1.453 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
19 Svar
Fødekasse-Hvalpekasse-???Hvorfor. Fødekasse-Hvalpekasse-???Hvorfor.
Jeg kunne godt tænke mig at få meninger omkring dette.
Er det noget vi har fordi det plejer man at have eller????
Er det mest praktisk???
Hvordan og hvor længe.
Dettte er absolut ikke kun for avlere at give kommentare og meninger, det er for alle.
Hvad hvis vi ikke havde det.???
0 synes godt om
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
Men jeg har det for at give moderen et sted hvor hun kan føle sig tryg sammen med sine hvalpe, som hun ville være i en hule i naturen.
Senere giver det mig tryghed, da jeg ved hvor de er om natten, og ikke kommer galt afsted.
apr 2007
Følger: 52 Følgere: 48 Hunde: 2 Emner: 434 Svar: 2.017
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.181
Ja det er sikkert det mest praktiske, at have en kasse, som hvalpene ikke kan komme ud af.
MEN er det nu også det bedste for hvalpene, og deres naturlige udvikling af knogler, led og muskler?????
aug 2006
Men hvad er vores viden omkring, hvad der er bedst for de små hvalpe og deres tidlige prægning.
Der har tiden måske stået lidt stille, eller?????
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
Min hanhun er ud af ti bullmastiffer, kunne du forestille dig 10 rende rundt....;O))
Problemet kunne være at moderen lagde dem til døde. Der er tit en kant inde i kassen... Men uanset hvad så tager enhver fornuftig person hundene ud osv
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
min kasse har lige vægge og en indgang der kan blændes af. De første 3 uger er hvalpene deri, derefter bliver kassen åbnet, så de kan gå ud i det bur/løbegård vi har lavet til dem. de er inde i stuen.
når hvalpene så når en uge længere hen bliver også burets dør åben og hvlapene kan færdes frit i hele huset, dog ikke om natten og når vi ikke er hjemme.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.303
Vores kasse var kæmpe stor......2,5 * 1,5 m, så der var god plads. Kassen stod i stuen og kom senere ud i køkkenet
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Det er derfor det bliver kaldt en fødekasse.
Den er lige så stor, at uanset hvordan tæven ligger har den mulighed for at stemme imod med benene
aug 2006
Men kunne man ikke i stedet for en kasse have et værelse uden kasse, men med et leje, som var tørt og varmt, og hvor hvalpene selv kunne bestemme, hvornår de ville forlade det. Men de kunne kun komme rundt i værelset.
Ville dette modne deres kroppe mere naturligt.???
Ville de være bedre til at kordinere muskler og syn og lugtesans, hvis dde selv kunne bestemme?????
feb 2006
de første uger af ulves liv bor de jo også i en hule
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Selføllig han tæve komme til at lægge sig på en hvalp, men bare hvalpen giver et piv fra sig flytter tæven sig med det sammen, det sker kun for de sunde og stærke hvalpe, en svag og syg hvalp, siger ikke noget, og så bliver den klem ihjel af tæven.
aug 2006
Ville de forvilde sig væk, Det ved vi jo faktisk ikke for vi har ikke prøvet det.
Og ville tæven ligge sig på dem. Tror ikke en sund normal tæve ville ligge sig på en hvalp uden at flytte sig med det samme igen.
Før i tiden troede man også at mødre kunne ligge deres børn ihjel.
Det er man da heldigvis fundet ud af at det sker ikke.
feb 2006
aug 2006
Eller ville tæven ikke hente dem tilbage til lejet igen?????
aug 2006
For bare 10 år siden, var der næsten ingen som trænede efter positive metoder, og belønning.
Men dette ved vi så en masse om i dag.
Alfa syndromet, er blot for et år siden aflivet.
Hvor for så ingen undren og spekulation om det kunne være anderledes med små hvalpe og hvalpekasser????
Er der ingen foregangskvinder-.mænd her som tænker alternativt????????
aug 2006
Så er du lige fremme i skoende igen. Jeg bruger ikke konstant sammenligning, først til sidst.
En syg hvalp giver ikke lyd fra sig og ligges ihjel. Ja men skal en syg hvalp da holdes i live.
Man skal da godt nok ikke tænke i andre baner, når du er i nærheden.
Men fortsat god og venlig dag til dig.
Så kan jeg vist konkludere ud fra alle de øvrige gode indlæg, at det ikke er tiden endnu at tænke anderledes end hvalpe-fødekasse.
Tak alle sammen.
aug 2006
Men mine oplevelser og erfaringer, skal jeg nok holde for mig selv.
Og bare det er godt for mig og mine hvalpe og tæver. Ja så er jeg tilfreds.
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
Når vi har haft dyrlæger ude, har de været yderst begejstrede for kassen, hvor der er plads til at hvalpene kan fødes og "gemmes" i trygge omgivelser som tæven ville gøre det i naturen. Senere kan de putte i den ene ende, og kravle rundt i resten af kassen, når de bliver så mobile.
Senere bliver kassen åbnet, så de kan komme ud i stuen og være sammen med os og de andre hunde, ligesom de i naturen ville begynde at kravle ud af hulen.
Jeg kan ikke helt se hvad det skulle gavne at lukke dem inde i et værelse frem for en kasse de kan kravle ud af når de er parate til det.
Fødekasse-Hvalpekasse-???Hvorfor.