{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Mærkeligt {{forumTopicSubject}}

Idag lagde jeg mærke til, at Niños ene læbe var lidt rød, så jeg undersøgte den. I løbet af 1 1/2 min.var hans ene øjebryn nu svulmet op og rødt. Lidt efter var han helt hævet i hele hovedet og lignede en med elefantitis.

Niño selv var der ik noget at mærke på. Han fjollede rundt og var glad og legesyg som sædvanlig

Vi ringede til dyrlægen, som bad os observere ham nøje samt komme op med ham hvis ikke hævelsen faldt eller hvis han fik det dårligt.

I løbet af en halv time fortog hævelsen sig og han er nu stort set normal i hovedet igen.

Nogen der har prøvet noget lignende?? Det ville være nærliggende at tro at det var fra et insekt-bid/stik, men det er da ikke årstiden for det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mærkeligt
  • #1   17. dec 2007 Det lyder som nældefeber??

• #2   17. dec 2007 eller en allergisk reaktion på et eller andet

• #3   17. dec 2007 Kan nældefeber være et problem på denne tid af året? Ja undskyld, men jeg aner intet om allergi, kender ingen med det, hverken dyr eller mennesker.

HUndesind: Vi tænkte, om det ku være fordi at min kæreste kom fra arbejde hvor han havde rørt ved nikkel, og Niño slog ud fem minutter efter min kæreste var kommet hjem. Men der er jo nikkel i alt, så det burde vel være set før??? Han har ikke spist noget idag udover sin mad.

Kan allergisk reaktion godt foretage sig så hurtigt igen??

• #4   17. dec 2007 Ja det lyder da som en allergisk reaktion.

Vidste ikke du var gravid. Mange gange tillykke med det smiley

• #5   17. dec 2007 Det lyder meget som en alergisk reaktion. Han kan have fundet en krumme, eller der har været noget støv af en art på din kærestes jakke.

De kan å allergiske reaktioner af alt muligt mærkeligt

• #6   17. dec 2007 Kontakt-allergi: Dette er den tredje formen for allergisk hudlidelse hos hund, og er veldig sjelden. Her reagerer huden dirkete ved kontakt, ikke ulikt nikkelallergi hos menneske. Den vanligste formen vi ser er på hunder som reagerer på plasten i matkoppen. De klør og mister hår i ansiktet.
    . sakset fra nettet

• #7   17. dec 2007 *Tina* K: ja, og som jeg sidder og skriver om det her, så er han begyndt at hæve igen, nu ved begge øjne. Det er altså mærkeligt!!! Han er helt upåvirket af det ellers.

Jo jeg er skam ret gravid, det er lige op over. Mange tak *SS*

Kan hunde godt ligepludselig være allergisk overfor sin egen mad??

• #8   17. dec 2007 Jamen han klør sig i hovedet, så det klør, og så drikker han meget vand. Men han er helt frisk.

• #9   17. dec 2007 Jeg ville køre til dyrlægen, nu hvor det hæver igen.

• #10   17. dec 2007 Tina *TullsTown*: ja jeg synes nemlig også det ligner allergisk reaktion overfor insektbid. Tænkte også om han har fundet en halvdød hveps i vindueskarmen eller noget lignende.

• #11   17. dec 2007 Ring til dyrlægen. Det ville jeg gøre. Det lyder utrolig mærkeligt.

Gud ja, 37. uge, så er det da lige op over. Ej hvor er du heldig smiley

Har du set Pequeño har fået hvalpe? Du kan se dem i mit fotoalbum. De er så søde.

• #12   17. dec 2007 Mette H: dyrlægen siger at så længe han ikke er desorienteret, træt eller virker generet, så skal vi afvente og se tiden an.

• #13   17. dec 2007 Mia:

Jamen er han ikke generet af den kløe??

• #14   17. dec 2007 Vil ike tro han pludselig sådan kan blive allergisk over for sit eget mad.

I har ikke tabt lidt chokolade eller noget?

Min venindes hund hævede også engang helt vildt. Den havde fået fat i hendes p-piller (nok ikke at det er en mulighed her) Men det kan ikke være noget medicin, madrester mm I kan have tabt??

• #15   17. dec 2007 Mette H: Nej han sad og gned sin læbe med poten, derfor opdagede jeg at han hævede lidt igen. Men nu er han upåvirket. Hans læbe er også allerede faldet igen. Nu er det kun hans ene øje der er hævet i siden.
    Det er sgu for mærkeligt.

• #16   17. dec 2007 Hmmm....*Tina* K: Jeg får medicin for mavesår, gu ved om der er røget en pille på gulvet???? Håber jeg sgu ik.

Men spørgsmålet er om han så ikke ville blive dårlig??

He he he...nej det er næppe p-piller. De findes ikke her i huset.

• #17   17. dec 2007 Nej det håber jeg dælme heller ikke der er. Det er garenteret stærke sager. Ej hvis der var det så var han ikke frisk endnu. værtimod.

Faktisk den samme hund som havdespist p-piller havde også fundet stoffer (de bor inde i kbh tæt ved en eller anden stor park) og havde også fået en allergisk reaktion på det.

Han kan ikke have spist noget på en gå tur? tyggegummi, cigaretskod, mad mm?

• #18   17. dec 2007 Jo jeg tænker nemlig om han har fanget noget på gåturen? Han rullede sig i noget jeg ikke umiddelbart kunne se hvad var, og inden jeg nåede at tage ham væk, kan han jo have fået et eller andet på sig??

Eller spist noget. Han er nemlig slem til at namse i ting på jorden.

Hmmmmm....jeg tror ikke jeg kommer til at sove så meget i nat kan jeg mærke på det hele. Godt jeg alligevel er gravid, så er go nattesøvn alligevel ikke noget man nyder godt af.

• #19   17. dec 2007 Har han appetit? har du taget hans temperatur?

• #20   17. dec 2007 Tina: ja hans appetit er god, den er som den plejer, og har taget hans temperatur for 20 min siden, den er på 37,4. Så der er jo ikke noget unormalt der.

• #21   17. dec 2007 37,4 er for lavt. Den plejer at ligge over 38. Er du sikker på du fik termometeret langt nok op? Brugte du vasaline eller noget til at føre det op med? det plejer også at hjælpe.

• #22   17. dec 2007 Vi fik at vide at den normale legemstemp. er på 37.5-39 C for hunde. Ja vi brugte vaseline til spidsen. Vi tog temperaturen 2 gange og første gang var den 37.9 og anden gang 37.4 C.

• #23   17. dec 2007 synes det er for lavt. men se tiden an og tag hans temp. ofte og se om han har appetit husk at tjekke at han drikker. Hvis det ikke er blevet bedre i morgen ville jeg tage til dyrlæge

• #24   17. dec 2007 Ja jeg må holde øje med ham natten igennem og tage hans temperatur.

Og ja bestemt, hæver han fortsat skal vi til dyrelægen. Jeg ringer under alle omstændigheder til vores dyrlæge imorgen for lige at fortælle at han hævede igen for anden gang her til aften.

For helvede hvor er det bare irriterende når ens lille trold ikke er rask. Jeg hader at være så bekymret.

• #26   17. dec 2007 Ja det var da en god ide at skylle ham hvis det nu er noget der sidder i pelsen eller huden.

Jeg hader også når de ikke har det godt. Ligesom da Pequeño skulle have kejsersnit i fredags. Jeg kunne slet ikke finde ro. Vandrede bare frem og tilbage, som var jeg en far der ventede på at se sit nyfødte barn.

• #27   17. dec 2007 tak for rådet. Nu har jeg gået med ham og skyllet ham igennem.

Har aftalt med manden at jeg først går i seng omkring halv tre og han står op klokken halv fire, og tager på arbejde ved halvfem-tiden. Og derefter ringer han en gang i timen så jeg kan tjekke ham.

Hans hævelse er faldet, så nu skal vi bare holde øje.

Tina: ja det er utroligt man kan blive fysisk dårlig. Da jeg var ude at gå med ham havde jeg ondt i maven pga min bekymring. Det er slet ikke til at håndtere. Jeg tør slet ikke gætte på hvordan jeg bliver når vores lille pige kommer til Verden.

Kommentér på:
Mærkeligt

Annonce