{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Labrador opdrætter
  • #1   26. sep 2008 Jep det er Camilla Juelsgaard

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=4891

Og hun er endda online *S*

• #2   26. sep 2008 Ihh tusind tak, det var lige hende jeg efterspurgte...

• #3   26. sep 2008 Nu var det en specifik person, der blev spurgt efter. Og det var det jeg svarede på..

Hvem siger, at det var noget med selve opdrættet at gøre?

• #4   26. sep 2008 Jamen, så må jeg jo hellere give mig til kende med mit opdræt af labber der ikke kan arbejde *sss*

Gad vide om Gundogs 1 nogensinde har set nogen af mine hunde eller mit afkom arbejde siden hun kan udtale sig så kategorisk omkring det.

Men ja, mit opdræt er med fokus på sundheds og racetypiskhed, hvilket i min verden bl.a. betyder fokus på eksteriør og temperament og de basale egenskaber hos labben (samarbejdsvilje, blød mund, vandpassion og skudfasthed).

At jeg så betragter markprøveresultater som et ekstra plus, men ikke en nødvendighed er der så nogle som tolker som om at mine hunde ikke kan arbejde, men det må jeg jo leve med.

Vi er dog enige om at vil man have en lynhurtig lab til konkurrence-klasserne på markprøver (vinderklasse), så er det da ikke sikkert at man skal købe hos mig. Heldigvis er de jægere jeg sælger hvalpe til ligeglade, de nyder blot at have nogle hunde som fungerer til deres formål og så er jeg som opdrætter også tilfreds.

• #5   26. sep 2008 Ja, lige netop han er også blevet en meget, meget stor hund. Ikke større end tilladt (han har jo da i hvert fald opnået 1.pr. på officiel udstilling). Han er dog af en størrelse hvor jeg også selv godt ville have haft ham lige et nr. mindre, men da han faktisk er en harmonisk hund synes jeg det er okay, men skulle det have været helt perfekt måtte han da godt have været en smule mindre.

En hanhund som ganske rigtig ikke har været på markprøve, men som til dagligt fungerer som jagthund for ejerens mand, til fuld tilfredshed og dermed en af de hunde hvis egenskaber jeg er tilfreds med (til trods for at ikke er markprøvepræmieret).

Og der er vi tilbage til hvad du "afskriver som brugshunde". Du har helt ret, ingen af mine hunde/afkom har endnu præsteret noget på markprøver, de eneste som har forsøgt sig er mine egne og deres begrænsninger er jeg absolut bekendt med (ikke mindst at en del af deres begrænsninger er for enden af hundesnoren).

Men jeg afskriver blot ikke selv hunde som opfylder deres ejeres krav som jagthunde, blot fordi de ikke er markprøvepræmieret. Så for mig at se har hundene de brugsegenskaber som den almindelige jæger har brug for og det gør mine hunde racetypiske (igen i mine øjne), men jeg er da ikke så blåøjet at jeg tror mine hunde gør sig lige så godt på markprøver som nogle af de supergode hunde fra de gode "brugshunde-opdrættere".

Men jeg vil altid slå mig i tøjret hvis nogle siger mine hunde ikke kan arbejde, for det er en fordømmende og ensidig udtalelse.

Kommentér på:
Labrador opdrætter

Annonce