At fortryde sit hundevalg.. At fortryde sit hundevalg..
Er der nogensinde nogen der har prøvet det ?
Eks :
Har en veninde som har købt en hund, som jeg kan mærke ikke helt lever op til hendes forventninger om hvad den skulle ha' været....
Og jeg føler heller ikke noget specielt for denne hund.. Den har slet ingen personlighed, slet ikke noget der markerer netop denne hund.. Og jeg kan godt følge hende...
Det er ikke noget hun har sagt, men kan mærke det lidt mellem linierne...
Og nej, hun er ikke ved at skille sig af med den....
Det må bare være underligt at anskaffe sig en hund, som egentlig er lidt intetsigende og ikke rigtigt passer til een... ( Og så hænge på den i 10+ år )
Det kan man jo aldrig helt vide 100%... Man kan selvfølgelig ha' en formodning .....
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.931
Har jo så bare måtte tilrettelægge træning og samvær med hende på anden vis end forventet.
Det eneste som ærgrer mig ved hende er at hun slet ikke kan li' andre hunde, men det er jo så bare en del af hende, og der må tages forbehold i den forbindelse
jul 2007
Følger: 1 Emner: 32 Svar: 746
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.778
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Og den er så kommet tilbage til opdrætter, som efter en tíd har aflivet hvalpen..
Hvalpem ha manglet en del af sine egenskaber..
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.022
Hvis min kemi ikke passede til min hund, så ville jeg ærgre mig synderligt, det må jeg indrømme, og jeg tror også, at hvis det var grelt nok, at jeg ville findet nyt sted til den...
Det er jo spildt liv for både hund og ejer...
apr 2005
Følger: 127 Følgere: 127 Hunde: 4 Emner: 408 Svar: 3.946
jun 2007
Men hvis der ikke er så meget af det ?!
Jeg satsede jo også lidt med Laura... Hun er en blanding som Møffe og jeg så hende kun een gang da hun var 3 uger, og så først igen da jeg hentede hunde hjem... Så hun kunne i teorien godt ha' været noget helt andet....
Rasmus - Tror ikke at hun tænker på den måde. Og hunden har jo et kærligt hjem og et godt hundeliv... Hun lader det ikke gå udover hunden at den ikke helt passer til hende....
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.931
Så hvis man virkelig er ked af sin hund, ja så ville jeg finde et nyt sted hos en der er på bølgelængde med hunden -til glæde for både menneske og hund
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Men ærligt så udviklede følelserne sig bare ikke. Hun skuffede mig ikke, men hun begejstrede mig heller ikke. Vi var venner, hvor jeg med mine andre hunde har og er "familie" hvis man kan forklare på den måde.
Jeg valgte at lade hende komme ud på en gård hvor jeg vidste ægteparret virkelig elskede hende for hvad hun nu engang var.
Jeg syntes hun fortjente det bedste, og det kunne de bedre give hende end jeg kunne.
jun 2007
Kan godt forstå at du som bruger dine hunde til noget meget specifikt, har prøvet at hunden ikke helt lever op til kravene....
CH - Hun tænker slet ikke på at skille sig af med den.. Hun er glad nok for den, men kan bare mærke at hun ikke er 100% tilfreds....
Det er ikke så slemt at hun skal ud og finde nyt hjem til den....
Men den hár virkelig ikke særligt meget personlighed.. Det er virkeligt underligt.. Jeg synes ellers altid at alle hunde har et eller andet skønt over sig. På een eller anden måde...
jun 2007
jun 2005
Jeg følte det var forkert på en eller anden måde, men i længden måtte jeg se i øjnene hverken hende eller jeg var tjent med venskab når vi begge kunne få kærligheden.
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.275
Jeg kan forstå din veninde ikke lader det gå ud over hunden, fint nok :o)
Men ville det trods alt, ikke være bedre for alle parter, hvis den hund kom ud til et hjem hvor den vil være stjerne i nogens liv?
Det synes jeg så.....og for nogle mennesker kommer sådan en hund rent faktisk til at være en byrde, som de egentlig aldrig kommer rigtig til at gide.....og dermed får hunden aldrig rigtig det liv den ellers kunne have fået og efter min mening, også til hver en tid fortjener.....dette skylder man den.
Så må man være stor nok til at putte ens egne følelser til side, især hvis disse følelser på INGEN måde kommer hunden til gavn ;o)
Hvorfor lade sig nøje med det man alligevel oplever som næst-bedst....
jan 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 66 Svar: 472
Så ja jeg tror godt at man kan vælge den forkerte hund.
jan 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 66 Svar: 472
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 35 Svar: 745
Det med at ikke knytte sig til en hund er ikke rart. Jeg har selv prøvet på det. Min x kom hjem med en hvalp som skulle aflives hvis vi ikke tog ham (se min Tervuren-Briardbladning). Jeg er opdragen med at har man hund så går man til hundetræning, og det gjorde jeg så. Vi vandt en masse præmier, og han blev som 3 åring dansk elitemester, og fordi det nu gik så godt så troed alle han var min "cup of tea" men det var han aldrig. Jo jeg ku godt lide ham, og gjorde alt for han skulle have det godt...men den der xtra lykkefølelse af at se sin hund og bare føle sig heldig...den kom aldrig.
Det er svært at sige hvorfor jeg ikke kan føle det jeg nu føler for både Jamie og Theo.... måske er det måden at være som vagtende hyrdehund ? Ved ikke.
Her for nogle måneder siden flytted Sag som 6 åring hjem til sin tobente far, og han får den opmærksomhed og kærlighed han fortjener...og min dårlige samvittighed er væk :O)
jun 2007
Men jeg kan da egentlig liiiige forstille mig at sætte en hund til salg her i markedet med begrundelsen at 'den passer ikke til mig' ...
Holy crap, jeg tror at man blev slagtet *GG*
Åsa - Det må virkeligt være underligt !!! Specielt når alle troede at i bare 'var så lykkelige sammen' .... Jeg kan slet ikke forstille mig det...
Godtnok tog det da et par måneder at vænne mig til at vores hund nu var en del af familien. Men det var mere al det tisse og skideri samt det at ha' hund om sig hele tiden, vi lige skulle ind i.. Nu er hun der jo bare og hører naturligt til...
Min kæreste kunne jeg dog mærke på fortrød at vi havde fået hund.. Men nu har han også vænnet sig helt til hende
Men dejligt at i fandt ud af det så alle blev glade !!!
tanja - Det må da ha' været svært for dig at vide at din mand slet ikke tændt på Felix !? - Sådan ville jeg nok ha' haft det.. At man ikke kunne dele glæderne ved at elske en hund sammen...
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 654
jun 2007
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.085
Når man læser denneher , er det helt i orden at gå af med sin hund , hvis man ikke passer sammen med den.
Men hvis man ser i marked at en hund er til salg , af een eller anden grund.... (der kan være mange årsager )... så får vedkommende mange gange på hattepulen.
Jeg ville gerne se reaktionerne på ...... at hvis man skrev i marked......................Jeg vil gerne sælge min hund , fordi jeg ikke passer sammen med den..... uha da..... :O)
jul 2007
Stine P
NÅ... der var du hurtigere end mig *GG*
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.758
Hunden sagde mig intet og racen passede mig slet ikke. Havde jo heller ikke selv valgt denne hund - så valgte kort tid efter at finde et nyt hjem til den.
jul 2007
jul 2007
Det kan du da selv gøre.... *LOOOOOL*..... tror du vi andre vil sendes til helvede *LOOOL*
jul 2007
jul 2007
kom nu......ingen modige...............7...............8...............9
.......venter lige lidt med 10.... *LOOOL*
jun 2005
De ville straks opfatte den som en joke eller provokation og lave fis med det hele........
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 35 Svar: 745
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.478
At fortryde sit hundevalg..