{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

Menneskes bedste ven ..... {{forumTopicSubject}}

Ja... jeg sidder lige her og kommer til tænke på hvor meget mine hunde betyder for mig. Og at mine dage ville aldrig være det samme uden dem...

Jeg har nu haft en del hunde (3 stk) og så de 2 jeg har i dag... de andre 3 fik x kæresterne, da jeg på dette tidspunkt ikke vidste om jeg kunne give en hund det den har brug for selv..

Jeg har så endelig fået min elskede golden retrivere og en dejlig brun labbe, og gud har aldrig haft så dejlige hunde som nu. Fortryder ALDRIG mine valg med hensyn til racen smiley Jeg har altid haft den store lyst til at udstille og senere hen få et kul hvalpe hvis alt er ok...

Så er det jeg tænker.... Hvad ville i gøre hvis i nu havde købt hunden med et af formålende med at udstille og avle og at det så viser sig at enten hunden har nogen avelige sydomme eller lig. ???
Ville i beholde hunden???

Jeg elsker min brune labbe så meget, og har da tænkt tanken hvad nu hvis:(.. Men ting er sikkert hvis det en dag viser sig at hun ikke kan bruges til avl bliver hun ved mig til den sidste dag af hendes liv...

Vores golden skulle ha været en udstillingshund eller det var en af de formål jeg gerne ville ha brugt ham til MEN NEJ... han har nogen fejl og er nu vores store dejlige bamse...

Hvad er jeres holdning til dette??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Menneskes bedste ven .....
  • #1   2. feb 2008 Jeg ville beholde hunden. Så må avlen vente.

• #2   2. feb 2008 landseergården: det er sku dejligt at høre....

Jeg bliver sku ked af det, når man nogen gange ser at hunde er til salg fordi de ikke kunne bruges til avl alligevel...

• #3   2. feb 2008 Jeg beholden hunden. Det er en "risiko" man tager når man køber en hvalp. det er jo ikke sikkert den egner sig til det den er købt til. Hvis man vil være sikker skal man jo købe en voksen hund - men så er prisen jo en anden (dyrere, hvis den er avlsgodkendt og udstillingschamp - eller færdig brugshund) og man mister den søde hvalpetid

• #4   2. feb 2008 jeg bliver ked af det når folk sælger deres hunde når de ikk lige passede eller var egnede til det de skal bruges til.. så KÆMPE ros til dig...

jeg elsker selv min dejlige blanding højere end noget andet

• #5   2. feb 2008 Ja selvfølgelig ville jeg det.

• #6   2. feb 2008 Jeg har kennelmærke, og står idag med tre hunde, og kun en der kan bruges i avlen, men de bliver alle tre hos mig smiley

• #7   2. feb 2008 jeg kunne aldrig drømme om at skille mig af med mine drenge, "bare fordi" de fejl og mangler, det er dommerens skøn, i mine øjne verdens bedste og de bliver her til deres død......

• #8   2. feb 2008 Det er sku dejligt at se at ikke alle mennesker ikke kun tænker på deres egen drømme men også har hjertet på det rette sted :)...

• #9   2. feb 2008 Men ville i så droppe det at udstille, her tænker jeg på hvis man gang på gang køber en hund som ikke regner sig til avl???

• #10   2. feb 2008 samme her smiley

ingen af mine dyr skulle nogen steder hen smiley

• #11   2. feb 2008 Da jeg købte Dina var det da med drømmen om at her havde jeg en kommende dansk champ. opdrætter troede også meget på hende ;0)...Desværre har hun ikke de pæneste hofter ( C ) Så jeg lod hende sterillisere for et år siden og har heller ikke udstillet hende siden. Drømmen om hvalpe kan jo så ikke heller ikke opfyldes, men tilgengæld har jeg mig en dejlig krammebamse som ikke skal videre herfra. Så nej jeg skiller mig ikke af med min vuffer bare fordi hun ikke lige lever op til drømmen.
    :0)

• #12   2. feb 2008 Lotus blev købt fordi vi gerne ville have en hvalp efter NETOP denne tæve. Nøje udvalgt tæve med det skønneste temperament. Der var så flere opdrættere ude at bedømme hvalpene og alle pegede på Lotus som den bedste i kuldet og menet at hun havde en fremtid som udstillingshund og nok ville komme langt. Så det var Lotus VI skulle have. Hun vandt ALT som baby og hvalp og stolte og fulde af forventninger var vi. Men nu er hun ikke "stor" nok i bredden, og hun er for smalt gående bagtil. Så hun ender et stykke nede i placeringerne. For langt nede til at jeg "gider" at poste så mange penge i udstillinger og transport. Men hun er jordens skønneste hund og hun bliver sammen med os, til hun ikke kan mere. Så bruger vi hende bare til at hygge, træne lidt og gå til agility. Pyt med det. Vi har den skønneste hund under alle omstændigheder:-))

• #13   2. feb 2008 Jeg synes det er et svært spørgsmål.....
    Ronja er ikke købt med avl og udstilling for øje. Men den næste hund (som vi gerne skulle hente midt i marts), er købt for at udstille og (måske, hvis egnet) avle... tror dog ikke at jeg kan skille mig af med ham igen, hvis han viser sig ikke at være egnet...... Men kan ikke svare endegyldigt på spørgsmålet, da jeg jo som skrevet endnu ikke har syået i situationen....*SS*

• #14   2. feb 2008 Lise:

Hvis det er en hanhund du har købt, så skal der jo også være egnede tæver, som har lyst til at bruge ham og det sker desværre ikke altid:-)))

• #15   2. feb 2008 Mette:
    Ja fuldstændigt korrekt..... og det er der da overhovedet ikke garanti for, selvom han skulle klare sig godt på udstillinger...*SS*

• #16   2. feb 2008 Lise.

Nemlig:-)) Indenfor VORES race er der så rigeligt at vælge imellem, og selv om man har en stjernehund, kan det jo godt være at afkommet bliver noget værre hø (det har JEG prøvet) og så er DEN hund færdig i avlen:-))

• #17   2. feb 2008 Jeg ville beholde min lige meget hvad =)
    Hun betyder jo alt for mig.

• #19   3. feb 2008 min første boxer, vistesig ikke at kunne bruges i avl og ´hende beholdte jeg selvfølgelig. Men har jeg fået kennelnavn og jeg vil ikke have mere end 2-3 hund, såderfor har jeg besluttet, at hvis jeg igen får en hund som ikke kan bruges i avl, så må den ud og nyde livet i en anden familie - ellers må mit avlsarbejde stå stille og det ønsker jeg ikke.
    For nogen lyder det kynisk, men jeg bænder nuengang for at opdrætte boxer og til det skal jeg bruge avlstæver.
    Men lad os nu se - det er jo endnu kun teori - når det kommer stil stykket, så er det jo slæt ikke sikekrt at jeg kan gøre det alligevel

Kommentér på:
Menneskes bedste ven .....

Annonce