Min hund har ikke spist i 7 dage Min hund har ikke spist i 7 dage
Hej Allesamme
Håber i kan give mig et godt råd.
Min hund (Coton de Tulear 5 år) har ikke spist i snart 7 dage og er ved at være nervøs. Jeg var den 21-12 til dyrlæge med hende. Han har scannet hende og taget blodprøver. Men har ikke kunne finde ud af hvorfor hun ikke spiser ? (har dog ikke modtaget svar på blodprøver endnu)
Det skal nævnes at jeg den 13-12 fik en ny hvalp i huset, og nu er mit spørgsmål. Kan Kiwi være sur/misundelig/jaloux og derfor vise sin utilfredshed ved ikke at ville spise - Der er ingen tvivl om at hun er Mors hund, så måske hun har lidt svært ved at takle at hun nu er blevet "delehund" ;o)
Gode råd modtages
Hilsen Hundemor
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
aug 2007
Følger: 106 Følgere: 101 Hunde: 1 Emner: 354 Svar: 2.545
sep 2007
Følger: 155 Følgere: 170 Hunde: 1 Emner: 283 Svar: 1.004
andrea var engang syg da den var yngre, hun holdt op med at spise og drikke, så jeg måtte sidde hver time i flere dag, og give hende vand iblandet mineraler, med en stor sprøjte.
ud over det havde jeg på dyrlægens anbefaling købt det bedste af det bedste, som jeg vidste hun kunne lide, og som jeg så sad og håndfodrede hende med.
det tog sin tid, men appetitten kom tilbage og hun blev rask.
nov 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 44 Svar: 555
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
jul 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 4 Svar: 35
nov 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 7
Tak for jeres svar. Jeg tager mig meget af hende, går tur alene, prøver at håndfodre hende med kagt kylling, hun har kun taget 2 stk., så går hun. Hun drikker men ikke meget. I dag har jeg afleveret hvalpen til min datter i nogle timer, som også har en hvalp, så Kiwi kunne få lidt ro, men der er ingen ændring. Jeg krædser virkelig for hende. Min mand tager sig mest af hvalpen, så jeg kan give Kiwi al min opmærksomhed, hun sover hos mig i sengen, Mango (hvalpen) sover i sin kurv, jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. I morgen er dyrlægen der igen, så regner jeg med at få resultat af blodprøverne og håber på det bedste.
Hilsen Hundemor
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.732
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 10
Jeg ville også være nervøs hvis min hund ikke spiste i en uge. Men det skal dog siges at rovdyr sagtens kan faste i en uge og også længere. Jeg er elev i Aalborg zoo, og ved at det faktisk er sundest at rovdyr har faste dage.
Derudover har jeg en bekendt der har en gammel schæfer og hun strejker også en gang imellem, der er altid mad i hendes skål, og så styre hun bare selv når hun har brug for mad.
Så måske er det slet ikke så slemt, men der med ikke sagt at jeg ikke selv ville kontakte dyrlægen.
Held og lykke med det.
nov 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 7
Jeg havde igen kontakt til dyrlægen, blodprøverne viste at alt er normalt. God nyhed. Den bedste nyhed er at hun er begyndt at spise igen, ganske vist ikke hundemad men kogt kylling, oksekød, kyllingkråse med lidt kogt ris. Jeg sætter hvalpen udenfor, så Kiwi kan få ro til at spise, skal sidde hos hende så længe. Det er fin med mig, bare hun spiser lidt. Håber på problemet er overstået, jeg tror på det er en protest mod den nye hvalp, men jeg er lykkelig for hun er begyndt at tage føde til sig igen.
Godt nytår allesammen og tak for jeres svar.
De venligste hilsner
Hundemor
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.475
Hm, er det birgitta eller martine der kendte en lille syg hund, som døde af dehydrering pga de tog vandet fra den?
Man burde næsten ind og se hrndes hjemmeside, så lyder til at være mange guldkorn -på hvad man ikke skal gøre
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 1010 Emner: 210 Svar: 5.475
Synes ikke godt om
Min hund har ikke spist i 7 dage