{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
646 visninger | Oprettet:

Ny tendens i racer {{forumTopicSubject}}

Efter at have gennemset en meget populær salgsavis' hjemmeside slog det mig...

kun 8 amstaff annoncer og over 30 med chihuahua til salg...
Skal denne skønne race nu lide en grim skæbne, hvor der avles hensynsløst på alt småt, der ligner lidt ?

I sandhed... Det værste der kan overgå en race er at den bliver populær..

Der var ikke en eneste med belgisk hyrdehund, og der er ellers 4 varianter at vælge imellem.. Det må så være et sundhedstegn.. Eller hvad ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny tendens i racer
  • #2   25. dec 2007 Der er ikke mange fordel ved at en race er "in" heldigvis er schæferen ikke længer mes avlede i DK, så for schæferen er der håb for ude


  • #3   25. dec 2007 800 G det er da på kanten til , ja ved ski ikke hvad man skal kalde det :o(

  • #4   25. dec 2007 det er lidt ligesom i usa efterhånden :o(

  • #5   25. dec 2007 HA : ( dit navn er for indviklet)
    Jo det er da fuldstændigt vildt.. 900 g.!! det er jo nærmest ingenting..Der skal ikke meget til før den bliver syg.. Jeg tænker på hvis den feks ikke vil spise i et par dage.. så går det stærkt.. Og den dehydrerer lynhurtigt når den er så lille


  • #6   25. dec 2007 ups.. 800 g.. endnu værre

  • #7   25. dec 2007 tja, der er jo mange forskellige meninger ang hunderacer.
    Vi har kun 2 store hunde og resten er små racer. og mellemstore. Vi synes, at de store hunde tager for meget plads, og de spiser jo ofte også mere en lille hund.

    MEN jeg kan slet ikke forstå de HELT små hunde, som vejer de der 800 gram, det er for sygt. man jo bare træde på dem, og så er den næsten død.. undskyld altså..

    Men vil også give ret I at jeg synes, det er synd at der ikke bliver opdrættet så mange store racer som amstaff, for det er virkelig en skøn hund..


  • #9   25. dec 2007 Maja : Belgieren er nu en meget sund race.
    Der kan forekomme epilepsi i visse linier, men det er man ved at udelukke.
    Men giver dig ret.. det er ikke en rettesnor..

    Til gengæld tror jeg godt man kan sige at en " usædvanlig" eller ny race, med mange annoncer er alarmerende for racen.. og burde være det for køberne


  • #10   25. dec 2007 Maja F:
    Efter min mening, synes jeg ikke der er nær så mange der laver amstaff som andre racer xD
    Men det er nok fordi jeg bor på Bornholm Xx Der er vist ikke en der gør.. eller måske en ? haha xD


  • #12   25. dec 2007 når ja xD ups ups xD
    Ja, det er faktisk synd.. -
    kigger mig da heller ikke om smiley


  • #13   25. dec 2007 Alex N. Jeg har haft den helt samme tanke.
    Jeg synes det er både synd og skam, når der kommer nye modehunde. For ikke nok med at der avles i stakkevis af chì`en lige nu, som helt sikkert er blevet et modefenomen. Men så længe der er så stor efterspørgelse på dem, så er det at mange øjner chancen for at tjæne penge, og så avler de på noget som der måske ikke skulle avles på, eller så avler de blandingshunde med chi`er i...


  • #14   26. dec 2007 Jeg gir jer helt ret , desvære er nogle folk så penge griske, at bare det miner om en chi , så skal der absolut avles , pyt med tæven og hanne for den sags skyld kun er 9 - 10 mdr. for det gir penge i kassen , er man så " heldig " at lave en micro chi ( som med største sandsynlighed har vand i hovedet ) ja så sælger man den jo bare som tea cup ( et tittel som sælger har fundet på ) og endnu bedre , en masse " specielle fraver " så kan man også tjæne lidt ekstar ( sjovt at ingen tænker , hvor mon farven er sjælden , oftest fordi der er fejl, på farven ,så opdrættere i DKK. eks. ikke bevist avler de farver) .... men tro mig der kommer mange flere til salg , for der er rigtigt mange , der kun har tænkt chièn , som en erstatning , for baby born , så når de opdager det er en hund, som også kræver lidt , ja så går interessen væk...

Kommentér på:
Ny tendens i racer

Annonce