HJÆLP!!! HJÆLP!!!
Jeg har oplevet det frygligste for 1 time siden.
Min lille gravhund blev overfaldet af en stor hund. Bed hul i ham og blev bare ved og ved...
Jeg er fuldstændig færdig - har tudet lige siden.
Min kæreste er kørt til dyrlægen med ham med det samme og de er på vej hjem. Han er rimelig ok.
Hvad skal jeg gøre for at dette ikke bliver til et kæmpe spykisk meén for min hund??
Åhh jeg er så ked - kunne ikke få min hund ud af munden på den kæmpe hund og den blev bare ved med at angribe... Jeg prøvede alt hvad jeg kunne og det gjorde ejeren også men den ville bare ikke slippe og så snart jeg havde taget Bastian op, hoppede den op for at angribe ham - burde den ikke aflives??
Total tude hilsner Malene
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.595
- det var dog forfærdeligt Malene...
Jeg håber Bastian kommer sig uden me'n.
Men du må ud og give ham gode oplevelser i massevis, og kun med hunde du stoler 100% på.
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 138
Hvordan og hvorledes skete det? Var begge hunde i snor? Hvordan opførte ejeren af den anden hund sig??
/Lianna
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
Og den ejer skal da punge ud til dyrlægen.......og ja.....en anmeldelse ville sikkert være på sin plads........var hundene løse ?
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
Øv gør mig ondt med din stakkels hund :o(
Kan godt forstå I er i chok
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.595
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.567
Håber din hund er ok, og også at du er... Kan læse at det har været en rigtig grim situation, som du og din hund skal have bearbejdet.
Hvorvidt hunden skal aflives eller ej skal jeg ikke kunne sige ud fra det du har skrevet. Jeg tror at du og Batian skal tage det stille og roligt og ellers sørge for at det er meget stabile og rolige hunde i møder i den nærmeste fremtid.
Håber at i begge kommer jer ovenpå dette og god bedring til Bastian.
Knus
Lise
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
jeg tror det er vigtigt at din hund kommer til at møde andre hunde hurtigt efter dette. i starten nogle rolige små hunde og nogen du er absolut sikker på ikke gør ham noget.
og så få så mange positive indtryk som mulig med andre hunde. så kan størrelse og aktivitetsniveau på den anden hund langsomt trappes op.
Det kan godt være din gravvaps ikke bliver vild med store voldsomme hunde for eftertiden. kender en hund der som hvalp blev bidt at en Schæfer og det har den aldrig glemt. og også en Dansk/svensk gårdhund der blev bidt af en Samojede, den er blevet bange for hvide hunde og bliver meget sur på os, når han ser os. han er dog ved at vende sig til os
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
Det psykiske er svært at sige noget om nu og her, men du må ikke vise angst, når du møder en anden stor hund. Gå stille og roligt over på den anden side af gaden, og lad som om den ikke er der.
God bedring med din lille hund
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.807
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 10.980
sep 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 266
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.534
God bedring til ham!
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 218
Bastian har set den før og har gøet af den et par gange da han er bange for den Og da den kommer over mod os gør Bastain af den igen hvorefter den angriber ham rigtig voldsomt og bider ham i nakken først. Jeg kaster mig over den og prøver at åbne munden på den men den sidder bare fast. Ejeren prøver også at få den til at slippe men den ligger med bastian i munden i rigtig lang tid. Hver gang den så slipper angriber den ham på ny så han er bidt over hele kroppen.
Det var SÅ forfærdeligt - jeg kastede mig rundt på græsset for at få fat på den hund så Bastian kunne løbe sin vej, men den var så stor at to voksne mennesker ikke kunne holde den.
ved godt at den nok ikke skal aflives - men den bor lige 300 meter væk og har bare ikke lyst til nogen sinde at møde den igen....
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 3.325
apr 2007
Ejeren var meget ked af det... - men det er jeg også bare så meget....
Håber bare min lille hund ikke taget skade:(
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.567
Var det min hund der havde angrebet på den måde, var den blebet aflivet...))=:
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Håber din lille hund kommer godt igennem det!! ;o)
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.642
I anders hallgrens bog problemhund og hundeproblemer beskriver han hvad du skal gøre med en chokeret hund side 151-153
akut chockbehandling -dyrlæge som du også gjorde
efter chockbehandling: risiko for næringsmangel så som vitamin B, C og E er der større forbrug af. Mineraler især magnesium og zink
Valerina dag 1 tablet om morgenen, 1 kl 1600 og 2 om aftenen. Hvis hunden ikke er faldet til ro efter 2 uger søg hjælp. Hunden får brug for mere motion og aktivering. Jeg vil tro din dytlæge vil specifikt hjælpe dig.
Og pas nu også godt på dig selv - det er rigtig chokerende også for dig
apr 2007
Tusinde tak for jeres skriv.
Helle: Nej det er ikke en ulvehund. Jeg troede enlig det var en Rhodesian ridgeback, men jeppe min kærste siger han har hørt det er en tjekkisk et eller andet.
Bastian ligger og sover i hans kurv nu. Han har fået noget beroligne og så har de barberet de steder på kroppen hvor han er bidt så vi kan rense og pleje det.
Marianne: jeg tror jeg er lidt i chok - jeg kan slet ikke stppe med at græde... min mor har lige været her, men jeg føler mig total ved siden af mig selv. Er svimmel og har kvalme.
Brugte jo for dælen alle kræfter på at få den køter holdt væk og kunne bare blive ved med at se på den angreb fordi jeg ikke kunne holde den - jeg er dybt ulykkelig:(
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.642
Jeg har haft det på samme måde. Fik mange tanker om, hvor galt det kunne have gået med min egen hund og hvordan jeg egenhændigt kunne dræbe den anden hund med hvad som helst. Det går også lige så langsomt over,
men pas nu godt på dig selv også samtidigt med din hund.
Varmeste hilsner Marianne
HJÆLP!!!