11.065 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Min hund har ikke spist i 7 dage Min hund har ikke spist i 7 dage

Hej Allesamme

Håber i kan give mig et godt råd.

Min hund (Coton de Tulear 5 år) har ikke spist i snart 7 dage og er ved at være nervøs. Jeg var den 21-12 til dyrlæge med hende. Han har scannet hende og taget blodprøver. Men har ikke kunne finde ud af hvorfor hun ikke spiser ? (har dog ikke modtaget svar på blodprøver endnu)

Det skal nævnes at jeg den 13-12 fik en ny hvalp i huset, og nu er mit spørgsmål. Kan Kiwi være sur/misundelig/jaloux og derfor vise sin utilfredshed ved ikke at ville spise - Der er ingen tvivl om at hun er Mors hund, så måske hun har lidt svært ved at takle at hun nu er blevet "delehund" ;o)

Gode råd modtages

Hilsen Hundemor

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund har ikke spist i 7 dage
  • #1   26. dec 2007 Hvad har du prøvet,for at få mad i hende ? Blandet det eller tilbudt noget andet end normalt ?

• #2   26. dec 2007 hm.. du må prøve at være lige kærlige over for dem begge.. men hvis hun kommer så lad være med at skubbe hende væk smiley aner det ikke, da jeg aldrig har haft det problem, men prøver alligevel at skrive noget (;

• #5   26. dec 2007 efter min mening er 7 dage alt for lang tid, en 2-3 dage kan hunde godt sultestrejke., men så skal der også ske noget.
    andrea var engang syg da den var yngre, hun holdt op med at spise og drikke, så jeg måtte sidde hver time i flere dag, og give hende vand iblandet mineraler, med en stor sprøjte.
    ud over det havde jeg på dyrlægens anbefaling købt det bedste af det bedste, som jeg vidste hun kunne lide, og som jeg så sad og håndfodrede hende med.

det tog sin tid, men appetitten kom tilbage og hun blev rask.

• #6   26. dec 2007 hvis det er fordi hun ikke er tilpas med en ny i huset, ville jeg prøve at gå en tur med hende alene og tage nolge rigtige gode guffer med og hygge med hende og vise at hun er nr 1 af hundene... jeg har selv haft 3 og den der kom først fik altid guf, man og gåture først og så den næste i rækken og det gik fint med dem.. men hvis der ik er noget galt i følge dyrelægen så prøv at få en hunde træner ud og se på hende, det kan være hun bedre kan læse hende ... håber det kommer til at gå bedre, held og lykke

• #7   26. dec 2007 Øhhh hvor er trådens ejer mon ? Svært at komme med lidt hjælp uden info smiley

• #8   26. dec 2007 Ja den sad jeg også og tænkte på Stine M :oD

• #9   26. dec 2007 Hej,
    Tak for jeres svar. Jeg tager mig meget af hende, går tur alene, prøver at håndfodre hende med kagt kylling, hun har kun taget 2 stk., så går hun. Hun drikker men ikke meget. I dag har jeg afleveret hvalpen til min datter i nogle timer, som også har en hvalp, så Kiwi kunne få lidt ro, men der er ingen ændring. Jeg krædser virkelig for hende. Min mand tager sig mest af hvalpen, så jeg kan give Kiwi al min opmærksomhed, hun sover hos mig i sengen, Mango (hvalpen) sover i sin kurv, jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. I morgen er dyrlægen der igen, så regner jeg med at få resultat af blodprøverne og håber på det bedste.
    Hilsen Hundemor

• #10   26. dec 2007 Hmmm... tænker om det kan være nervøs spisevægring, hvis der ellers ikk er noget i vejen med hende. Jeg købte engang en killing , der holdt op med at spise, da hun flyttede hjemmefra.. og da jeg tog hende til dyrlægen, var diagnosen nv.... hun fik en indsprøjtning (ingen idé om hvad det var, men det må en dyrlæge da vide) og så begyndte hun så småt at spise og var oppe på normal dosis i løbet af et døgn.... Bare en tanke....

• #12   27. dec 2007 Hej.

Jeg ville også være nervøs hvis min hund ikke spiste i en uge. Men det skal dog siges at rovdyr sagtens kan faste i en uge og også længere. Jeg er elev i Aalborg zoo, og ved at det faktisk er sundest at rovdyr har faste dage.
    Derudover har jeg en bekendt der har en gammel schæfer og hun strejker også en gang imellem, der er altid mad i hendes skål, og så styre hun bare selv når hun har brug for mad.
    Så måske er det slet ikke så slemt, men der med ikke sagt at jeg ikke selv ville kontakte dyrlægen.

Held og lykke med det.

• #13   28. dec 2007 Hej,
    Jeg havde igen kontakt til dyrlægen, blodprøverne viste at alt er normalt. God nyhed. Den bedste nyhed er at hun er begyndt at spise igen, ganske vist ikke hundemad men kogt kylling, oksekød, kyllingkråse med lidt kogt ris. Jeg sætter hvalpen udenfor, så Kiwi kan få ro til at spise, skal sidde hos hende så længe. Det er fin med mig, bare hun spiser lidt. Håber på problemet er overstået, jeg tror på det er en protest mod den nye hvalp, men jeg er lykkelig for hun er begyndt at tage føde til sig igen.
    Godt nytår allesammen og tak for jeres svar.
    De venligste hilsner
    Hundemor

• #15   30. nov 2016 Den har hjulpet jer - du har jo selv skrevet den?

• #18   1. dec 2016 Nåe - ja fordi for det utrænede øje kunne dit indlæg jo tolkes som en slet skjult reklame for jeres foderfirma...

• #23   1. dec 2016 Hold da fast, ej er der virkelig folk der mener man skal tage vandet fra hunden om natten! smiley

Hm, er det birgitta eller martine der kendte en lille syg hund, som døde af dehydrering pga de tog vandet fra den?

Man burde næsten ind og se hrndes hjemmeside, så lyder til at være mange guldkorn -på hvad man ikke skal gøre smiley

• #25   1. dec 2016 Jeg mangler ord! Det er jo simpelthen skrækkeligt at uerfaren hundeejer kan risikere at blive totalt fejlvejledt
    Synes ikke godt om smiley

Kommentér på:
Min hund har ikke spist i 7 dage

Annonce