1.313 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Dobbelt tandsæt? Dobbelt tandsæt?

Er der nogen der har erfaring med dobbelt tandsæt?
FIe er ved at få sine sidste tænder skiftet. Det viser sig dog at hun ikke taber sine mælke-hjørnetænder og derfor er godt på vej til at have 4 hjørnetænder i overmunden.
Jeg har snakket med dr. Dyr og mælketænderne skal trækkes ud under narkose. Dyrlægen ville lige se de an i en uge for at se om de nederste også har tendens til det.

Er der nogen der har prøvet det samme. Jeg bliver lidt pyldre-mor når jeg ved FIe skal i narkose, må jeg ærligt indrømme.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dobbelt tandsæt?
  • #1   7. mar 2008 ja det skete også med choco men altså min dyrelæge sagde at vi skulle se tiden an et par måneder og det har vi gjort og givet ham mange tygge ting og nu er der kun en tilbage og det var alle 4 der var dobbelt

• #2   7. mar 2008 Det er udbredt bland chièr at de får dobbel tænder, og hvis det er meningen du vil undgå skæve tænder, bør du få dem rykket ud, min dyrlæge siger at når den nye tand er halvt orbe, bør de rykkes ud :o)

• #3   7. mar 2008 jeg oplevede nøjagtig detsamme.
    jeg fiket godt råd herinde: tag en klud som er lidt våd.. leg så med hunden få den til at bide i kluden, mens du sådan lidt hiver i den.
    sådan mistede min gucci 1 af de 4 hjørnetænder.
    de andre 3 sad så fast, at hun måtte til dyrelægen at få taget dem ud.
    men du kunne være heldig at den mister alle 4 smiley

selvfølgelig skal dette ikke forstås som at den mister dem med detsamme, men efter flere lege af den slags, så kan du regne med at de tænder som er tilovers bliver løse smiley

held og lykke

• #4   7. mar 2008 nu ved jeg ikke hvor gammel din hund er- men er det hvalpetænder, så er den sikkert igang med at danne voksentænder og så skulle de andre falde ud, frosty havde også dobbelt tandsæt da han var lille og jeg anede uråd om hvad det var, men nu har han kun et tandsæt - så måske er det det bare et tandskift fra hvalp til voksen

• #5   7. mar 2008 Vores mindste var også længe om at smide de sidste mælketænder og så lidt småkomisk ud - men til sidst røg de da. Men - det tog tid ;o)

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #6   7. mar 2008 Kan se at din hund ikke er så gammel... se tiden an... der er stor chance for at de selv falder ud.
    Havde en papillon på 9 måneder der havde én dobbelt hjørnetand... havde bestilt tid til at den skulle ud, da den anden hjørnetand var kommet helt op og for ikke at flytte tandsættet... 2 dage før hun skulle i bedøvelse, fik hun kødben... og tanden faldt ud af sig selv...
    Så hurtig flytter tandsættet sig heller ikke... så mit råd er... se tiden an....

• #7   7. mar 2008 Vil sige som de andre, se tiden an (: Cassii havde også dobbelt tandsæt, men hvalpetænderne røg ud af sig selv, det tog bare sin tid (:

• #8   7. mar 2008 nico havde det med hjørne tænderne så han fik den gamle trukket ud, og nu har han flotte tænder der sidder perfekt.. kan godt forstå du er nervøs, det var jeg også. hvis der er andre ting der skl tjekkes i narkose kan du tit få det gjort samtidigt så din hund ikke skal i narkose af flere gange

• #9   7. mar 2008 Aslan som er præcis en måned ældre end din hvalp, har først tabt de " gamle " hjørnetænder for 14 dage siden.. Han havde nok dobbelte hjørnetænder i 3 uger...

Kommentér på:
Dobbelt tandsæt?

Annonce