652 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

hunde og elhegn? hunde og elhegn?

Møffe har opført sig lidt underligt de sidste dage. Har ikke rigtig villet spise (men det sker jævnligt at hun lige tager en fastedag eller to) er ret stille og har ikke lyst til lange gåture (som hun plejer at elske)

Hun er superglad når vi tager på tur, og osse rigtig glad når jeg kommer hjem, leger med hende eller andet, men bare generalt ret stille.

I dag har hun så både skidt og tisset i køkkenet (hvilket hund aldrig har gjort i dt år jeg har haft hende).

Hun virker ikke utilpas, eller på anden måde syg -"bare" stille.

Og nu tænker jeg så -hun fik stød den anden dag, kan det være det? Hun bev self forskrækket men mere var der jo ikke i det.
Vi har jo før haft hunde der er rendt imod hegnet og ingen af dem har taget skade andet end chokket slf lige bagefter.

Og ja, dyrlægen vil self blive kontaktet såfremt hun ikke bliver mere sig selv. Men synes bare det er underligt:o/

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hunde og elhegn?
  • #1   11. feb 2008 Ja, jeg ved ikke lige hvordan det påvirker, men det må gøre et eller andet i sådan en hundekrop så måske er det en "efter reaktion" som du selv er inde på.

• #2   11. feb 2008 Hvis det bare er et alm elhegn, hvor der f.eks går heste i indhegningen, og hunden ikke direkte har siddet fast, så den har fået stød mange gange, så tror jeg ikke at den kan have taget direkte skade af det. Men om hun er blevet lidt deprimeret i den forbindelse kan det da godt lyde til. Stakkels vovse:-)

• #4   11. feb 2008 Lykke -det er et alm hestehegn (dog med rigtig skrald på, da det er en hingst der går der).

Men min tanke var jo netop at det altså ikke er første gang hun er rendt imod et hegn eller at en af vores hunde har gjort det -og ingen af dem har reageret andet end med lidt forskrækkelse lige bagefter.

• #5   11. feb 2008 Jeg tror nu altså ikke, at de tager direkte skade af det. Jeg har engang set en kvie, der sad fast i hegnet, den blev noget omtumlet efterfølgende, men havde da ikke varige mén af det. Men sundt er de da ikke, men hvis det ikke er flere stød inden for kort tid, altså lige efter hinanden, så tror jeg altså ikke at der sker noget ved det.

Men som sagt kan hun måske have fået en lettere depression pga forskrækkelsen, fordi det også gjorde ondt.

• #6   11. feb 2008 Lykke -tror det osse. Stakkels vuffer:o(

Men bliver det ikke bedre må vi jo en tur forbi dyrlægen, og de om alt er ok.

Hun bev trampet ned af en hest sidste sommer, og nu sidder man jo helt og bliver bange for at der måske alligevel er mén fra dengang (selvom alt self blev tjekket).

Hmm... øv, man bekymrer sig for meget gør man:o(

• #7   11. feb 2008 Michelle, hun kan ikke "bare" være deprimeret fordi du ikke har plejebarnet mere?

• #8   11. feb 2008 Mie -har jeg osse overvejet. Men det er jo 1½ uge siden han rejste, skulle det så ikke være kommet noget før? Eller kan det godt komme senere, for de første dage virkede hun som om hun egentlig nød stilheden lidt

• #9   11. feb 2008 Tja, måske nød hun virkelig stilheden i begyndelsen, men savner ham alligevel?

• #10   11. feb 2008 Det kan godt være du har ret -har jo aldrig prøvet t komme af med en hund før, så ved jo ikke helt hvilken reaktion (og hvornår) man kan forvente...

Hmm... håber på det er det og at hun snart bliver sig selv igen, for jeg savner altså de lange gåture med hygge og træning og hvad det ellers indebærer.

Havde taget skinketern og det hele med i dag, men næh dem gad hun ikke og efter 10 min glæde ved at komme ud trissede hun bare langsomt efter mig og ville egentig bare hjem:o(

• #11   11. feb 2008 Det kan meget vel være et savn, for hunden ved jo ikke til at begynde med, at vedkommende ikke kommer tilbage, men som tiden går finder den jo ud af, at ´den ikke kommer tilbage, og så kommer reaktionen, så det kan meget vel være, at hun savner plejebarnet(som jeg dog ikke kender til:-) )

• #12   11. feb 2008 Lykke -Happy flyttede til Sjælland fredag i forrige uge. Og ja det er nok rigtig nok at hun bare ikke lige havde fundet ud af han ikke kom tilbage.
    Havde bare ikke lige tænkt at det kunne være det -havde jo forventet den reaktion de første dage han ikke var her.

• #13   11. feb 2008 Det er da heller ikke nemt -Møffe kunne i starten faktisk slet ikke li' andre end sig selv.
    Alle andre kunne for hendes skyld gerne falde døde om. Og nu hvor hun så endelig får nogen venner, så forsvinder de bare:o(

Hendes bedste ven har gigt (snøft) og bliver nok ikke så gammel, så kan da godt se jeg må ud at finde en nr to hund;o)

• #14   11. feb 2008 Ja, så tror jeg faktisk at du har fundet svaret:-) Stakkels lille vovse, det er da synd at blive frataget sin nye bedste ven:-) Men ja, det kan da godt ske at det ville være godt med en hund nummer 2.

• #15   11. feb 2008 Lykke -den er allerede i planerne, meeen ikke lige nu og her.

Hmm... og hvad gør man så lige ved det, udover at lave ting hun kan li'?

• #16   11. feb 2008 Tjaaa, der er vel ikke så meget at gøre, andet end at forsøge at muntre hende op, som du selv skriver med noget hun kan lide:-)

• #18   12. feb 2008 Helle -hun er sterilliseret:o)

Kommentér på:
hunde og elhegn?

Annonce