{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

manglende appetit... {{forumTopicSubject}}

hej, min labber på ca 12 uger har i et stykke tid levnet ret meget mad(1/4-½ dagsration bliver levnet) hvilket i mine ører er meget for en hvalp, og især når det er af racen labrador...

dyrlægen siger at det ikke er noget akut men jeg vil nu alligevel have det bedst med at se en tom madskål når der skal hældes foder op, så jeg er sikker på han har fået den mængde han skal smiley jeg er ikke i tvivl om at det nok skal komme, men vil gerne skynde lidt på det, eftersom han er begyndt at tabe sig lidt...

så jeg ville gerne høre om i har nogle råd? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  manglende appetit...
  • #1   25. jul 2011 hvor mange gangen om dagen får din vaps mad?

  • #2   25. jul 2011 Er den begyndt at blvie for tynd da??? Og ja, hvor mange gange om dagen får den mad?

  • #3   25. jul 2011 havde samme problem en periode, rørte lidt i maden fx leverpostej eller lidt våd foder, bare en teske fuld så gled det meget bedre ned...

  • #4   25. jul 2011 Man skal aldrig begynde med at putte noget på foderet medmindre man vil starte et foderproblem der vil forfølge hunden resten af den liv. Det du skal se på er om hunden ser godt nok ud vægt mæssigt og så spørger jeg om hvor meget hunden laver. Hvis hunden ikke laver noget så er ressourserne stadig fyldte og hunden gider ikke spise. Hunden spiser først når den har opbrugt sine ressourser.

  • #5   25. jul 2011 synes nu ikke det skabte et problem, tvætimod fik hun appetitten tilbage og spiser nu bare normalt, hun var for tynd og skulle absolut ikke droppe maden... det var i forbindelse med at hun i en alder af 19 måneder skiftede hjem fra kennel og til os...

  • #6   27. jul 2011 hej, jamen han er til den slanke side, og hvis han taber sig mere er der ikk langt til desideret tynd.... dyrlægen siger at det ikke er akut endnu, men han kan godt forstå hvis jeg vil ha ham til a spise mere.

    han bliver fodret to gange om dagen, eftersom tre gange bare ikk gik...

    og hvad motion angår... vi er på stranden min 45 min de dage hvor det ikke blæser aaalt for meget, og så bruger han måske ½ time i haven på leg og vi går (i raskt tempo) 2x20 min. hver dag... i mine øjne bevæger han sig ikk så meget mere end gennemsnits hvalpen :s


  • #7   27. jul 2011 ville købe noget godt våd foder og så blande i noget af det gode tørkost, så længe du holder sig til gode produkter så kan det næppe skade at blande noget hunde paté ligende i tørkosten... Og så ville jeg gå efter en tørkost der giver lidt mere på sidebenene, skiftede selv til Arion af samme grund...


  • #8   28. jul 2011 han bliver fodret med det dyrlægen har anbefalet.. mener det er fra hills som han skal have til han er ca et år.. men måske jeg sku prøve det med noget vådfoder af en art smiley mange tak smiley og hvad er det der arion for noget ? smiley

  • #9   28. jul 2011 arion er et tørkost produkt som købes i de almindelige dyrehandler som Petworld og Maxi Zoo, jeg kan læse herinde at felre og flere fodre med det, og det hører til i det der betegnes som "bedre" foder, ved ikke om det er det "bedste" men det er godt... Mht. vådfoder så er det i den størrelses orden at jeg rører en god teske fuld rundt i tørkosten, så det er ikke alverden der er tale om.,..

  • #10   9. aug 2011 okay super smiley mange tak for jeres svar smiley

Kommentér på:
manglende appetit...

Annonce