{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
78 visninger | Oprettet:

HD, hvad nu? {{forumTopicSubject}}

Nu kommer jeg et smut tilbage, for at trække på det kloge HG netværk smiley

Thea har ikke været en billig hund de sidste 2 år. Det er som om, at så snart hun lugter der er penge på kontoen, så opfinder hun en ny skavank!

Efter en periode med stivhed efter motion, og nu 14 dage med små piv og et bagben hun ikke ville træde igennem på, fik jeg i går røntgenfotograferet hende.

Dyrlægen mærkede og pillede ved Thea inden røntgen. Hele kroppen blev gået igennem, og dyrlægen fandt ingen reaktion - men fordi jeg kender min hund, holdt jeg selvfølgelig fast i at få taget billede.
Jeg blev noget forbavset da dyrlægen kom tilbage og fortalte hun har HD!

Så hvad så nu?
Dyrlægen abefaler Librela eller en anden sprøjte jeg ikke kan huske navnet på..
Men folk på nettet er ikke ligefrem begejstrede for Librela, trods min dyrlæges meget gode reklame for det.

Og hvad med kosttilskud? Thea har bugspytkirtelbetændelse, så sådan noget som canosan er nogo. Men er der alternativer hun vil kunne tåle?

Indtil vi beslutter hvordan vi skal hjælpe Thea fremadrettet, får hun previcox til smerterne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grave rande på 30x30 cm langs 6 m sokkel. 700 kr.
  • SiliconeFugning i badeværelse ca. 14 m. Gammel fuge er fjernet 1.160 kr.
  • Fjernelse og Bortskafning af 10m2 fliser. 1.000 kr.
  • Opfyldning af sand og lægning af cementsten i garage 4.030 kr.
  • Plante en ny plante i krukke og først fjerne jord med rødder. 300 kr.
  • Opsætning af hylder, hæve/sænke skrivebord og montering af ben på reoler 1.550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HD, hvad nu?
  • #1   3 timer siden Der vil altid være nogen, der har dårlige oplevelser med et produkt eller bare oplever ingen effekt.
    Jeg brugte Librela de sidste par år til Sunshine, og var meget begejstret. Hun havde fin effekt af det og i hvert fald ingen synlige bivirkninger.

Om der er tilskud en hund med bughindebetændelse kan tåle ved jeg ikke, men personligt ville jeg nok i sådan et tilfælde satse på en af indsprøjtningerne. Jeg ved ikke, hvad det andet produkt er, så det vil jeg ikke udtale mig om, men skriver bare for at nævne, at vi er altså også nogle, der har positive erfaringer med Librela.

• #2   2 timer siden Min gamle Dober Perle fik spondylose på sine gamle dage + slidgigt i tæerne på en forpote pga gamle brud. Hun fik cartrofen-indsprøjtninger og flexadin advance. Hos os havde det en god effekt.

• #3   2 timer siden Librela har trælse bivirkninger ved mange års brug. Men på kortere sigt, er det meget effektivt og har ikke bivirkninger. Var det en ung hund ville jeg tænke mig grundigt om, men med en ældre hund ville jeg starte på librela straks.

Den anden injektion er cartrophen, som også har en vis effekt. Den skal i første omgang gives en gang om ugen i 3 eller 4 uger, og derefter med et interval på mellem 3 og 6 måneder. Selve injektionen koster 25 kr eller sådan noget, så det er ikke den der vælter læsset. Og hvis hun alligevel skal på librela (som gives en gang om måneden), skal hun bare lige have et ekstra stik med cartrophen.

Jeg har gode erfaringer med Chondrovet HA Force fra zooplus. Men jeg ville uden tvivl bruge Flexadin Advanced, hvis det var min hund. Der findes ikke noget kosttilskud der er lige så effektivt.

Jeg krydser for at I finder det der hjælper hende bedst smiley

• #4   1 time siden hos min forrige hund Ipsen havde vi god gavn af Cartrophen i en lang periode, senere blev dr suppleret med Librela da var det ret nyt . har læst der er kommet undersøgelser der viser bivirkninger med Librela, hvilke ved jeg ikke ..
    Jeg ville nok starte op med Cartrophen ..

• #5   15 minutter siden Jeg har flere gange herinde set Flexadin Advanced fremhævet som noget af det bedste, så jeg har prøvet det på et par af mine ældre hunde, men oplevede ikke nogen særlig effekt.
    Og det er vel i virkeligheden et af problemerne, der er ikke noget, der er det bedste til alle hunde.

Kommentér på:
HD, hvad nu?

Annonce