{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

hvor meget vil i betale for en hund? {{forumTopicSubject}}

jeg kunne godt tænke mig at vide hvad jeres max beløb er i vil give for en hund? eller hvad i har givet for jeres hunde?

synes godt nok der er mange racer der er utrolig dyre...
(ved godt man ikke kan sætte en pris på en hunds venskab osv:o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor meget vil i betale for en hund?
  • #1   7. jan 2008 Jeg har givet 1200 kr for Lilly - men det kom ikke an på pengene, men på den rigtige hund.

Koster den rigtige hund 15000 kr er det det den koster og det jeg giver smiley

• #2   7. jan 2008 Det den er værd ...... *gg*

• #3   7. jan 2008 Det den koster ved tavle hunde og internaternes pris ved alle andre

• #4   7. jan 2008 Jeg vil ikke sætte noget beløb på... For står jeg en dag over for en hund jeg føler bare skal være min bedste ven igennem maaange år, så skal penge ikke afgøre om jeg skal ha den....

• #5   7. jan 2008 For 10 år siden gav jeg 5500 for Nemo. Ved ikke hvor meget jeg vil give som max. Men en 7000-8000 tusind ville jeg nok gerne give.

• #6   7. jan 2008 Har ikke noget max...

Betaler det den hund jeg ønsker koster.

• #7   7. jan 2008 For en god labradorhvalp med gode temperamentsgener og sundhed i top?? 10.000. Men det koster de ikke.......Heldigvis...
    Min mand og jeg har faktisk lige talt om det idag, hvor jeg fortalte at Chi hvalpe ofte ligger på 15.000,- og jeg sagde at det ville jeg ALDRIG gi`for en hvalp, hvortil han tørt svarede: "Gu ville du så, hvis den var go`nok"........*GGGG*

• #8   7. jan 2008 Min kostede 9.000 med DKK i sommer 06 nu koster de 15.000 og det vil jeg bestemt ikke give! så det holder os tilbage fra hund nr 2... Ikke fordi vi ikke kan spare sammen og an betale det, men syntes bare at det er vold mange penge.

• #9   7. jan 2008 Luca fik jeg gratis og Leo betalte jeg 14.ooo norske for så det har vel egentlig ingen grænse bare jeg får den jeg helst vil ha'

• #10   7. jan 2008 jeg kan bare godt undre mig lidt over hvor dyre nogen racer er med stamtavle i forhold til andre... jeg mener, det koster vel det samme at opfostre det ene kuld som det andet? kan måske forstå det med de racer der tit har behov for kejsersnit osv, men ellers?
    er det bare udbud og efterspørgsel, eller mode-dillerne der bestemmer prisen?

• #11   7. jan 2008 jeg er ligeglad med hvad jeg skal betale.

• #12   7. jan 2008 jeg har givet 4000 for kato, og havede han kostede mere havede jeg også givet det for ham det er helt sikkert..;O)
    knuuz

• #13   7. jan 2008 Jeg gav 10.500 fpr min og nu er de oppe i nogle gange 17.000. Men i det lange løbb er det jo ikke den store udgift.. og hvis det er den rigtige hund, så vil jeg ikke tøve med at betale prisen

• #14   7. jan 2008 Vi gav 6.000 kr. for Costa og hvis han havde kostet 10.000 havde vi gjort det samme..

• #15   7. jan 2008 Intet loft , betaler gerne for den rette hund *S*

• #16   7. jan 2008 Jeg er også ligeglad med prisen ...

• #17   7. jan 2008 Vil give prisen som en newf koster .. Nu skal min næste hvalp så være fra Albert, så den koster nok en parring ;o)

• #18   7. jan 2008 jeg fandt først kennelen jeg ville købe hvalp hos. Og spurgte først til hvalpens pris bagefter smiley

• #19   7. jan 2008 der er mange der siger i betaler prisen uanset hvad den er for den rette hund... Men når i står og kigger på hvalpe (går ud fra flest køber hvalpe) hvordan kan i så vide den lige er den rette hund? De kan jo udvikle sig meget fra hvalp.... måske er den ikke så klog som man håbede, eller den er ikke egnet til udstillinger eller ja hvad ved jeg:o)

• #20   7. jan 2008 jeg gav 5000 for mia og 5000 mere for avlsgodkendelse. dvs 10.000 skal jeg have en igen på et tidspunkt, sparer jeg op. den koster hvad den koster.

• #21   7. jan 2008 Lisa P.

Vi købte Lotus og håbede at hun blev den nye labstjerne indenfor udstilling. Det gjorde hun ikke, men hun er vores skønne hund og vi bruger hende så til agility, jagttræning, svømning og meget mere istedet. Men INTET skal få mig til at gå af med hende, fordi hun ikke blev som forventet. Det er risikoen, når man køber an 8 ugers hvalp:-)

• #22   7. jan 2008 Hvis det er HUNDEN så er der intet max...
    Gav 4500,- for de to for 2½ og 3½ år siden (fik rabat på den ene) den tredje gav vi 7000,- (for meget da han ikke kan bruges til noget, men det vidste vi ikke da vi købte ham)

• #23   7. jan 2008 Jeg vil give det min hund nu koster når den komemr til verden med tavle og hele skidet..
    nok er jeg ung men vil have den rette ven for livet

• #24   7. jan 2008 jeg gav 21000 kr for min ..

men han er mere værd end nogen penge i verden...:-)

• #25   7. jan 2008 mette h
    jamen helt sikkert, man elsker ikke sin hund mindre af den grund:o)

Jeg har også selv betalt 6000 for min hund hvilket jeg synes er rigtig meget for en person som mig der er på su..... Det her skal IKKE misforstås, men det er jo et kæledyr man giver mange tusind kroner for når man lige så godt kan købe en til et par hundrede kroner eller helt gratis måske? de har nok ikke det udseende man ønsker sig, men der vil jo helt sikkert kunne findes hunde med det sind man ønsker, og dækker det behov man har for meget mindre? håber i forstår min tanke omkring det her:o) det er ikke negativt ment på nogen måde:o)

• #26   7. jan 2008 Jeg er villig til at give ret meget for en hund. Regner med at spare penge sammen og importere en lækker beagle engang om nogle (sikkert en del) år smiley

• #27   7. jan 2008 Lisa, jeg kan heller ikke følge dig, må jeg indrømme...

• #28   7. jan 2008 These shoes: det skal jeg fortælle dig ..hehe kan se jeg skrev et 0 for meget.GG

• #29   7. jan 2008 Raser!!!! tjaa
    Er det ikke ligemeget ?
    Den dyreste hund jeg har haft kostede 150,00 kr så var der også vitaminer og et halsbånd med. En Meget skøn og heltÆGTE KØTER af fineste blanding.
    Ham jeg har nu var gratis. Og han er elskelig.
    det handler om samværd ikke Rase og pris
    MVH.Busters menneske

• #30   7. jan 2008 Jeg gav 2500kr for Frido(ren lhasa apso u/stamtavle)
    og 1000kr for Felix som er en blandning.
    Jeg vil ikke give mere end 3-4000kr for en hund. Det er et kæledyr, og så vil jeg hellere have en hund der ikke er så dyr, sådan at man også kan betale evt dyrlægeregninger, hvis det skulle blive nødvendigt. Synes at 14000kr for en hund er vanvid!

• #32   7. jan 2008 i må da indrømme det er mange penge man betaler for en hund af en eller anden race, når den i bund og grund bare er et kæledyr, der bliver ved med at koste penge så længe den lever? Når man flere steder kan få smidt alle de gratis hunde i hovedet man kan ønske sig? en hund er vel en hund?

• #33   7. jan 2008 han her blev født på roskilde internat og det var prisen...de vidste ikke rigtig mht forældre og lign..
    jeg synes det er svært at svare på da man jo kommer til at sidde og kigge på sin lille ven ..det kan ikke sammelignes med penge..

jeg har da givet 10000kr oven i mht dyrelæge regninger ..og gav da også 3000kr da mit hamster brækkede benet ...så sku det jo også lige laves..

• #34   7. jan 2008 Jeg giver gerne 8000,- for en hund og så sygeforsikrer jeg den:-)) Men det gør vi med alle vores hunde, dyre som billige:-)

• #35   7. jan 2008 Hvordan man finder " stjernen" *gg* Gør som mig kik på hunden og sig den vil jeg have for den ser sød ud.... *loool* og så er det ikke engang løgn... Begge drenge er købt som " hyggehunde" og ikke andet, at det så viser sig at de begge er "stjerner" ja det var ingen klar over...

• #36   7. jan 2008 Intet max beløb for en hund med den rigtige tavle.

En Avlstæve kan sagtens koste fra 20.000 til 30.000 kr.

• #37   7. jan 2008 "Bare et kæledyr"........."En hund er en hund"??? Åh nej.....HER er jeg ikke enig. Jeg vil sq have en formodning om, hvordan min hund bliver, rent temperamentsmæssigt og sundhedsmæssigt.

• #38   7. jan 2008 these shoes
    ja jeg vil mene en hund er en hund ligegyldigt hvad race den er...det er samme art trods forskellige udseender og sind...

• #39   7. jan 2008 Man har vel altid en yndlingsrace hvis man har læst lidt om hunde... Så vil ikke sige en hund bare er hund og det er ligemeget hvilken man får i hænderne.. Den skal jo helst passe til dig... smiley

• #40   7. jan 2008 hvis en hund bare er en hund..og mange mener det ..burde jeg nok selv gå igang med at avle nogle børn...

• #41   7. jan 2008 Av av, Lisa P... NU er vi rigtig uenige!!!! En hund er da ikke bare en hund. Alle hunde har forskellige behov og hvis man ikke kan tilgodese den hund/races behov, er det da dømt til at mislykkes. Hvorfor tror du at så mange hunde er til salg?? Den kunne måske være en mængde af folk med samme holdning som dig.

• #42   7. jan 2008 En hund er vel ikke ´bare´ en hund......tænker man økonomisk bør man vælge en sund race med gode aner....visse racer har tendens til at være dyrere omkring helbred end andre ;O)

• #43   7. jan 2008 En hund er din ven for livet...
    Nok den eneste rigtig ven du kan købe for penge...
    så og sige...
    Man kan self godt få en virkelig flot hund gratis men man kan også finde lige præcis den hund amn identificere sig med 100% derfor jeg fx i min annonce på bullterrier hvalp har skrevet 100.000...
    hvis hvalpen er 100% rask og med tavle (aka så man kan deltage i udstillinger og vise faktisk sin egen identitet frem)
    så er jeg villige til og give en spand penge...
    heler en spand penge for en rask og sund hund end en sjat penge for en syg hund man alligevel kommer til og bruge 1000sinder af kroner på...

Nogen der kan følge mig?

• #44   7. jan 2008 jeg er helt enige i at hunde er forskellige, og man sætter sig ind i hvilken hund man køber osv det er ikke der jeg vil hen:o)
    det jeg mener er, at du kan finde den dejligste rundkørsel med dejlige forældre, og som kan passe til dit sind og behov uden den koster mange tusind kroner.... Så kommer det i bund og grund ikke ned til hundens udseende mange gange?

• #45   7. jan 2008 lisa..Hvordan kan du på nogen måde vide om en rundkørsel passer til netop dig ?

• #46   7. jan 2008 Jeg vil betale den pris, hunden er værd for mig.
    Synes ikke, man som sådan kan sætte et max, udover hvad der fysisk er muligt. Blanding eller ej..

• #48   7. jan 2008 these shoes
    jamen altså nu skal i jo lige forstå her at jeg IKKE er imod at give mange penge for denrace og hund man vil have, og jeg tror IKKE at alle hunde er ens.... Den her tråd kommer ganske simpelt ud fra at jeg talte med en person om hunde, og hun havde den holdning at hunde ikke behøver at koste mange penge for at være sunde og velfungerende hunde.... og hun kunne ikke forstå hvorfor i alverden man betaler så meget for en hund.... og jeg vil sige at jeg sagtens kan følge den tankegang på nogen punkter....

Jeg betaler selv det hunden koster, og jeg er udemærket klar over det har sine fordele at kende sin hunds stamtavle mht. sind og sundhed...

Det er åbenbart bare ikke noget man kan tage op på en tænker herinde uden at blive misforstået:o)

• #49   7. jan 2008 da jeg valgte at få en xolo havde jeg læst om hvilken hund der ville være bedst for os og passedce sammen med os. dens temperament osv. og blev forelsket da jeg så en totalt hårløs, men bad faktisk om at få en med fuld pels da jeg var på su og jeg kunne overskue 5000 ellers fik ejg at vide at den kunne koste op til 30.000 det vil jeg også gerne spare sammen til hvis det var. men følte det skulle være en pelset. og så kom der i det næste kuld et par eller tre med pels og jeg fik mia. det er den hund jeg har haft jeg har haft det tætteste forhold til. og hun passer som sagt perfekt til os.

• #50   7. jan 2008 susakki
    det kan man ved at se hvalpens forældre, og selvfølgelig vælge den hvalp ud af kuldet man kan se har en personlighed der passer til en selv... som man gør med tavle hunde:o) der er selvfølgelig ingen garanti for at hunden er perfekt, men det er der jo heller ikke mad tavle hunde:o)

• #51   7. jan 2008 Jeg har givet 6500 for Tinka med Tavle..
    Jeg gav 1500 for min dværgpinscher.. De ville ha 2500 for ham men han kom ned i pris da han har nogle skavanker jeg skal betale senere hen..

• #53   7. jan 2008 These shoes: Kan man altid vide hvad man ender ud med når man har en stamtavle på hunden??? hmm.....

• #55   7. jan 2008 shoes
    ja helt sikkert, det er jeg enig i..... men du kan jo som dit eks. også finde en god jagthund uden den koster mange penge, den har måske ikke stamtavle men stadig, det kan lade sig gøre, det er der jo mange eksempler på... Det kan også gå helt den anden vej, hvor hunden (den billige) viser sig at være tosset på den ene eller anden måde.....
    Men det kan jo også nemt ske med den dyre jagthund ikke?

• #56   7. jan 2008 lisa...hm...for mig er ´en rudkørsel´ en hund, som enten er blandet af ofte mere end 2 racer eller dét, at man overhovedet ikke aner hvem faderen er *S*

• #57   7. jan 2008 skoes
    det kan godt være der er mange der har misforstået mig, for jeg kan jo som sagt se begge sider af sagen, og synes det var spændende at tage den op og vende her:o)

• #58   7. jan 2008 katrina
    lige precis:o)
    jeg forstår og acceptere også begge holdninger, men jeg synes godt man kan se andres sider af sagen og der er jo gode argumenter på begge sider vil jeg mene:o)
    Tror det er sundt nok at have et åbent sind for nye eller anderledes holdninger end dem man nu lige selv har sat sig på:o)

• #59   7. jan 2008 ch
    du var lidt hurtigere end mig:o)

• #60   7. jan 2008 katarina
    jae men det er vel næsten umuligt at lave en tråd herinde uden nogen kommer med pegefingeren, og vil påtvinge deres holdninger på andre:o)

• #61   7. jan 2008 Han er lige lovlig langt fremme i skoene - tihiii smiley

• #62   7. jan 2008 Jeg har mødt min drømmehund, og han skal være far til min kommende hvalp (måtte desværre ikke lige hugge ham)

Jeg ved at hvalpene koster 8.000 med DKK tavle og jeg venter gladeligt på den helt rigtige kombination..

Selvom 8.000 er meget lige nu og her, så er jeg overbevist om, at pengene er givet godt ud, når jeg har drømt om hunden i 16 år..

• #63   7. jan 2008 Lisa P : Ja det har du fuldstændig ret i..... men i denne tråd har der dog ikke være svineri med.. hehe, som man ser i så mange andre når folk er uenige:)

• #64   7. jan 2008 katarina
    kloge ord:o)
    det skal jeg gøre:o)

• #65   7. jan 2008 Hov hov sko du har ikke svaret på mit spørgsmål længere oppe??? ved man altid hvad man ender ud med når hunden er med tavle???

• #66   7. jan 2008 c&cf
    nej det er rigtig, men de står klar på spring hvis man nu skulle skrive et forkert ord, eller have en forkert holdning:o)
    jeg synes det er lidt en skam, det her forum er vel skabt for at man kan dele sine erfaringer m.m. med andre på en god måde:o)

• #67   7. jan 2008 shoes
    hvor er ynken?
    :o)

• #68   7. jan 2008 Lisa P - du har fuldstændig ret - Ohhh yes klar med næb og klør og venter på det store attack for at komme ud med dagens agrassion fordi det har været en L... dag eller manden eller konen ikke gider sex - ja eller noget i den stil smiley
    Men kan udemærket følge dig!

• #69   7. jan 2008 hehe skulle lige til at skrive at der nok var nogen der fik for lidt:o)

• #70   7. jan 2008 haha.. ja men det kan da godt lyde sådan nogen gange smiley

• #71   7. jan 2008 tja, det den nu måtte koste smiley 20-30.000 kr. ku jeg godt se mig selv gi for den helt rette hund

• #72   7. jan 2008 helt sikkert.... åh det kære HG... det er en hårdfin grænse mellem had og kærlighed:o)

• #73   7. jan 2008 Mine hunde gennem tiden har kostet fra kr. 0 til 4500.-
    Hvad jeg vil give for en hund afhænger helt af hvor mange penge jeg har til det formål.
    Lige pt. ville jeg gå til kr. 10.000.- Men jeg kan ikke med min bedste vilje se den helt store forskel i hundens potentiale i prislejet 5000.- til 10.000.-
    Hvis man bruger tiden på det kan jeg nemlig godt finde en hund til 5000.- som jeg i løbet af kort tid kan få op i samme standard som hvis jeg havde givet 10.000.-
    Og hvis jeg var ung og havde de samme hundeinteresser som nu, ville jeg godt investere rigtig mange tusinde kroner på at få lige netop de hunde som jeg ville bruge i min avl.
    Så jeg ville ønske jeg havde den samme viden som jeg har i dag, og så var 40 år yngre.

• #74   8. jan 2008 Jeg er villig til at betale det en god hund med dkk bog koster. Hvis det er de linjer jeg vil have.

• #75   8. jan 2008 Jeg er tilhænger af Malamutterne og jeg tror ikke jeg kan finde en race der passer bedre til mig.
    Jeg kunne aldrig finde på at købe en mutte Uden stamtavle. Det skyldes også at genpolen til mutterne er så lille da racen har været ved at uddø og det stiller nogle krav til dem som aver. Jeg kunne ikke finde på at støtte en som kun avlede for at få penge og var ligeglad med hvem der blev brugt. Jeg følger hele forløbet med hvem der sættes sammen.
    Prisen for en mutte er imellem 8500 og 10000 og det syntes jeg er meget rimeligt!

Fint med folk der bare køber gadekryds osv. men jeg er tilhænger af at racerne bevares og at der avles fornuftigt og i DK har vi ikke anden mulighed for at kontrollere dette som køber end med stamtavlen. også syntes jeg også det er vigtigt at der tænkes på HD, albuer og øjne når der avles på så store hunde ellers risikerer man at avle hunde som bliver syge og det er synd for dem

• #76   8. jan 2008 Jeg gav 5000 kr for Luna i 2003.

Jeg betaler hvad det koster.. og sådan er det.. Jeg begynder ikke at tinge om prisen.. Den pris jeg får at vide, er den pris jeg betaler.

Nu er Goldens og Labber så ikke så tit over 10.000 kr

• #78   8. jan 2008 Hvad den koster.

Om det er 2 kroner eller 20.000 kroner er sådan set ligegyldigt hvis det lige er HUNDEN.

Ok, jeg ville ikke give 20.000 for en blandingshund, og jeg ville glo noget hvis en fci bullmastiff gik for 2 kroner, men prisen er vel underordnet hvis det lige er HUNDEN for én.

• #80   8. jan 2008 Den der har grisen - sætter prisen : )

• #81   8. jan 2008 Går ind for kg. pris....G....

Vi har givet omk. 10.000 for vores pr. stk
    Det syntes jeg er meget fair.....

• #82   8. jan 2008 Den hunde race som jeg er faldet for koster en hvalp mellem 12-15.000.- og det vil jeg gerne gi, hvis den kommer fra en ordentlig kennel med fokus på sundhed, oveni for mig kommer så turene til Tyskland for at se,vælge og hente hvalpen, men det gør jeg gerne, jeg skal ned og se min kommende hvalp om 2 1/2 uge og glæder mig sååå meget smiley

lisa P du undre dig over at nogle racer er dyrer end andrer for som du skriver de koster det samme at opfostre hvalpen, det vil jeg ikke gi dig ret i, nu er det en DDB jeg skal ha og jeg er ret sikker på, at et kuld DDB'er koster noget mere i foder de første 8 uger end feks. et kuld Chihuahua hvalpe gør, så derfor syntes jeg det er ret logisk og rimeligt, at prisen er højrer.

• #83   8. jan 2008 Det som jeg bliver lidt pist off er at en opdrætter forlanger det samme for hvalpene i hele kuldet. Og det er ikke alle hvalpe i et kuld som er prisen værd. Så lidt tilfældigt om du får en top hvalp eller du får den dårligste i kuldet opdrætteren vil have det samme så længe de ikke er blevet 3 mdr. I min race skal du lige nu også betale fuld pris for en langhåret hvalp, fordi der er så stor efterspørgsel efter dem. Så 8000.- for en hvalp som ganske vidst har dkk tavle, men som aldrig kan blive avlsgodkendt fordi den langhårede bliver betragtet som en fejl.
    Så udbud og efterspørgsel bestemmer åbenbart prisen.

• #84   8. jan 2008 Dogue De Bordeaux

• #85   8. jan 2008 Nå, jeg skal igen ud for at se på hund. Denne gang uden tavle.
    Den jeg ellers havde på hånden er lige blevet forfotograf. og havde c hofter så der sagde jeg nej tak.

• #86   8. jan 2008 Jamen hvorfor skal den næste så være uden tavle? Alle hunde i DK af den race med tavle, har vel ikke c-hofter?

• #87   8. jan 2008 Jeg har da set flere steder godt kun med DDB'er at hvis hvalpen ikke egner sig til avl,udstilling m.m. så bliver de solgt til en noget lavere pris, det er godt nok mest på udenlandske sider jeg har set prisen sat ned og deres betegenlse bliver så familiehund, det er også meget normalt ihverfald i udlandet at man som hvalpekøber gør opmærksom på at den hvalp man ønsker at købe skal være til avl og udstilling, for så at få en af de bedste hvalpe, det er ihvertfald hvad jeg har oplevet indenfor DDB verdnen.

• #88   8. jan 2008 Ch uden holdninger: har du kigget i udlandet mener jeg så en hvalp et sted som godt nok ikke egnede sig til udstilling og avl men som var 100% ægte. Jeg kan da se om jeg kan finde et link hvis det er?

• #89   8. jan 2008 Mine har kostet lige fra 10.000kr. til knap 20.000kr....

Men kunne godt finde på at give meget mere, hvis jeg en dag fandt en super smuk udstillings/avls tæve, med de rigtige linier..

• #90   8. jan 2008 Jeg regner med at lede efter hund når vi er kommet forbi vinterferien, men prismæssigt ved jeg ikke hvad den vil koste, mellem 3-5000 kr for en voksen tror jeg. Jeg synes at 7000 kr og opefter er vildt, også for en hund med tavle, har set mange dyre tavlehunde der har fået HD eller andre problemer. Så vil jeg hellere give det mindre og sætte resten ind på opsparing til evt. ulykker. Kan heller ikke få det til at passe at det er omkostninger for opdrætteren der gør det så dyrt (jo de racer der kun får 1 eller 2 hvalpe kan jeg godt), hvis en opdrætter har fået 6 hvalpe til 7000 kr, det er 42.000 kr for et kuld!

• #91   8. jan 2008 Ja, 42000 kr. er mange penge.
    Men hvis du begynder at regne udgifterne med (parring, udstillinger, avlsgodkendelse, stambøger på hvalpene, ormekur, vaccination og foder) så løber det hurtigt op.
    Så er der også lige det ekstra arbejde, der ligger i sådan et kuld...

• #92   8. jan 2008 Det er svært at regne udgifterne med når man ikke selv er avler. Har da hørt at parring tit koster samme pris som en hvalp. Udstillinger? Hvor mange kræves der da? Avlsgodkendelse koster 5000 kr (så det et andet sted eller var det i denne tråd??) det fordeles jo på de kuld man forventer at få. ormekur og vaccination koster da ikke det vilde mere, stambøger dont know? Selvfølgelig skal "arbejdslønnen" også betales, men mener stadig det er mange penge, men det er jo udbud og efterspørgsel, derfor vil jeg heller ikke betale det mere for en hund fordi den lige er på mode og avlerne ikke kan følge med efterspørgslen. Husker avlerne forresten også at betale moms og skatter af beløbet?

Puha, det ligger vist op til en debat... smiley

Jeg går ikke op i om den har tavle eller ej, specielt ikke når den er voksen. Hunden fortjener det bedste hjem jeg kan give den, og jeg er ikke bleg for at finde den igennem et internat eller finde en gadehund, jeg ved den kan få et blivende hjem og vil gerne hjælpe hvis den har haft en hård start i livet.

Kommentér på:
hvor meget vil i betale for en hund?

Annonce