1.081 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Dobbelt tandsæt - hvor længe? Dobbelt tandsæt - hvor længe?

Hejsa

Jeg har en hvalp der fylder 5 mdr. om 11 dage. Han er ved at smide de sidste tænder, og man kan mærke at han er meget plaget af det efterhånden, i forhold til da tandskiftet startede.
Han vil gerne have noget at tygge i konstant, og forleden peb han/gøede han let mens han tyggede fordi det gjorde ondt.

Han har to sæt hjørnetænder i overmunden - mælketænderne er ikke faldet ud endnu selvom de nye er godt på vej ud.
Hvor længe må han gå sådan, før vi bør overveje at få dem fjernet ved dyrlægen?

VH Line

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dobbelt tandsæt - hvor længe?
  • #1   11. aug 2014 Det kommer MEGET an på hvem du spørger. Nogle synes det er ok deres hund går med det i uger/en måned, men de personer ligger måske heller ikke mærke til hvis hunden får fejlbid smiley

Jeg ville ikke lade dobbelttænder sidde meget længe. Det kan i den grad give bidfejl hvis mælketanden sidder der hvor den blivende tand burde have været.

• #2   11. aug 2014 Hvor længe synes du er for længe? Vi opdagede at hans nye hjørnetænder kom ud ved siden af mælketænderne i forgårs.

• #3   11. aug 2014 Hvis de tænder som skal ud slet ikke sidder løst vil jeg få dyrlægen til at kigge og han vil nok sige at de skal ud.

Jeg vil mene så hurtigt som muligt så man undgå at tænderne vokser skævt ud.

• #4   11. aug 2014 Min på 5 mrd har også pt dobbelt hjørnetænder. For 4 dage side var mælketænderne urokkelige - men her til eftermiddag var den ene faldet ud. Så jeg ville lige se tiden an 1-2 uger og se om de ikke kommer ud af sig selv.

• #6   11. aug 2014 Max et par dage, og var mælketænderne ikke rokkelige så tog jeg til dyrelægen med det samme uden at lade der gå nogle dage

• #8   12. aug 2014 Hos os kan de sidde dobbelt i nogle uger, hvorefter mælke-hjørnetænderne falder ud og biddet bliver perfekt!

• #9   12. aug 2014 Hos nogle racer er det mere almindeligt, at der i en periode kommer dobbelte tænder. Jeg har haft det på 5 ud af 5 spidser, og har ikke været urolig, da det er helt normalt. Det nytter jo ikke noget, hvis hunden ude i naturen rendte rundt og var tandløs, så ville den jo dø af sult:)
    Men hold øje med dem, og hvis de ikke falder ud i løbet af 2-3 uger, så kontakt dyrlægen. Det samme skal du jo selvfølgelig, hvis du kan se, at de gamle skubber de nye forkert på plads.

• #10   12. aug 2014 Jeg tænker på om der er den store forskel på mennesker og hunde når det kommer til dobbelt tandsæt. Vores børn har alle haft dobbelt tandsæt når de har skiftet tænder og det gør tandlægen intet ved. Den ene havde faktisk dobbelt tandsæt i flere måneder før vi fik rokket tænderne løs. Der er flere der skriver om smerter ved dobbelt tandsæt men det er nu ikke et problem hos menneskebørn.

• #11   12. aug 2014 Malene: Det har måske også noget at sige hvor meget plads i kæben der er hos den enkelte race og enkelte hund hvor længe der kan være dobbelttænder for ikke at give fejlbid?

• #12   22. aug 2014 Tak for hjælpen med jeres svar - jeg har bestilt tid til OP af hans mælketænder i uge 36 smiley

Kommentér på:
Dobbelt tandsæt - hvor længe?

Annonce