{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

min hund har bidt:-( {{forumTopicSubject}}

Vi var over og besøge min mor i dag, og min Svenne og min mors gamle rare hund Futte sad og fik godbidder.. Pludselig ud af den blå luft bider min hund hendes, som blev meget bange ( der skete ingenting med den).... Svenne er kun 51/2 måned, og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op med ham???

Han har tidligere røget på en anden af mine veninders hvalp også pga. mad.... Han er ligeglad med hvis andre hunde fx. knurre af ham når de beskytter deres mad, han går bare direkte ind efter maden...
Han kan også være ret dominerende under leg, men samtidig har han en masse tegn på usikkerhed...

Hvad kan jeg dog gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min hund har bidt:-(
  • #1   20. dec 2007 Du kunne jo lade være at fodre/give guffer når der sidder en anden hund ved siden af når nu du VED det er et problem?

• #2   20. dec 2007 bine
    Jeg har altså meget svært ved at acceptere den side af ham så vil gerne se om jeg kan gøre noget for at forbedre det i stedet for bare at gå omkring problemet hvis du forstår?

• #3   20. dec 2007 Du skal se at kontakte en adfærdstræner og få styr på hans sprog og hvad han gør og mener. Og det hellere idag end imorgen inden der sker noget

• #5   20. dec 2007 Tænk på at der er "ulv" i din hund.
    Den beskytter blot over sin mad. Da det jo er HANS.
    Bamse gør det over for katten. Med gode bidere som grisehaler eller sådan. For katten stjæler det. Fra nu af får han kun godebidere i et andet rum end katten.

• #6   20. dec 2007 Lisa -det er nu engang ikke alle hunde der er vilde med at dele deres mad. Hvis han er truende overfor dig (eller mennesker generelt) når han har mad, så er jeg helt enig i der skal trænes alvorligt på sagen, men hvis det "kun" er andre hunde (og i tilgift ikke engang hunde fra hans egen flok, men sammenbragte), så er løsningen da simpel -undlade at fodre i samme rum.

• #7   20. dec 2007 han har også knurret af mig en gang da jeg aede ham mens han spiste, så jeg er jo nervæs for at det kan være starten til at han bliver mere aggrasiv??

• #8   20. dec 2007 Du bliver jo nødt til at acceptere problemet og arbejde med det og hans selvtillid, ellers får du et større problem når han bliver voksen.

• #9   20. dec 2007 NU får jeg nok en på hatten. Men en ting er at han ikke vil have at andre hunde kommer til ham, når han spiser, men han må, efter MIN mening, ikke knurre af dig!!!

• #10   20. dec 2007 lisa hvor i østjylland bor du?

• #11   20. dec 2007 Hvis det havde været en stor hund havde 95% af HG rådet dig til at få ham aflivet!!

• #12   20. dec 2007 Mette < Enig !
    Må desværre forlade jer - sengen kalder...nat-nat ;O)

• #13   20. dec 2007 jeg forstår godt han vil beskytte sin egen mad, men sagen er den at han bare smider sit eget for så at stjæle de andres, og det er jo mere slyngel agtigt i mine øjne?

Jeg har selv to maine coon katte, og han startede tidligt med at jage dem væk fra maden og de overgiver sig med det samme..Kan det have startet det hele? så han tror han kan gøre det ved alle måske??

• #14   20. dec 2007 Hvor gammel er han, og har du lært ham at aflevere ting (både legetøj og mad), og hvordan har du trænet det?

• #15   20. dec 2007 Lisa: Din hund er helt normal! Han ved jo ikke, at du bestemt ikke har tænkt dig at spise han tørfoder eller hans leverguffer;) Han vil bar lige sikre sig at du forstår det er hans. Om du så skal acceptere, at han knurrer af dig, er en helt anden diskussion. Personligt ville jeg ikke acceptere det.
    At han gør det overfor andre hunde ville jeg slet ikk blande mig i medmindre det virkelig gik hedt for sig eller str. forskellen på hundene var så stor, at den mindste af dem ville kunn komme til skade bar af, at blive sat på plads! Ude i naturen har de jo ikk en menneske mor der siger: stop så! Så slapper vi af Fido...

• #16   20. dec 2007 Lav en masse bytte-handler med ham. Vis ham på den måde at du ikke har i sinde at tage maden fra ham.
    Jeg har lavet rigtig mange byttehandler med min og det er endt med at han nu kommer og nærmest beder mig om at holde i den anden ende af det han bider i, fordi det er nemmere (-:

Jeg ville også lade være at give dem noget, når de er i samme rum. en hund har ret til at forsvare sin mad overfor andre hunde...

• #17   20. dec 2007 Lisa : Din hund føler sig truet. og er bange for din handling. Du skal arbejde lidt på selvtilliden. Også samtidig på tillid tildig.
    Om det er en stor eller lille hund ændre intet.
    En lille hund kan være mindst ligeså farlig. ;).

Men få arbejdet lidt med ham. Bamse kknurrer kun af mig hvis katten er i nærheden, for han tror at jeg vil ham ondt. Derfor igen er de ikke sammen når det handelr om god bidere. forså er han sød og jeg kan tage maden fra ham uden nogen problemer.

• #18   20. dec 2007 Han knurrer højst sandsynligt af dig fordi han er usikker.....og ligesom de andre skriver er det noget der skal arbejdes med

• #19   20. dec 2007 Dorte B.

TAK:-)

Rebecca: Nej, men nu har vi jo heller ikke vildhunde, vel?Og ude i naturen havde han ikke overlevet, hvis han havde knurret af førerhunden:-))

• #20   20. dec 2007 Mette: Det er rigtigt nok, men man skal stadig huske deres baggrund og natur, med andre ord, man skal vide hvorfor de gør som de gør. Mange folk tror, at når en hund knurrer er det fordi den er agrressiv og vil bide, det er rigtigt i nogle af tilfældene, men det er også et tegn på usikkerhed, ubehag, mistillid og tvivl..

• #21   20. dec 2007 rottweiler
    jamen hvordan skal jeg arbejde med det? det er der jeg er lidt på bar bund nemlig...

marlene
    jeg bor i fredericia nu.. Hvorfor?

Jeg synes absolut heller ik det er i orden han knurrede af mig, men jeg vil gerne arbejde med det i stedet for at få ham aflivet.. men hvordan??

klaus
    ja men hendes hund er utrolig venlig og der er intet aggrasivt i ham...

• #22   20. dec 2007 et link til når hunde har forsvar af ting og mad.
    http://www.grosserguiden.dk/Ny_hvalp_i_huset/Hvalpens_forste_dage/Renlighed/Gode_vaner___darlige_vaner/Sikkerheden_i_hjemmet/hunden_knurrer_og_vogter_mad_o.html

jeg læser desuden til dyreadfærdsterapeut, og vil måske kunne hjælpe dig, hvis du er usikker på om din hund reagere hensigtsmæssigt. ( da jeg stadig er under under uddannelse, arbejder jeg pt. gratis, kørsel står dog for hundeejers regning) dog har jeg et krav om at folk er villige til at ville arbejde seriøst hvis der er et problem som skal afhjælpes.

• #24   20. dec 2007 Lisa -aflivet??? Rolig nu. Det er vidst ikke derude endnu at du behøver overveje det som en reel mulighed.

Hvordan gør du når du vil have noget fra ham (hvis du har trænet det). En god måde er at have nogen virkelig lækre guffer (ofte er pølsestykker et hit) og så bytter du med ham. Han skal self have sin ting tilbage igen bagefter.
    På den måde lærer han at det betaler sig at aflevere, for man får noget endnu bedre igen.

I starten kan du sætte dig tæt på ham (hvis ikke du kan røre ham uden knurren, det lød det til), og så smide en lækker guffer til ham engang imellem, så han opdager at når du er tæt på, så kommer der noget lækkert -osse selvom man lige gnaver i en grisehale.

• #25   20. dec 2007 Dorte B:

Tor at vi to begge er kærlige, men meget kontante. Vi finder os i meget fra hundenes side, men uanset viddyr eller ej, så ER der grænser!?
    Mine hunde skal kunne begå sig ved alle mennesker. Det kan ikke nytte noget at vi har hundene med hos venner en dag og hundene skal have mad imens vi er der. Hvad så, hvis vennernes børn går hen til hundene imens de spiser?? Jeg tør slet ikke tænke tanken, hvis mine hunde ikke har lært at i denne situation har jeg HELT kontrol over det og hvis JEG ikke reagerer, er det helt ok.
    Bare klap til mig nu, for jeg ER på vej i seng alligevel...*GG*

• #28   20. dec 2007 jeg har trænet meget med ham, og har lige siden han var lille håndfodret ham og holdt griseøret mens han gnavede og det er intet problem, han elsker det... Så derfor blev jeg meget forbavset over at han ville knurre af mig...
    Jeg træner ham positivt, med masser af ros og godbidder, men jeg har også sat mig i respekt mes skæld ud og et dask i måsen når han har været rigtig slem (ved godt det vil blive kommenteret) men jeg synes slet ikke det er i orden han knurrede af mig, og jeg reagerede derefter...

Han har været meget usikker fra vi fik ham, men vi har simpelthen trænet så meget, og han har forbedret sig enormt... Men lige det med knurren og bidderi kan jeg ik acceptere...

vi har lavet byttehandler og han ved godt når han skal slippe noget osv så det er ikke det der mangler...?

Hvad kan jeg så gøre mod hans usikkerhed?

• #30   20. dec 2007 Bine:
    Om jeg mener at andre dyr på tage mine hundes mad?? Det kommer aldrig på tale, for mine hunde spiser sammen og respekterer hinandens mad. Men når de har været på endags ferie hos min veninde, som har opdrættet Lotus, har de spist sammen med 4 andre tæver......Ingen problemer:-))

• #31   20. dec 2007 Lisa:

Har du nogen sinde gået til træning med ham??

• #34   20. dec 2007 marlene og samson

Det vil vi godt kunne være interesserede i helt sikkert..
    Hvor i landet bor du?

• #35   20. dec 2007 At en hund knurrer ved madskålen er ikke tegn på manglende respekt for den, der nærmer sig. det er fortroligheden og tilliden der mangler. Hunden stoler ikke på den person der nærmer sig, mens den spiser, og derfor knurrer den af usikkerhed og angst for at nogen skal tage maden. Straf ikke hunden til at få mere tillid til en person. Tværtimod. Problemet bliver kun værre !!

• #36   20. dec 2007 Lisa- du sætter dig ik i respekt hverken ved at skælde ud eller gi et klap i måsen....og da slet ik hvis han gør det fordi han er usikker

• #38   20. dec 2007 Bine:

Jo, det ville jeg. Det skriver jeg vist også i et af mine første indlæg. Jeg har så bare aldrig oplevet med mine egne hunde (og har dog i omgange af mange år haft 3 hanhunde sammen) at de ikke kunne lade hinandens mad være i fred?? ER det kun mine hunde, sonm er så fine dydsmønstre?? Eller er det fordi de har lært det fra starten?? Jeg ved det ikke. Ved bare at jeg aldrig har haft problemer af den art. De spiser i samme rum og har altid gjort det. Også da jeg havde 3:-))

• #42   20. dec 2007 Speedy -du kan osse risikere at hunden istedet lærer at når "mors" nærmer sig, så er det med at forlade stedet/forsvare maden -for den er dum...

Endten med det resultat at din hun ikke vil spise i nærheden af dig, eller at din hund en dag kommer til at bide dig.

• #46   20. dec 2007 vi har gået til hvalpemotivation 2 gange, og svenne var super dygtig og kunne allerede det hele...havde ingen problmer med de andre hunde eller noget som helst.. vi stoppede pga jeg synes det var meget useriøst, og træneren ville presse mig til at ændre nogen kommando-ord fra "læg dig" til "dæk" osv hvilket jeg synes var dumt når nu han havde lært dem sådan og han ikke skulle deltage i lydighedsprøver som var hans argument...

• #48   20. dec 2007 Sorry "fars"/"mors"/ejers -en eller andens hådn som dasker hunden over næsen...

Siger ikke at det sker ved alle hunde. Men jeg har en hund der har lært det med tvang -med det resultat at hvis jeg giver den noget lækkert, så tager den det og løber længst muligt væk og kan ikke indfanges før det er spist færdigt.

Andre hunde kunne risikere at reagere ved at bide istedet.

Og hvis du bruger dasket som et nej -hvorfor så ikke bare nøjes med ordet?

• #49   20. dec 2007 Og så er pointen med nej jo netop at nej=stop med det du er igang med lige nu

-så nej er ikke skæld ud/straf som sådan, men blot at den skal ophøre med det den er i færd med (i dette tilfælde at knurre)

• #52   21. dec 2007 vi oplever det samme her.. og det mest underlige er at min bella underkaster sig alle.. men når det angår mad, er hun ikke bange for at tage kampen op.. så når hun er med hvor der er andre hunde, bliver de fodret i hvert sit rum, og alt hvad der hedder ben og godbider fjernes...

• #53   21. dec 2007
    Jeg vil meget gerne være den positive leder han har tillid til, men jeg mener jo også at hunden skal have respekt for mig når jeg virkelig siger NEJ og den respekt skal vel komme fra et sted? Jeg forstår det kan handle om usikkerhed, men jeg vil absolut ikke acceptere han knurre eller bider...Jeg har aldrig haft dette problem tidligere med andre hunde....

• #55   21. dec 2007 lise jeg bor i Hyllested ved Ebeltoft.

• #57   21. dec 2007 Speedy -tja for min hund er guffer ikke motivation i sig selv. Den er nemlig ikke synderlig interesseret i mad. NETOP derfor er positiv indlæring vigtigt hvis guffer ikke er nok i sig selv. -For brugte jeg ikke positiv indlæring, så gad hun jo ikke blive ved at gøre noget for mig når nu det jeg har i lommen ikke er specielt spændende.

• #59   21. dec 2007 Lisa -respekt kommer ikke ved "vold" (ved godt du ikke banker din hund, men du ved hvad jeg mener)
    Respekt skal man gøre sig fortjent til. Opfør dig som en god leder (en leder skaber ikke splid), så vil du osse få den fortjente respekt.

• #61   21. dec 2007 Lisa: respekt er ikke noget man tage sig retten til - det er noget man gør sig fortjent til at hunden giver en - der er en stor forskel. Jeg kan godt forstå at du ikke vil have at din hund knurre af dig, men så er du nød til at arbejde med jeres forhold - det er ikke noget du bare kan kræve af din hund, med mindre man ønsker at respekten skal være bygget på grundlaget af angst og så er det bare en stakket frist før det smutter aligevel og hvem ønsker et forhold baseret på angst?

ellers er jeg enig med Marlene - synes du skal tage imod hendes hjælp

• #62   21. dec 2007 Speedy -jamen det er da osse dejligt at have en robothund der bare adlyder ordre...

Self skal hunden trænes og være velopdragen -men den må (og skal helst i mine øjne) gerne tænke lidt selv osse)

• #68   21. dec 2007 daisie
    ja og det har han gjort meget længe nu desværre:o)
    Så vi har hele tiden prøvet at passe meget på med at lade ham få sin vilje, og han er meget insisterende det lille bæst hehe...

Jeg synes bare det er lidt svært at skelne mellem hans dominans og hans "testen af" og hans usikkerhed, for han har begge dele....

• #75   21. dec 2007 speedy: hvad regner du med at opnå ved at rykke din hund i nakkeskindet, ud over at din hund får respekt for den smerte du påføre den - ikke den positive respekt til dig som leder - for i den øjne handler du helt forkert og gør dig derfor ikke fortjent til at den skal respektere dig

• #76   21. dec 2007 allesammen

sådan helt konkret (ved godt der er forskellige meninger)
    hvad skal jeg så lave af tillidsøvelser for at få usikkerheden væk?

Hvad kanjeg gøre når han bider eller knurrer?

Hvad kan jeg gøre når han dominere andre hunde?

• #80   21. dec 2007 Speedy: ja, det virker - selvfølgelig gør det det - det vil det det også gøre, hvis du fik sådan en over nakken af chefen, på arbejde, hver gang du lavede noget forkert - men ville det få dig til at respektere ham - til at holde af hans selvskab ... sikkert ikke - men hvis han nu guidede sig hver gang du trådte ved siden af og forudså hvor problemerne kunne ligge, så du slet ikke kom til at træde ved siden af, ville du så ikke ende med at repsktere ham og, så snart du fandt ud af hvad han ønskede og ikke ønskede, så vile du sikkert gøre dit, til ikke at skuffe ham

gad vide hvilken chef du ville ønske at arbejde under - jeg ved godt hvem jeg ville arbejde under og jeg tror også jeg ved hvem din hund ville vælge

• #83   21. dec 2007 Bine: tak - bliver bare så frustreret, nå man forveksler den positive respekt, med den negative respekt

• #85   21. dec 2007 Speedy: og målet helliger midlet - hmmm

• #94   21. dec 2007 Speedy: jeg afleder hvalpens opmærksomhed og klapper migselv en på panden for at have været så dum og uopmærksom at hvalpe har haft lejlighed til at finde ud af at skoen er sjov at bide i - mens hvlapen er lille skal jeg være på tæerne og sørge for at henlede hvalpens opmærksomhed på alle de ting den faktisk godt må underholde sig med og derfor skabe en "billed" i hvalpens hoved, hvor alle de ting jeg ikke ønsker den skal muntre sig med, bare bliver ligegyldige rekvisitter i mit hjem, som den ikke overvejer kunne være muligt at muntre sig med.
    ligesom jeg heller ikke klapper mig lille barn en over fingerne, når han piller ved noget han ikke må, men ærger mig over at jeg ikke lige havde været mere hurtig - et klap over fingerne kan måske nok lære ham at han ikke skal pille, men det vil da ikke være positivit i vores forhold

• #97   21. dec 2007 Speedy: du siger det selv - det er en hvalp og den bliver overgearet og det gør den altså også selv om du klapper den en - det kan godt være du kan klappe den så hårdt at når du nærmer dig, så afbryder den sin handling - med det er jo ud fra negativ respekt - ville du ikke heller at den stoppede, hvis du bare sagde nej, fordi den netop havde lært at det altid kan betale sig at lystre et nej, fordi den så vil modtage noget den er helt vild med - en guffer ellet et ynglings legetøj??

og nej jeg ville ikke klappe min hvlap en over snuden, jeg ville fysisk blokere den, så den ikkekunne få fat i godbiden og så sige nej og når den så opgave at satte sig afventende, ville jeg belønne den

• #99   21. dec 2007 Speedy: en hvalp svare jo aldersmæssigt til at barn der ikke kan tale - så den holder jo ikke

• #108   21. dec 2007 Folk der dasker til deres hunde... eller andre dyr for den sags skyld....... må lige af frygtelige mindreværdskomplekser.....og må afreagere på denne tåbelige måde.....

• #109   21. dec 2007 lige= lide

• #111   21. dec 2007 *SUK*

• #115   21. dec 2007 Ja... det HELE er vist nederen...

• #118   21. dec 2007 Speedy: jeg forstår ikke hvorfor du ønsker at bruge metoder som du jo godt kan se, ikke skaber god forhold mellem dig og din hund, hvis du tænker over det - bare tænk på det med chefen, jeg skrev og som du ikke har svaret på - når nu du kan opnå samme resultat med positiv indlæring og så enda opnå at din hund respektere dig på den positive måde - at den undlader en bestem handling fordi den har lært at du mener det er uønsket adfærd, i stedet for at det har lært det fordi at ellers gør det ondt.
    Jeg kunne rigtig godt tænke mig at du forklarede mig, hvorfor du virkelig ønsker at gøre det på den måde - måske det er udvidenhed og det er jo helt ok - jeg har skam også brugt den medtode tidliger, inden jeg vidste at der var en anden måde - men så er det jo nu du skal tænke over at det kan gøres på en positiv måde - at det andet virker er ike en undskyldning for at hive sin hvalp i nakkeskindet, når det kan gøres anderledes

• #122   21. dec 2007 Speedy: nu stjæler en hvalp jo ikke - det ville jo kræve at den faktisk havde lært at kende forskel på dit om mig og i hundens verden, der er det den der har tingen, der ejer den - at dne overhovedet kan lære at begå sig på vores præmisser, viser jo bare hvor ufattelig flexibel og tilpasningsdygtig den er - tænk at du forventer at den skal vide at den ikke må bide i dine sko og har den ikke fattet det af sigselv, så får den en over snuden - du har jo ikke på forhånd kunne forklare den at den ikke må æde de sko ... hvad med baer at sørge for at hvalpen ikke kan komme til uønskede ting

• #124   21. dec 2007 kindkys til min beeeeedste ven, Hulk ;O)

• #126   21. dec 2007 Speedy: nej man bliver sgu da ikke fyret for at begå fejl - da kun hvis man ikke udvikler sig ... hvis man har en god chef, så vil han da hjælpe og guide en til at lære at bestride ens job tilfredstillende - jeg talte ikke om at stjæle, men om at fejle - for det er det hvalpen gør i dine øjen - det er ikke at stjæle

• #128   21. dec 2007 Bine: tror desværre du har ret - det er svært når folk har mere travlt med at forsvare, end lige at lytte og reflekter over, om andre måske har set lyset på et område man ikke selv har - det betyder jo ikke at man er eller har været en dårlig hundejer, for det er jo de færreste der bevidste ike bahandler deres hunde ok - de fleste af os vil jo vores hund det bedste og handler ud fra det vi ved og de normer vi nu engang har lært - jeg er da heller ikke perfetkt - laaaangt fra ;O) men jeg har erkendt at jeg ikke ved alt og er åbent overfor at jeg kan gøre tingene bedre og så er det at man flytter sig

• #132   21. dec 2007 Speedy: hvis du begår den samme fejl gang på gang, så vil jeg mene at du ikke er blevet guidet korrekt eller også så har din chef sat for store forventninger til dine evner eller dit udviklingsniveau og så har han fejlet som chef - ligesom du har fejlet, hvis din hvalp konstant kan få fat i en sko og overtræde det forbud du har sat - du har enten ikke være klar nok i dine signaler eller ikke gjort sådan at omstændighederne er sådan at den ikke kan fejle - husk på at den ikke forstår menneskesprog, så det er jo noget sværre at fatte hvorfor der er noget galt med at gnave i dine sko, når de nu ligger lige der

• #133   21. dec 2007 Speedy: jeg syntes også at det har været hyggeligt - vil god lige anbefale dig en bog, du skulle tage at læse - den er af Anders Hallgren og hedder Alfasyndrom - så vil du forstå hvorfor det ikke dur og hvorfor Cæsar Milan(staves) er en tåber

• #134   21. dec 2007 hulk - nej, bare ærlig ;O)

• #136   21. dec 2007 Speedy jeg kunne godt tænke mig at vide om du har glemt Tyson som i måtte aflive i august måned???? Ham behandlede i på samme måde og hvad var det lige i fik ud af det!!! Og efter hvad jeg har hørt så har Tyson da knurret og vist tænder af dig da i boede i jylland?? Er det et tegn på respekt fra hunden af??

Det eneste i får ud af at behandle jeres hunde på den måde er utrykke og til sidst aggressive hunde, men det er måske nemmere at have en hund i et par år hvor man ødelægger den og så aflive den for at købe en ny???

Jeg har 2 hunde en på 6 år og en på 2 år den yngste var en kælling som hvalp hun bed mig flere gange og knurrede konstant af mig, jeg har ALDRIG brugt hårde metoder over for hende, jeg har hverken slået hende eller hevet i hende og hun er i dag den skønneste hund, hun er mild og lystre perfekt og jeg har kun brugt positive metoder på hende, så det virker altså.

Kommentér på:
min hund har bidt:-(

Annonce