{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Hund vs. Børn {{forumTopicSubject}}

Vi har et venne par der har fået tvillinger som nu er 7 mdr. De har haft 2 episoder med deres Hovawart som har givet advarsels markeringer ved knurren og gøen over for deres børn de har nu valgt ikke at tage chancen da hunden tilsyneladen ikke er glad ved børnene, de har kontaktet ´dyrelægen der anbefaldede at aflive den men de valgte at levere ham tilbage til kennelen der vil gøre alt for at finde et nyt hjem uden børn..

Hvad ville i have gjort i sådan en situation..??
Det skal siges at børnene hverken kravler eller går de har siddet i en gåstol og er gået forbi hunden når disse anfald er kommet... de har ikke jagtet den eller noget...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund vs. Børn
  • #1   22. jan 2008 HAr nok heller ikke turde og beholde den, men ku det være den var jalous(staves)?

• #3   22. jan 2008 en gåstol som ruller forbi en hund, er da sikkert i hundens øjne lidt farlig. Med tvillinger i huset, kan der heller ikke have været den samme opmærksomhed på hunden som før de små kom til. Tænk på hvilken omstilling det har været for hunden. Hvis ikke de har mod og kræfter til at hjælpe hunden igennem denne omvæltning, er det da yderst fornuftigt at de levere den tilbage til kennelen. Hellere det end at den skal dø.

• #4   22. jan 2008 Jeg ville også finde et nyt hjem til hunden.. Med mindre den er MEGET gammel.. Så ville den få fred.

• #5   22. jan 2008 Jeg har selv haft en hund der var meget usikker overfor små børn. Instinktivt ved de at de små børn er "utilregnelige", og det er ikke unaturligt at hunden giver udtryk for det.
    Med den slags hunde skal man arbejde meget for at skabe tryghed eller skaffe hunden et nyt hjem.
    Jeg havde selv små børn da jeg havde min hund, og jeg skulle hele tiden være på vagt.
    Man skal være et skrit foran hvis man har hunde der ikke bryder sog om små børn. Min hund havde ikke noget imod større børn.

• #6   22. jan 2008 Uha, de gåstole der er altså ikke hundevenlige. Finder det nok meget naturligt at hundene reagerer.

Hvis familien ikke kan lave et kompromis, så alle kan være der, så synes jeg hunden skal have et nyt hjem. At aflive den synes jeg er meget overdrevet i forhold til dens handling.

• #7   22. jan 2008 Nu har jeg selv 1 på 4 og en nyfødt... Hvis hun angriber uden advarsel og hvis børnene ikke har rørt den, vil jeg enten lade den få fred, eller give den et andet hjem ...

Men hvis hun markerer "slut" enten ved sin mad eller når hun er i sin kurv - er hun i sin fulde ret... Men min store ved også godt at man lader hunden være når den sover eller spiser

• #8   22. jan 2008 Der står at børnene er 7 mdr...Hvis de har overskredet hundens grænser kan det ikke være deres skyld... Hunden lan flytte sig --- det kan de ikke...

• #9   22. jan 2008 L B, er det så hundens skyld?

En hunds hale er er oplagt mål for en gåstol, og får den en tur med den, så vil den selvsagt forbinde det med barnet.

At den markere for at holde truslen væk er fuldstændig naturligt

• #10   22. jan 2008 Gitte *G*
    - de skal bare proppes op igen eller hur *S*

• #11   22. jan 2008 Men find et nyt hjem til hunden, det er bedre for hunden.
    - uanset hvis skyld det.

Jeg havde heller ikke beholdt den hvis ikke jeg havde mulighed for at holde den væk fra børnene.

• #12   22. jan 2008 pyha bliver helt rundforvirret af det her.
    tror næsten Gittes ide er bedst. hvorfor pokker sidder de to små i gåstole. De skal da lære at bevæge sig på en naturlig måde. Gåstole har fanden skabt, medmindre de bliver brugt meget begrænset fx imens der bliver lavet mad eller lign. men det kan jeg forstå ikke er tilfældet her.
    det er jo heller ikke et forum for børneopdragelse. men kunne altså ikke lade være.

siger som CH - en gåstol ville også skræmme livet af Jowina. helt sikkert ville hun begynde at gø af sådan et monstrom.
    men har hunden kun gøet og knurret ville jeg ikke være så nervøs. Hunden har vel også ret til at sige fra.

men det er nok bedst at de omplacere hunden.

• #13   22. jan 2008 jeg tror nu ikke at hunden kan lægge to og to sammen og tænke, ups, der kommer en gåstol og ungerne er for små til selv at flytte sig, så nu flytter jeg mig ellers er det sprøjten til de evige jagtmarker. En gåstol larmer og er der oven i købet musik og diverse lyde på, så kan jeg nu godt forstå at hunden reagerer og så er der oven i købet to stk`s. Hjælp tænk hvis de kommer fra begge sider.
    Hvis ikke man vil af med hunden i dette tilfælde så må hunden lukkes ude når ungerne er i gåstol. Jeg kan for min død ikke forstå at vi forventer at hundene bare skal ind ordne sig. Er det ikke vores opgave at sætte os i hundens situation? Anskaffede vi os ikke i sin tid hunden for at give den et godt liv? Få nogle gode oplevelser med den og forstå og beskytte den? jo, det gør vi vel alle, men alt for tit, glemmer vi dette når der er kommet små mennesker til verden. Så rykker hunden ned af stigen og gud nåde og tryste den hvis ikke den er børnevenlig!

• #15   22. jan 2008 CH

Ja helt enig... men jeg sidder lige og tænker.... Hvor var forældrene henne ? Har de ikke ladet hunden lære gåstole at kende ?
    Og når sundhedsplejesker i de sidste 15 år har frarådet gåstole , hvorfor bruger man dem så , og åbenbart uden at holde godt øje med hvad der sker

• #17   22. jan 2008 ja, jeg syntes heller ikke man har givet hunde mange chancer her. men ved at tvillinger godt kan tage pusten fra mange og der er måske ikke det store overskud til en hund også. derfor syntes jeg også at et nyt hjem vil være det bedste for hunden, hvis reaktioner jeg for øvrigt slet ikke kan se noget forkert i.
    men giv hunden en ny chance

så må vi håbe tvillingerne også får en ekstra chance - op af den gåstol !

• #18   22. jan 2008 nu får jeg nok skældud mem børnene skal være der hundene må være der omvendt med mine gæster de må være der hundene skal være der

• #19   22. jan 2008 Vil bare sige at der er altså stadig sundhedsplersker der siger ok til både gåstole og hoppegynge.

Ikke at jeg kunne finde på at bruge nogen af delene.

• #20   22. jan 2008 Jeg er vild med gåstole og hoppegynger og har brugt dem til mine - det er bare SÅ svært at få ungerne ud af en hoppegynge igen.

Hvis man har hund OG børn må man forsøge at få samspillet mellem dem til at gå op i en højere enhed - kan man ikke det må man gøre det bedste for hunden og hvis det er at finde et nyt hjem til den, så er det det der skal gøres!!!! Med tvillinger på 7 mdr. har man også en del at se til. Jeg synes det er en fin løsning de har valgt uanset hvor mange gåstole der så kan have kørt over hale og poter!!!! I sidste ende er ens afkom det vigtigeste. Tænk hvis det ender med et bid i ansigtet og barnet bliver vansiret, så ville man nok ønske at man havde handlet rationelt tidligere i forløbet. Hunden forsvarer sig jo ikke for at være ond og børn hiver heller ikke hunde i halen for at være onde - de ved ikke bedre!!!

• #21   22. jan 2008 man afliver ikke raske dyr! så hellere finde et hjem til hunne.. Det fandt jeg til min nabo's, rimelig hurtigt..

• #23   23. jan 2008 Er enig med Helle og Anette R..

Ja hellere aflevere den tilbage så den får chancen for et bedre hjem, eller give hunden den opmærksomhed det kræver.. det kan lykkedes hvis man virkelig vil!

• #24   23. jan 2008 For at mane teorien om at ungerne bare bliver placeret i gåstolen uden opsyn til jörden så bliver den brugt i det omfang det er nødvendigt, der er trods alt tvillinger. deres hus er indrettet sådan at de kan se hele stuen lige meget hvor de er. -de episoder har været om aften når han har ligge i nærhed af ejer og børnene er kommet tæt på de har ikke ramt ham. Der er så måske tale om en masse sammen fald bla 2 indbrud på 1 år hvos hunden har været hjemme... tror det er mange ting der spiller ind....men jeg synes det er ´den rigtige beslutning,,,,

• #25   23. jan 2008 Som tvillinge-mor må jeg lige ha' lov til at indsparke en fodnote....en gå-stol er en gave fra "oven" , den kan aflaste mor's arme.
    Da mine tvillinger var små fes de begge rundt i en sådan.
    Hunden blev i den anden stue med et børne-gitter imellem.
    Det var ikke fordi hunden ville gøre børnene noget men den var så lille ( 900 gram) at jeg var bange for at den kom ind i hjulene på gå-stolen.

Kommentér på:
Hund vs. Børn

Annonce