{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.363 visninger | Oprettet:

Årh nej min lille basse... :'( {{forumTopicSubject}}

Lille Junior og jeg var idag ved stranden og gå tur, jeg havde ikke i min vildeste fantasi, forestillet mig at denne tur skulle gå så galt som den gjorde.

Vi går lystigt derudaf, henover sand og de store sten der ligger mellem strandbredderne. Til min store forskrækkelse, sidder bassen pludselig fast med højre bagben, mellem to store kampsten, og kan ikke komme fri. Jeg går imod ham da jeg vil hjælpe, men inden jeg er kommet frem, vrider han sig løs, og skriger voldsomt.

Han kan ikke støtte på benet, så jeg skynder mig at tage ham op, og bærer ham hjem til bilen, hvor vi hurtigt kører ud til dr. dyr. Han er som altid glad, og ved godt mod, men han har ondt når hun gør nogle forskellige ting ved hans knæ. Der bliver taget røngtenbilleder, og disse viser at han har en fraktur på højre bag-skinneben/knæ. Dyrelægen informerer mig da om at dette betyder operation inden for 48 timer hvis han skal klare sig godt senere hen i livet. Denne operation vil koste ca 6000.

Så vi bliver henvist til Brenderup dyreklinik ved en Gert Pedersen. Så her skal vi møde op imorgen kl 9.00, og så skal min lille basse opereres. smiley

Jeg er knust, og selvom jeg aldrig ville forudse at dette skete, så har jeg verdens dårligste samvittighed. Puha det er ikke sjovt, og jeg tuder ved tanken om det hele. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Årh nej min lille basse... :'(
  • #1   22. mar 2010 Puuha... det var godt nok ikke sjovt! Men drop den dårlige samvittighed, det er jo overhovedet ikke din skyld, det var et uheld, og han bliver jo opereret allerede imorgen, så det skal nok gå.

  • #2   22. mar 2010 æv. sygekasse?

  • #3   22. mar 2010 Der er ikke noget at have dårligsamvittighed over.Det var da ikke noget, man i den vildeste fantasi kunne have forudset. Og som Pernille siger, kan du ikke bruge det til noget.

    Men god bedring til den bette og jeg krydser fingre for at operationen bliver en succes smiley


  • #4   22. mar 2010 Åh stakkels Junior, det var da frygtelig uheldigt men selvfølgelig ikke noget du kunne forudse. Held og lykke med operationen og rigtig god bedring til din vuffer.

  • #6   22. mar 2010 Kedelig oplevelse smiley

    Du kunne jo hverken gøre fra eller til, det er et hændeligt uheld, så dårlig samvittighed skal da absolut ikke have.

    Rigtig god bedring med Junior *s*


  • #7   22. mar 2010 Øv altså. Godt du reagerede hurtigt. Gert (hvis det er den gert jeg tænker på)er en fantastisk dyrlæge så det skal nok gå godt.....God bedring

  • #8   22. mar 2010 Tak for tankerne allesammen, han ligger lige nu og snorker i kurven. Han har fået noget smertestillende og beroligende som holder i 24 timer. Men halen logrede stadig da hans "far" kom hjem, så han er ved godt mod.

    Doggymom, desværre ingen sygeforsikring, kun udvidet ansvar, så denne regning er helt vores egen desværre.

    Samvittigheden er i bedring, men puha det knuser ens hjerte når ens lille basse har ondt og man intet kan stille op. smiley

    Krumme, nu skriver du genoptræning. Er dette noget man efterfølgende skal gå til? Har talt med Gert, som skal operere ham imorgen, og han forklarede mig, at hans fraktur ville være helet efter en 3-4 uger, da han er i den alder som han er. Og her skal vi selvfølgelig holde ham i nogenlunde ro, og gå små ture med ham.

    Lotte D, det har jeg også kun hørt fra alle de dyrlæger jeg har været i kontakt med i dag, så jeg stoler blindt på ham.


  • #9   22. mar 2010 Øv at han ikke er forsikret.... Det er ærgerlige penge at skulle af med.
    Jeg vil mener at genoptræning kan påbegyndes når helingen er helt overstået, også vil jeg helt sikkert foreslå svømning til det formål.


  • #10   22. mar 2010 Ja rigtige ærgelige penge, men selvfølgelig vil man betale pengene, eller jeg vil ihvert fald.

    Ved I egentlig om det er muligt at opgradere sin forsikring til sygeforsikring efter dette uheld? For det har jeg ihvert fald intentioner om at gøre!

    Mht. genoptræning, er der så noget specielt man bliver henvist til som fx hundesvømning som du anbefaler pernille, eller er det bare ren og skær gåture vi skal arbejde os op med igen?


  • #11   22. mar 2010 Du kan sagtens få sygeforsikring på din hund, hvis den er under 4 år. Måske skal du have en sundhedsattest fra dyrlægen. Men den vil selvfølgelig ikke nå at dække denne skade.

    Din dyrlæge kan sikkert fortælle dig en masse om, hvordan det er bedst at genoptræne ham efter operationen. Held og lykke.


  • #12   22. mar 2010 Jeg vil tror du får nogle anbefalinger med fra din dyrlæge. Han kan garanteret fortælle dig en masse om genoptræning. Men jeg ved at man meget ofte bruger svømning til netop det, fordi det er styrker uden at belaste leddene.

  • #13   22. mar 2010 Og du burde sagtens kunne få sygeforsikring på ham, han er jo ikke så gammel. Du kan bare ikke få dækket sygdom der er opstået inden tegning af forsikring, så den dækker jo desværre ikke denne operation, men alle fremtidige.

  • #14   22. mar 2010 Havde heller ikke forestillet mig at den ville dække dette nuværende uheld, det er jo bare ris til egen røv, at jeg ikke har tegnet sygeforsikringen da jeg tegnede ansvarsforsikringen. Men man kan jo altid være bagklog smiley

    Mon ikke jeg får en masse informationer hos dr dyr imorgen. Har allerede talt med ham idag, for at høre hvordan og hvorledes sådan en operation foregår. Og han lyder heldigvis til at have styr på det hele, og er rigtig rar.


  • #15   22. mar 2010 Ellers må du spørge ham jo. :o)

    Ja man kan altid være bagklog, og de her uheld kan man bare slet ikke forudse. Men godt at der bliver taget hånd om det med det samme.


Kommentér på:
Årh nej min lille basse... :'(

Annonce