768 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

HG vs DYRLÆGE HG vs DYRLÆGE

Har igen set flere tråde hvor HG brugere bliver spurgt om ting der hører dyrelæge besøg til..Jeg er klar over at det virker nemt at bare spørge herinde, da mange brugere virker meget vidende.. men er det ikke en smule uansvarligt?

Jeg ville da måske forhøre mig med små og lige gyldige ting, men når det pludselig gjaldt større ting, eller noget der kunne få betydning i fremtiden ville jeg nok hellere rådføre mig med en dyrlæge end en side som denne hvor der er lige så mange meninger som der er brugere.

Jeg synes bare jeg kører forbi så mange sider og tråde næsten hele tiden hvor en bruger stiller spørgsmål som kun en uddannet dyrlæge kan svare på..

Samme gælder "HJÆLP NU" tråde.... hvor en panisk bruger står med tungen ud af halsen af desperation og søger råd ang sit kæledyr..
-RING DOG TIL ET DYREHOSPITAL!!!!!!!

Jeg forstår det ikke...Jeg kan sige mange ting, men det vil ikke nytte noget..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HG vs DYRLÆGE
  • #2   10. dec 2007 Det ka du da ha ret i.

• #3   10. dec 2007 Helt enig.
    Tog selv til dyrlægen med Daisy for en måneds tid siden helt uden af spørge HGérne først om hvad det kunne være Daisy fejlede :o)

• #4   10. dec 2007 Ja jeg ved det, men jeg ser det bare så tit herinde, og nogle gange er det sku bare svært at holde sin mund om hvad man tænker..

• #5   10. dec 2007 jeg kan sgu også kun anbefale at snakke/ likke fordi dyrlægen hvis man har problemer.

tror måske at det er pengene som man skal lægge for at komme til dyrlæge, der skrammer mange. men sådan er livet når man har anskaffet sig et dyr, så må man også betale det, det koster..

• #6   10. dec 2007 ja jeg er ening, altså og den tid de bruger på at skrive her inde og så vente på svar, den tid kunne de bruge på at ringe til dyrlægen som kan sige hurtigt, om det er noget der bare går over eller noget der skal kigges på.

Når det gælder ens dyr syntes jeg ikke man skal tage sådan nogle chancer med bare at spørge her inde.. som sagt kan man gøre det med ting der ikke haster osv.. men dyrets helbred.. så ringer man til dyrlægen.. eller tager der ud..

• #7   10. dec 2007 Mener bare ikke man er sit ansvar modens hvis man ikke søger ordentlig hjælp men overlader sit kæreste kæledyr i hænderne på en internetside.

• #8   10. dec 2007 Naaaaa.....Men ind imellem er det nu også rart at høre om det er noget man skal afsted med med det samme eller om man kan vente. Jeg tror specielt at det er unge og førstegangshundeejere, som benytter sig af dette. Det KAN også være folk, som har fået en melding fra dyrlægen, som man måske er i tvivl om?? Jeg ved det ikke. JEG ringer hellere til min dyrlæge 10 gange for meget end 1 gang for lidt:-))

• #9   10. dec 2007 Jeg kommer nogle gange over en anden slags spørgsmål, som jeg ikke kan lade være med at smile over.. for det er spørgsmål, som.. ja.. man egentligt burde vide inden man køber en hund..

Husker tydeligt en tråd for laang tid siden at der var en bruger med et meget alvorligt problem..

Hun havde en tæve og den var begyndt at bløde ud af tissekonen.. og hun spurgte om det var farligt og hvad det kunne være...

den slags.. undskyld men "dumme" spørgsmål, burde man ski da vide !!!

Jeg troede det var et barn, men brugeren var da en und kvinde så vidt jeg husker.

det er bare sådanne ting jeg nogle gange kommer til at tænke på under mit eget brug af HG, og det er ski svært at bare holde sin mund lukket til tider..

• #10   10. dec 2007 Er fuldstændig enig!! jeg har en hot line til min dyrelæge, men jeg er også pyldremoar!! he he, det der dog virklig lan bringe mit pis i kog, det er når folk herinde er søde og rare at svare på spørgsmål, men svare i den meget forkerte retning... Glemmer aldrig en tråd om en der anbefalede at cykle med vedkommendes hund, da den havde forædt sig.. Dind ding ding sagde min hjerne... Hvis folk dog bare vidste hvordan en hund med mavevending ser ud... Absolut ikke rart.. Der fik vedkommende fandme afvide hvad jeg mente om det.. Og pludselig blev det koldt brrrrrr..

• #11   10. dec 2007 Ha ha.. ja det synes jeg faktisk godt jeg kan mindes det med en cykel tur.. det er det jeg mener med at mange folk godt kan virke bedre vidende end godt er, og der er lige så mange der slår liden til de svar de får herinde fra, og det er der jeg står af, for det holder sku bare ikke i længden.

Jeg har absolut intet imod man giver gode råd, eller beder om hjælp, for det hænder da jeg selv lige har et spørgsmål eller to, men jeg kunne da aldrig drømme om at slå min lid til en internet side hvis det gjaldt mit dyrs ve og vel.

• #12   10. dec 2007 LOOOOOOL...........Sorry, jeg griner, men DE spørgsmål og svar kan man da ikke bruge tiul en fløjtende. Andet end at skade sin hund endnu mere??
    Jeg er lige som "Jeg siger".....Jeg har OGSÅ en hot linie til mine dyrlæger. Både hjemme og mobiler. Bruger det MEGET sjældent, men NÅR jeg gør, er det søreme også tiltrængt. Jeg er en hønemor om en hals:-)

• #13   10. dec 2007 HO HO HO:

HELT enig:-))

• #15   10. dec 2007 Jeg har ikke læst en tråd om hunde der er forkølet, og denne tråd ligger ikke til grund for en tråd jeg har set for nylig, men blot mine egne tanker om div, tråde jeg læser under mine besøg herinde. ss

• #17   10. dec 2007 Jamen jeg bruger det da lige for at lure om jeg nu er FOR pylret, eller om der er grund til at ringe til dyrlægen.
    (ligesom jeg spørger kennelen før jeg ringer til dyrlægen)...
    Og der har da været spørgsmål som ingen på HG kunne svare på, så overvejede at ringe til dyrlægen. Men så snakkede jeg med kennelen der grinede og sagde det var meget normalt for hvalpe......

• #18   10. dec 2007 Du skal ikke føre dig truffet..ss

Tråden er ikke myntet på nogen overhovet, bare mine egne tanker..

• #20   11. dec 2007 Kan godt følge dig.... synes osse det er uforsvarligt at spørge her.. især hvis hunden viser symtomer som man ikke har set før...

Hvorfor kontakter man ikke en dyrlæge med det samme man opdager at der er et eller andet i vejn med hunhden...

• #21   11. dec 2007 ville ikke spørge herinde, ringer til dyrlægen hvis jeg er i tvivl om noget, der er vigtigt...

Kommentér på:
HG vs DYRLÆGE

Annonce