{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.252 visninger | Oprettet:

Elektrisk halsbånd {{forumTopicSubject}}

Jeg er klar over at disse er ulovlige at bruge på hunde , men af en eller anden grund ikke er ulovlige at sælge..

Havde en kæmpe diskution med kærestens svoger i weekenden, da han lige havde købt en til deres hund.
Hans agument: den løber hjemmefra
mit agument: sæt hegn op
hans agument: hvad med køer og geder der er hegnet inde med elektrisk tråd?
Mit agument: Der er andre løsninger + det er ULOVLIGT!
hans agument: vi går til hunde træning lige meget hjælper det, han render hjemmefra når naboens hund er i løb
mit agument: kastration!
Jeg kan blive ved.. Og et ekstra grin med på vejen da han fortalte prisen på det halsbånd, mine ord var "så kan I lære det!"
Hvad kan jeg ellers sige til ham for ikke at bruge det halsbånd, udover "jeg melder dig?"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elektrisk halsbånd
  • #1   12. mar 2008 stakkels hund...:-(

  • #2   12. mar 2008 Nå ja skulle til, at skrive det samme som Tina omkring det elektriske hegn, kontra elektrisk halsbånd.....

  • #3   12. mar 2008 fortæl ham, at den træning han går til er for, at HAN lærer at styre sin hund........det er ham og ikke hunden der går i skole. Så det er ham som ikke har hørt efter i timen og ikke har lært noget.

    Sig at nemme løsninger er for dem, som ikke har forstand på, at træne sin hund ordentligt.


  • #4   12. mar 2008 ....stakkels hund....

    Nogen hunde ender med at blive meget stresset og nervøse anlagt efter brug af dette dyrplageri halsbånd...

    MELD HAM.....!!!!!


  • #5   12. mar 2008 Det giver bare ingen mening at noget der er ulovligt at bruge er lovligt at sælge, det bringer mit pis i kog!
    Det er *Biib* det samme omk. dyresex her i DK, sys det er for klamt det ikke er ulovligt, "men det er det jo praktisk talt når 99% af befolkningen mener det er klamt".. Øhh ja, men den ene % kan rigtig hygge sig uden straf!!

    Vi er heldige at vi har en dyrelov der siger vi ikke må mishandle vores dyr, for ellers var det også bare en uskeven lov fordi 99% af befolkningen sys det er forkert.. men heldigvis kan de straffes!


  • #6   12. mar 2008 Han har jo ikke svaret på hvorfor hegn ikke er en mulighed

  • #7   12. mar 2008 Nu er det slet ikke for at være fortaler for disse ulovlige hegn, men til dem af jer der ikke kender dem, så fungerer de altså ikke sådan, at hunden bare lige pludselig får stød af det...

    Der sidder en sensor i halsbåndet, der bipper længe inden hunden krydser hegnet. Og den ved udemærket, at den skal vende om...


  • #8   12. mar 2008 Undskyld men den ved da ikke udemærket, at den skal vende om, fordi den hører bib... Det er dyremishandling!

  • #9   12. mar 2008 Jeanette, det må man formode, at den lærer på den hårde måde, ligesom heste, køer og får......

    Ikke at jeg synes, at det gør det mere rigtigt !

    Jeg synes at det er en falliterklæring fra ejers side, at ty til sådanne metoder !


  • #10   12. mar 2008 Jo, det lærer den... Jeg skriver også, at jeg ikke er fortaler for hegnet, men det lyder som om folk ikke ved at den advarer først...

  • #11   12. mar 2008 Så kan du fortælle din kærestens svoger, at han er et stort fjols. og han skal tvinges til selv at gå med det.. Idiot.

  • #12   12. mar 2008 Han har fortalt om hvordan den fungere og at han skal vise den hvor det usynlige hegn er inden han får halsbåndet på..

    og ja, det er sq da en fallit erklæring, så må man tage de hunde træning seriøst i stedet for..

    men hans nabos hund har det også, så jeg tror ikke han tager det seriøst at det er ulovligt.


  • #13   12. mar 2008 Ch *hende den dumme*: Vidste ikke det var din tegning, fandt den på en hjemmeside der hedder 65shirts.com.. Jeg har ikke lavet noget om på den.. det må du undskylde.. sys bare om budskabet..

  • #14   12. mar 2008 Altså jeg fatter heller ikke man må sælge det når det er forbudt at bruge... men hvis folk køber det kan jeg da godt forstå foretningerne bliver ved at tage hjem...

    Med hensyn til at melde ham kan du ikke melde ham for at true med at bruge det eller for at beside det... (kender nogle stykker der ejer men ikke bruger længer og man må godt eje dem (de er købt før forbudet))

    Du kan melde ham i det han bruger halsbåndet, men politiet skal tage hem med det i brug elles sker der ikke en skid!!! altså hunden skal have det på og det skal være tændt elles er det bare ærgeligt, for du må godt eje et bare ikke bruge det...

    Men ja hvorfor ikke hegne haven inde som de fleste andre fornuftige hundeejer eller kasterere hvis hunden self ikke skal være stor avlehund eller bruges til udstilling?


  • #15   12. mar 2008 Det eneste der er at gøre, er at melde dem. Hvis det er et problem, for dig at gøre det selv (problemer i familien) Må du gerne kontakte mig, så skal jeg melde det. - Også naboen. Grunden til disse halsbånd er så forfærdelige, er at hunde er lige så følsomme for strøm som mennesker, så det gør lige så ondt på hunden, som det ville gøre på ham selv, og det er ikke lidt. Der kan også ske det at hunden bliver så bange, når den får stød, at den bare begynder at løbe i panik, og så er det ikke sikkert at den løber tilbage, men frem, og ud af grunden. Det er ret ondskab, og skal stoppes øjeblikligt. Jeg ville ikke tøve med at melde et familemedlem, hellere det end en hund skal finde sig i mishandling.

  • #16   12. mar 2008 hende den dumme: Okay, det vidste jeg ikke, men rart at vide, så har jeg et endnu bedre argument næste gang.
    Jeg har en gang fundet en hund med et stødhalsbånd på, og jeg meldte det med det samme, og ville gøre det igen, uden tvivl. (og hunden var altså stukket af selvom halsbåndet virkede)


Kommentér på:
Elektrisk halsbånd

Annonce