{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.051 visninger | Oprettet:

Klipning af cavalier {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at sommerklippe Saphira da hun har det lige varmt nok i hendes uldne pelsfrakke.

Men hvordan dælen klipper man en cavalier så den rent faktisk også ser pæn ud? Og burde man få nogen til det? Og hvem skal man så bruge i Esbjerg og omegn? Og hvad koster det?

Aner slet ikke en dyt om det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klipning af cavalier
  • #1   27. maj 2014 Altså min fik "sommerklip" igår, selve pelsen er så tynd på hende at hun ikke døjer med varmen, men på indersiden af ørene klippede jeg hende og tog et godt stykke af længden smiley og så klipper jeg nok 2 gange om måneden pelsen ved poterne og så det under mavsen bliver også studset da hendes pels er så tynd smiley

  • #3   27. maj 2014 Jada, får lige taget nogle stykker, kom dog til og klippe lidt rigeligt af igår, men det vokser jo ud igen smiley over kroppen lader jeg hende have naturlig pels, men her kunne man jo bruge en FURminater hvis det bliver for meget smiley så vil jeg tror det vil se nogenlunde naturligt ud smiley

  • #4   27. maj 2014 Hoer er under maven, det blev ikke super godt igår da jeg som sagt fik taget rigeligt af, men man ser det ikke på lang afstand og hvis man får taget den rette mængde af så ser det rigtig flot ud smiley især hvis man sørger for at der ikke er hår der er længere end andre hvilket jeg kan se at jeg glemte lidt igår, men hun er heller ikke helt vild med det og det tar noget tid og ordne smiley

    Tror dog det hele kan gøres på 30-60 min smiley


    profilbillede
  • #5   27. maj 2014 Her er det inde i ørene, det ser man ikke så der gælder det bare om og være hurtig, dog uden og klippe i hunden self. smiley og så og få kortet det af, man skal huske at det kildrer helt vildt så man tager bare tot holder ved klipper og lader hunden ryste på hovedet smiley og det er ganske naturligt at de ryster på hovedet bagefter da det lige skal vende sig til sin nye frisure smiley

    profilbillede
  • #6   27. maj 2014 Og så har jeg klippet 2-3 cm af længden og hun har stadig 2 cm tilbage før der komme øre, her er det vigtigt først og klippe i den længde man vil have og så sørge for at få rundet det natuligt smiley og så er det lidt svært og få begge øre lige lange, her er det nemmest og sammenligne forfra mens man hiver let i begge ører smiley

    profilbillede
  • #7   27. maj 2014 Og jeg har studset hendes faner bagpå lidt så det længste ca går ned til næste led smiley og så fordi hendes faner nederst er tjavsede så får hun den klippet helt af, mens dem på forbenene for lov at blive smiley

    profilbillede
  • #8   27. maj 2014 Under poterne klipper jeg så pelsen har samme længde som trædepuderne smiley og så alle trædepuderne er frie, herefter klipper jeg det til ovenfra så det følger poten, billede kommer smiley

    TS undskyld jeg spammer din tråd smiley


    profilbillede
  • #9   27. maj 2014 smiley

    profilbillede
  • #10   27. maj 2014 Og så foran på brystet klipper jeg så det er kort, det fortrækker jeg nemlig på min da hun kun har tjavse pels, jeg ville ikke tage lige så meget af hvis der var meget pels, så ville jeg måske kun tage fimsepelsen og klippe lidt ind i det så det bliver knap så langt

    TS, det var så alt mit spam, undskylder igen smiley


    profilbillede
  • #11   27. maj 2014 Hvor er hun klippet fint smiley
    Jeg tør nærmest ikke at gå i gang med saksen. Men su'en kvier sig også ved de 500-700kr for en klipning.
    Ved ikke om det er til at fornemme mængden af pels på billedet. Tror det er fordi hun er steriliseret.


    profilbillede
  • #12   27. maj 2014 Ja okay, jeg ville nok starte men FURminater... smiley men jeg ville også finde det meget svært og gå i gang smiley

  • #15   28. maj 2014 Sorry men hvor gør det dog ondt i mit hjerte at se en ned klippet cavalier smiley Der er en grund til de har deres pels, og de er så meget smukkere med pels smiley

    Og de kan altså sagtens klare varmen på trods af pelsen, min ældste har monster meget pels, men vi klare den, jeg undgår de lange ture midt på dagen, og ellers får de stadig skovture om aften osv.


  • #16   28. maj 2014 Naja, min sætter ikke pels (ihvertfald ikke nær nok) kun på ørene... Og om poterne er det på anbefaling af dyrlæge da hun løber AG og det samme med under ørene for og lette på ørene, og længden er fordi hun ellers træder i dem når hun snuser, under maven blev det også for kort, det ved jeg godt, men det pels hun får der SÅ tyndt og filtrer nemt og i øjeblikket har hun også lillesøster på 14 uger der syntes at alt pels ser lækkert ud... Foran på brystet er det også kun få lange hår som bliver klippet af, JEG vælger og stoppe når vi kommer til det rigtige pels men det du ser ER den mængde pels hun har på brystet uden lange piliker...

    Og dette er ikke gjort for varmen, da hendes pels er så tynd at hun ikke rigtig sveder...

    Og lad mig gætte, du udstiller og avler? Hende her er ikke typisk nok til avl så vi vælger og gøre hvad der er praktisk og hvad vi mener er pænt og rart for hende...

    Ellers er du velkommen til og skrive en PB hvis du har flere meninger eller bare vil skælde ud...


    Og TS mange tak, men nu hjælper det også at hun er født med ikke ret meget pels smiley


  • #17   28. maj 2014 husk nu at det altså ikke er pelsens længde der gør at de har det varmt. jeg har en med mega meget pels, og en som ingen pels har, og de har det lige varmt. det er bare varmt at være hund om sommeren, og når man først begynder at klippe i dem får man ødelagt pelsen.

  • #18   28. maj 2014 Hvis du ser på min tøses sidste billede i profilen så ser du hende uden klip på andet end poterne... Og ja det handler om tykkelsen, Martha kan man skimte huden når man kigger efter... Derfor bliver hun børstet minimalt på kroppen og der klipper jeg ikke...

  • #19   28. maj 2014 prøv og se min milo, og Nala. Milo har lang og meget tyk pels. Nala har tynd og kort pels. de har det LIGE varmt.

  • #20   28. maj 2014 Nu har min så tynd pels at man kan skimte huden og hvis det regner bliver hun våd helt ind til skindet med det samme, men ellers er det jo fordi at deres pels er opbygget forskelligt smiley

  • #21   28. maj 2014 Thagi nej jeg avler/opdrætter bestemt ikke og har aldrig gjort det, jeg har bare den mening at hvis man køber en langhåret hund (og nu er cavalieren jo slet ikke slem) så fatter jeg ikke man klipper dem korthåret, sorry synes virkelig ikke det er pænt eller nødvendigt, en cavalier er nem at holde i pelsen, selv har jeg 2 hanner med meget pels, og jeg vasker dem hver 2-3 uge og børster dem igennem der, ellers er det max 1 gang om ugen de lige får børstet ørene. Og selvom jeg udstiller, så kommer de stadig i skoven dagligt og de sviner sig til og ruller sig som alle andre hunde. Jeg synes bare ikke om at man klipper en cavalier, og det vil heller ikke hjælpe på varmen at gøre det.

  • #23   29. maj 2014 Okay. Jeg troede det var pelsen der gjorde hun havde det varmt. Hun er meget tykpelset. Der er pels pels pels i bunkevis. Hvis jeg klippede hende med en maskine ville hun kunne give pels til flere hunde smiley

    Og hun puster og halser helt vildt i varmen så jeg har tænkt det måtte være den enormt tykke pels og så det faktum at hun er næsten helt sort på ryggen.

    Men jeg er da heller ikke vild med at klippe hende. Elsker pelsen. Men hvis det er det der skal til for at hun ikke dør af varme så er jeg villig til det.

    Nu har jeg prøvet at købe en Furminator. Den fra kw rykker for meget i hende, men det lader til at Furminatoren er godkendt da jeg lige hurtigt prøvede den i går. Så kan der i hvert fald blive tyndet ud


Kommentér på:
Klipning af cavalier

Annonce