Klipning af Cavalier King Charles ??? Klipning af Cavalier King Charles ???
Da vores lille Molly er ved at skifte hvalpepelsen ud til voksenpelsen og det hele så temmelig vildtvoksende ud, besluttede vi at tage hende til en hundefrisør, som måske ville kunne hjælpe lidt på sagen.
Hun har været afsted i dag og er blevet plukket, trimmet og klippet helt vildt meget - jeg kan næsten ikke genkende hende. Jo - pelsen på kroppen er blevet blank og pæn, hvor den før var mat på siderne, især ved skuldrene, men derudover er hun blevet klippet på brystet, under ørerne/kinderne , undermaven er næsten barberet nederst, fanerne er væk fra alle benene, poterne er blevet så alle negle nærmest stritter lige ud i luften o.s.v. Jeg fik dog sagt, at hun under ingen omstændigheder måtte klippe hendes hale og gud ske lov for at jeg fik sagt det. Jeg var faktisk temmelig ked af at køre derfra, for damen virkede egentlig ikke som en der var specielt blid med hænderne.
Jeg er smadder ked af resultatet - det sagde jeg selvfølgelig ikke til Molly - men roste hende for at have været en dygtig pige (hvad hun også havde været kunne jeg høre). Damen fortalte mig, at jeg for det første ikke måtte være tilstede (det havde hun lige glemt at informere om i tlf.) og at hun undervejs havde lært Molly et nyt ord "Bliv" - ja, det kendte hun godt i forvejen kunne jeg jo kun svare. Og hun sagde videre, men at derefter SÅÅÅÅ var de blevet gode venner - hvad fanden ..... ? Ugh nu sidder jeg bliver gal og ærgerlig, men det er for sent.
DET jeg egentlig ville var,at jeg ville høre nogle Cavalier-ejere om, hvorledes de forholder sig til pels og evt. klip / trimning eller lignende.
OG for at det ikke skal være løwn, så har jeg lavet et lille fotoalbum i min profil, så I kan se det stakkels barn (ved godt at jeg er en pylremor SS)
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Før hun kom til mig klippede min stedfar hendes ører, så de blev korte i pelsen, men det bad jeg ham stoppe med, da en Cavalier ikke skal se sådan ud.
Ellers trimmede vi hende ikke.
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 115 Hunde: 6 Emner: 248 Svar: 7.830
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Men som du siger vokser det jo ud igen.
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
Det er jo meget foskelligt hvordan man vil have sin cavalier... kommer jo også an på om klipningen skal være praktisk, sød, flot, eller til udstilling!
For Berkamp bliver ikke klippet til udstilling!! Den var aldrig gået sådan som jeg klipper ham. ;0)
Og så er der jo forskel på pels-typen... ikke kun i forhold til farver.
Nogler krøller mere end andre.
Jeg kan godt lide Bergkamp har lidt hvalpet look... så jeg klipper hans ører ret korte (det er også pga praktisk, så han ikke slæber ting rundt i ørerne), jeg klipper halen, men stadig så den er en flot vifte, jeg klipper generelt hårene på kroppen en smule... og så hårene på bagpartiet, er både kært og praktisk.
Men som sagt, det var aldrig gået til en udstilling, der skal de jo ikke klippes andet end under poter. ;0)
Og så er det jo meget normalt at man ofte synes hundefrisører klipper for meget.... synes cairn-ejere jo også ofte når de bliver trimmet. ;0)
Jeg kigger lige på albummet.
Jeg vil sikkert synes hun er bedårende!!
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.935
Jeg studser bare mine lidt på ørerne, så de ikke kommer ned i deres mad , når de spiser.... eller får sneklumper i dem om vinteren..( når det altså sner )... hi hi..... og så klipper jeg dem mellem trædepuderne.... og lige lidt om numsehullet.
Men jeg kan se , det er en blanding, så den har nok ikke HELT den samme pels som en Cavalier.... er der ikke Skotte i den.... den skal jo normalt trimmes ...ikke ?...
Men som de andre siger, det vokser heldigvis ud igen... :O)
jan 2008
Men ville nok havde beholdt lidt af fanerne på bagbenene og lidt mere over ryggen, og havde så ikek klippet det i hakker... men: Bedårende!!!!!!
jan 2008
Nitteb: Jamen Når jeg selv har klippet, så har jeg netop gjort som du - poter, ørelængde (praktisk) og en sjælden gang ved rumpen, men ellers ikke.
Nej - der er intet strid pels på hende. Hun er super blød og rigtig Cavalier i pelsen - tænk på at ham skotten er oldefar og herefter er ALT fader-materiale (hvis man kan kalde det sådan) Cavalier. Moderlinien går så fra skotten. Dette blev egentlig gjort for at give dem anelse længere snude og så,som punkt 1, at blive de arvelige tendenser med hjerteproblemer kvit.
jul 2007
jan 2008
jan 2008
jul 2007
Nej.... jeg plukker ikke.... jeg klipper helt oppe ved øregangen.....jeg lægger saksen fladt mod øret oppe under hullet i øret, og klipper et par lag af.
Hmmm ... det lyder indviklet, men håber i forstår alligevel.
jul 2007
jan 2008
Tak for rådet!
jan 2008
Nej - jeg tror simpelthen ikke at hun anede hvad hun talte om. Hun vidste f.eks. heller ikke at en hund i Molly's farve var totalt lys da hun blev født, og at hun så skifter farve indtil ca. 1½ års alderen - og det var dette sidste hvalpeskift vi mente at vi skulle have lidt hjælp til. Molly er blevet plukket i dag (i går), så I tror det er løgn. Tror ikke at det har været super smadder sjovt at være til frisøren ;o/
Frisøren troede at det var ligesom pudler, at de blev lysere - og hun havde da også selv en puddel gående rundt med papilotter og det hele. MEN nu er Molly i hvert med meget stor sikkerhed IKKE en puddel GGGG
dec 2006
Følger: 36 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 70 Svar: 1.166
Synes hun ser sød ud og om en uge/14 dage er hakkerne væk, pelsen ved poterne vokset lidt og du er garanteret glad for resultatet.
jul 2007
Det er derfor jeg lægger saksen fladt mod øret... så kan du ikke få saksen IND i øret.... jeg klipper ikke ind mod hovedet... men fra hovedet.... så kan du ikke ramme ham , hvis han ikke sidder stille... :O)
jan 2008
jan 2008
jul 2007
jul 2007
Men kan i så ikke lære mig , hvordan jeg får den røde Silas jeg har.... til at gå pænt i snor... uden at trække.
Ja ja... jeg ved det...... STOP hver gang han trækker... ( har prøvet .. hjælper ikke )
Vend om og gå den anden vej....( har prøvet ...hjælper ikke )
Han er totalt døv , når vi går tur....*GG*
jan 2008
Men jo, skal træne ham i det med ørerne, og med poterne!! Fungerer fint alle andre steder, selv bagdelen. ;0)
Kirsten: Jeg VED du bliver glad for klipningen om en uges tid... ligesom når man selv har været ved frisøren, det skal lige falde til og man skal lige have fingrene lidt i det selv. ;0) Hun er såååååå kær!!!
jan 2008
jan 2008
Det hjalp at vi droppede flex-linen helt og nu kun bruger fastline, samt at vi går med ham i sele og ikke halsbånd. Prøvede for sjov for en uges tid siden at sætte flexlinen i hans halsbånd, nåede 10 meter ned af vejen, og så vendte vi rundt for at hente sele og fast line, for kunne ikke holde ud så meget han trak!!
jan 2008
Undskyld skirvefejlene,men jeg er ved at være for træt til at skrive ;o)
jan 2008
Det mærkelige er, at til hundetræning hver onsdag havde han intet problem med at gå nok så flot med buet line!! Så tager vi hjem fra hundetræning, og jeps, stram snor tilbage igen!! Hehe.
Cavalierer siger jeg bare!!! ;0)
jan 2008
Sorry men:
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahaha
*LooooooooooooooooooooooooooooL*
Bare det sjoveste billede du satte ind i hovedet på mig der! :0)
jul 2007
Orrrk..... er prøvet.... både små ryk.... større ryk.... jeg når simpelthen ikke at rose ham... for lige så snart linen bar er LIDT løs .. trækker han igen... har prøvet at have lommerne fulde af godbidder.... næææ... jeg får ikke hans opmærksomhed , så jeg kan nå at gi' ham en godbid..... så tror han , han går glip af noget spændende.
Jeg har både halsbånd ( 2 forskellige )
Jeg har kvæler-halsbånd.
Jeg har 2 forskellige seler.
Jeg har en Halti......... intet virker... *LOOOL*
jeg tror bare han er totalt DAMP... *GG*
jul 2007
*LOOOOOOL*... du er rigtig heldig med dine frisører hva' ??
Jeg klipper mig selv.... så får jeg det som jeg vil ha' det.
jan 2008
På hundeskolen har begge mine lært at gå som små veldresserede skolepiger i super slappe liner og næsten med sløjfe i håret, men som Karina siger, når vi kommer hjem og vi skal gå her, så skifter de simpelthen over til hjemmeudgaven af sig selv - en eller anden form for skizofreni måske?
De trækker værre end jeg ved ikke hvad - ufatteligt at en SÅ blid hund kan være SÅ stædig.
Næste mulighed for dem,må jo så være, at vi melder dem til muskelhundetræk - så kan de lære det ;o) gggg
Og karina - grin du bare - det var slet ikke spor sjovt altså øv SS
jul 2007
Er det slet ingen kloge hoveder på banen her.
Nu skal i ikke komme med den der...... I skal få fat i en pædagog- hundeadfærdsterapeut - psykolog- noget.....DET nægter jeg.... hi hi
jan 2008
Ser I ,,,, Jeg skal faktisk ha' besøg af en pige, som også har sin hund her på HG - tror at det er i uge 13. Hun siger at hun godt at hjælpe mig med det hersens trækkeriproblem (hun er ved at læse til hundeadfærdsterapeut og vil gerne forsøge sig - det er jo kun godt at have nogle at øve på). Så skriv til mig til den tid - jo det er den 25/3 hun kommer, spørg om hvad hun sagde, og så skal jeg gerne referere.
Jeg kan slet ikke komme mig over at II griner af min fine frisure - altså .... ! LooooooL
jul 2007
Det er da ærgeligt du bor i Jylland..... ellers kunne hende dimzen komme forbi her også.... men der er jo lidt langt til København....
Jeg ville ellers gerne se hvad hun kan udrette,,, *GG*
Men du må lige give os besked. om dine hunde bliver englebasser på gå-turene. :O)
jan 2008
Men hvis du husker at give mig skriv - og det gælder selvfølgelig Karina og Bergmanden - så skal jeg nok se om jeg kan forklare mig ud af det å en eller andet måde.
Nu vil jeg i seng piger. Kan I sove godt og hygge jer indtil i morgen -jeg kommer jo nok på igen ;o)
jan 2008
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
Men jeg har så heller ikke forstand på det.
Hunden er vel også ligeglad ;o)
jan 2008
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 187
jan 2008
Nettib og Karina: Vedr. det at de trækkker. Min mand spørger i den forbindelse om I også har betænkeligheder ved at slippe dem løs (hannerne især) p.g.a. løbske tæver og jagtinstinkter m.v. Begge vores er VÆK indenfor super kort tid nemlig - og det er ikke spor sjovt (så hellere hunefrisør trods alt GGGG)
jan 2008
hehe.
Så har ikke noget problem med at slippe ham fri, han løber ikke... men leger han med en anden hund er han ikke god til at komme når jeg kalder... det er jo sjovere at lege. ;0)
jan 2008
Men Måske Bergkamp ikke er så interesseret fordi han bare ikke har prøvet det - de siger jo gerne,at når først en hanhund har fået lov til at parre en tæve, så glemmer han aldrig hvad man kan bruge damehunde til ;o)
jan 2008
Glæder mig også til at høre om adfærdsdimsen...
åhhh... ville så gerne bare arbejde fuldtid med dyr... men ikke dr. dyr.. det er ikke mig!!
Åbne en doggy daycare, være hundelufter, have internat eller noget...
men det kan nås det kan nås!!
:0)
Nå... skal lige se en god film
Fortsat go aften.
jan 2008
Klipning af Cavalier King Charles ???