare ikke ind lige nu her. Har købt en stor puddel og har ikke fortrudt det. Men ventede også over 1 år på hende. Og brugte 1 1/2 år på at finde en opdrætter.

Hvis hundene skal kunne med børn har jeg oplevet med mine racer, dem der kan bedst med børn (jeg har to damp drenge) hvis de kommer fra en opdrætter med børn. Falder det dem naturligt med børn i alle aldre.

• #2   29. jan Jeg tænker fx Dværgschnauzer smiley Hvis du kan leve med en race der skal trimmes nogle gange om året.

• #3   29. jan Ansofie det er der, det er jo derfor jeg spørger, fordi jeg ikke kender alle racerne. Sheltie og puddel falder jo f.eks. begge to på pelsplejen smiley

Boston terrier kender jeg ikke, men tænker ikke jeg skal have en fladsnudet, men er de mere sunde end Bulldogs?

Og ja uanset hvilken race man vælger, handler det jo om at finde den rigtige opdrætter. Men at finde den rigtige opdrætter og dernæst hund, handler jo i første omgang, om at vide hvilken race der matcher en.

Mette dværg schnauzer står bestemt på listen, for Malenes nye lille Alma er en værre lille charmetrold smiley min mand har sagt i en del år efterhånden at han gerne vil have sådan en, men jeg har aldrig været helt overbevist, men hvem ved om jeg bare må have min egen lille Alma.
    Det siges at de leger ret vildt og er nogle bulderbasser, så jeg skal lige se hvordan det passer ind med Teemo.

• #4   29. jan Løwchen ... jeg kender den ikke særlig godt, men den siges at være sund og den jeg kender lyder meget som det du søger

• #5   29. jan Jeg har indtryk af at løwchen har en del pelspleje smiley Generelt er jeg ikke meget til de små langpelsede hunde. Papillonen er sådan ca. grænsen for hvor meget pels jeg føler for at passe.

Skal måske lige skynde mig at nævne, at jeg gerne vil kunne udstille, og derfor skal min hund kunne holdes i udstillingspels/fuld pels, uden alt for stort besvær.

• #6   29. jan En löwchen passer slet ikke hvis man ikke gider pelspleje, vil man udstille skal racen holdes i løveklip, det er meget krævende at holde;)
    Kleinspitz ville nok passe ret godt, der kan være. Larm på dem, men umiddelbart ikke noget som ikke kan arbejdes med

• #7   29. jan Jeg ved ikke hvorfor, men dine kriterier får mig til at tænke Norbottenspids, selvom den ligger liiiiiggee på grænsen til at kunne være for stor?

• #8   29. jan Bodil, jeg har jo alarmracer i forvejen, så jeg er helt klar på at arbejde med gøen, dog gør det mig ikke noget, hvis den næste ikke er født alarmhund, men det er mange af de små jo bare.
    Men nej pelspleje er ikke min favorit beskæftigelse, så skal ikke have racer der kræver meget af det.

Karina, jeg kender slet ikke racen. Kender godt navnet men det er også det. Den er lidt til den store side, men er alt andet perfekt, kan jeg da nok rykke mig lidt på størrelse, ville dog helst holde mig under 10 kg. Men den skal da helt sikkert undersøges. Kunne dog godt frygte om dens gøen bliver for meget, fordi den er lavet til at gø på jagt? og om den kan nøjes med det jeg kan tilbyde, for jeg kommer ikke til at gå på jagt nogensinde. smiley

• #9   29. jan Hvad med scipperke, der er vist noget lyd, ved dog ikke hvor meget, men pels, størrelse og trænings villighed tænker jeg umiddelbart passer.

Jeg har selv haft/ har meget de samme kriterier som, jeg fornemmer, du har og jeg synes det er svært at finde den "perfekte" race i den størrelse, nu skal jeg af flere årsager ikke ha ny hund, men det er lidt interessant at se hvad folk forslår, i forhold til mine tidligere overvejelser, håber du finder den perfekte race for dig og jeres familie.

• #10   29. jan My Little - Enig med Karina, norbottenspids passer fint til det du søger, bortset fra at vægten kan være en smule højere.

En af vore venner har en hanhund, der efterhånden er 13-14 år og vi går til ringtræning med nogle stykker og har gjort det gennem mange år.

En af dem vi har ringtrænet med, var den der i sin tid importerede de første til Danmark.

Ingen af dem bliver brugt til jagt, men træner rally, nosework mv. Den har lyd, men ikke mere end det kan trænes, de er ikke specielt gøende til træning og på udstillinger smiley

• #11   29. jan Maya, dem har jeg også kigget på, for nogle år siden, Kender en enkelt af racen, meget sød lille hund smiley
    og tak, der går jo forhåbentlig laaaaang tid, og både Papillon og chihuahua er begge stadig på listen over mulige kandidater, så det kan sagtens være jeg ender med det jeg kender, men det er jo altid spændende at se om der er noget der passer bedre. Chihuahua ligger jo f.eks. ikke lige til højrebenet til det jeg ønsker, selvom jeg elsker racen uendelig højt smiley kunne jeg, ville jeg bare beholde de to jeg har nu for evigt, for det passer mig egentligt fin med en træningsmakker og en puttemakker smiley Men jeg ved jo godt at uanset hvor meget jeg ønsker det, så lever de ikke evigt, og Lucky har allerede levet længere end jeg nogensinde havde turde håbe på. Han har det godt og opfører sig som en teenager, så jeg håber da han fortsætter med det længe endnu.

Nu har jeg fået kørekort, og håber at få råd til en ekstra bil indenfor de kommende år, så jeg selv kan komme rundt, og jeg har derfor lidt lettere ved både at få en der er lidt større, og at have to der skal med mig rundt til træning osv. Før har jeg været afhængig af at andre kunne tage mig med, eller samle mig op ved toget, så det er fedt at opleve friheden til selv at komme rundt og alle de muligheder det åbner. jeg er så aldrig hjemme mere, men det er en mindre detalje smiley

Kirsten det lyder ikke helt dumt, dem må jeg undersøge mere og måske være heldig at se på udstilling. og kun kæmpe bonus hvis de også bliver gamle smiley

• #12   29. jan Sheltie pels er ikke så slem. Var du får de engelsk ligner. Og det med at gø kan man hurtig lære dem fra lille af ikke er okay.

Boston er meget sunder end alle de andre. Men vil hente fra udlandet.. er ikke imponeret over det de har i Danmark pt. Dog kan de være terrier og selv om de gerne vil arbejde kan de være mega stædige.

Men tænker du at vil udstille, så der pelspleje til. Og hvis du ikke vil have noget der fælder meget eller kræver pelspleje, så der kun korthåret og ruhåret hunde tilbage

• #13   29. jan Ansofie, de korthårede hunde jeg kender, fælder mere end mine til sammen, sådan føles det i hvert fald. men jeg skal ikke have en med gulvlang pels, eller en puddel, det magter jeg simpelthen ikke. De sheltier jeg har set, har haft en kæmpe pels og været meget sensitive, og det matcher mig slet ikke. om de har været racetypiske ved jeg selvfølgelig ikke, men det havde jeg indtryk af at de var. smiley
    Men om hunden er korthåret, semi langhåret alla papillon eller ruhåret er egentligt ikke super vigtigt for mig, den skal bare ikke kræve bad og klip hver 1-2 måned for at kunne holdes pæn. Den render jo også rundt i skov og krat. Og den må gerne fælde, men jeg behøver ikke husky fæld. Derudover er det jo kun sat som et plus ikke et krav. smiley

Boston lyder heller ikke som det bedste match, min makker skal gerne elske at arbejde med mig, og ikke have nej hatten på bare fordi.. Vi laver ikke 10 gentagelser, men den må gerne finde en glæde i at lave noget, og ikke skulle lokkes til det. Hvis det giver mening.

Jeg synes desværre det virker til at være en general ting, at de danske opdrættere ikke heeeelt kan være med på de udenlandske pt. hvilket er ærgerligt, for jeg vil langt hellere have en dansk 8 ugers hvalp, end vente på rabies vaccine. Men jeg går efter den bedste hund og ikke det nemmeste, så om det bliver dansk må tiden vise.

• Lola H
    Lola H Tilmeldt:
    feb 2025

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 49
    #14   29. jan Kunne en Pomeraner ikke være noget måske?

• #15   29. jan Dværgschnauzeren kan være virkelig gøende. Især hvis der er gøende hunde i hjemmet i forvejen. Det er jo en gårdhund. Det er en pinscher med pels. Men bliver den trimmet 4 gange årligt, så er der stort set intet pelspleje og den fælder ikke.

• #16   29. jan Lola hvis man ikke gider pelspleje er en pomeranian da noget nær det værste at anskaffe sig? o.O

Jeg har ingen anelse om de passer til dine generelle krav søde Solvej smiley men min kollega har Norske Lundehunde og de er sgu nogle kvikke små nogle smiley

• #17   29. jan Lola jeg kender ikke Pomeranian særlig godt, sådan udover udseende. Jeg har ikke indtryk af at det er en race der bliver specielt brugt i hundesport, men derfor kan den jo godt være god til det, jeg har dog indtryk af at de er ret selvstændige. Så vidt jeg ved kræver deres pels også en del pelspleje for at forblive filter fri, og så kan jeg ikke forestille mig at det er en vildt sund race, uden at vide det. Tænker størrelsesmæssigt giver det mere mening med storebror kleinspitz hvis jeg skulle gå med en spidshund.
    jeg vil dog rigtig gerne lærer mere om den, hvis nogen kender racen indgående smiley

Louise jeg tror jeg får svært ved at få en hund uden lyd i den størrelse, men ja har godt hørt at de kan være meget vokale.
    Jeg ved endnu ikke om næste hund bliver i Teemos levetid. Han er desværre meget reaktiv. Han elsker hunde han kender, og har meget glæde af at have en anden hund i hjemmet, men jeg er bekymret for om han får påvirket en evt. hvalp til også at blive reaktiv, og det ville blive et kæmpe arbejde at skulle ud med dem hver for sig altid. smiley
    Men det er bestemt noget jeg skal have med i tankerne, at Teemo jo ikke er lydløs, og at vi pt. desværre har en nabohund der gøer dag ud og dag ind inde ved siden af smiley
    Man må gerne herhjemme sige vov når der kommer nogen til døren, man må også gerne larme i leg og sådan, men jeg gider ikke overdrevet gøen, gøen af ingenting osv. Jeg ved man kan opdrage/træne til meget, men man behøver jo ikke starte i minus smiley

• #18   29. jan Obsternasig, det ved jeg heller ikke. Kunne måske være bekymret for om den er for selvstændig? Men ellers ser den da spændende ud. Har set et par eksemplarer på udstilling, men kender ikke racen ellers smiley

• #19   i går kl. 08:02 Hvad med en af de små griffon’er? De skulle være ret sunde. Den overvejede vi selv smiley

• #20   i går kl. 08:19 Hvad med en cavaler ??
    Har du været til konkurrence hvor der sheltier i??
    Mange sheltier gider ikke fremmede mennesker men elsker deres flok.

Hvad med den lille aussie.. hvad er det den hedder ???

• #21   i går kl. 09:15 Norbottenspids ville jeg gå udenom hvis ønsket er en hund der er trænbar/glad for at træne. Jeg har kendt to af dem (hvilket jo faktisk er ret 'mange' når når man tænker på hvor mange der findes af racen i DK smiley ). Begge blev forsøgt trænet på hyggeplan på et familiehundehold og der blev forsøgt med rally. Det var ikke noget hit; det sagde dem faktisk ingenting. Til gengæld var der jagtinstinkt for alle pengene smiley Hvis man gad dyrke fx vildtspor som hundesport ville de nok være klar. Nosework vil sikkert også kunne falde i deres smag. Mit indtryk af dem var at det var godt nok meget spidshund.
    Et andet bud kunne være en Prazky Kryzarik. Vi har en i familien og hold op hvor er det bare en dejlig hund. Supernem at opdrage og omgås, altid jublende glad og vil bare virkelig gerne lave noget. Han nærmer sig 15 år og vil stadig gerne lege sprintelege med Penny. Han har aldrig rigtigt fejlet noget og har sine tænder endnu selvom han aldrig har fået dem børstet.
    Og nå ja, han kan godt gø men stopper igen når han får besked på det.

• #22   i går kl. 09:48 Jeg smider lige et HELT vanvittigt forslag - hvad med en papillon fra en god opdrætter? smiley

Du elsker alt ved racen, men har en, der er reaktiv, og derfor afskriver du racen?

Jeg kender en opdrætter her i Århus-området, hvor jeg efterhånden har fornøjelsen af at se mange af de hvalp hun har lavet. Og de lever op til alle dine krav.

• #23   i går kl. 10:44 Miniature American Sheperd smiley

Men de kan også være ret svære at finde indenfor den ønskede vægtklasse. Mine drenge vejer henholdsvis 14 og 19, og Evita på 7mdr vejer 11,5.

• #24   i går kl. 10:49 Anne jeg har ikke afskrevet racen, jeg har skrevet længere oppe at de stadig står på listen.
    Det skulle vel ikke være Helle med hemias joy du tænker på ? Der har jeg kendt en enkelt fra, han var en sød hund.
    Jeg er en aktiv del af Papillon klubben, så jeg "kender" de fleste af dem der er der smiley

Mette prazsky har jeg også kigget på nogle gange, jeg kunne godt blive bekymret for om de blev for små og spinkle, for de er vel ikke meget større end en chihuahua, bare med længere ben, eller er det måske den russiske toy Terrier jeg tænker på, jeg synes de ligner hinanden smiley

Ansofie, det har været i trænings sammenhæng jeg har set sheltierne, hvor jeg har stået og snakket med deres ejere. Jeg snakkede slet ikke med hundene.

Cavalier er alt andet end sund, og de eksemplarer jeg har kendt har heller ikke ligefrem virket som dem med flest brikker at flytte rundt med. Super søde og nemme, og de ville da også godt noget, men om de ville på det niveau jeg vil ved jeg ikke.
    Det er det chihuahua lidt falder på, at man aldrig rigtig ved, om man får en der bare elsker at træne eller om man får en der siger nej tak gør det selv.

Jeg tror miniature aussien er alt for stor.

Griffon har manden i huset nedlagt veto mod for mange år siden.

• #25   i går kl. 11:30 Prazky'en er jo altså meget lille. Tror de vejer max 3 kg så ja, det er sådan lidt en 'højbenet' chi. Men de totalt tynde stilkeben er så vidt jeg forstod ret uønskede.
    Cavalier er en race med seriøst mange skavanker. MEN man kan godt finde opdrættere, der laver gode hunde (jeg kender en, hvor fokus ikke er udstillingskritiker, men sundhed). Det er en ret god træningshunderace, hvis man vil have en træningsegnet lille hund smiley De er kvikke og lærevillige.

• #26   i går kl. 12:01 Hvis du er til spaniels, hvad så med en helt alm. god gammeldags cocker? Altså ikke noget FT - og gå udenom de røde - så er der altså nogle virkelig fede hunde imellem smiley

Ift. Norbottenspidsen så har jeg trænet sammen med et par stykker, hvor jeg virkelig har været overrasket over deres samarbejdsvilje og indlæringsevner smiley

• #27   i går kl. 12:16 Ja, det er Helle jeg kender. Eller egentlig hendes datter, men ja. Jeg kender flere af de "gamle damer" som jeg har trænet hund med tidligere, som er gået fra at træne DcH program til rally, nosework, HTM m.m., som har hunde fra Helle, og der er ikke noget at udsætte på temperamentet. Hvis jeg var dig, tror jeg at jeg ville undersøge hendes opdræt lidt mere. Hvis du kan få din drømmehund hos hende, er der ingen grund til at tage chancen med en ny race smiley

• #28   i går kl. 12:35 Karina vi fik vist skrevet samme tid tidligere. Det er også mit indtryk, at de generelt er for store. Desværre for de ser da spændende ud. smiley

Cocker er en skøn lille hund, men jeg tror måske den bliver for meget jagthund. Dem jeg har mødt til træning har virket virkelig skønne, men også som nogen der havde brug for at få lov til at arbejde og ikke blot træne.

Anne Jamen jeg kender skam godt Helles opdræt, jeg har også snakket med hende ved flere lejligheder. smiley
    Det er heller ikke fordi jeg ikke ved hvor jeg skal kigge efter en god Papillon. Julia der har Teemos lille søster, har en virkelig lækker hanhund fra en anden dansk opdrætter.
    Man kan også altid kigge mod Tyskland, de laver også gode hunde.

• #29   i går kl. 13:17 Jeg vil heller ikke anbefale en pomeranian nu hvor den skal gå med børn (hvor tit ved jeg så ikke) eller ikke skal være et gø-dyr smiley

Vi elsker vores Konrad men han er meget efter spidsen med gøen

Hvad med en dværgpincher? Jeg ved ikke så meget om dem men de virker som nogle friske små nogle

• #30   i går kl. 13:20 Pernille både papillon, pomeranian og japansk spids har lyd, så det giver bestemt mening at han også har det smiley

Det er ikke ofte at hundene er sammen med børn, men det sker og børnene elsker dem, så det skal jo gerne være gensidigt. Jeg ved dog ikke hvorfor en pomeranian ikke skulle kunne det? Ikke at jeg skal have sådan en, for jeg tror ikke den matcher mig.

Dværg pincher er også en mulighed ja smiley

• #31   i går kl. 13:31 Jeg tror dog godt man kan have en pomser sammen med børn under de rette vilkår/forhold. Men jeg tror jeg er blevet farvet af flere opdrættere der virkelig fraråder det.

Ja vi har aldrig forventet andet end at han godt kan lide at høre sig selv - heldigvis ved han godt at han ikke må så når han se op holder han op og snakker i stedet smiley

• #32   i går kl. 14:25 Hvad med en Lancashire heeler?
    Jeg har været ret lun på dem, tror dog også de kan gø noget.

• #33   i går kl. 15:36 Ja, jeg tænkte også papillon eller dværgschnauzer smiley
    Gø-mæssigt kan man vidst ikke påstå at dværgschnauzeren er værre en papillon, så du kender jo typen af hunde.

Og nu får du fuld mulighed med Malenes nye til at se hvorfor alle burde have sådan en lille lakrids smiley smiley

• #34   i går kl. 16:01 Et ikke-fci forslag, som måske er lidt svært at få fat i: en markiesje
    Jeg følger en finsk opdrætter og de hunde virker virkeligt skønne

• #35   i går kl. 19:55 Pernille, jeg tænker da ikke de er sværere at have sammen med børn end chihuahua, men man skal da nok lige være mere over det hvis man har små børn, for at de ikke løfter dem og taber dem. Men jeg har ikke børn selv, så uanset er det måske 1 gang i måneden maks, og der er jeg altid en del af samværet, så begge parter har glæde af det.
    Det er gerne ungerne der stopfodre hundene med godbidder, laver tricks med dem, går tur med dem eller sidder og aer dem.
    Børnene bliver jo også ældre på et tidspunkt smiley

Lancashire heeler kender jeg ikke, men ud fra hvad jeg lige hurtigt kunne læse om dem, har de en del corgi i sig, er meget selvstændige og nogle stride børster. Men det er jo ikke sikkert dkk har skrevet den bedste beskrivelse af dem.

A-S det gør jeg nemlig, og jeg har truet med at stjæle hende flere gange. Jeg følger hende meget tæt og elsker det , det er næsten som at få en hvalp, bare uden alt det trælse smiley smiley
    Jeg er spændt på om hende og Teemo bliver bedste venner eller om hun bliver for vild og voldsom til den lille pivskid jeg har smiley
    Hun viser i hvert fald allerede potentiale til at blive en rigtig god lille allround hund. Jeg er ikke så vild med helt sorte hunde, men hun er en charmetrold uden lige.
    Min mand har i en del år sagt at han gerne ville have en Dværg schnauzer, fordi han synes de er så søde og sjove med skæg. Men jeg vil altså klippe det af, jeg kan simpelthen ikke med det der klip smiley

Randi jeg tror jeg vil blive ked af en ikke fci race, når jeg gerne vil udstille (og muligvis bruge i avl, hvis jeg kan .. ) ellers var ideen fin.
    I mit næste liv vil jeg gerne have en silken windhound. Jeg har aldrig mødt en, kun set dem på nettet, og jeg aner ikke hvorfor jeg er faldet for dem, men det er jeg bare. smiley

• #36   i går kl. 20:23 DD værg Pinscher er en super lille hund.
    den er r4t gøende, men ikke værre end at det kan trænes, og så er de ret lærenem og meget alsidig samt at de elsker at træne-
    >Jeg gik jo sweiss med min og hun gik altid til førstepræmier.
    i Sverige går mange f dem weiss - vildspor som det hedder der.

den opfylder alle dine krav bortset fra et.
    De er ret kuldeskær og du skal være heldig, hvis du får dem med ud hvis det regner lidt eller er meget koldt,
    Hvis du kommer på besøg i et Dværg Pinscher hjem, så må du aldrig sætte dig på et tæppe eller en pude som ligger på sofaen, for det er der Dværg Pinscheren ligger under.

De er også ret sunde, men jeg ville sldrig købe en her i Landet, for her avles der ikke på
    noget godt.

I Sverige findes der nogle super opdrættere, det samme i Polen.

• #37   i går kl. 20:33 Anni så duer de ikke, for vi er ude hver dag i al slags vejr. Okay måske ikke i storm eller ekstremt vejr, men ellers er vi ude og træner også ude året rundt. Så det skal den kunne og ville. smiley

Lucky ligger også altid under dyner og tæpper, og han er så lille at man slet ikke kan se det, så jeg er vant til lige at tjekke inden jeg sætter mig

• #38   i går kl. 21:11 My så er det godt at Dværgschnauzeren findes i 4 forskellige farver herhjemme smiley
    Skæg er bestemt en smagssag. Jeg elsker hunde med skæg. Synes det er super charmerende smiley

• #39   i går kl. 21:23 ja, skulle jeg have en, måtte det godt være en sort/sølv. smiley
    lidt skæg er ok, men ikke så meget som udstillingshundene har. kan også forestille mig at det bliver snasket godt til.
    jeg kan godt lide pjuskede hunde. så dværgschnauzer i hvalpepels er helt perfekt smiley smiley

• #40   i går kl. 21:33 Sort/sølv synes jeg personligt også er utrolig smuk.
    Udstillingshund ene HAR meget skæg. Mindre kan absolut gøre det, synes jeg. De ser bare helt forkerte og uharmoniske ud uden skæg. Det er jo en utrolig kompakt hund, og så bliver den helt spidssnudet uden skæg. Den ligesom tipper bagover. Nogle hunde har altid surt og kedeligt skæg og andre har stort set altid lækkert tørt skæg, så det er virkelig individuelt. Vores gamle Airedale lever i vandskålen. Hun dypper altid skægget, og det er virkelig klamt haha. De 2 andre har altid tørt skæg. Sealyerne er sådan en mellemting. Selvfølgelig altid tørrest i sommerhalvåret.

• #41   i går kl. 21:43 Jeg kalder Malenes Alma for en lille legoklods, for hun er virkelig kvadratisk smiley Det ser helt vildt sjovt ud! men giver lidt bøvl med dækkener, for hun var ikke længere end Lucky da de fik hende, men markant mere robust, så når de passede i længden, passede de ikke rundt om. Det bliver nok lidt nemmere med alderen, hvor hun heller ikke har brug for så meget tøj. Hun er virkelig en skøn lille charmebøf, så det er bestemt ikke hendes skyld, hvis det ikke er den race der ender her smiley

Det er så også til dels pga. Malenes hunde at jeg gerne vil lidt op i størrelse, for vi er meget sammen, tager på ture med hunde, træner sammen og passer hinandens hunde, og der er det bare nemmere hvis flokken bare kan sammen, så vi ikke skal holde dem adskilt. Teemo kan godt gå i flok med Malenes, men Lucky er bare lidt for lille. smiley

• #42   i går kl. 23:00 Hov hvad med Berger des pyrenees? Har en svensk bekendt der i hvert fald har nogle kvikke nogle. Måske er det en race der er værd at kigge på for dig? smiley

• #43   i går kl. 23:15 Dem kender jeg ikke, som i overhovedet. Udseendet virker bekendt, fra film måske??? Men jeg kan ikke mindes nogensinde at have læst eller hørt om racen. Så den må undersøges smiley

• #44   i dag kl. 00:19 Man må også tænke lidt over hvad man tilbyder hunden, når der er skæg involveret. Fx gav jeg Coco fisketabletter (dem til mennesker bare) istedet for at hælde et pump fiskeolie fra en stor dunk ud over maden. Og nogle af de der hvide tyggeting forvandler sig nærmest til tyggegummi, når de gumles på, og det kan virkelig sætte sig i et skæg smiley
    Da Coco var hvalp brugte jeg anti-spild skåle, så var skægget markant tørrere.
    Men fx min fars hund drikker med en lidt skæv vinkel, så hun får ikke skægget ned i vandet.

Skæg skal der altså til på en schnauzer smiley

• Lola H
    Lola H Tilmeldt:
    feb 2025

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 49
    #45   i dag kl. 00:36 Jeg synes personligt også, at skægget på en schnauzer er vildt charmerende. Hvorimod på min puddel tæve, så ser det helt forkert ud. Hun skal altså være helt kort i ansigtet smiley

• #46   3 timer siden Berger des pyrenees er i størrelse som en whippettæve og hvis de er som racestandarden foreskriver, er de ret mistroiske overfor fremmede mennesker, de minder meget i temperament om en lille udgave af Picard.

Min Akka har været brugt som "lokkedue" et par gange, for et par hanhunde af racen, der skulle have tappet sæd. Begge hanner var meget forsigtige og Akka blev brugt fordi hun er en meget, meget mild tæve. Selv om hun var aldeles højløbsk, var de ekstremt forsigtige med at nærme sig hende, jeg kunne slet ikke få lov til at røre nogen af dem.

Kommentér på:
hvilken race? igen igen

Annonce