Kløe på hvalp-Hjælp!!! {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg har nu haft mine 13 uger gamle chihuahua hvalpe i 2 ½ dag og den første halve dag var der ikke noget, men igår og idag har de kløet sig rigtig meget.. men den ene er der et stykke på ydresiden af baglåret for pelsen er tyndslidt, man lægger kun mærke til det når man er tæt på.
Jeg har købt noget anti loppeshampoo og badet dem begge idag, de har kløet sig mindre siden men stadig ikke under normal grænsen.
Jeg har læst lidt på nettet om skab, men jeg kan ikke finde noget om hvordan et begyndende angreb ser ud.
De er begge glade og tilfredse og spiser og drikker så det virker ikke som om det går dem meget på..
Begge hvalpe er vac, og ormekur... Hvornår ville i søge dyrlæge? skal jeg lige give dem et bad mere med loppeshampooen inden, eller bare tage direkte til dyrlægen?
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.225
Du skal ta dem til dyrlægen og få taget skrab af det....
nov 2005
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 1.246
mar 2006
Følger: 15 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 71 Svar: 802
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 1.311
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 56 Svar: 588
Skab starter som tegel ved halen, halsen og ørerne. Men det kunne sikkert godt være det alligevl. jeg villa tage til dyrlægen hurtigst muligt, for hvis det er skab skal de i behandling hurtigt ellers kan det godt blive rigtig slemt. (snakker af erfaring) Min fars hun mistede alt pelsen og havde sår overalt fordi vi opdagede det sent. og det smitter utrolig meget. så jeg ville da helt klart få det tjekket...
jan 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 106 Svar: 619
jun 2007
Så hver gang vi tager Enzo med til noget familie eller venner burde han begynde at klø sig....
Det er da noget fis
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 172
Jeg ved godt at skab er meget smitsomt men mit spørgsmål var bare de første tegn på det. Men tak
Ja jeg hælder også selv lidt til noget allergi, da den der klør sig mest er hvid med lyserød næse.. man siger jo at hvide/røde dyr er mere udsatte for hudproblemer.. som mennesker..
jun 2007
For er det allergi eller hårsækkemider så har hunden det rigtig skidt og har sikkert ondt....
er det bare lopper, så fortæller dyrlægen dig det og sender dig hjem uden regning.... Så det er bare med at komme afsted
sep 2006
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 59
Hverken med loppeshampoo eller andet i den stil.
I så ung en aldr har din hund ikke ret meget og stå imod med og det kan være direkte farligt/skadeligt og begynde med noget, uden det er i samråd med en dyrlæge...
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 172
Kløe på hvalp-Hjælp!!!