{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Åhh nej, mor og far er væk! {{forumTopicSubject}}

Igår fik jeg endelig lokket Jesper med Bobo og jeg i skoven, og det var vældig hyggeligt.

Indtil nu har jeg altid vendt om, hvis jeg synes Bobo løb for langt væk og det har altid virket upåklageligt, han kommer i fuld fart, når han opdager at jeg går den anden vej.

Nå men Jesper har jo hørt alle hans venner som også har hund, at man skal gemme sig bag et træ, når hunden løber for langt, og så var det jo oplagt at teste det, når nu han var med.

Og hvad skete der så... jo Bobo var løbet lidt langt væk, 50 meter, vi gemte os bag et træ og et nanosekund efter, ser vi Bobo komme i fuld fart... forbi træet... som vi gemmte os bagved, og så kunne jeg altså ikke dy mig, jeg blev nød til at gå frem og give mig tilkende. Bobo så meget mærkelig ud i hovedet, som om han sagde, "hvordan kan i være bekendt at gøre mig så bange". Jeg er næsten sikker på, at hvis vi ikke var kommet frem af vores skjul, så var Bobo løbet hele vejen tilbage igennem skoven, indtil han kom tilbage til bilen.

Min konklussion på denne test, må være, jeg behøver ikke gemme mig, jeg går bare den anden vej, eller kalder, han kommer hver gang jeg kalder og han stopper ofte for at tjekke om jeg nu stadig er med.

Som i kan høre er jeg bare lidt stolt, af min lille hvalp på 3½ måned.

Hilsen Marianne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åhh nej, mor og far er væk!
  • #1   4. aug 2005 *LOOOOOOL*

    Så ka han lære det, ka han.....*S*......og det lyder sørma osse som at han gør *gs*


  • #2   4. aug 2005 Gitte - *LOOOL*

    Ja Misja er da vist også uden for pædagogisk rækkevidde - hun fiser da godt nok tilbage for at lede efter mig (så'en cirka halvdelen af gangene), men hun sys da bare at det er en sjov leg og er så evig ligeglad når først jeg er fundet *SS*


  • #3   4. aug 2005 *loooooooooooooooooooooool*
    Karina, såen ca det samme reaktionsmønster fra Agge !




  • #4   4. aug 2005 Tja Bella er heller ikke så godt til at lede efter mig, når jeg går eller gemmer mig. Så kender I det, man er fristet til bare at gå hjem.
    Vores gamle hund blev væk i det grønne område hvor vi boede. Så der havde vi ikke andet valg end at gå hjem. -Og der sad hun og ventede.
    Men det må jeg indrømme at jeg ikke tør her hvor jeg bor nu. Der er en vej med biler, og hun har ikke respekt for dem. Ellers god øvelse.


  • #5   4. aug 2005 Hehe, den virker altså heller ikke på Rosa. Jeg har testet det i have et par gange. Tror bare hun tænker "hehe, nu kan hun ikke se mig, så jeg smutter", med der resultat at nabohaver og kirkegården skal undersøges. Heldigvis kommer hun hjem når jeg kalder på hende med bestemt stemme.

  • #6   4. aug 2005 He he ja jeg kender det med at hunden bare synes det er fedt at mor eller far er væk, sådan var Bea også.

    Men det er jo også derfor jeg har valgt en Border Collie. Bobo er meget opmækrsom på mig når vi går, han stopper tit op for at tjekke at jeg nu er med.

    Den der med at gå ud fra gemmeren igen, når hunden er løbet forbi, og så gå videre og lade som ingenting, den er jeg ikke sikker på jeg vil teste, Bobo ser meget skuffet ud over at vi på den måde bare forsvandt



  • #7   4. aug 2005 Fedt nok.
    Såvidt jeg ved er borderen lige så hurtig opfattende som cattledogen, så det varer sikkert ikke længe før I ikke når at gemme jer for ham....

    Det er altid lækkert med en hund der er meget obs på sin fører.


Kommentér på:
Åhh nej, mor og far er væk!

Annonce