{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

HD {{forumTopicSubject}}

Vores 6år gamle tæve har idag fået konstatere svær HD på hofterne....
vi har ind til videre gået noget flydene smertestillende..
men nu vil jeg gerne høre hvad i andre har prøve, hvad har virket og ikke virket.. håber virkelig med helt mit hjerte at vores dejlige pige kan få bare et par gode år mere hos os..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grave rande på 30x30 cm langs 6 m sokkel. 700 kr.
  • SiliconeFugning i badeværelse ca. 14 m. Gammel fuge er fjernet 1.160 kr.
  • Fjernelse og Bortskafning af 10m2 fliser. 1.000 kr.
  • Opfyldning af sand og lægning af cementsten i garage 4.030 kr.
  • Plante en ny plante i krukke og først fjerne jord med rødder. 300 kr.
  • Opsætning af hylder, hæve/sænke skrivebord og montering af ben på reoler 1.550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HD
  • #1   9. sep 2011 Mickey får Hills J/D, som er til HD hunde.

Og så har jeg et Back On Track dækken, han får på i ny og næ.

Mickey er heldigvis endnu ikke mærket af sin HD

• #2   9. sep 2011 Camilla : Det er jeg ked af at høre smiley
    Jeg mistede i julen 2010 min kære Chili grundet HD, vi prøvede alt, men hun endte med at få mavesår og vi lod hende derfor få fred..
    Noget der hjalp var at hun havde muskler på bagpartiet, det gjorde at det hele "hang bedre sammen " - så muskler er en go ting, bare svære at opbygge når hunden ikke kan holde til det store arbejde..
    Håber og krydser alt for jer !
    Nogle hunde kan jo leve med det, min Chili mistede bare li sjælden til sidst..

• #3   9. sep 2011 Chili fik også Hills, og er super foder til hunde med hd !! smiley

• #4   9. sep 2011 * livs glæden

• #5   9. sep 2011 Jeg har ikke selv en hund med svær HD, men kender flere der har.

Svømning er godt for at få musklerne strammet op, så der er hold på det hele. Det er skånsom træning at svømme hende.
    Så sørg for at holde hende i god form.

Jeg kender et par stykker med der med stor stor succes har fået lagt guld i hofterne - det har altså givet nogle gode år med det.

Pøj pøj med det

• #6   9. sep 2011 Min trives ikke på Hills, så han får royal canin, også til ledproblemer. Han får smertestillende hver dag, og får et ekstra tilskud af glukosamin. Han går til kiropraktor ca. hver 14. dag her i efterår og vinter. Ellers bruger jeg stranden til waterwalking, men vandet er ved at være koldt nu. Han får massage hver aften inden han skal sove og ellers får han lov til at leve et rigtig hundeliv, jeg skåner ham ikke. Han får dog ikke lov til at løbe ved cykel eller gå til agility. Men ellers er der fri bane til alt hvad han ellers har lyst til

• #7   9. sep 2011 Hvad er HD? Det lyder alvorligt smiley

• #8   9. sep 2011 jeg vil rigtigt gerne gøre ALT for hende.. men hold da op hvor lyder det alt sammen dyrt.. er alt det fine fodder, airopraktor m.m. ikke rigtigt dyrt???
    dyrelægen forslog også svømning så det må vi prøve når vejeret bliver godt igen...

HD er en sygdom i hofterne kan ikke stave til hvad forkortelsen står for smiley

• #9   9. sep 2011 HD er hofte dysplasi.
    Jeg er sgu nok ikke så god til at forklare det men der kan Google hjælpe smiley

Ja svømning må du prøve

Har du sygeforsikring på din hund?
    Her tænker jeg på at i hvert fald nogen af dem også dækker en del af en guld operation. Men jeg skal ikke gøre mig klog på om det vil hjælpe i din hunds tilfælde.
    Det må du snakke med dyrlægen om.

• #10   9. sep 2011 forsikringen dækker ikke Hd og andre arvelige sygdomme. Min kiropraktor er faktisk billig, jeg giver mellem 150 og 350 kr, alt efter hvor meget han skal rykkes i og hvor meget akupunktur han skal have. Hans foder koster 285kr for 5 kg. Nu er han jo en lille hund, så han skal ikke have så meget mad

• #11   10. sep 2011 Maj-britt: min forsikring dækker et hvis beløb til guld operation?
    Men ikke sikkert det er alle der gør det...

Kommentér på:
HD

Annonce