{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.722 visninger | Oprettet:

Klipning af Cavalier King Charles ??? {{forumTopicSubject}}

Da vores lille Molly er ved at skifte hvalpepelsen ud til voksenpelsen og det hele så temmelig vildtvoksende ud, besluttede vi at tage hende til en hundefrisør, som måske ville kunne hjælpe lidt på sagen.

Hun har været afsted i dag og er blevet plukket, trimmet og klippet helt vildt meget - jeg kan næsten ikke genkende hende. Jo - pelsen på kroppen er blevet blank og pæn, hvor den før var mat på siderne, især ved skuldrene, men derudover er hun blevet klippet på brystet, under ørerne/kinderne , undermaven er næsten barberet nederst, fanerne er væk fra alle benene, poterne er blevet så alle negle nærmest stritter lige ud i luften o.s.v. Jeg fik dog sagt, at hun under ingen omstændigheder måtte klippe hendes hale og gud ske lov for at jeg fik sagt det. Jeg var faktisk temmelig ked af at køre derfra, for damen virkede egentlig ikke som en der var specielt blid med hænderne.
Jeg er smadder ked af resultatet - det sagde jeg selvfølgelig ikke til Molly - men roste hende for at have været en dygtig pige (hvad hun også havde været kunne jeg høre). Damen fortalte mig, at jeg for det første ikke måtte være tilstede (det havde hun lige glemt at informere om i tlf.) og at hun undervejs havde lært Molly et nyt ord "Bliv" - ja, det kendte hun godt i forvejen kunne jeg jo kun svare. Og hun sagde videre, men at derefter SÅÅÅÅ var de blevet gode venner - hvad fanden ..... ? Ugh nu sidder jeg bliver gal og ærgerlig, men det er for sent.

DET jeg egentlig ville var,at jeg ville høre nogle Cavalier-ejere om, hvorledes de forholder sig til pels og evt. klip / trimning eller lignende.

OG for at det ikke skal være løwn, så har jeg lavet et lille fotoalbum i min profil, så I kan se det stakkels barn (ved godt at jeg er en pylremor SS)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klipning af Cavalier King Charles ???
  • #1   11. mar 2008 Da jeg havde Cavalier klippede jeg kun pelsen på poterne når det blev for langt og en smule inde i øret.

    Før hun kom til mig klippede min stedfar hendes ører, så de blev korte i pelsen, men det bad jeg ham stoppe med, da en Cavalier ikke skal se sådan ud.

    Ellers trimmede vi hende ikke.


  • #2   11. mar 2008 Tinna - hvor er jeg glad for at "høre" hvad du siger, for det er også sådan jeg mener at det bør være. Eneste trøst lige nu er, at det jo heldigvis vokser ud igen, men jeg bryder mig ikke voldsomt om resultatet af klipningen.

  • #3   11. mar 2008 Synes ikke det ser helt slemt ud, selvom i mine øjne er det jo mere pels jo bedre.
    Men som du siger vokser det jo ud igen.


  • #5   11. mar 2008 Hej Kirsten.

    Det er jo meget foskelligt hvordan man vil have sin cavalier... kommer jo også an på om klipningen skal være praktisk, sød, flot, eller til udstilling!

    For Berkamp bliver ikke klippet til udstilling!! Den var aldrig gået sådan som jeg klipper ham. ;0)
    Og så er der jo forskel på pels-typen... ikke kun i forhold til farver.
    Nogler krøller mere end andre.

    Jeg kan godt lide Bergkamp har lidt hvalpet look... så jeg klipper hans ører ret korte (det er også pga praktisk, så han ikke slæber ting rundt i ørerne), jeg klipper halen, men stadig så den er en flot vifte, jeg klipper generelt hårene på kroppen en smule... og så hårene på bagpartiet, er både kært og praktisk.

    Men som sagt, det var aldrig gået til en udstilling, der skal de jo ikke klippes andet end under poter. ;0)

    Og så er det jo meget normalt at man ofte synes hundefrisører klipper for meget.... synes cairn-ejere jo også ofte når de bliver trimmet. ;0)

    Jeg kigger lige på albummet.
    Jeg vil sikkert synes hun er bedårende!!


  • #6   11. mar 2008 Nu skal du huske.... det er ikke normalt at hverken klippe...trimme ...eller barbere en Cavalier....
    Jeg studser bare mine lidt på ørerne, så de ikke kommer ned i deres mad , når de spiser.... eller får sneklumper i dem om vinteren..( når det altså sner )... hi hi..... og så klipper jeg dem mellem trædepuderne.... og lige lidt om numsehullet.
    Men jeg kan se , det er en blanding, så den har nok ikke HELT den samme pels som en Cavalier.... er der ikke Skotte i den.... den skal jo normalt trimmes ...ikke ?...
    Men som de andre siger, det vokser heldigvis ud igen... :O)


  • #7   11. mar 2008 Jeps... synes hun er absolut bedårende!!!!!!!!!
    Men ville nok havde beholdt lidt af fanerne på bagbenene og lidt mere over ryggen, og havde så ikek klippet det i hakker... men: Bedårende!!!!!!


  • #8   11. mar 2008 Karina - tak for de søde ord - de falder jo ALTID i god jord ;o)

    Nitteb: Jamen Når jeg selv har klippet, så har jeg netop gjort som du - poter, ørelængde (praktisk) og en sjælden gang ved rumpen, men ellers ikke.
    Nej - der er intet strid pels på hende. Hun er super blød og rigtig Cavalier i pelsen - tænk på at ham skotten er oldefar og herefter er ALT fader-materiale (hvis man kan kalde det sådan) Cavalier. Moderlinien går så fra skotten. Dette blev egentlig gjort for at give dem anelse længere snude og så,som punkt 1, at blive de arvelige tendenser med hjerteproblemer kvit.


  • #9   11. mar 2008 Glemte lige at sige..... det er en rigtig god ide' , at klippe de forreste hår af helt inde i ørerne..... så får de ikke dårlige ører ( pga. varmen ).... mange hunde med lange ører lider ofte af dårlige ører , da der ikke kommer nok luft til ..... :O)

  • #10   11. mar 2008 NIITIB: plukker du de inderste hår ud? Hvis ja, hvad siger hunden til dette? For det er vel bedst at plukke end at klippe?

  • #11   11. mar 2008 Det var et godt lille tip - tak for det ;o)

  • #12   12. mar 2008 karina J

    Nej.... jeg plukker ikke.... jeg klipper helt oppe ved øregangen.....jeg lægger saksen fladt mod øret oppe under hullet i øret, og klipper et par lag af.
    Hmmm ... det lyder indviklet, men håber i forstår alligevel.


  • #13   12. mar 2008 Og når jeg klipper inde i øret.... siger jeg hele tiden..... sid stille... sid stille... sid stille... så får du en " kage " bagefter.... *LOOOOOL*.... og de sidder sgu stille.... he he

  • #14   12. mar 2008 NIITIB: Tør jeg ikke... for Bergamp HADER når jeg rører ved hans ører, så han vender og drejer sig... sæt jeg kom til at få saksen ind i øregangen... men kan jo starte med at plukke lidt.

    Tak for rådet!


  • #15   12. mar 2008 Borthe med Bæstet - jeg har skrevet længere opppe til Nitteb hvordan det hænger sammen og jo - de HAR cavalierpels. Og filterknuder var der en enkelt af under det ene øre (de bliver nemlig redt min. hver 2. dag). Sååå ....
    Nej - jeg tror simpelthen ikke at hun anede hvad hun talte om. Hun vidste f.eks. heller ikke at en hund i Molly's farve var totalt lys da hun blev født, og at hun så skifter farve indtil ca. 1½ års alderen - og det var dette sidste hvalpeskift vi mente at vi skulle have lidt hjælp til. Molly er blevet plukket i dag (i går), så I tror det er løgn. Tror ikke at det har været super smadder sjovt at være til frisøren ;o/
    Frisøren troede at det var ligesom pudler, at de blev lysere - og hun havde da også selv en puddel gående rundt med papilotter og det hele. MEN nu er Molly i hvert med meget stor sikkerhed IKKE en puddel GGGG


  • #16   12. mar 2008 Tror det er meget normalt at man ikke er tilstede mens hunden bliver klippet/trimmet - sådan er det ihvertfald hos de frisører jeg bruger smiley

    Synes hun ser sød ud og om en uge/14 dage er hakkerne væk, pelsen ved poterne vokset lidt og du er garanteret glad for resultatet.



  • #17   12. mar 2008 karina J

    Det er derfor jeg lægger saksen fladt mod øret... så kan du ikke få saksen IND i øret.... jeg klipper ikke ind mod hovedet... men fra hovedet.... så kan du ikke ramme ham , hvis han ikke sidder stille... :O)


  • #18   12. mar 2008 NITTIB: Jubiii!!! Jeg fatter det. ;0) Skal straks gøres imorgen!!

  • #19   12. mar 2008 Karina - kan du ikke sidde og nulre hans ører, når I sidder og hygger i sofaneseren? Så vænner han sig måske til det - jeg har nemlig nulret både poter, ører - You name it på vores,sådan at de var fortrolige med at vi godt kan finde på at pille et eller andet sted. Bare et forslag til lille hr. Bergkamp ;o)

  • #20   12. mar 2008 Det er godt nok svært at klippe venstre øre... der må man klippe med venstre hånd... eller sidde bag ved hunden *LOOOOL*...... det lyder sk*** besværligt... men man lærer det efterhånden... :O))))

  • #21   12. mar 2008 Bare sig ..... du får en kage , hvis du sidder stille.... så gør de det... øhhhh ... tror jeg nok.... mine gør.hi hi
    Men kan i så ikke lære mig , hvordan jeg får den røde Silas jeg har.... til at gå pænt i snor... uden at trække.
    Ja ja... jeg ved det...... STOP hver gang han trækker... ( har prøvet .. hjælper ikke )
    Vend om og gå den anden vej....( har prøvet ...hjælper ikke )
    Han er totalt døv , når vi går tur....*GG*


  • #22   12. mar 2008 generelt elsker han at blive klippet... det er jo totalt hygge tid med mor tænker han!!! Og det er det også... han er bare centrum og får alt min opmærksomhed når han bliver klippet og redt... og får han jo masser af nus imens. hehe. De cavalierer!!!!
    Men jo, skal træne ham i det med ørerne, og med poterne!! Fungerer fint alle andre steder, selv bagdelen. ;0)

    Kirsten: Jeg VED du bliver glad for klipningen om en uges tid... ligesom når man selv har været ved frisøren, det skal lige falde til og man skal lige have fingrene lidt i det selv. ;0) Hun er såååååå kær!!!


  • #23   12. mar 2008 Det problem har jeg også - men jeg prøver noget andet nu. Det hedder NEJ, et lille ryk i linen og lynhurtigt efterfulgt "hvor er du dygtig" .... og jeg taler med dem HELE tiden mens jeg går tur,og det er ved at blive sådan nu at hvis jeg holder enpause med at tale, så kigger de på for at finde ud af hvad der sker. Jeg prøver at gøre det positivt at "gå laaaaangsomt" - mit eget lille forsøg. Håber at det lykkes med tiden, men de er faktisk blevet bedre nu og jeg har forsøgt mig i et par måneder - og det er jo en hunderace, der helst vil have næsen i jorden og så afsted for at finde pipfugle og mus GGG

  • #24   12. mar 2008 NITTIB: tror ikke jeg er den rette til at rpdgive dig. ;0) Bergkamp trækker også, dog kun en smule nu. Har været MEGET slemt, da stod han nærmest op hele gå-turen så meget træk han!
    Det hjalp at vi droppede flex-linen helt og nu kun bruger fastline, samt at vi går med ham i sele og ikke halsbånd. Prøvede for sjov for en uges tid siden at sætte flexlinen i hans halsbånd, nåede 10 meter ned af vejen, og så vendte vi rundt for at hente sele og fast line, for kunne ikke holde ud så meget han trak!!


  • #25   12. mar 2008 Karina - det med min egen frisøroplevelser passer desværre ikke helt. forrige gang jeg var afsted bad jeg om en støttepermanent - bare for at få lidt fylde og så skulle hun lige lave lidt etager hist og pist, sådan at det bare "faldt! naturligt. Naturlig My Ass - undskyld - jeg fik puddelhundekrøller og når hun så samtidig havde givet mig "svenskerhår" - langt bagtil og så i nogle lige etager 2 steder der op ad - så ligner man altså en der er sluppet ud fra en årelang indespæring (siden 70'erne) fra et skånsk fængsel.. Og det falddt altså ikke til efter en uge - sorry LooooL - men en klipning et andet stedgjorde så tricket.
    Undskyld skirvefejlene,men jeg er ved at være for træt til at skrive ;o)


  • #26   12. mar 2008 Ps. prøvede også alt! Alle træningsmetoder.
    Det mærkelige er, at til hundetræning hver onsdag havde han intet problem med at gå nok så flot med buet line!! Så tager vi hjem fra hundetræning, og jeps, stram snor tilbage igen!! Hehe.
    Cavalierer siger jeg bare!!! ;0)


  • #27   12. mar 2008 Kirsten:
    Sorry men:










    Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahaha

    *LooooooooooooooooooooooooooooL*

    Bare det sjoveste billede du satte ind i hovedet på mig der! :0)


  • #28   12. mar 2008 Kirsten H

    Orrrk..... er prøvet.... både små ryk.... større ryk.... jeg når simpelthen ikke at rose ham... for lige så snart linen bar er LIDT løs .. trækker han igen... har prøvet at have lommerne fulde af godbidder.... næææ... jeg får ikke hans opmærksomhed , så jeg kan nå at gi' ham en godbid..... så tror han , han går glip af noget spændende.

    Jeg har både halsbånd ( 2 forskellige )
    Jeg har kvæler-halsbånd.
    Jeg har 2 forskellige seler.
    Jeg har en Halti......... intet virker... *LOOOL*
    jeg tror bare han er totalt DAMP... *GG*


  • #29   12. mar 2008 Kirsten H

    *LOOOOOOL*... du er rigtig heldig med dine frisører hva' ??
    Jeg klipper mig selv.... så får jeg det som jeg vil ha' det.


  • #30   12. mar 2008 Jeg har aldrig godbidder med på gåture. Det har jeg bare aldrig brugt, og ved egentlig ikke hvorfor.
    På hundeskolen har begge mine lært at gå som små veldresserede skolepiger i super slappe liner og næsten med sløjfe i håret, men som Karina siger, når vi kommer hjem og vi skal gå her, så skifter de simpelthen over til hjemmeudgaven af sig selv - en eller anden form for skizofreni måske?
    De trækker værre end jeg ved ikke hvad - ufatteligt at en SÅ blid hund kan være SÅ stædig.
    Næste mulighed for dem,må jo så være, at vi melder dem til muskelhundetræk - så kan de lære det ;o) gggg

    Og karina - grin du bare - det var slet ikke spor sjovt altså øv SS


  • #31   12. mar 2008 JAMEN....... jamen..... hva' ska' vi så gøre..... vi kan sgu da ikke gå rundt med orangutang - arme resten ad vores liv....der MÅ da være noget der kan få dem til at gå pænt.
    Er det slet ingen kloge hoveder på banen her.
    Nu skal i ikke komme med den der...... I skal få fat i en pædagog- hundeadfærdsterapeut - psykolog- noget.....DET nægter jeg.... hi hi


  • #32   12. mar 2008 Nettib og karina
    Ser I ,,,, Jeg skal faktisk ha' besøg af en pige, som også har sin hund her på HG - tror at det er i uge 13. Hun siger at hun godt at hjælpe mig med det hersens trækkeriproblem (hun er ved at læse til hundeadfærdsterapeut og vil gerne forsøge sig - det er jo kun godt at have nogle at øve på). Så skriv til mig til den tid - jo det er den 25/3 hun kommer, spørg om hvad hun sagde, og så skal jeg gerne referere.

    Jeg kan slet ikke komme mig over at II griner af min fine frisure - altså .... ! LooooooL


  • #33   12. mar 2008 Kirsten H
    Det er da ærgeligt du bor i Jylland..... ellers kunne hende dimzen komme forbi her også.... men der er jo lidt langt til København....
    Jeg ville ellers gerne se hvad hun kan udrette,,, *GG*
    Men du må lige give os besked. om dine hunde bliver englebasser på gå-turene. :O)


  • #34   12. mar 2008 Ja ja men om ikke andet, så er jeg da selv Københavnerpige, hvis det kan hjælpe - og kommer da også derover af en gang imellem. Familien blev jo derovre - de ville ikke til Jylland. Mærkeligt, ikk' ?

    Men hvis du husker at give mig skriv - og det gælder selvfølgelig Karina og Bergmanden - så skal jeg nok se om jeg kan forklare mig ud af det å en eller andet måde.

    Nu vil jeg i seng piger. Kan I sove godt og hygge jer indtil i morgen -jeg kommer jo nok på igen ;o)


  • #35   12. mar 2008 Upsidasse - og tusind tak for al snakken omkring maltrakteringen af mors bebse GGGGG Ja du har nok ret Karina - jeg bliver nok glad nok for det, men det ser godt nok forkert ud lige nu og her.

  • #36   12. mar 2008 Synes da det ser godt ud :o)
    Men jeg har så heller ikke forstand på det.
    Hunden er vel også ligeglad ;o)


  • #37   12. mar 2008 Jada - hun er sikkert fuldstændig fløjtende ligeglad - bare hun får mad og vand og guffere og kærlighed og hvad man ellers kan finde af behageligheder her i livet. Det er jo rigtigt - det er mor her, der har et problem GGG

  • #38   12. mar 2008 Mine forlædre har en, og han blir klippet... ikke da han var ung, men nu hvor han er blevet ældre er pelsen ikke så pæn længere, og så blir han fin når han blir klippet... tror også pelsen ændrede sig lidt da han blev kastereret...

  • #39   12. mar 2008 Sanne - ja det kan godt være, at der er noget hormonelt i det også - en slags "overgangsalder" måske? Men det finder jeg så først ud af senere (forhånbentlig)

    Nettib og Karina: Vedr. det at de trækkker. Min mand spørger i den forbindelse om I også har betænkeligheder ved at slippe dem løs (hannerne især) p.g.a. løbske tæver og jagtinstinkter m.v. Begge vores er VÆK indenfor super kort tid nemlig - og det er ikke spor sjovt (så hellere hunefrisør trods alt GGGG)


  • #40   12. mar 2008 Kirsten: Nej, Bergkamp har absolut ikke nogen interesser i tæver, heller ikke når de er i løbetid. Han viser en smule interesse hvis de går lige forbi ham mens de er i løbetid, eller ikke. Tror altså han er lidt homoseksuel! :0) For han elsker at humpe hanhunde. ;0)
    hehe.
    Så har ikke noget problem med at slippe ham fri, han løber ikke... men leger han med en anden hund er han ikke god til at komme når jeg kalder... det er jo sjovere at lege. ;0)


  • #41   12. mar 2008 Karina J: En af vores naboers hanhund havde det lidt anderledes - den stak af hjemmefra og fandt en lækker tæve måske 4-5 km væk (så langt væk kunne han opsnuse hende), og når det så kom til stykket, så anede han ikke hvad han skulle gøre ved den. Ret komiskt GGG
    Men Måske Bergkamp ikke er så interesseret fordi han bare ikke har prøvet det - de siger jo gerne,at når først en hanhund har fået lov til at parre en tæve, så glemmer han aldrig hvad man kan bruge damehunde til ;o)


  • #42   12. mar 2008 Kirsten: Haha... det kan da godt være det er det... Han legede engang med en fransk bulldog der var i løbetid, han var drønforvirret... man kunne bare se på ham, at der var et eller andet instinkt der fortalte ham han skulle gøre noget, han kunne bare ikke finde ud af hvad!! Han var så forvirret så forvirret!!! ;0)

    Glæder mig også til at høre om adfærdsdimsen...

    åhhh... ville så gerne bare arbejde fuldtid med dyr... men ikke dr. dyr.. det er ikke mig!!
    Åbne en doggy daycare, være hundelufter, have internat eller noget...
    men det kan nås det kan nås!!

    :0)

    Nå... skal lige se en god film
    Fortsat go aften.


  • #43   12. mar 2008 I lige måde - og ja, jeg ville også rigtig gerne arb. med dyr - ha' et dyreinternat eller lignende. Jeg har altid haft dyr, så ...

Kommentér på:
Klipning af Cavalier King Charles ???

Annonce