{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Passende hund? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen! Sagen er den at min storebrors hund blev kørt ned for et par dage siden. De havde en blanding mellem labradorretriver og gravhund. De vil nu have en ny hund, men hunden bliver nød til at have nogen passende kvaliteter. De venter barn til januar, og derfor skal hunden være en race som generelt er god til børn. Dertil skal det ikke være en hund som kræver en meget konsekvent opdragelse, eller som er for vild, altså kræver tonsvis af motion. Er der nogen, som har forslag til hvilken hund de kan få sig? Hunden må gerne være omkring labrador størrelse!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passende hund?
  • #1   9. sep 2005 Ja, jeg ville da helt klar vælge en Engelsk
    Staffordshire Bullterrier - men jeg ved jo heller
    ikke om de er vilde med "muskelhunde" :-))



  • #2   9. sep 2005 http://www.hundeleksikon.dk/

    Jeg synes de skal prøve denne side, der står lidt om alle hunde...


  • #3   9. sep 2005 @Birgitte, tag en tur på internat og find en sød lille størrelse. Familien bør være opmærksom på om det er en hund som kræver megen aktivering eller motion eller en hård hånd eller eller eller. eks. nytter det jo ikke at anskaffe sig en border collie hvis man bor i lejlighed og arbejder fra 8-18 hver dag smiley Held og lykke til din storebror - håber de finder den rette.

    @Mia, skulle de være mere børnevenlige, kære og rare end gadehunde fraThailand, Vietnam, Filippinerne, eller andre lande og hvad med gadekryds fra Danmark?
    hmmmmm... det har jeg svært ved at forestille mig.

    Det er godt at hjælpe de græske gadehunde, men der er hunde så mange andre steder i verden som også har brug for hjælp og kærlige hjem og som vil egne sig lige så godt som græske imø smiley

    God weekend,

    Mvh. May-Britt


  • #4   9. sep 2005 Ehm, kan man ikke også være rimelig uheldig med internat hunde også? Man ved vel aldrig hvad hunden har været udsat for? Og ang. labradoren, så har jeg fået det indtryk at den har meget krudt? De bor i hus på landet, men ud til en vej. Og de har nok fået sig en forskrækkelse med vejen, så den bliver nok holdt i strammere snor.


  • #5   9. sep 2005 på nedenstående link, kan de via deres svar, se hvilke racer der evt. kunne være et bud, synes den kommer tæt på det man ønsker.
    www.dogbreedinfo.com/search.htm
    / Marlene


  • #6   9. sep 2005 (link fjernet)

    prøv denne her...


  • #7   9. sep 2005 Hvad med engelsk bulldog, de er dejlige. har selv en lille bebs og har ledt efter en race der passede, engelsk bulldog ville være den perfekte hund for mig, hvis ikke lige jeg boede på 5 sal.

  • #8   9. sep 2005 Labradoren har generelt set ikke meget krudt. Selvfølgelig er der noget krudt i en unghund, men det er meget hvad man gør det til. Labradoren er jo generelt supergod til at tilpasse sig. Så umiddelbart synes jeg jo at labben vil være et super valg (men jeg er jo også lidt labfanatiker)

    M.h.t. græske gadehunde er det jo noget fis at skrive at de er gode og børnevenlige. De er jo lige så forskellige som nat og dag. Der er jo hundredevis af forskellige blandinger så at generalisere på den baggrund er for mig at se helt forkert.

    Man kan dog sagtens være heldig at finde en supergod hund enten hos græske gadehunde eller på et internat. Man skal bare være meget opmærksom på deres fortid, og i og med at de venter barn, ville jeg være lidt varsom med at få en hund som jeg ikke kendte baggrunden for. Nogle af hundene har jo brug for at blive rettet op efter nogle dårlige oplevelser og det er ikke en opgave for nybagte forældre. Men man kan sagtens kontakte et internat og høre hvad de har, for nogle gange har de jo også nemme hunde som bare er ofre for flytning eller skilsmisse.

    Men mit umiddelbare råd vil stadig være en labrador (ikke af formel 1-typen, da de nogle gange godt kan have mere krudt i røven end udstillingstypen)


  • #9   9. sep 2005 Tusind tak alle sammen!

  • #10   9. sep 2005 melder mig også under fanen til engelsk bulldog. det er en hund der ikke kræver meget motion og er meget meget godmodig. den kræver lidt personlig pleje men det er klaret på at par minutter hver dag. men klart anbefaling herfra. knuz maria og ludwig

  • #11   9. sep 2005 jeg kan heller ikke lade være med at anbefale en engelsk stafford.
    den er lille, eller max 20 kg
    den har meget stor kærlighed til børn, har fået navnet (the nanny dog)
    og dens motion holder til et moderat niveu

    (link fjernet)


  • #12   9. sep 2005 ja det vil jeg gir bg og didie ret i en staff

  • #13   9. sep 2005 men der skal sættes grænser men ellers er de total nemmen

  • #14   9. sep 2005 @Birgitte.
    De skal nok i bund og grund bare gøre op med dem selv, hvorfor de vil have sig en hund. Til hvilken nytte og om de gørdet for hundens eller deres egen skyld.
    Dín bror kan være uheldig med at anskaffe en internat hund. men han kan søreme også anskaffe en mindre heldig hund fra en kennel, hvis han ikke har undersøgt hvad slags kennel det er og den ikke får den rette pleje, opdragelse osv. Man kan som en anden nævner ikke genereliserer.

    Jeg har personligt aldrig hørt nogen være utilfredse med deres hund fra et internat og jeg kender de første tyve der har hund derfra.

    Imø er hunde ligesom børn. INGEN ER PERFEKTE.
    Og du kan heller ikke garanterer at dit barn ikke vil blive psykisk syg, få kræft, muskelsvind el andet...
    Nøjagtig som med dyr. De er som de er, langt fra perfekte, men med hver deres unikke og dejlige personlighed, det er det der gør dem vidunderlige...
    Tag dem som de er, eller tag dem slet ikke.

    Din bror vil imø sagtens kunne vurdere ud fra en internat hund om det er DEN. Han kan gå en tur med den som fanger ham mest, se dens personlighed an og vurdere om den passer ind i hans miljø, familie og liv og hvis ikke, så prøver han bare med den næste.. der er nok at vælge imellem og de kan guide og råde ham godt på internaterne smiley
    Endnu engang held og lykke tilo brormand og til den lille ny vuf og bebs.

    bare lige min mening talt med hjertet smiley Slut herfra
    God weekend til jer alle.
    Mvh. May-Britt


  • #15   9. sep 2005 WOW MIE, RO PÅ.......!

  • #16   9. sep 2005 Hmm.. Nu syntes jeg jo MB har skrevet i en fin tone hele vejen igennem.. Og har også på en fin måde begrundet sine holdninger...

    Såå Deet !


  • #17   9. sep 2005 *Looooooooooooooooooooooooooooool*
    Mie, Jow jow -deri ligger der en vis sandhed !
    Sååå Deet -kan vi vist ikke blive uenige om..


  • #18   14. sep 2005 Vil gerne lige sige tak! Tror at en racehund, eller blanding mellem kendte racer vil være bedst, da man der nogenlunde ved hvad man kan vente sig. Tager de gode ord om labben til mig. Tak

Kommentér på:
Passende hund?

Annonce