Hund vs. Børn {{forumTopicSubject}}
Vi har et venne par der har fået tvillinger som nu er 7 mdr. De har haft 2 episoder med deres Hovawart som har givet advarsels markeringer ved knurren og gøen over for deres børn de har nu valgt ikke at tage chancen da hunden tilsyneladen ikke er glad ved børnene, de har kontaktet ´dyrelægen der anbefaldede at aflive den men de valgte at levere ham tilbage til kennelen der vil gøre alt for at finde et nyt hjem uden børn..
Hvad ville i have gjort i sådan en situation..??
Det skal siges at børnene hverken kravler eller går de har siddet i en gåstol og er gået forbi hunden når disse anfald er kommet... de har ikke jagtet den eller noget...
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 239 Svar: 2.219
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.366
Med den slags hunde skal man arbejde meget for at skabe tryghed eller skaffe hunden et nyt hjem.
Jeg havde selv små børn da jeg havde min hund, og jeg skulle hele tiden være på vagt.
Man skal være et skrit foran hvis man har hunde der ikke bryder sog om små børn. Min hund havde ikke noget imod større børn.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Hvis familien ikke kan lave et kompromis, så alle kan være der, så synes jeg hunden skal have et nyt hjem. At aflive den synes jeg er meget overdrevet i forhold til dens handling.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
Men hvis hun markerer "slut" enten ved sin mad eller når hun er i sin kurv - er hun i sin fulde ret... Men min store ved også godt at man lader hunden være når den sover eller spiser
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 3.259
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
En hunds hale er er oplagt mål for en gåstol, og får den en tur med den, så vil den selvsagt forbinde det med barnet.
At den markere for at holde truslen væk er fuldstændig naturligt
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.594
- de skal bare proppes op igen eller hur *S*
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.594
- uanset hvis skyld det.
Jeg havde heller ikke beholdt den hvis ikke jeg havde mulighed for at holde den væk fra børnene.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
tror næsten Gittes ide er bedst. hvorfor pokker sidder de to små i gåstole. De skal da lære at bevæge sig på en naturlig måde. Gåstole har fanden skabt, medmindre de bliver brugt meget begrænset fx imens der bliver lavet mad eller lign. men det kan jeg forstå ikke er tilfældet her.
det er jo heller ikke et forum for børneopdragelse. men kunne altså ikke lade være.
siger som CH - en gåstol ville også skræmme livet af Jowina. helt sikkert ville hun begynde at gø af sådan et monstrom.
men har hunden kun gøet og knurret ville jeg ikke være så nervøs. Hunden har vel også ret til at sige fra.
men det er nok bedst at de omplacere hunden.
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 239 Svar: 2.219
Hvis ikke man vil af med hunden i dette tilfælde så må hunden lukkes ude når ungerne er i gåstol. Jeg kan for min død ikke forstå at vi forventer at hundene bare skal ind ordne sig. Er det ikke vores opgave at sætte os i hundens situation? Anskaffede vi os ikke i sin tid hunden for at give den et godt liv? Få nogle gode oplevelser med den og forstå og beskytte den? jo, det gør vi vel alle, men alt for tit, glemmer vi dette når der er kommet små mennesker til verden. Så rykker hunden ned af stigen og gud nåde og tryste den hvis ikke den er børnevenlig!
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 3.259
Ja helt enig... men jeg sidder lige og tænker.... Hvor var forældrene henne ? Har de ikke ladet hunden lære gåstole at kende ?
Og når sundhedsplejesker i de sidste 15 år har frarådet gåstole , hvorfor bruger man dem så , og åbenbart uden at holde godt øje med hvad der sker
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
men giv hunden en ny chance
så må vi håbe tvillingerne også får en ekstra chance - op af den gåstol !
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 153
nov 2004
Følger: 28 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 120 Svar: 1.404
Ikke at jeg kunne finde på at bruge nogen af delene.
dec 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 1.002
Hvis man har hund OG børn må man forsøge at få samspillet mellem dem til at gå op i en højere enhed - kan man ikke det må man gøre det bedste for hunden og hvis det er at finde et nyt hjem til den, så er det det der skal gøres!!!! Med tvillinger på 7 mdr. har man også en del at se til. Jeg synes det er en fin løsning de har valgt uanset hvor mange gåstole der så kan have kørt over hale og poter!!!! I sidste ende er ens afkom det vigtigeste. Tænk hvis det ender med et bid i ansigtet og barnet bliver vansiret, så ville man nok ønske at man havde handlet rationelt tidligere i forløbet. Hunden forsvarer sig jo ikke for at være ond og børn hiver heller ikke hunde i halen for at være onde - de ved ikke bedre!!!
aug 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 93
aug 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 93
Ja hellere aflevere den tilbage så den får chancen for et bedre hjem, eller give hunden den opmærksomhed det kræver.. det kan lykkedes hvis man virkelig vil!
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 59
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 466
Da mine tvillinger var små fes de begge rundt i en sådan.
Hunden blev i den anden stue med et børne-gitter imellem.
Det var ikke fordi hunden ville gøre børnene noget men den var så lille ( 900 gram) at jeg var bange for at den kom ind i hjulene på gå-stolen.
Hund vs. Børn