{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.137 visninger | Oprettet:

Manglende appetit {{forumTopicSubject}}

Jeg synes ikke Fifi spiser ret meget. Hun spiser faktisk kun halvdelen af hvad der står på pakken hun skal. Hun får Royal Canin junior til Shih Tzu. Hun får en gang imellem lidt rugbrød eller en rest kød. Men jeg holder mig mest til tørkosten.

Hun var i løbetid i december og det er derefter hun har manglende appetit.

Hun er frisk og glad. Så der er ikke noget at mærke på hende på det område.

Er det mon bare pga årstiden???


Er der forresten nogle der ved hvad det koster at få hende steriliseret??? Og hvornår hun er gammel nok?? Hun er nu 8 mdr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Manglende appetit
  • #1   28. jan 2009 Linda

    Hvis jeg var dig ville jeg få tjekket hende, hvis hun også taber sig - hvilket du ikke skriver noget om ?..

    Hvis ikke hun taber sig, men ellers er glad og velfungerende - så spiser hun måske bare mindre end normen ?

    Nedenstående er kopieret fra (link fjernet)

    Det har stor forebyggende effekt, mod kræftknuder i mælkekirtlerne, at sterilisere hunhunden allerede inden den kommer i sin første løbetid, der indtræder når den er mellem 7 og 9 måneder gammel.

    Vi anbefaler at lade sin hunhund sterilisere ved 6 måneders alderen. Det synes mange er meget tidligt, men hundene kommer sig meget hurtigt over indgrebet. Herefter kan der naturligvis ikke avles på hunden senere.


  • #2   28. jan 2009 Tak for dit svar.

    Jeg ved faktisk ikke om hun har tabt sig. Vejer hende ikke ret tit og nu har hun lige fået underuld så hun ser jo meget fluffy ud smiley
    Men jeg tror det ikke.
    Jeg har også tænkt på om hun ikke gider det tørkost mere?? Vi kan jo også blive træt af at spise rugbrød i en periode.....!!

    Puh det er da godt nok dyrt at få en hund steriliseret. En skam der ikke er udsalg på sådan noget smiley Nej pjat....
    Er det en nødvendighed??




  • #3   28. jan 2009 Da Zena var i sin første løbetid spiste hun også kun halvdele af sin mad. Hun kom i løb lige op til jul, og er lige blevet færdig.
    Hun fik madlysten tilbage ca. en uge efter det var overstået.
    Det er vist meget normalt at de miste lysten til mad omkring deres løbetider, men jeg syntes da helt sikkert du skal holde et vågent øje med det! Og er du det mindste i tvivl, så tag til dr. dyr. Heller gå en gang for meget end for lidt smiley
    Held og lykke!


  • #4   28. jan 2009 Jeg regnede med det var pga løbetid men den blev hun færdig med for omkring en måned siden - tror jeg - eller kan de have en slags "efter-veer"???

  • #5   28. jan 2009 Det kan være falsk drægtighed.. Luna gik fra sin mad, når hun var falsk drægtig. Hun kan sagtens blive steriliseret "nu". Dvs om 2 mdr, hvor hun er ca midt mellem to løbetider..

  • #6   28. jan 2009 Er hun hævet bag til??? For hos Zena var det først da hævelsen faldt at hun begyndte at spise igen. Og der gik længe fra hun egentlig var færdig og til hævelsen faldt...

  • #7   28. jan 2009 Om det er en nødvendighed, at få hende steriliseret ? - hvis det er dit spørgsmål, er mit svar nej!!

    Jeg er lidt hys omkring manglende appetit hos hunde, da det var de første tegn på sukkersyge ved min nu afdøede tæve - bemærk, at jeg slet ikke antyder, at det kan være det, din tæve fejler - forklare bare min angst for manglende appetit *S*

    Som Anja skriver, så hold øje med hende og sker der ændringer, så smut en tur om dr. dyr *S*



  • #8   28. jan 2009 Anja: Jeg skal have hende klippet en af dagene, så kan jeg bedre se om hun stadig er hævet. Hun er jo noget af en uldtot smiley

    Jeanette: Jeg har også tænkt lidt på om det kan være derfor.

    Karina: Man er altid lidt hys, når man selv har prøvet sådan noget alvorligt noget og jeg vil helt sikkert holde øje med det. Jeg synes jo ikke det virker normalt at en hund ikke spiser meget.

    Jeg krydser bare fingre for det går over. Tror snart jeg prøver noget andet tørfoder. Bare for at se om det hjælper.


  • #9   28. jan 2009 He he ja så er det jo nemmere med Zena der er frit udsyn til det hele - men det er nu heller ikke altid lige charmerende *S*

    Jeg må indrømme at Zena heller ikke var særlig glad for Royal Canin, hun spiste ureglmæssigt og meget lidt da hun fik det... Det var som om hun ikke kunne li' det og bare spiste det fordi der ikke var andet og så var hun altid småsyg... Det er åbenbart meget forskelligt hvilke fodder der virker til de forskellige hunde. Jeg tror nemlig ikke der er noget dårligt foder, men det virkede bare ikke for Zena... Det hjalp virkelig da jeg skiftede til Hills...


  • #10   28. jan 2009 Det der står på pakken er også kun vejledende smiley

Kommentér på:
Manglende appetit

Annonce