{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
121 visninger | Oprettet:

MC
MC
Online Tilmeldt:
20. dec 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 354

Manglende appetit {{forumTopicSubject}}

Jeg har en tæve på 3 år, som altid har haft en tendens til manglende appetit/kræsenhed efter løbetid. Det provokerer mig, men jeg har nogenlunde bare accepteret det er sådan hun er. Og appetitten kommer tilbage igen. Hun var i løbetid i november, og som normalt gik hun fra maden kort efter. Appetitten kom igen. Men som noget nyt gik hun så igen fra maden efter ca to måneder. Jeg slog det hen som falsk drægtighed og appetitten kom også igen.
Nu er hun så igen gået fra maden.
Når det står på (hver gang, ikke kun nu) er hun glad og frisk, legesyg og vil gerne træne. Alt er egentlig som normalt. Ud over appetitten. Og så alligevel fejler appetitten sådan set ikke noget. Hun vil gerne have godbidder, snacks og vådfoder. Bare ikke mad. Jeg kan heller ikke snyde hende ved at bruge tørfoder i træning eller på gåtur.
Jeg forsøger at holde hende fra snacks og godbidder i den periode. Hun får dog lidt vådfoder, på den betingelse at hun æder sit tørfoder med. Det lykkes næsten altid om aftenen, sjældent om morgenen. Og jeg kan ikke give dobbelt portion til aften. Den mængde kan hun ikke spise.
Hun er meget slank.
Skal jeg bare acceptere og gøre som nu med vådfoder?
Eller bør jeg være hård og kun servere tørfoder og ellers bare ærgerligt?
Jeg tænker ikke hun fejler noget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hul i udhæng 3.500 kr.
  • Efter rengøring af ovnen slår sikringen fra, når man forsøger at tænde den. 910 kr.
  • Ophængning af lampe 590 kr.
  • Rengøring af tom lejlighed 1.200 kr.
  • Beskæring af efeu 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Manglende appetit
  • #1   i dag kl. 06:25 Jeg ved ikke hvad du vil gøre, jeg satte mine på barf, alle spiser nu med stor begejstring:) ultraforarbejdet mad til mennesker er ikke godt, gad vide om det samme også gælder hunde? Jeg ved det ikke, men jo mere naturligt jo bedre, må det i min optik være, det ser ud til at mine hunde er enige, jeg har aldrig haft så sunde hunde som nu

• #2   i dag kl. 06:35 Jeg ville få testet for hjerteorm, som lige nu er i massiv fremgang i hele landet. Hvis testen er negativ, ville jeg ændre fodringsmønster. Jeg har de sidste 14-15 år fodret varieret, altså 3-4 forskellige slags tørfoder, vådfoder og barf. Der er (næsten) altid tørfoder til aften, og her veksler jeg så imellem de forskellige varianter fra dag til dag. Om morgenen er det enten barf eller vådfoder. Hvalpe får deres hvalpetørfoder toppet med vådfoder eller barf.

Det startede fordi jeg havde en småtspisende hund, men når jeg fodrede afvekslende, fik hun spist, endda med glæde smiley

• #3   i dag kl. 08:07 Helt normalt at "drægtige" tæver går fra foderet. Nogle kun omkring uge 3-5, nogle hele drægtigheden, og andre kunne slutningen af drægtigheden. Du skal huske på, at din tæve danner de samme hormoner efter løbetid , om hun er parret eller ej. kroppen er drægtig men uden fostre.
    Du kan prøve at putte en klat honning op i ganen på hende inden hun skal spise. Det får blodsukkeret til at stige og øger appetitten. Du kan også fodre på en tallerken i stedet for skål. Hunde spiser med næsen, og kraftigt duftende foder, kan være en tricker, når man har lidt kvalme. Du kan også give hende Female Support fra Vitapetz. Det skulle være super effektivt. Vi har haft brugt Munkepeber/Agnus Castus tidligere.

• MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

#4   i dag kl. 08:42 Bodil, jeg ville gerne fodre med barf. Men det matcher desværre slet ikke min økonomi som det er nu smiley

• MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

#5   i dag kl. 08:47 Anne, hun bliver testet for hjerte-lungeorm to gange årligt. Men hun er dog endnu ikke testet her i foråret. Det var planen i næste uge, fordi hun følger hestene smiley
    Jeg synes jeg prøver at fodre varieret. Flere forskellige slags tørfoder og altid vådfoder også til aften. Jeg har også altid Eden på lager fordi det er semi moist. Men når hun har sine perioder, så er det alt tørfoder, også noget hun ikke har smagt før. Hun ligner en der ikke kan lide at tygge. Men hun tygger glædeligt hårde snacks. Og tænderne er også tjekket.
    Hun får desuden også ofte kyllingelår, andehalse og den slags. Det rå har hun endnu aldrig sagt nej til. Heller ikke vådfoder. Kun tørt og nogle gange blandet.

• MC
    MC Online Tilmeldt:
    dec 2010

#6   i dag kl. 08:51 Louise, ja og det giver mening. Det var også den konklusion jeg bare var nået frem til. Men når hun var i løbetid i november, så bør det vel ikke være det nu?
    Hun får normalt aldrig foder i skål, men enten gennem træning, i slikkemåtter, snusemåtter eller aktivering. Men når hun bliver småtspisende, så kan jeg kun få mad i hende, ved at putte det i en skål. Det er som hun giver op på forhånd, hvis hun skal arbejde for det.
    Måske jeg skulle prøve det tilskud smiley
    Nogle gange virker det faktisk som om det er kvalme. Altså hun viser egentlig ikke tegn på kvalme, men nogle dage kan jeg få hende i gang ved at give en lille klat vådfoder direkte i munden og så spiser hun efterfølgende. Som om hun bare lige skal i gang.
    Men langt størstedelen af året spiser hun jo helt normalt og med kæmpe appetit.

• #7   9 minutter siden Udsvingene sker af hormonelle årsager.
    Få hende steriliseret, hvis du vil fjerne problemet.
    Alternativt: giv hende hvad hun har lyst at spise.
    Barf er ikke dyrere end et ordentligt tørfoder.

Mine tæve har været kraftigt påvirket af falsk drægtighed gennem flere år. Her hjalp det at servere mini-portioner - lidt a la tapas - fordelt på en større flade. Det kunne hun bedre overskue. Og når hun først kom i gang, steg blodsukkeret og appetitten øgedes.
    Nu er hun steriliseret, da hun simpelthen blev for syg af sine løbetider. Hun har spist lige siden.

Kommentér på:
Manglende appetit

Annonce