11.956 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 62 Svar

Årh nej! Min hund har spist chokolade! Årh nej! Min hund har spist chokolade!

Min kæreste og jeg er på vej ind i stuen med vores aftensmad, da Taya står i færd med at spise pålægschokolade, som hun må have fået ud af en indkøbspose som vi havde stående fordi den endnu ikke var pakket ud! Aner dog ikke hvordan hulen hun har fået chokladen ud, men da vi kom ind havde hun spist lidt af chokoladen! Jeg har hørt at chokolade er livsfarligt for dem, så ved I hvad jeg kan gøre?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Årh nej! Min hund har spist chokolade!
  • #1   22. jan 2008 Hvor meget har hun spist?
    Ja det er ikke sundt for dem, men altså hvis hun har spist 2-3 stykker er det ikke farligt...

• #4   22. jan 2008 ja du skal ringe til dyrlægen

• #5   22. jan 2008 Roooolig nu
    Hvor meget har hun spist og hvor stort er kacao indholdet i det?

• #6   22. jan 2008 Hvor meget har den spist? Er det lys chokolade så sker der ikke så meget... bare hold øje med vovsen

• #7   22. jan 2008 Det blir lidt svært at ringe til dyrlægen kl. 20.00 om aftenen?

Hun har ikke spist mere end nogle få stykker.. Det er mørk chokolade!

• #9   22. jan 2008 Mørkt er det værste. Og nej det er ikke svært at ringe det er bare at trykke nummeret......

• #11   22. jan 2008 Har desværre ikke noget franskbrød og butikkerne omkring er lukkede smiley

• #12   22. jan 2008 Jamen så er der ikke noget at være bekymret for vil jeg mene.
    Pålægschokolade har sjældent ret meget med chokolade at gøre.

• #13   22. jan 2008 Jeg tror altså ikke du skal panikke ... min gamle hund spiste engang en pose pebermyntebolcher med chokolade i .... der skete ikke andet end hans ånde duftede af pebermynte....

• #14   22. jan 2008 Er sikker på, at indholdet af kakao er meget lille i pålægchokolade..
    Og der skal nu altså meget til...
    men ring og tag en snak med dyrelægen han vil bedre kunne fortælle dig om det.

• #15   22. jan 2008 Camilla - gider du lige skrive lidt mere i en pæn tone - for JO det er temmelig svært at ringe til dyrlægen når dem jeg kender er lukkede om aftenen !

• #17   22. jan 2008 Som Janni siger så er der forskel på chokolade... Det var straks noget andet hvis hun havde spist en plade kogechokolade.....

Ro på....

• #18   22. jan 2008 Sanne jeg skriver i en pæn tone men når de har lukkede så fortæller deres svare dig et andet nr du kan ringe på. Det kan da ikke være svært
    Og jeg forstår ikke at folk kan råde hende til at tage den med ro. Ingen af jer af dyrlæger. Jeg ville ringe. De kan altid sige at der ikke er noget at bekymre sig over, men er hunden død om 6 timer, så er der ikke så meget at gøre... ALTID hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt

• #19   22. jan 2008 Camilla pylremor - du lever op til dit navn ...*G*

• #20   22. jan 2008 Godt at det kun er få stykker, for jo mørker jo værre, da det er noget i kakaoen der er farligt. Men som de andre skriver, så hold øje med hende ellers ring 35282930 det er til Landbohøjskole de kan fortælle dig hvad du skal gøre.

• #21   22. jan 2008 Okay tak for det alle sammen - men jeg ringer derud så, jeg kan bare se påderes hjemmeside at de har lukket kl. 17 så jeg troede ikke man kunne få fat i dem!

Jeg gir hende mælk.Tak for råd.

• #22   22. jan 2008 Camilla: Jamen der kan jeg da kun give dig ret.

• #23   22. jan 2008 Selv tak Sanne - og ro på ikk ... Hun skal skam nok klare den... smiley

• #24   22. jan 2008 Forresten Camilla - hvor ved du fra at ingen af os er dyrlæger? Det kan du da ikke vide... smiley

• #25   22. jan 2008 Rigtig meget held og lykke. Håber ikke der sker lille pigen noget....

• #26   22. jan 2008 Sanne:

Ro på så længe det ikke er en hel pakke hun har spist gør det ikke noget, selvfølgelig ikke noget der må ske for tit, men hun dør ikke af det, bare hold øje med om hun får tynd mave eller kaster op

• #27   22. jan 2008 2,5 g chokolade pr kg som hunde vejer kan være livsfarligt for hunden.. Ring til dyrlægen nu..

• #28   22. jan 2008 Igen tusind tak alle sammen! Jeg har bare hørt det ville slå dem i hjel bare det næsten fik EN bid, så blev vildt nervøs.

Camilla - ok så det vel mig der synes du skrev lidt mærkeligt! Men tak for råd, jeg ringer skam..

Prøver lige det med mælk, for har ikke de andre ting i har nævnt..

• #30   22. jan 2008 Prinsesse.. jo det kan jeg.. kender HG nok til at vide at det ikk ligefrem vrimler med dyrlæger... Og hvis alle bare er kolde og rolige og siger det er nok ikke noget.. og så det rent faktisk er noget.......... I kan ik se hunden eller hvor meget og hvor lidt den har spist og i aner ikke præsic hvad der er i af kakao i mener bare at have hørt at måske var der noget om at sådan og sådan....
    Det holder bare ikke i min verden. Sorry... Ik for at være efter nogen

Og ja jeg er en pylremor men også hellere det end at stå med en syg hund fordi jeg ik har reageret

• #31   22. jan 2008 LÆS NU HVAD DER STÅR: Chokolade

Chokolade indeholder giftstoffet theobromin. Theobromin påvirker hundens nervesystem, hjerte- og muskulatur og fremmer vandudskillelsen. Der er stor forskel på hvor meget theobromin, forskellige typer af chokolade indeholder. Her indeholder mørk chokolade mere end og mælkechokolade, mens hvid chokolade indeholder mindst theobromin. Symptomerne på chokoladeforgiftning viser sig indenfor de første 24 timer efter indtagelse. Hunden vil virke svimmel og rastløs, have hjertebanken og savle, have mavesmerter og kaste op, ligesom den kan få en øget drikkelyst og hyppig vandladning. Hvis det drejer sig om en stærk forgiftning vil hunden få en hurtig vejrtrækning og hjertebanken. Hunden kan også få diarre, samt blodig urin med urininkontinens. Mange ejere lægger desuden mærke til den muskelstivhed som en stærk forgiftning medfører. I meget slemme tilfælde kan der også ses blåfarvning af hundens slimhinder, samt feber og muskelkramper. I sjældne tilfælde kan hunden dø af de akutte kredsløbsproblemer som forgiftningen medfører.

OIg specielt den sidste linje

• #32   22. jan 2008 Oig = og

• #33   22. jan 2008 Nej det kan du så ikke Camilla, men det gider jeg ikk diskutere...

Mange herinde har haft hunde i mange år (mig selv incl) og ingen af mine hunde er døde af at spise det der svarer til 2-3 stk pålægschokolade...

Man skal sgu heller ikke male fanden på væggen...

• #34   22. jan 2008 Christina - tak for det smiley Nej jeg blev ikke stillet op, den sagde bare sådan en lyd du ved når ingen tager telefonen efter laaaang tid smiley Nå prøver at ringe til nogle andre. Hun har endnu ikke opført sig anderledes, men har lige givet hende mad og mælk som hun har drukket og spist, må lige holde godt øje med hende!

Det er godt at være en pylremor Camilla, det vil jeg os betragte mig selv som - især fordi jeg er så bange!

• #37   22. jan 2008 Undskyld mig .. Men nu vil jeg altså brokke mig lidt ...

Sanne N du skriver selv

"Igen tusind tak alle sammen! Jeg har bare hørt det ville slå dem i hjel bare det næsten fik EN bid, så blev vildt nervøs."

Hvis du virkelig var så nervøs , hvorfor pokker sætter du dig så foran din computer og venter på svar og råd fra andre brugere ?
    Jeg ville da nok hellere have ledt efter et nummer som jeg kunne ringe til , altså dyrlægevagten..

Men ja .. undskyld mig sure udbrud .. Fatter bare ikke folk som sætter sig foran deres pc i stedet for og søge hjælp hos en dyrlæge ?

• #38   22. jan 2008 Fordi Laura - jeg allerede havde ringet og fik at vide der var lukket via deres tlf. svarer, og ingen tog den.

Min kæreste sad imens og ringede videre, og jeg SKRIVER herinde eftersom jeg VED at mange tit har snakket om det med chokolade, og jeg har jo fået mange gode råd, så derfor.

• #39   22. jan 2008 haha...camilla sikke et ualmindeligt dårligt HG svar!!!

• #40   22. jan 2008 Jamen Christina, jeg prøver da ikke at skræmme hende. Jeg prøver at hjælpe. Og jeg synes virkelig ikke i andre hjælper hende på nogen måde ved at sige at dyrlægen ikke er nødvendig at kontakte.....

• #41   22. jan 2008 Nej jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk slår kolbøtter over 2-3 skiver pålægschokolade...
    Hold da op ... for 10-15 år siden spiste vores hunde da chokolade i flæng .. Det var der sgu ingen af dem der døde af ....

• #43   22. jan 2008 ja men man bliver jo klogere. for år tilbage troede man heller ik at rygning var farligt....
    Men skide undskyld jeg prøver at hjælpe og så bliver jeg hakket over tuden...
    Så sanne lad bare vær at ringe til Dr dyr.. Dem kan man alligevel ikk bruge til noget, åbenbart

• #44   22. jan 2008 sanne: Husk også at få fat på en adfærdsterapeut, MED DET SAMME - du kan da ikke have en hund der snuser i dine poser.

• #45   22. jan 2008 Sanne N

Ok - kunne jeg ikke vide .. Men alle dyrlæger har da så vidt jeg ved en tlf svare hvor de giver nummeret til den vagthavende dyrlæge ....

Prinsesse MiaMaja

INGEN hunde er ens .. Nogle skal jo bare snuse til chokolade og så er de forgiftet , andre skal æde 3 plader marabou, så klart der er nogle der slå kolbøtter over det

• #46   22. jan 2008 Daniel M

Prøv dog og opfør dig bare lidt som en voksen ? Hvorfor skal du skrive sådan nogle svar ? Flot

• #48   22. jan 2008 Er der overhoved nogen der har læst sidste linje, eller ??

I sjældne tilfælde kan hunden dø af de akutte kredsløbsproblemer som forgiftningen medfører.

Det betyder jo så at den bette vaps ikke dør af en skive pålægchokolade eller to.

så rolig nu allesammen vi ringer ikke 112.

• #49   22. jan 2008 Daniel M - Kan godt undlade den kommentar, totalt urelevant i min tråd ?

Laura - Nej det kunne du nemlig ikke!
    Men jeg har gjort hvad jeg kunne, og har fundet en anden som vi ringer til i dette sekund.

• #50   22. jan 2008 hehe...er jeg ikke voksen nok? Tænk på det bedste du ved ,,,,og straks så flyver du afsted.

• #51   22. jan 2008 Roooooolig nu.............. Hold øje med hunden..........Hvis den opfører sig normalt er der ingen ko på isen.........

• #53   22. jan 2008 Sanne: det hedder irelevant - og jeg prøvede bare at gøre opmærksom på det groteske i at overfalde dig fordi du ikke havde ringet efter en ambulance endnu.

• #54   22. jan 2008 Synes det er ærgeligt at man spørger herinde fordi man ved der er mange gode hundejere, som har nogle gode erfaringer. Også enten hakker folk én ned, eller kommer med unødvendige kommentarer, men jeg er rigtig glade for JER som har givet mig et godt og relevant svar på min situation.

Jeg er jo ikke dum og ved da godt jeg skal ringe til dyrlægen, men det kunne jo godt være at der var noget som man kunne gøre indtil man kom til en dyrlæge, hvis det skulle komme så vidt.
    Men I skal ha' mange tak.

• #55   22. jan 2008 som jeg har fået at hvide ag en dyrlæget , alt med måde,men din hund er jo ikke så stor,men har den spist meget, - eller blot bare du er bekymret kontake dyrlægevaften i din bydel- de kan vejlede dig bedre

• #56   22. jan 2008 Godt så ... Hundegalleri i sin bedste tid ... smiley

• #59   22. jan 2008 det er ikke sikkert du behøver at tage til dyrlægen, havd min tid hund ikke har fået , bare ikke i store doser, både flødeboller,choclade smagekager og hvad ved jeg i den lange liv ,men igen alt med måde og det er ikke noget den skal have hverdag- men til dens fødselsdag eller hvis i sidder og hygger med chocolade til en fredags film skulle den ikke tage skade af et stykke eller 2 ...

• #60   22. jan 2008 Laura - ok ligefrem kun snuse til det ... ? Yes yes.....

Du skal ikke komme og lære en gammel kat og skide....

• #61   22. jan 2008 uha jeg kan ikk hjælpe dig:(
    men HVORFOR kan de IKK tåle det???

• #63   22. jan 2008 MiaMaja

Fat dog ironien ? !

• #65   22. jan 2008
    Densetsu weed. . okay tak:)
    uha jeg elsker når jeg lærer noget nyt smiley

• #66   22. jan 2008 Christina - tak skal du have smiley
    Hun er så lille og skrøbelig, så blev helt bange. Har jo ikke ejet andre hunde end hende! smiley

• #67   22. jan 2008 Ironi ? - Der er sgutte nogen hunde der er døde af 2-3 stykker pålægschokolade.... Så nej det er ikk ret ironisk ... Det er overdrivelse....

• #68   22. jan 2008 Sanne har i så snakket med en dyrlæge ?

• #69   22. jan 2008 Prinsesse M - Min kæreste har talt med en, vi skal bare vente og se, men hun leger i fulde omdregninger og ligger og spise dentastix så hun er ok smiley

• #70   22. jan 2008 Ro på altså!!!!

Ludvig har dælme tit tyv stjålet chokolade fra bordet og det er ikke små bidder han tit er kommet afsted med og han lever i bedste velgående... :O)

• #71   22. jan 2008 Godt nok - no worries ... Du må bare huske at være hurtigere til at pakke varer ud næste gang du køber chokolade - hun har jo en sød tand.. smiley

• #73   22. jan 2008 Nu må det snart være slået fast med 7 tommer søm... smiley

• #74   22. jan 2008 Prinsesse - Jaa, men det havde vi ikke lige tænkt over hehe, hun har været hurtig, men hun er os en lilel bandit!

Christina - tak skal du have! Vi sidder allerede med hende nu smiley og hun gnasker løs. Hun sover altid hos os i sengen, så vi er godt opmærksomme, heh

• #75   22. jan 2008 Tyson spiste engang en hel plade Marabou chokolade, den lyse. Han fik voldsom opkast og tissede til den store guldmedalje, dagen efter var han fit for fight igen...

Men er du i tvivl, så ring til dyrlægevagten, fortæl hvor meget der er spist og så tager han/hun stilling. Det gjorde vi og vores dyrlæge bad os slå koldt vand i blodet.

• #76   22. jan 2008 Nu har jeg ikke lige læst hele tråden igennem...

Men jeg ville altså tage det stille og roligt. Hunden har ikke taget skade af så lille en mængde.

• #77   22. jan 2008 .. Jamen.. så burde min ekshund fine også have været død,. hun åd 2 pakker pålæg chocolade.. en mørk og en lyst.. havde lidt tynd mave.. med det var det smiley

• #79   23. jan 2008 Godaften Charlotte. Ganske fint, der har intet været. Udover hun har sovet mega meget, som sædvanligt, hehe smiley

Kommentér på:
Årh nej! Min hund har spist chokolade!

Annonce