{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

Fødekasse-Hvalpekasse-???Hvorfor. {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig at få meninger omkring dette.
Er det noget vi har fordi det plejer man at have eller????
Er det mest praktisk???
Hvordan og hvor længe.
Dettte er absolut ikke kun for avlere at give kommentare og meninger, det er for alle.
Hvad hvis vi ikke havde det.???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fødekasse-Hvalpekasse-???Hvorfor.
  • #1   3. mar 2008 det er nu meget godt for tæven at have et tryg sted.

  • #2   3. mar 2008 Hvorfor andre har det skal jeg ikke kunne sige.

    Men jeg har det for at give moderen et sted hvor hun kan føle sig tryg sammen med sine hvalpe, som hun ville være i en hule i naturen.

    Senere giver det mig tryghed, da jeg ved hvor de er om natten, og ikke kommer galt afsted.


  • #3   3. mar 2008 Jeg han en (lidt ud over det normale) men det har været for at skåne mit gulv... Vi har den sådanne set stadig oppe men Asta og Andi er ikke i den længer (dovenskab den ikke er kommet ned) Men de har fri adgang til at gå ind og slappe af i den for de store går ikke der inde og der´t virker de utrolig glade for at de har deres eget fri rum...

  • #5   3. mar 2008 Tæven kunne jo også have et værelse hvor hun kunne være uden en kasse, eller???
    Ja det er sikkert det mest praktiske, at have en kasse, som hvalpene ikke kan komme ud af.
    MEN er det nu også det bedste for hvalpene, og deres naturlige udvikling af knogler, led og muskler?????


  • #6   3. mar 2008 Vi skal gå meget op i forældredyrs sundhed..........
    Men hvad er vores viden omkring, hvad der er bedst for de små hvalpe og deres tidlige prægning.
    Der har tiden måske stået lidt stille, eller?????


  • #7   3. mar 2008 show- hvor længe forstiller du dig de er i kassen ;O))

    Min hanhun er ud af ti bullmastiffer, kunne du forestille dig 10 rende rundt....;O))

    Problemet kunne være at moderen lagde dem til døde. Der er tit en kant inde i kassen... Men uanset hvad så tager enhver fornuftig person hundene ud osv


  • #8   3. mar 2008 jeg har en fødekasse. dvs der er ikke de rundstokke i. jeg lånte engang en sådan kasse og 15 min efter sad der et hvalpe hovede i klemme. så væk med den igen.
    min kasse har lige vægge og en indgang der kan blændes af. De første 3 uger er hvalpene deri, derefter bliver kassen åbnet, så de kan gå ud i det bur/løbegård vi har lavet til dem. de er inde i stuen.
    når hvalpene så når en uge længere hen bliver også burets dør åben og hvlapene kan færdes frit i hele huset, dog ikke om natten og når vi ikke er hjemme.


  • #9   3. mar 2008 Vi havde det fordi det var praktisk og trygt for os at vide hvor hvalpene var og trygt for hvalpene så de ikke forvildede sig ind mellem alt muligt.

    Vores kasse var kæmpe stor......2,5 * 1,5 m, så der var god plads. Kassen stod i stuen og kom senere ud i køkkenet


  • #10   3. mar 2008 Fødekassen er for at hjælpe tæve når den føder, så kan den stemme imod, og støtte sig sig, når hund har veer og føder.

    Det er derfor det bliver kaldt en fødekasse.

    Den er lige så stor, at uanset hvordan tæven ligger har den mulighed for at stemme imod med benene


  • #11   3. mar 2008 Jeps. Jeg ved godt at folk tager dem ud. Jeg tror det for de fleste er når de er 3 uger.
    Men kunne man ikke i stedet for en kasse have et værelse uden kasse, men med et leje, som var tørt og varmt, og hvor hvalpene selv kunne bestemme, hvornår de ville forlade det. Men de kunne kun komme rundt i værelset.
    Ville dette modne deres kroppe mere naturligt.???
    Ville de være bedre til at kordinere muskler og syn og lugtesans, hvis dde selv kunne bestemme?????


  • #12   3. mar 2008 kunne de så ikke også for nemt forvilde sig væk fra moderen eller ind under noget og hun så kommer til at ligge sig på dem.

    de første uger af ulves liv bor de jo også i en hule


  • #13   3. mar 2008 Jeg bruger fødekassen i ca. 3 uger, så bliver der sat en stor hundekurv ind i stedet for, så har hvalpene en mulighed for at komme ud og bevæge sig, når de så skal tilbage til kurven, hjælper tæven hvalpene,

    Selføllig han tæve komme til at lægge sig på en hvalp, men bare hvalpen giver et piv fra sig flytter tæven sig med det sammen, det sker kun for de sunde og stærke hvalpe, en svag og syg hvalp, siger ikke noget, og så bliver den klem ihjel af tæven.


  • #14   3. mar 2008 Ja ulven har en hule, Men den har gange som hvalpene kan møve sig rundt i, Eller????
    Ville de forvilde sig væk, Det ved vi jo faktisk ikke for vi har ikke prøvet det.
    Og ville tæven ligge sig på dem. Tror ikke en sund normal tæve ville ligge sig på en hvalp uden at flytte sig med det samme igen.
    Før i tiden troede man også at mødre kunne ligge deres børn ihjel.
    Det er man da heldigvis fundet ud af at det sker ikke.


  • #15   3. mar 2008 jamen jeg er heller ikke så nervøs for at tæven skal lægge sig på hvalpene i en fødekasse eller hundekurv. men hvis de kunne være frit i et værelse som Snow foreslår med et leje, så er det jeg tænker på om tæven så ikke havde større risiko for at lægge sig på dem. og de kunne komme væk fra hende

  • #16   3. mar 2008 Connie. Ville naturen ikke ha programeret dem, så de ikke gør det.???
    Eller ville tæven ikke hente dem tilbage til lejet igen?????


  • #17   3. mar 2008 Jeg er bare såå, nysgerrig efter at vide hvorfor man gør som man gør.
    For bare 10 år siden, var der næsten ingen som trænede efter positive metoder, og belønning.
    Men dette ved vi så en masse om i dag.
    Alfa syndromet, er blot for et år siden aflivet.
    Hvor for så ingen undren og spekulation om det kunne være anderledes med små hvalpe og hvalpekasser????
    Er der ingen foregangskvinder-.mænd her som tænker alternativt????????


  • #18   3. mar 2008 Uh. Fæhoved, nej hunden.
    Så er du lige fremme i skoende igen. Jeg bruger ikke konstant sammenligning, først til sidst.
    En syg hvalp giver ikke lyd fra sig og ligges ihjel. Ja men skal en syg hvalp da holdes i live.
    Man skal da godt nok ikke tænke i andre baner, når du er i nærheden.
    Men fortsat god og venlig dag til dig.
    Så kan jeg vist konkludere ud fra alle de øvrige gode indlæg, at det ikke er tiden endnu at tænke anderledes end hvalpe-fødekasse.
    Tak alle sammen.


  • #19   3. mar 2008 Vil lige slutte af med at afsløre, at jeg har så avlet uden kaser i 11 år.
    Men mine oplevelser og erfaringer, skal jeg nok holde for mig selv.
    Og bare det er godt for mig og mine hvalpe og tæver. Ja så er jeg tilfreds.


  • #20   3. mar 2008 Vores første kuld blev fulgt af en adfærdsbehandlerstuderende, der bl.a. nævnte føde/hvalpekassen og dens udformning, og bemærkede at den lignede en hule som man ville se den i naturen.

    Når vi har haft dyrlæger ude, har de været yderst begejstrede for kassen, hvor der er plads til at hvalpene kan fødes og "gemmes" i trygge omgivelser som tæven ville gøre det i naturen. Senere kan de putte i den ene ende, og kravle rundt i resten af kassen, når de bliver så mobile.

    Senere bliver kassen åbnet, så de kan komme ud i stuen og være sammen med os og de andre hunde, ligesom de i naturen ville begynde at kravle ud af hulen.

    Jeg kan ikke helt se hvad det skulle gavne at lukke dem inde i et værelse frem for en kasse de kan kravle ud af når de er parate til det.


Kommentér på:
Fødekasse-Hvalpekasse-???Hvorfor.

Annonce