{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

Hvordan holder du jul? {{forumTopicSubject}}

Jule startet lillejuleaften dag, her kommer vore børn og børnebørn, og så sker der ting og sager, med rundesang æbleskiver og gløgg. Når børnebørnene er lagt i seng, sidder vi voksne og hygger os lidt, og så går vi ind i gildesalen, og jeg henter træet, og så går vi rund og pynter træet, lægger pakker ind under det og dækker det store bord. Så alt er klar til jule aften..

Selve jule aften, så tager mændene alle ungerne og så køre vi en tur i skoven, så går det et par timer med det, imens har pigerne nok at se til med at forberede maden mm. Senere på eftermiddagen skal vi i kirke, det er så hyggeligt, og så er der ro til at få de sidste ting af vejen..
Sådan startet vi julen.. og det er bare så hyggeligt. Og en glæde at se ungerne hvor spændt de er..

Hvordan forgår det hos dig..??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan holder du jul?
  • #1   22. dec 2007 Arbejde arbejde og mere arbejde også den 24 dec og den 26 så mere arbejde også arbejde nytår og den 1jan sååå det er let arbejde og mere arbejde ggg

  • #2   22. dec 2007 tja... jeg skal på arbejde kl 7 d. 24, så der bliver ikke så meget hygge før jeg kommer hjem kl 15.30 så er det gang i kødgryderne m.v.. men sådan er det jo for nogen...

  • #3   22. dec 2007 Der er jo nogen der skal holde hjulene i gang i DK, selv om det er jul mm.

  • #4   22. dec 2007 Det er jo helt Morten Kock. : )

    Glædelig jul


  • #5   22. dec 2007 I år skal vi holde jul i sommerhuset, bliver SÅÅÅ hyggeligt, mangler bare sneen...
    Kommer derned ved kaffe tid, hvor vi sidder og hygger med lidt småkager.. Så skal vi nok ud og gå en lang tur ved stranden, hvilket både vores børn og Qato nyder rigtig meget, i mellemtiden, står stegen og anden i ovnen, så når vi kommer hjem, at det dufter i hele huset... En masse at spise og en god risalamande og så skal der danses om træet og synges nogle sange og ellers pakkes gaver op og så er vi nok færdige omkring midnat, så det bliver en lang dag for ungerne smiley
    RIGTIG GOD JUL TIL JER ALLE OG ET KNALDHAMRENDE GODT NYTÅR!!!!!!!!!


  • #6   22. dec 2007 Ligner lidt vores juleforberedelser, bortses fra at her er det manden der laver maden, og ja kirken når vi aldrig, selv om det kunne være ret så hyggeligt.

  • #7   22. dec 2007 Vi har ikke så mange faste traditioner ... vi tager det mere afslappet .. vi kan tidligt få stress på hverdagen ...
    Min datter og hendes kæreste kommer hjem søndag ... det eneste fastlagte dér er at vi skal ha´ risengrød .. min datters ynglingsspise ... og der skal jo ris a la mande til så meget passende med risengrød der.
    Ellers er der ikke planlagt noget videre andet end vi skal hygge os .... lidt godt at spise, en god film måske eller et slag rommy eller Matador bliver slæbt frem af gemmerne.
    For os er det vigtigste at vi bare har det rart og hyggeligt. Og for de 3 andre ... min kæreste, min datter og hendes kæreste ... er det vigtigt at jeg ikke bruger en masse tid med forberedelser af både den ene eller anden art så jeg er for flad til at nyde aftenen. Altså ... vi skal bare slappe af og nyde hinanden uden det store jule/gaveræs. For os er vores selskab vigtigere.


  • #8   22. dec 2007 Her starter vi også lillejuleaften med at hyggespise for derefter at pynte træ.

    Juleaften starter vi med et ordentlig morgenfoder, for så at hygge med tegnefilm formiddag, mens jeg forbereder mad.

    Efter frokost kommer gæsterne og vi hygger med et godt kaffe/tebord.

    Så er det ellers skovtur, hvert år håber vi på kælketur og sneboldkamp ;o), så hunde og unger kan rase lidt ud.

    Hjemme igen spiller vi lidt spil og leger lege for så at danse om juletræ og pakke pakker ud. Det tager tid da man kun må åbne en af gangen og alle skal se før næste bliver delt ud. Mens det foregår passer maden sig selv i køkkenet.

    Først når alle gaver er pakket ud, sætter vi os til bords og der sidder vi så og hygger i timer mens børnene (når de er færdige) pisker rundt og nyder deres gaver.

    Afslutter aftenen med hygge te/kaffe og så er det ellers dynerne der kalder.


  • #9   22. dec 2007 Øv Anne-Louise.......Håber I alle får en godjul trods alt,

  • #10   22. dec 2007 tja nu siger julen ikke mig så meget og stod det til mig sad jeg helst under en sydlandske himmelstrøj, men det kan jeg så desværre ikke i år, da vi fik en lille for 7 mdr siden. Og det er sgu for tidligt at tage ham med ud at rejse efter min mening. Men måden vi holder den såkaldte jul på er at mine forældre kommer herud om eftermiddagen. vi gør maden klar og ser lidt fjernsyn og så står den selvfølgelig på traditionel julemad kl 18 og så pakker vi gaver op så er den skid hvis slået.

  • #11   22. dec 2007 Julen i år bliver lidt speciel..
    Fik også barn for 7 måneder siden..
    Så i år holder vi jul hjemme bare os 3 og vuffer..
    Min familie kan ikke komme herned, da min søster skal arbejde og min mor passe hendes børn. Og mandens familie skal holde jul hos hans forældre. Vi havde ellers inviteret dem herud men mandens søster vil hellere være hos mor og far :0/
    Så vi skal bare ha en hyggejul med traditionel julemad, juletræ og gaver... Ingen gamle traditioner da vi er en forholdsvis ny familie ;0)


  • #12   22. dec 2007 i min familie er det vigtigste at vi får risengrød juleaften

  • #13   22. dec 2007 Det lyder også hyggeligt :o)
    Vi holder ikke jule med børn, så vores er nok lidt mere stille og roligt.
    Vi er kun Min Michael og jeg, min storebror og mor og stedfar.
    Vi sidder og hygger ved fjernsynet mens min mor laver and og flæskesteg.
    Når det så er færdigt, spiser vi til vi revner, så slår vi mave på så spiller vi pakkespil. Vi har hver købt en masse små gaver som vi spiller om. Rigtig sjovt faktisk. Der er altid en bestemt gave man kæmper om *GG*
    Og så ellers bagefter, får vi de rigtige (personlige) gaver så spiser vi risalamande i stuen og hygger med spil, tv eller hvad vi nu synes :o)


  • #14   22. dec 2007 jame vi holder jul som vi faktiak altid har gjort hele farimilen med 2-3 ænder 2 fæskesteg og brun katoffler osv osv o0g så tændes jultræet med levene lys så skal vi alle danse rundt om det:-)....

    OG INGEN arbejde til mig i julen sagde op igår da de ville ha jeg skull arbejdejule aften anden jule dag nytårsaften og den 2 jan. SÅ SAGDE JEG DE KUNNE KLARE DEYT SELV hehe


  • #15   22. dec 2007 Anne-Louise ~ vi jar det hvert år og jeg har bare købt de meste grimme ting jeg nogle sinde har set hehe

  • #16   22. dec 2007 A-L: Jaaah det er rigtig sjovt :o)
    Det er noget ret nyt vi er begyndt på i min familie.
    Tror vi startede med det for 5 år siden og nu er det bare blevet en tradition :o)
    Ihvertfald så længe min bror eller jeg ikke har børn.
    Det er vel lidt svært at købe gaver som både børn og voksne kan få glæde af ;o)


  • #17   22. dec 2007 I år har jeg slet ikke købt nogen drille gaver :o)
    Kan huske sidste år, købte jeg nogle vildt grimme plastikhansker. Til rengøring og sådan. En helt vildt ubetydlig lille dum ting *GG*
    Så fandt jeg en lille æske og kom dem ned i og pakkede den riiiigtig flot ind i guldpapir.
    ALLE sloges om den skide gave og min bror endte med at beholde den... Lige det jeg håbede *GGGG*
    Hold op hvor han grinede, men han tog dem da med hjem hehe :o)


  • #18   22. dec 2007 I år kommer lille juleaften til at foregå med først at køre 250 km til det sommerhus, vi har lejet nær vores familie i det Nordsjællandske.
    Herefter tager vi til min bror og hans familie, og hygger med en nisseøl og en kop cola.

    Bagefter skal vi hjem til min far, guffe risengrød og jeg skal hygge mig med at få deres nye DAB-radio til at køre ;o)
    Så til sommerhuset og sove... (hunden får selvsagt gode luftere ind i mellem)

    Juleaftensdag.
    Jeg satser på at min mor kommer forbi sommerhuset om formiddagen, dernæst skal vi en tur ud i melbylejren, hvor hunden virkelig skal tæves igennem.
    Så tager vi hjem til min far igen, og ser frem til at kunne nyde andesteg, nakkesteg, medister med alt det hele...
    Og så selvfølgelig ris a´la mande og mandelgave ;o)

    Senere julegaveudpakning og guffe slik, der bare slet ikke er plads til i mavsen ;o)

    1. juledag..
    Ud til farmand og spise rester, og så ellers hjemad.....

    Resten af juledagene kommer til at gå med at træne hund og hygge med venner og bekendte, det bliver hygsomt...


  • #19   22. dec 2007 CH: Hihi vi holder også jul i nordsjælland :o)

  • #20   22. dec 2007 Hyggeligt Anita, hvor er det så henne i Nordsjælland?

  • #21   22. dec 2007 Hundested

  • #22   22. dec 2007 Arj, hvor hyggeligt Anita - jeg holder julen i Frederiksværk og vinker til mine gamle arbejdskammerater og familie i Hundested - og så vil jeg da samtidig vinke til dig ;o)

  • #23   22. dec 2007 Hihi jeg skal nok vinke tilbage :o)

  • #24   22. dec 2007 Det er min første jul med Chevy smiley Men har købt 2 store gaver , i morgen skal jeg ud og købe et 50 - 60 cm langt kødben.. smiley

  • #25   22. dec 2007 hmm ja der var engang... det var dengang...
    med en masse dejlige traditioner...
    I 22 år har jeg holdt jul på samme måde hjemme hos mine forældre... Men de blev skilt sidste år lige i juletiden ;o(

    så vores egne traditioner er sevet ud og vi må nu indordne os efter andres. Synes det er så trist ;o(
    For julen for mig er nemig traditioner, de traditioner jeg selv er opvokset med.

    Glæder mig slet ikke til julen i år... Godt jeg har min lille vapse hos mig, som får mig i godt humør ;o)


Kommentér på:
Hvordan holder du jul?

Annonce