{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

berner sennenhund {{forumTopicSubject}}

nogle der ligger inde med nogle gode link´s

børn og mand er blevet enige om at vi skal have hund igen, jeg har dog fået dem til at forstå at det først bliver mindst om 6 mdr og helst først om 1 år,

dog er vi ikke enige om race, han vil tilbage til amstaff, hvor jeg er mere til de rolige og familiære hunde,

og her er jeg faldet over berner sennenhunden, som jo umiddelbart lyder som en god familie hund(manden har haft newfoundlænder som barn)

så er der nogen der kan komme med links, eller beskrive den bedre, hvordan den er med andre hunde,til at være alene hjemme(ca 8 timer om dagen maks) hvordan med børn og træning,

nogle for og imod for denne race,

jeg vil gerne have en hund der passer til os, ligesom vores aya gjorde, men denne gang ville jeg meget gerne have en med stamtavle/garenti

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  berner sennenhund
  • #1   20. jan 2008 ved godt at amstaff er fin familiehund, men jeg nyder mine gåture med andre og det ikke alle amstaff der kan det

• #2   20. jan 2008 http://www.berner-sennen.dk/

• #3   20. jan 2008 Ja, her er til min egen hjemmeside

www.fruenshoej.dk ;O)

Andre links.

(link fjernet)
    http://www.berner-sennen.dk/

• #4   20. jan 2008 takker mange gange, der er rigtig mange opdrætter kanjeg se og de har allesammen nogle gode hjemmesider, så jeg går igang med at læse,

• #5   20. jan 2008 i kan også få den i en "korthåret version". grosser schweizer sennenhund ;0)

• #6   20. jan 2008 Ja, jeg er jo stor foretaller for racen, og syndes det er den sødeste og dejligeste hunderace der findes.
    Jo det er da en god og dejlig familiehund.

Den kan godt sammen med andre hunde, hanner kan dog have problemer med andre hanner, men det kommer an på hvordan den bliver opdraget/vændet til fra lille af.

Det er en syper hund sammen, med børn, har selv en datter på knap 2 år der kan gøre alt ved dem og de finder sig i det, (ikke ens betydne med alt hun gør ved dem er i orden, at hun gør).

En berner havde mange opgaver i gamledage og en meget allroundhund, hvilket idag også skinder meget igennem selv om den ikke bliver brugt til det mere.
    Den skulle drive de kvægflokke frem, og passe på kvæget.
    Den skulle være vagtsom, skarp men ikke bidsk.
    Den skulle følge sin ejer, hvor han end var, og evt. forsvare sin ejer.
    Den skulle passe på sin ejers ejendele, og bevogte det.
    Den træk vogne/kærre og er en fremragende trækhund.
    Den måtte under ingen omstændigheder jagtevildt, katte og høns skulle lades i fred og næsten det vigtigste, den måtte overhovedet ikke strejfe.
    Den har et meget lille jagtinstinkt, berneren strejfer sjældent, den finder det mest naturligt at blive og passe på sin flok/familie, den gir´ signal når noget usædvanligt optræder i omgivelserne, den har det bedst når hele flokken er samlet og det vil ikke være usædvanligt, hvis den på forskellig vis forsøger at holde sammen på flokken. Alt dette gør at den er en fremragende familiehund.

Mange steder står der om den at den ikke kræver meget motion, måske ikke lige så meget som en del andre racer, men den elsker at komme ud og gå ture også videre.så den skal have sine daglige ture,

Man skal have i mente at det er en hund med megen pels, så de kræver noget pelspleje, hanner somregl mere end en tæve de deres pels er noget kraftiger og strid i det.

Med hensyn til trænning, syndes jeg at man skal arbejde lidt mere med den end andre racer, men den er glad for at lære nye ting, og behage sin ejer, din gider dog ikke at lave de samme øvelser for mange gange i træk.

Hvis du vil vide mere vil jeg meget gerene besvare evt. spørgsmål du skulle have om racen

• #7   20. jan 2008 jeg er lidt nervøs for alene-hjemme-problemer, jeg ved hvordan de trænes, men min tanke går jo også på jo større hund jo flere ødelagte ting,

er den svær at lære at være alene hjemme, her snakker vi omkring 8 timer 4 gange om ugen ca, alt efter hvor travlt vi har på jobbet

• #8   20. jan 2008 kender personlig hende her og det er et super opdræt og du vil kunne ringe og blive vejledt, så I kan finde ud af om det er den rigtige race for jer

www.ladyxiera.dk

• #9   20. jan 2008 Den ødelægge ikke flere ting end en mindre, bare den har sine lege ting, det er jo også forskelligt fra hund til hund hvordan den reagere det samme er det med alenehjemme trænning, vil ikke sige at den er svære at træne til at være aflene hjemme end andre hunde.
    Og der er da røget et par sko eller to herhjemme på grund af kedsomhed når den var alene hjemme.
    og den kan sagens være alene hjemme 8 timer om dagen.

Kommentér på:
berner sennenhund

Annonce