{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

Hvalpe bliver også voksne en dag.... {{forumTopicSubject}}

Jeg erkender det..... Jeg bruger meget af min overskudende tid til at surfe rundt på internettet, og en af mine besættelser er at se under salg af hunde.

Jeg elsker at se hvilke typer hunde der er tale om, nyder at se disse hunde komme ud i nye og kærlige hjem.

Jeg elsker når folk stolte viser deres ny fødte babyer/hvalpe frem så at vi andre kan følge med i deres udvikling.

Det er unødvændigt for mig at fortælle at det i bund og grund skyldes at mit hjærte bløder for disse uskyldige væsner.

MEN...... Jeg må af med et surt opstød.... Og det med lidt røde ører da jeg tidligere har forsvaret netop dette emne....

Uanset hvor jeg kigger, uanset hvilket websted jeg kigger, ja så dukker der flere og flere annoncer op om hunde til salg. Alderen på disse hunde er mellem 1-2 år.

I begyndelsen fandt jeg det det naturligt, måske var der tale om allergi eller personlige årsager til at man var nødt til at skille sig af med sit kæledyr, og så var det vel i ordenat hunden fik en ny chance i stedet for en aflivning...

Jeg har for så vidt gået så langt som at forsvare den type annoncer offentligt....

Men tendensen til at flere og flere af den type annoncer er steget.... Og jeg kan se at der i flere tilfælder er tale om at ikke have tid til at beholde sin hund... Og det sker i en alder af 1-2 år...

I mange tilfæder er der tale om børn og helt unge mennesker.

Med hensyn til børnene... Ja okey, alle børn har en hvis evne til at brændene ønske sig sit helt eget dyr, specielt hund, kat , hest mm... Tro mig , jeg ved det.... Jeg har selv haft 4 af slagsen... Men jeg har ALDRIG gået så langt at jeg har foræret nogen af mine børn et kæledyr i hverken fødselsdagsgave eller julegave...
Det er mange gange at pålægge et ansvar på barnet som barnet slet ikke er parat til....
Som små er alle hunde/katte dejlige.... Men de bliver voksne en dag.....

Og så til de helt unge mennesker.... Jamen det er smart og meget moderne at have en lille skødehund. Men selv en chi hua hua er altså en hund, og skal altså derfor stimuleres derefter...

Og lad mig slå fast en gang for alle..... Uanset størrelse er det vigtigt at man husker at ens lille hvalp en dag bliver voksen, og det er DIG som ejere der bestemmer hvordan din hund vil blive som voksen.

En hund er ikke bare en dukke som man kan smide ind i et skab når man er træt af den, den har brug for dig HVER dag.....

Jeg ved godt det er en ordenlig omgang, men det sårer og piner mig at se disse unghunnde ryge i under salg hver gang fordi de kræver tid.....

I stedet for at skælde jer ud vil jeg bede jer om at TÆNKE jer en ekstra gang om før i anskaffer jer hund.

Undersøg hvilken race der er tale om, lær lidt om racen og dens behov.... Det er slet ikke så svært...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe bliver også voksne en dag....
Kommentér på:
Hvalpe bliver også voksne en dag....

Annonce