{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
257 visninger | Oprettet:

Ny hund i familien {{forumTopicSubject}}

Hej hg

Jeg tænkte jeg lige ville præsenterer Chili ordentligt.

Det er jo ingen hemmelighed at vejen herhen har været fyldt med udfordringer. Jeg mistede jo Rosa for 5 år siden, meget pludseligt og alt for tidligt. Og med den sorg og det traume det gav mig, sammen en anden meget traumatisk hændelse med en vens hund, har jeg kæmpet meget med det psykiske, det gør jeg stadig.
Jeg prøvede at tvinge mig selv til at blive klar, fordi jeg ønskede en ny hund og at komme videre, men det gik slet ikke og gjorde faktisk bare det hele meget værre, fordi jeg selvfølgelig også blev rigtig ked af at springe fra der.

Sidste år besluttede jeg at droppe at få hund nr 3, og bare nyde de to jeg har. Lucky er jo ikke helt ung mere, han bliver 14 år til december, og Teemo kan træne solen sort.
Noget af det der var svært for at mig at lægge væk, var at jeg ikke ønskede at Teemo skulle blive alene. Teemo bryder sig ikke om ret mange hunde, og det er svært at finde en rigtig god ven til ham. Han forguder Lucky, og selvom jeg ved at han nok skulle lande i at være ene hund når dagen kom, så var det ikke det jeg ønskede for ham. Teemo vil nemlig rigtig gerne være social og lege, når det er en han er tryg ved.

Men jeg forsøgte så godt jeg kunne, at lægge det væk. Også fordi jeg efter mange snakke med flere mennesker i hunde verdenen, kom frem til at en hvalp og Teemo ikke ville være det bedste match. Misforstå mig ikke, Teemo ville elske den, men der var for stor risiko for at han ville præge den dårligt ude, og aldrig at have dem sammen på tur til den var voksen, var simpelthen ikke realistisk for mig.

Jeg tog et online forløb for reaktive hunde, og der kom samtalen igen op. Og hun sagde lige ud, hvis du skal have en hund mere, så gå efter en lille voksen tæve.
Jeg tænkte okay, det lyder fornuftigt, det giver mening. Men det er jo ikke bare noget man lige finder, slet ikke en der ikke har noget i bagagen, og indenfor de racer jeg havde kig på.

Jeg besluttede dog, at jeg om 1-2 år når vi følte os klar, eller når lucky ikke var mere, hvad end der kom først, ville begynde at kigge efter en sådan tæve.

Men så kom skæbnen lige ind fra højre. Og jeg tror virkelig på at det var skæbnen.
For et par uger senere, skriver opdrætter til mig at Chili skulle have været udstationeret, men de sprang fra, så nu blev hun hjemme til et kuld og så blev hun pensioneret i stedet, om vi kunne være interesseret, selvom der jo ville gå det meste af et år før hun kunne flytte.

Så vi hørte om Chili, mødte hende, fulgte med på sidelinjen. Og jo mere vi lærte om hende, jo mere passede hun ind. Vi kørte til Sjælland med hundene, så vi kunne gå en tur med alle 3, for at se hvad de sagde til hinanden, og Teemo sagde ikke en lyd.

Så d. 17 august i år flyttede Chili endelig hjem. Alt er gået over al forventning. Teemo har ikke sagt en lyd af hende på noget tidspunkt. Han forsøger endda at lege med hende af og til (det er hun ikke helt med på endnu), hun faldt bare naturligt ind i flokken.
Hun er stadig ved at falde til når vi er ude, men bliver mere og mere selvsikker og elsker at være på eventyr.
Hun er så glad for at være tæt og at få nus, at hun kommer til at fungerer rigtig godt som støtte hund for mig.
Hun har været udstillet og er også dansk champion, men har ikke ellers gået til træning, så vi starter helt fra bunden med hvalpetræning til oktober.
Hun er en labrador i forklædning, så det skal nok gå fint. Lige nu er hun på skrump, men det kommer stille og roligt.

Hun er fantastisk og jeg glæder mig sådan til at se hvad fremtiden bringer smiley og så er jeg så glad for, at jeg ikke lod frygten styrer, men bare sprang ud i det og stolede på at skæbnen vidste præcis hvad meningen var.

Andre der har fået ny hund i år, eller har planer om det i den kommende tid ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 1.740 kr.
  • Udskiftning af armatur på badeværelse håndvask. 740 kr.
  • Reparation af laminatgulv 2.000 kr.
  • Montering af BWT blødgøringsanlæg 5.000 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Skifte vandhane ved køkken vasken 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny hund i familien
Kommentér på:
Ny hund i familien

Annonce