{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Vagthund, hvilken til lejlighed? {{forumTopicSubject}}

Ja her er så spørgsmålet. Jeg skal have en sød vagthund, hvilken race vil i foreslå til en lejlighed, ingen trapper, lille luftehave, og selvf. en masse gåture!

Den må helt ikke gå helt vildt meget, skal bare kunne "skræmme" tyve:) Selvf. skal den også være selvskabshund, med masser af kærlig osv.

Nanna

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte to stikkontakter og tilkobling af en yderligere stikkontakt med lyddæmper. Desuden tilkobling af tre spotlys. Jeg laver selv huller til spot og køber materialer. Hvad er prisen? 1.500 kr.
  • Hækkeklip 750 kr.
  • Tilslutning af elkomfur 600 kr.
  • Trimme træer til 1.000 kr.
  • I need someone to fix the light cables (remove one and install 3 others) 730 kr.
  • Opfyldning af sand i højbede 890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vagthund, hvilken til lejlighed?
  • #1   30. jan 2008 gø tror jeg hun mener

• #3   30. jan 2008 ups. Gø selvfølgelig. Den må gerne gø osv. men ikke sådan helt ekstremt. Altså ikke en hund der af natur gør helt vildt.

• #4   30. jan 2008 Jeg tror det lyder som en Hovawart. Men den skal jo som andre vagthunde ud og ha´ nogle andre impulser hver dag. Den fås i 3 varianter. Sort Sort/gylden Gylden.

• #5   30. jan 2008 jo selvfølelig, det er da en mulighed- hunden skal da ikke bare anskaffes til at skræmme tyve. Det r bare fordi det skræmmer nok lidt mere, men en hund;) den skal hen og bo på landet når den bliver gammel, for da flytter jeg på en gård, det er da planen. Jeg vil gerne have en større hund, da jeg nu har en dansk svensk gårdhund, som jeg ikke vil flytte fra sin familie. Den bor sammen med en shæfer-ven og hendes egen datter.

• #6   30. jan 2008 Prøv at gå ind på Hovawart, så kan du læse lidt om racen.

• #7   30. jan 2008 mona R: amstaff tiltaler mig, men jeg har hørt forskellige meninger om den til unge mennesker, og til lejligheder.

www.kennelmamaki.com : det er mere som en slags beskyttelse hvis jeg nu er hjemme, jeg skal kunb være væk fra hunden om dagen, og kun når det er gumnasietid:)

Lian N:den race har jeg ikke hørt om, jeg undersæger det lige:)

• #8   30. jan 2008 amstaff eller Hovawart? har godt hørt det med amstaff, jeg kunne jo altid vente med at fp en til jeg er færdiguddannet, og bor et sted med stor have til at lege i osv.

• #9   30. jan 2008 Nanna H, jeg har en hovawart. Dejlig vagthund... men han gø'r meget - netop fordi han passer på os.

• #10   30. jan 2008 Der er godt nok mange racer der har vagtgen.... Har du andre krav end at den skal gø når der er fremmede?

• #11   30. jan 2008 mona R: tak for dit råd. hedder det bare en fransk??:)

...*..Hellemor..*... H: tak for dit svar, det er en race jeg aldrig har hørt om, jeg kan læse om den, at den er meget lydig af natur?

Vinni P tak for dit svar, det har jeg også hært. Det er nok lidt dumt med spdan en, npr man nu lejer lejligheden:)

°º•¤ Bine & Banditterne ¤•º° .: når jeg fylder 18. Medmindre jeg bliver bpende hjemme, så først når jeg er 20 eller lign.

• #12   30. jan 2008 Søster McFluff - Magister Mundi Sum ¤ Kbh K ¤: den må gerne være flot at se på, men det er vigtigere at den er sød og rar, og gerne nem at opdrage, da jeg gerne vil træne med den, og lære den tricks osv. Det må gerne være en race der er sund, altså ikke en hunderace der ofte dør af fx. kræft.

• #13   30. jan 2008 boxer - det er en vagthund, men elsker mennesker - den gør ikke ret meget, med mindre der er noget at gø af

• #14   30. jan 2008 mona R: tak for dit svar, denne race er ikke lige mig:(

• #15   30. jan 2008 platugler ;: tak for dit svar - det var da en muglivhed:)

• #16   30. jan 2008 nanna

hvad med en schweizisk hyrdehund (eller hvid schæfer)?

De er kønne og kvikke, men den mindst krævende af shæferne... Min kammerat har en som er genial som hjemme-vagthund

• #17   30. jan 2008 Søster McFluff - Magister Mundi Sum ¤ Kbh K ¤: tak for dit svar. Har ikke rigtig overvejet denne race, da vi har en blanding mellem grå og alm. så jeg har ikke tænkt på denne race. Jeg har ikke oplevet en live, men det er da værd at undersøge. Tak:)

• #18   30. jan 2008 Luna gø'er da, hvis der er fremmede lyde og sådan, når jeg er hjemme.. Jeg tror de fleste hunde har et beskytter-gen

• #19   30. jan 2008 Jeanette *Køge *: ja det har de nok, vil gerne have en med lidt højde:)

• #20   30. jan 2008 Nanna H, ja en hovawart er meget lydig af natur. Jeg har bare ikke kunnet finde den knap der fjerner gø'eriet.

• #21   30. jan 2008 en rhodesian ridgeback er den perfekte vagthund, den gør ikke, men folk kommer ikke ud igen, hvis de er gået ind i vores hjem og vi ikke er der...det er en stor hund der kræver træning og socalisering, men ellers er det en sød og rolig hund og enormt børnevenlig.. gå ind og læs om dem, de kaldes også afrikansk løvehund

• #22   30. jan 2008 Hvis du bor i en lejlighed og gerne vil have en hund der advarer hvis der kommer nogen, kan det jo være næsten lige meget hvilken race, for de kan jo ikke se den gennem døren smiley Når den samtidig skal være sød og rar familiehund vil jeg da anbefale en retriever (de har et dybt wuf, og skal nok holde de fleste uvedkommende på afstand.
    Synes også du i din alder skal være sikker på at hvis du ikke lige med det samme når du vil flytte hjemmefra og studere, eller hvad du nu skal, og ikke straks får drømmestedet på landet, men derimod en lejlighed i byen - så vær sikker på at din familie kan beholde hunden, hvis du ikke kan have den med. (Der er ikke så mange lejligheder i byerne hvor man må have hund. Du skal jo tænke min. 12-14 år frem i tiden - ofte længere - når du anskaffer dig en hund.

• #23   30. jan 2008 Mie L: det har du helt ret i, men jeg bor i en lille by, hvor man må have et kæledyr med i lejligheden smiley

ina T: takl foir det, smutter ind og kigger:)

• #24   30. jan 2008 nanna : Jeg synes også bare jeg ville gøre dig opmærksom på at du ikke har nogen sikkerhed for hvor du er om f.eks 5 år og hvad du laver. Der er sådan noget man er nødt til at tage højde for inden man anskaffer sig hund. - og også hvad man iøvrigt vil med hunden, hvor meget tid man vil bruge på den o.s.v. for så er det absolut ikke ligegyldigt hvilken race. Men godt du søger information inden smiley

• #25   30. jan 2008 Mie L: ja det ved jeg. Men ellers ved jeg at mine forældre ville tage sig af hunden, hvis der skulle ske noget uventet. Jeg regner ikke med at skulle af med den, men i værste tilfælde ville mine forældre tage over - det har de før gjort, både med kmin brors hund, og en af deres kollegaers hund.

Nanna

• #27   31. jan 2008 helle L: hvad mener du? Jeg vil da ikke bare anskaffe en hund for at have den som vagthund? den vil blive passet godt, meget bedre end så mange andre hunde. Den vil få kvalitetsfoder, for når jeg anskaffer mig et dyr, er kun det bedste godt nok!!! VI køber dyrt og vildt godt foder gennem den klub vi træner vores shæfer-hund i. Jeg vil gå til træning med hunden, og den vil bo indenfor, det er ikke sådan at den får en hundehus, og så foder fra fakta til 29 kr!

Kommentér på:
Vagthund, hvilken til lejlighed?

Annonce