{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

"Finder sig i alt" {{forumTopicSubject}}

Denne sætning ses ofte ved hunde herinde..

Men hvad dækker den sætning over?

Jeg får røde knopper af den sætning.. Hvad er det helt nøjagtigt den hund bliver udsat for siden man kan konkludere at den finder sig ialt?

Og skal hunden finde sig i alt??

Naturligvis skal hunden ikke bide, knurre og hærge.. Men den skal ved Gud heller ikke bare tage imod!

Kaoz elsker børn.. Men han er aldrig alene med dem, da jeg har ansvaret for at sørge for der ikke sker noget uheldigt der vil gøre oplevelsen kedelig og måske ende med et udfald..

Han er godmodig og rar, meget forsigtig og rolig.. Men finder han sig i alt? Det ved jeg ikke, og kommer aldrig til at finde ud af det..

Det stikker mig i hjertet at læse sætningen ".. finder sig i alt..", jeg kan kun gisne opm hvordan man finder ud af det.. og det kan umuligt være rart for hunden?

Det kan også være et uheldigt ordvalg.. Men der er jo set billeder af hunde med et barn på ryggen og teksten "de er supergode venner"..
- Og så er det at det under mig de ikke har købt en pony?

Jaja.. Bare lidt undren her i det grå..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Finder sig i alt"
  • #2   17. jan 2008 Nina.......jeg får også voldsomt udslæt af denne sætning......og min mund bliver på størrelse med "brøleren" fra reklamen.
    og jeg frygter også for, hvordan folk er nået til den konklution, at hunden finder sig i alt.........men der er nok lavet tests af forskellig art :o(

    Emma skal ikke finde sig i alt.......men hun bliver også forskånet for at blive testet.


  • #3   17. jan 2008 Smilende Susie ¤ Ding Dong Sussi ¤
    Hahahahhaha, brøleren 8)


  • #4   17. jan 2008 Jeg håber at det bare er en måde at fortælle hvor godmodig en hund man har...

    Men den sætning skulle stryges helt og aldeledes, for man får myrekryb og modbydelige billeder på nethinden.

    Mine dyr skal ikke finde sig i hvad som helst... ikke engang tæt på.


  • #5   17. jan 2008 AnneMette - Kaoz kan også betegnes på den måde.. Men jeg vil ikke bruge den sætning om et dyr overhovedet..

    Det er måske bare min måde at tolke sætningen på.. Men for mig er der ikke noget "god hund" ved en der finder sig i mange ting..

    finde sig i = bider ikke?

    finde sig i = udholder indtil det er overstået?

    Jeg ved ikke hvad sætningen strækker sig over for andre mennesker, men i min verden er det "at finde sig i" ikke noget man selv vælger, men noget der bliver pålagt..


    Så skal der... - nu kan jeg jo så spørge dig =) hvad er det der bliver lagt i sætningen? hvad er det helt nøjagtigt hunden gør (eller ikke gør) siden man komme til konklusionen at den finder sig i alt?

    Charlotte - jeg er så overhovedet ikke tilhænger af at nogen skal sidde på hunden.. dens ryg er slet ikke bygget til det?
    Kan godt være den affinder sig med det fordi den kender sin plads (eller hvordan du vi formulere det), men det korte af det lange er, at børn skal lære at omgåes dyr med respekt - dyr er ikke legetøj, enm hund er ikke en pony eller sækkestol..

    finde sig i = ææælsker alt der kan gøres ved den?


  • #6   17. jan 2008 Martin - Bedre endnu er sætningen "kan med alle, pånær...."

    Og du har ret.. Ingen hund kan med alle andre..

    Kaoz kan som udgangspunkt omgåes alle hunde, hvis de andre hunde vel at mærke også kan med ham ; )


  • #7   17. jan 2008 AnneMette - Jamen belys mig da hvid din tolkning af sætningen er?

    At finde sig i = at hunden er omgængelig, fattet, rar, børnevenlig, legesyg og kælen?


  • #9   17. jan 2008 Iben - ja den sætning kan få tårene frem =(

    AnneMette - Kaoz er ligeledes underdanig.. En stor kylling der virkelig træner til at vide at moar her nok skal sørge for at der intet vil ske ham..

    Men med det sagt bliver han ikke udsat for de ting der betegner "at finde sig i alt"..

    ingen børn på ryggen af ham, ingen fulde folk skvatter over ham, ingen fremmede irettesætter min hund, han bliver ikke tvunget til at blive klappet hvis han ikke gider (han synes fremmede er temmelig uinteressante)..


  • #10   17. jan 2008 Årh, der var da en annonce herinde på et tidspunkt hvor ejermanden skrev at hunden fandt sig i alt for den var den nemlig blevet lært ved at vedkommende havde gået og trukket den lidt i ørerne og sårn't............

  • #11   17. jan 2008 Så skal der.. - Jeg prøver ikke på at nedgøre andre for brugen af sætningen, jeg er bare bange for hvordan de er kommet frem til konklusionen =/

    Og iogen.. der er stooor forskel på hvordan ord opfattes, og lige den sætning opfatter jeg som negativ..

    da du skrev den ind, havde du jo ikke den opfattelse - og du har tolket "finder sig ialt" = har udviklet sig til en mere selvstændig hund med mere selvtillid og mod på at møde fremmede =)


  • #12   17. jan 2008 Mie - ja det var da fin træning.. eller noget..

    Kaoz har lært at få kigget på ører, øjne, tænder, tissetrold, poter osv osv..
    Han har lært at jeg ikke vil ham ondt, og han stoler på at jeg ikke har tænkt mig at gøre noget der gør ondt..

    Men dyrlægen på ikke kigge på hans tænder, så laver han citronmund *GG*

    Men jeg er der jo og kan holde flaberkæberne til side, og så kan dylle da bare kigge løs ; )

    Han finder sig ikke i alt.. Men stoler nok på moar til at hun må pille hvor der pilles skal ; )


  • #13   17. jan 2008 AnneMette - Jeg tror godt jeg forstår.. Men i stedet for "finder sig ialt" vil jeg nok bruge underdaning overfor andre hunde, mangel på selvtillid..

    ved mennesker har hun jo "bare" accepteret sin plads. Ikke negativt ment..
    - Men hun er klar over at du ved bedst, og at du ikke gør ting for at være grusom..

    I mine øjne handler det om tillid =)


  • #14   17. jan 2008 AnneMette - Jeg har taget den beslutning, at Kaoz ikke får lov at omgåes hunde der tryner ham..
    - Ingen grund til at udsætte ham for det når vi så bare kunne have leget alene og han var fri for en oplevelse..

    Jeg er kræsen med hans legekammerarter.. Hvorfor ikke bare have få, men rigtig dejlige hundevenner hvor de nyder hinanden? Den folosofi har jeg kørt med siden jeg fik ham, og han har fået meget mere selvtillid =)


  • #15   17. jan 2008 Så skal der.. - Ja det e en hund der finder tyghed og tillid i ejeren =) og sådan skal det være..

    Jeg går da heller ikke og tror, at de hunde hvor sætningen findes er brændt med cigaretter og tævet med en kølle.. Men jeg under mig alligevel over ordvalget..

    Ordkløveri måske.. Men jeg bryder mig nu stadig ikke om sætningen..


Kommentér på:
"Finder sig i alt"

Annonce