1.995 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Stødhegn.... Stødhegn....

Vi bor på landet og rundt om huset er der marker.

Nu ligger det sådan at der skal være får på de marker så der er nu sat stødhegn op.

Bastian har aldrig set eller mærket et stødhegn før.
På vores daglige gå-ture kan han gå og snuse meget tæt på hegnet uden der sker' noget til stor forundring.
Han har enda været inde på den anden side hos fårene, men ville dog ikke komme ud før vi lyftede pælen så han kunne komme under.Han har ikke respekt for hegnet.

Ved han ikke han får stød?
Er der nogen der har været ude for det .?

Ps. der ER strøm i hegnet

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stødhegn....
  • #1   27. dec 2007 er det ikke noget med man kun får stød hvis det man rør hegnet i det sekund man får et puls slag..?! Eller sidder jeg bare og digter noget nu`?! hehe mener jeg har hørt det er så'n det fungere... Har da selv taget rundt om et stødhegn uden noget skete, og 2 min. efter gjorde jeg det igen og fik stød.....

hhmm..

• #2   27. dec 2007 Stød hegn fungere ikke på den måde at der hele tiden er stød hele vejen rundt... det kommer stødvis... Min sidste Schæfer og jeg var med på fisketur ude på landet... nu har fiskeri overhovedet ikke min interesse så jeg trænede lidt med vuffen og gik rund... Han skulle så lige af med noget , satte sig godt tilrette med krum ryg... og bang så fik han et ordenligt lap... hold da op hvor jeg grinede... og han skulle ikke noget igen før vi kom hjem...

• #3   27. dec 2007 En hund med pels på ryggen, vil som regel ikke mærke stødet, hvis de er i bevægelse, når de passerer hegnet - standser de op, når de står med hegnet på ryggen eller de snuser til det er sagen en anden.

Vær opmærksom på ikke at kalde ham ind, hvis han er kommet ind på den anden side af hegnet, da risikoen kan være tilstede for, at han får stød, når han løber retur til Jer = risiko for at han forbinder indkaldet med et evt. stød.

Vi har selv strømhegn rundt hvor vores heste går og vi slukker altid for strømmen, når Zacho er med ude og fodre osv. Det vil jo være synd, hvis han bliver ræd for at komme med rundt.

Hvad siger fåreavleren til, at Jeres hund løber ind på marken - jeg ville nemlig selv blive ret gal og bange, hvis en fremmed hund løb rundt inde ved vores dyr?!

• #4   27. dec 2007 altså og begynde at grine af at en hund får stød, det er da for dumt, den kan give dem nogle store indre skader, da hunden ikke ligesom os har sved i kroppen, så defor går stødet dirkte i organerne....

speedy, du skal lade være med at bilde dig selv sådan noget ind... hi hi..... nej stødet løber rundt i hegnet og kommer i små ryk, så hvis du rør hurtigt, når stødet ikke er der, får du ikke stød.... det er også derfor det siger klik klik klik klik

• #5   27. dec 2007 Ja altså han satte sig lige under et stødhegn...

• #6   27. dec 2007 Han ved det fra den første gang han oplever at få stød -

Og ja - de kan løbe heldigt igennem MANGE gange - uden at få stød - men den dag det sker - ændrer de som oftest mening omkring den sag - og stopper deres evige jagt igennem hegnet -

Ja nogen gør - min Anna løber bare skrigende igennem - dag feter dag - hvis hun har et vigtigt ærinde på den anden side -

Men alle mine andre hunde har fattet det og kan IKKE lide følelsen -

• #7   27. dec 2007 Strømmen kommer i impulser, hver ½ eller hele sekund

• #8   27. dec 2007 Jo ...det er rigtigt nok ...det kommer i pulser med 5sek. mellemrum.

Jeg har spurgt manden om han vil prøve at tisse på trådene........men det nægter han. ;0)

• #9   27. dec 2007 Patricia-
    Jamen kald du bare mig dum...det er jeg måske men det så nu sjovt ud ....

• #10   27. dec 2007 Hold da op hvor folk kan være dobbelt moralske nogen der vil låne en kost i denne tråd for det er der da vis brug for..

• #11   27. dec 2007 jeg kalder ikke dig for dum, jeg skrev at det var for dumt at grine af, der er stor forskel... men jeg tror nu aldrig at jeg ville synes det var sjovt at se min hund blive påført smerte...

• #12   27. dec 2007 julie

he he hvor mange kan du skaffe ?

• #13   27. dec 2007 julie kan du fortælle hve der er dobbeltmoralsk, for jeg kan ikke lige finde det...

• #14   27. dec 2007 En sund og rask hund ville ikke kune få skader af at få et enkelt stød af et stød hegn.

Det vil sige hunde med dårlig hjerte eller andre organer som ikke funger optimalt ville kunne tage skade.

Hvis hunden ved til et tilfælde har fået viklet sig ind i hegnet eller på anden måde sat sig fast i hegnet kan den dø af de lang varige stød den år gennem kroppen.

Så nej han ville ikke kunne tage skade udover han vil få et chok nåhan tisser op af det og så vil han nok ikke nærme sig det dumme hegn igen..

• #15   27. dec 2007 L B

Jeg kan skaffe mange, hvor mange skal du bruge?

• #16   27. dec 2007 Tusind tak for et kursus i stødhegn...........troede der var strøm hele tiden. ( Jeg har ikke boet på landet før. )

Malene: Fåreavleren ER gjort opmærksom på at marken er Bastian's/ vores, så han griner bare.
    Men selvfølgelig skal Basse ikke skræmme livet af dem.

;0)

• #17   27. dec 2007 jeg siger jo heller ikke at den dør med det samme, men en hun KAN få nogle meget grimme skader af at røre et stødhegn....jeg siger ikke den gør men at den KAN

• #18   27. dec 2007 Patricia- nu som Børnefotograf... .

Nå folk sidder og skriver haha eller lol i en tråd om en hund der har fået stød også herinde sidder og skriver det er dumt eller ikke er sjovt så er man da i mine øjne meget dobbelt moralsk..

• #19   27. dec 2007 fæhunden, ja men du har også svedkirtler i huden, så stødet vil bare gå lige under huden, det er derfor det kribler i fingrene.... men det har hunden ikke.... og nej slvfølgelig vil en stor mastiff, ikke tage skade af ET stød hvor en chihuahua ville tage skade....

• #20   27. dec 2007 julie det jeg skrev hi hi til var at speedy bildte sig selv noget ind, det har da intet og gøre med at jeg ikke synes det er i orden at grine når den har fået stød...

• #21   27. dec 2007 Min den ene hanhund,satte halsen på et hegn.. Der blev tømt analkirtler,skreget i vilden sky og han løb alt hvad kunne af pommern til,i en højde af 20 cm

Siden den dag,var han aldrig i nærheden af hegn igen og han kunne ikke lokkes på nogen måder..

Stødet var meget kraftigt,da det skulle holde geder og shetlandshingste inde..
    Så de kan altså gi dem et smæk,der siger spar 3

• #22   27. dec 2007
    Patricia- nu som Børnefotograf... .

Hvem siger lige precis det er dig der snakkes om???

• #23   27. dec 2007 så siger jeg da unskyld... hvis den ikke var til mig...

• #24   27. dec 2007 Patricia- nu som Børnefotograf... .

Det var den så ikke men du behøver skam ikke undskylde

• #25   27. dec 2007 Tine L

Nej men nå man syntes det er sjovt i andre tråde også ikke syntes det er sjovt bare fordi L B griner så er man da dobbelt moralsk

Kommentér på:
Stødhegn....

Annonce