{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Når hunden har overtaget og bider.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med min skønne vovse Nico.. og min søn på næsten 4 år.. Nico er godt klar over at det er mig der bestemmer, næst i hirakiet kommer min lille datter som han aldrig rør, Nico og så min søn..
Problemet er bare hvordan jeg får det vendt, for nu er det altså ved at være alvor.. han napper i ham, selvom min dreng sidder og leger eller hopper omkring, pludselig napper nico ham i armen eller hiver i hans tøj.. jeg har prøvet at tage fat i nico, og han lægger sig, ved godt det er forkert når jeg er der, har prøvet at forklare sønnen at han skal gøre sig stor, dvs rejse sig op, glo på nico og sige NEJ... men det er han nok for lille til at forstå.. min datter på 2 rør han som sagt aldrig, men det er altså ved at være et problem, og jeg frygter virkelig vi kommer dertil at han får bidt ham og der kun er en vej tilbage, for jeg vil ikke af med Nico, han fungere perfekt i alle andre situationer.. har spurgt dyrlæge og træner til råds og alle siger at det er et problem jeg skal få stoppet, men der er ikke ritigt nogen forklaring på hvordan jeg skal gøre det... det blev lidt langt, men håber at i kan hjælpe.. det er virkelig et problem..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden har overtaget og bider..
  • #1   17. feb 2008 få en adfærdsterapeut til at kigge på sagen. så I er sikre på ikke at gøre hverken barn eller hund ondt.



  • #2   17. feb 2008 Du skal kontakte en adfærdsbehandler og lagde hende hjælpe dig. For det er ikke spor sjovt for dig eller din hund,hun kan hjælpe dig med at træne det.Men du skal regne det er et stort arbejde for dig,men også for din hund.Held og lykke med det.

  • #3   17. feb 2008 vi er flere dyreadfærdsstuderende fra etologisk institut som tager IT-cases (individuel terapi) gratis eller billigt (ejer betaler altid for kørsel)

    Dog er det ikke altid at vi lige kan finde en studerende i alle områder af Danmark. Men jeg vil gerne tjekke om der er nogen der har mulighed i dit område - hvis du skulle være interesseret ;0)


  • #4   17. feb 2008 tak.. jeg ser det nemlig heller ikke som "ondskab" fra nico side, det er mere som om han tager det som en leg.. jeg må prøve at finde en adfærds behandler, for det er klart synd for dem begge..

  • #5   17. feb 2008 Det er en hvalp... Kan ikke se hvad der skulle en adfærsdims på for.... tsk.....

  • #6   17. feb 2008 så tag da en kiks;
    ja hvalpen er 8 mdr. så helt alvorligt er det måske ikke.... det må vi håbe, det kan sagtens være alm. hvalpeadfærd og eller manglene indlært bidehæmning. men jeg kan ikke se det herfra hvor jeg sidder.

    I denne situation siger ejer at hun ikke har fået hjælp fra træningsplads eller ved dyrlægen. så jeg vil derfor råde hende at få hjælp, de studerende er biliige/gratis - så vi spinder ikke guld på hende.

    Og samtidig har de studerende adfærdsterapeuter mulighed for at give ejer nogle redskaber I hvordan man takler situationen med små børn og hvalp/unghund. og evt. problemer som kunne være på vej


Kommentér på:
Når hunden har overtaget og bider..

Annonce