{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Hund igennem Sverige til Bornholm {{forumTopicSubject}}

Vi er ved at kigge lidt på hvad vi skal i sommerferien ..

Vi overvejer at tage et smut til Bornholm, intet er sikkert .. men jeg ved der er noget med at man skal melde at man har hund med ind i Sverige ..
1. hvor sent ifht man kører ind kan man melde det ? (kan blive en hurtig impulsiv beslutning ...
2. Skal det meldes selvom hunden max kommer ud nede ved Ystad og luftes inden man sejler til Bornholm.

og er det kun ved den ene strand, vist Balka der er de der mider/larver eller hvad det er, man skal passe på ... tænker bare at blive derfra så .. eller kan der forebygges ?

Vaccinationer mm er der styr på .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskifte vandhane 165.000 kr.
  • Service plæneklipper 70.000 kr.
  • Fældning af 6 træer og flækning- svinninge 1.000.000 kr.
  • Oprydning og organisering 138.000 kr.
  • Rengøring af sommerhus, inkl. stue, køkken ogbadeværelser 80.000 kr.
  • Gen - samling af Evetofte klædeskab fra Jysk 80.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund igennem Sverige til Bornholm
  • #1   18. apr Du kan anmelde samme dag, som du rejser ind i Sverige og det skal anmeldes også selv om hunden slet ikke kommer ud af bilen.

• #2   6. maj Det står egentligt fint beskrevet her;
    https://www.oresunddirekt.dk/dk/til-bornholm-via-sverige/praktisk-information/rejse-til-bornholm-via-sverige/
    Vedr. laver mv. behøver du ikke gøre dig de store bekymringer. Vi bornholmere lufter fint vores hunde herovre. God ferie

• #3   8. maj tak fru HD også ved Dueodde strand, er det ikke kun der de er ... kan man beskytte mod dem ?

• #4   10. maj Jeg har boet herovre i snart 45 år og har aldrig haft problemer med larverne. Tror du opnår mest ved at være obs på hvad vuffer laver. Hunde må alligevel ikke løbe løs på strandene nu, og mig bekendt finder man kun larverne ved Dueodde

• #5   12. maj Vi skal til Bornholm til sommer og jeg er allermest nervøs for hugorme.... Fru H D hvad er jeres erfaring med hugormene på øen? smiley

• #6   15. maj jeg har også læst de kun er ved Dueodde så der tager vi bare ikke hen ..

Fru HD .. vores plan er at at vi er en uge på Falster sidst i August, så ville vi se på vejrudsigten (gider ikke for megen regn på ferien, knaldende sol er ikke et krav) om vi skal køre til Bornholm ugen efter, elller om vi skulle tage færgen fra Gedser og til Tyskland og køre sydover..
    Nu er der nogen der siger til mig at det ikke er sandsynligt at finde et sted at bo sådan lidt impulsivt der omkring 30. august .. ved du om det er korrekt, det kan både være BB, hotel, hytte på camping eller ferielejlighed .. sommerhus måske men så skal det være med rengøring .. vi har egentlig ikke de store krav bare senge, rent og evt gerne udsigt ... er det helt umuligt med den plan at se tiden an til helt tæt på

• #7   15. maj Jeg er indfødt øbo og bruger meget tid med hundene i naturen og især skoven.
    Jeg har set få hugorme på vores ture gennem årene, en enkelt gang måtte jeg i sidste sekund lave en hurtig undvige manøvre da vi var ved at trampe hen over en der lå og boblede i solen.
    Men det er aldrig noget jeg går og frygter.

Larverne er heller ikke noget at gå og panikke over, har ikke hørt om nogen der har haft problemer med dem. Jeg gider så slet ikke Dueodde i larve sæsonen, alt for mange turister smiley

Mht at få et sted at bo, måske især med hund kan være en udfordring, men sidst August, industriferien er ovre, så måske det er muligt

• #8   15. maj Jeg har aldrig set en larve og heller ingen hugorme - var også død af skræk hvis det var tilfældet ??

Mht. feriebolig… sidst i august vil her stadig være pænt mange turister - primært tyskere fordi deres ferie typisk falder senere. Og som MLA skriver, især med hund. Det er ikke noget I kan regne med 100 %

• #9   i går kl. 09:16 tak for svar ..

Kommentér på:
Hund igennem Sverige til Bornholm

Annonce