Labrador opdrætter {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
jeg søger lidt råd/inputs i min søgen.
Jeg er på udkig efter min kommende servicehund, som jeg selv skal træne (med hjælp fra en træner på sidelinjen).
Jeg har snævret min søgning ind til en labrador hvalp, men synes det er lidt svært at overskue “markedet”.
Jeg leder efter en hund der (med rette træning, tid til modning og i en langsom proces), vil blive i stand til at kunne håndtere skiftende miljøer og agere roligt og stabilt, som et anker for mig, når vi er ude og handle, til lægen osv.
Det er ikke min første hund, eller servicehund, så jeg har en ret god basis erfaring med træningen og generelt at leve sammen med en hund.
Det er første gang jeg selv skal ud og købe en hvalp, da min forrige servicehund blev leveret “færdigtrænet” af en forening. Hunden var desværre alt for ung, utrænet og ustabil i sit sind til at kunne fungere som servicehund.
Den erfaring i bagagen gør, at jeg er meget opsat på at finde en hund der har det rette sind, og robusthed, til at kunne bære rollen med overskud og trivsel.
Den skal selvfølgelig kun være på arbejde noget af tiden og derudover “bare” være alm hund med alt hvad det indebærer.
Det kunne være super dejligt hvis opdrætteren er på Sjælland, men hører meget gerne om det hvis i har andre landsdele i tankerne jeg kan kigge i retning af.
Tusind tak på forhånd
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Labrador opdrætter