1.270 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 52 Svar

Ubudne gæster - Ubudne gæster -

Her i denne tråd fortæller jeg lidt om mine sidste par måneders oplevelser :

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messagedetail.asp?Msg_ID=187994

Jeg prøve at trække ud de to episoder jeg omtaler i tråden - ;

Skrevet: 12-03-2008 17:57:13 Slet indlæg

Helen Ø :

Fy for satan - jeg vil da meget gerne vide hvor de ting er sket - og hvem der evt står bag - for jeg har for meget kort tid siden oplevet præcis det samme - og mange andre grimme ting -
Jeg har hvalpe herhjemme pt - 8 stk liggende i stuen - det er min tæve Kira der er mor, - og den anen dag kom jeg hjem til smadrede vinduer - blod overalt - og tingene der var revet ud af alle vindues karme - Kira var helt oppe og køre,- Og hun var kommet til skade -

Tydeligvis havde der været nogen udenfor - og det er langt fra 1. gang vi oplever dette - men denne gang blev det bare rigtig grimt, - Kira har prøvet at forsvare sine hvalpe ved at springe gennem vinduet og ud til dem der var her - med det resultat at vinduets inderste rude e smadret og har skåret hende op i ansiget - der var blod overalt - og så rundt i stuen - de har tydeligvis været ved alle vinduer - for alt var flået ned overalt -

Det er MEGET MEGET ubehageligt at komme hjem til sådan et syn - og en hund i den tilstand...

Dette er ca en uge siden -

Julie -

Min strøm gik - derfor min udeblivelse - nu har jeg været oppe i byen efter sikringer - ss -

FOR STAMTAVLER _: Jeg kan ik sige dig præcis hva det her handler om, - men kan fortælle dig at jeg siden januer 3 - 4 gange er blevet meldt til poiliti - dyrenes beskyttelse etc...
Uden at det har noget på sig - den sidste gang gad politiet end ik andet end at ringe og sige at nu var der endnu en anmeldelse -
Denne gang på at jeg havde døde dyr liggende på min ejendommen -
Ved spørgsmålet om hvilke dyr der var tale om, - kunne de blot svare at jeg havde oksehoveder og spise kaniner liggende -

JEPS - JEG RÅFODRER...

Disse ting lå inde i mine bygninger - hundene var igang med at spise det - men jeg var ude og køre og havde lukket hundene væk, - så nogen mente åbenbart at e var i eres gode ret til at snuse rundt og se hvad jeg havde i mine bygninger -
- politiet viste ik hvad råfodring var - så det fik vi en snak om, og mere var der ikke i det.

Men siden januar har her gentagne gange været nogen på min ejendom - her mangler ingenting når de er gået - så tyveri handler det jo ikke om...

Jeg bor PÅ LANDET, - med privat markvej, - og her oplever vi gentagne gange at der holder nogen forenden af vejen og holder øje med hvad vi laver, ofte lang tid af gangen...

Dette kan jeg bevise da jeg ofte har gæster når det sker - og de også undrer sig over trafikken og de ofte holdende biler - ( ofte med kvinder bag rattet )

MEGET ubehageligt at blive observeret på den måde...
Ikke fordi jeg har noget at skjule - men fordi det reelt er min private ejendom - og vil jeg have gæster skal jeg nok selv invitere dem -

Det er dybt frustrerende at onde men´sker som åbenbart må hade dyr og være ligeglade med hvad disse oplevelser gang på gang gør ved dem, bare træder ind på ens private ejendom og laver rav i gaden -

Værst selvfølgelig den sidste omgang hvor min tæve Kira reelt kom ret slemt til skade - jeg skulle selvfølgelig have taget billeder af et hus og alt et blod jeg kom hjem til - men havde desværre for travlt med at tilse hunden og få styr på hjemmet - så alt glas blev fjernet fra gulvet - etc...

Men HVAD FANDEN GØR MAN - Når den slags ikke bare
stopper af sig selv -

Politiet kan må og vil ikke gøre noget, da der intet mangler og ik er sket personskade...

Og selvtægt - det gr jo ikke -

Hvad ville i gøre - ????

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ubudne gæster -
  • #1   12. mar 2008 hvis det gentagne gange skete i mit hjem, så var det selvtægt... Ville simpelhen ikke finde mig i det....

• #2   12. mar 2008 sætte en artikel om råfodring i den lokale ugeavis tror jeg...?

• #3   12. mar 2008 Kan du ikke overvåge et område via video og på den måde finde ud af hvem fa... det er der lusker rundt og laver "ballade" hos dig

• #4   12. mar 2008 Anika - De kører hvis vi nærmer os - desværre -

Rene - jo overvejer kameraer, - ss - et bliver nok også snart sådan -

• #5   12. mar 2008 Sætter et skjult kamera op på EGEN grund.... om det er lovligt ved jeg ikke, men jeg ville gerne vide besked om hvem, det var.... melde dem for ulovlig indtrængen.... og tage balladen!!

• #6   12. mar 2008 Sæt overvågning op både ved vejen hvor de holder og inde på grunden........det der skal da bare stoppes nu.

Hvad fanden tænker folk på ?

• #7   12. mar 2008 ville klart også sætte kamera op.. og evt et skilt med at der bliver filmet, bare skiltet får mange til at tænke sig en ekstra gang om...! ubehageligt altså

• #8   12. mar 2008 gud hvor ubehageligt. kan du ikke sætte kamera op eller lyscensore der evt kan holde dem lidt væk?

jeg var flyttet, kunne ikke holde ud at skulle være alene hjemme sådan et sted.

• #9   12. mar 2008 Eller lad som om i kører alle sammen men lad en ven blive i huset klar med kamera

• #10   12. mar 2008 Jeg havde sat et eller 2 op og evt. et par "snydekameraer", således at man ikke er i tvivl om ejendommen er overvåget.

Undrer mig lidt over du er anmeldt flere gange,har politiet så ikke navn og adresse på anmelder og så kan de vel stoppe personen den vej ?

• #11   12. mar 2008 Ikke fordi jeg mener det folk gør er det rigtige.

Men der er da ingen tvivl om at de gør det pga uvidenhed og derfor vil det sikkert hjælpe hvis de vidste hvad det var der egentlig foregik...

• #12   12. mar 2008 Vi har haft overvågning op på arbejdet,,godt nok indendørs

Der var beskeden at der blot skulle stå området var overvåget, så var det lovligt.

• #13   12. mar 2008 NY GRUPPE : Hvad mener du de vil hjælpe med ???

• #14   12. mar 2008 Det er helt lovligt at overvåge sin egen grund. Kender flere der har kameraer oppe rundt om huset. Men ja det var også klart min vurdering, jeg ville også overvåge min grund og hvis det fortsætter ville jeg nok også begå selvtægt.

• #15   12. mar 2008 hvis de ved at det handler om råfodring og ikke mishandling af dyr..

Mange aner ikke hvad råfodring er og måske er det årsagen til at "heksejagten" er gået så vidt

• #16   12. mar 2008 Ej hvor ubehageligt. Jeg ruller altid gardinerne ned når tayson skal være alene så han ikke kan blive ophidset på nogen udenfor og så folk ikke kan kigge ind og måske synes det ville være sjovt at hidse ham op.
    Mærkeligt at der er flere herinde der har de oplevelser....

• #17   12. mar 2008 Rene - Jo politiet har navn etc på vedkommende - som har anmeldt - men jeg skal jo bevise at det er samme person der gentagne gange kommer igen -

Jeg kan godt tvinge en sag igennem om ulovlig indtrængen overfor anmelder - men det er ik sdan lige - og så er spørgsmålet om jeg vil bruge s meget NEGATIV energi på sådan en sag -
    - Som person vil jeg helst omgives af positiv energi - og arbejder på at det er sådan mit liv er sat sammen -

Den anden dag / sen aften kom jeg hjem til åbne døre i flere af mine bygninger - jeg var alene hjemme så jeg hentee Anna og gik runden og lukkede overalt - kl 3 ik vi i seng, - og alligevel var der bne orte da jeg stod o næste morgen - porte der MED SIKKERHED ikke kan gå op af sig selv - MEGET ubehageligt at vie at jeg har taget personnen i reelt stadig at være på ejendommen -

• #18   12. mar 2008 jeg tror ikke jeg ville gå frivilligt ind på din grund med så mange hunde. hvis man ikke kender hundene og deres vagt instinkt, kan det være en farlig kombination.

så er det nogen der kender dine hunde ellers er de bare snot dumme

• #19   12. mar 2008 Sådan som du fortæller, så havde jeg sat sensore op, så lyset tænder og videoovervågning, også selvom det koster lidt.

Kunne nok også finde på andre ting, men det ville ikke være lovligt

• #20   12. mar 2008 Jeg ville forlange act indsigt ved politiet, og så bruge penge på en advokat, det der kan du ikke leve med i længden. Det tærer på dine kræfter og dit daglige overskud, til skade for dig selv og dine hunde...

• #21   12. mar 2008 kan du ikke ringe til nogle du kender når du ser den bil holde der,og få dem til at komme...så de ligesom bliver taget bag fra, hvis du forstår?

• #22   12. mar 2008 Jeg bor sådan at INGEN udefra kan se ind på min ejendom - s "heksejagten" var aldrig startet hvis ik nogen havde vovet deres røv ind i første omgang -

Hvis de havde holdt sig for sig selv - hjemme hos sig selv - eller på offentlig vej - så var de aldrig blevet indviet i min "ulveflok" som fodres som hunde har bedst af...

• #23   12. mar 2008 er godt klar over at den del ikke er uvidenhed.

Men hvis jeg troede der var dyr i "fare" et sted eller havde hørt noget om at forholdene ikke var i orden, så ville jeg da reagere på en eller anden måde..

Og med alt det der er fremme i medierne, så er der nok nogle uvidende folk der går over gevind..

Jeg ville aldrig gå ind et sted, men nogen er måske så overbevist om at noget er galt, at de ikke overholder loven..

Mange er desuden meget forargede over politiets indsats mht dyremishandling og de ting tilsammen kan måske netop gøre det hele til en "heksejagt". Der bliver pisket en stemning op og rygterne går osv...

• #24   12. mar 2008 Brutalis . Fortalte også bare hvad jeg gør, jeg ved jo ikke hvor hun bor smiley
    Men stakkels dine hunde, de må godt nok have været bange, der skal da alligevel lidt til at en hund prøver at springe igenem en rude.

• #25   12. mar 2008 A woman and her Rottweiler : Ja og det gør det jo ik bedre at hun ligger med hvalpe i sin fødekasse inde i stuen - hvalpene var en uge gamle da det skete, - Så jo klart at hun er PÅ...

Men hvorfor gå rundt til samtlige vinduer, - det fatter jeg ik helt - det virker jo som om man bevidst har prøvet at gejle en stemning op...

• #26   12. mar 2008 skummelt.

• #27   12. mar 2008 Det hele kan være startet med drengestreger. Hvem har ikke som lille dreng (øhh pige) listet rundt og leget spioner.. og hvis en eller anden uvidende knægt eller tøs ser et kranie eller nogle knogler, så går de helt bananas..

• #28   12. mar 2008 men der er jo gratis advokatbistand ved kommunerne. De kunne måske give nogle råd

• #29   12. mar 2008 kan det ske der er nogen der er ude efter hvalpene, det har man jo desværre hørt om før.
    at de bryder ind og snupper hvalpene før de er klar.

• #30   12. mar 2008 Brutalis - Nej - det gør man ik selvom man er uviden -
    Men var man uviden - og de første gange af anmeldelser ik bragte noget med sig fordi der ik er noget at komme efter, s ville man jo stoppe, -

Ser faktisk det her som en form for chikane -

• #31   12. mar 2008 Jeg havde sat kamera op med Censor, alså som tændte en kæmpe halogen lampe spm lyste de første 100m. op så ku hunden os se hvem den skulle jage.

• #32   12. mar 2008 ja, Er der mørkt, så er de amstaffer sq nogle være tøzer smiley men kan de se der er noget der løber, tja, så skal man satme løbe hurtigt.

• #33   12. mar 2008 Jeanne - Jeg har altid mindst 2 hunde gående i huset - jeg tror ik nogen ønsker at gå ind, -

• #34   12. mar 2008 Nu aner jeg ikke hvor Julie bor, men hvis det er sådan halvsvært at finde, så burde kredsen af "folk" jo kunne snævres meget ind.

Kunne det være en tidligere bekendt der har følt sig jokket over træerne og prøver at skræmme dig ?

• #35   12. mar 2008 NY GRUPPE : Og sidst - da jeg kom hjem til åbne porte / døre - har vedkommende stadig været her kl 3 om natten - så tror ik det er børn -

• #36   12. mar 2008 min far har sommerhus laaaangt ude på landet.. der var nogle fyre der havde smadret vinduer, postkasser og alt hvad de ellers kunne finde.. fordi de kedede sig..

Alle fulde eller bare knapt så veltilpassede unge kan have været forbi..

men nokom det. Ellers ville jeg starte med advokatbistand smiley

• #37   12. mar 2008 Det må satme være nøjern.

• #38   12. mar 2008 Rene - : ja- det var ogå min 1 tanke - for har en tidligere "bekendt" - som ik er min bedste ven mere -
    Men ved med sikkerhed at han IKKE ville udsætte Kira for det om skete for hende for en uge siden -

Desuden bliver Kira ellevild bare hun høre hans stemme, - derudover - hvis han kom her af nogen årsag - ville han bruge hoveddøren -

• #39   12. mar 2008 husk mig lige på mine hunde skal låses helt inde når jeg flytter på landet. hehe, så der ikke kommer en eller anden blødning.

• #40   12. mar 2008 Julie. For fanden da, hvad sker der med folk. Næste gang hvis jeg mod forventningen bliver det, håber jeg dine hunde tager dem. Så kan de lære det. hvis der holder nogen på din vej og holder øje vil jeg snige mig ind på dem og ja................

• #41   12. mar 2008 de må godt nok være modig jeg skulle ik nyde noget

ville nok melde det eller som andre siger sæt kamara op lig en på skjul i huset eller ligne

håber du fanger de røv......

• #42   12. mar 2008 ja eller få en anden til at køre væk i din bil og så tag dem . Men ja utroligt de tør at nærme sig - her var de helt klart blevet ædt, hvis ikke indenfor så når jeg lukkede hundene ud. Er kold- træder man ind på mit matrikkelnr. uden at have noget godt i sinde så ............. og jeg skulle nok få en dyrlæge til at skrive under på min hunde var aflivet selvom de ikker er. Man kan jo få en ny magen til. he he nej det bedste er at politiet tager sig af dem - lod mig bare rive med

• #43   12. mar 2008 Linda - sagen er den at jeg bor et forholdsvis stort sted - og hundene kommer fx t ik i min have - s kan de bare gå bagom - satser p narest at have indhegnet hele ejendommen - så de kan løbe løs overalt - men det er altså hegn på nogle kilometer -

• #44   12. mar 2008 julie. okay. Men lad os håbe det snart stopper

• #45   12. mar 2008 ja, inden der sker noget... dte er da heller ikke rart at være der, kunne jeg forestille mig

• #46   12. mar 2008 charlotte. det er vel lige så urimeligt at man skal betale til tyven hvis han falder i et hul du har gravet i din baghave og du ikke har skærmet det af?????

• #47   12. mar 2008 Ja jeg begynder da osse at tænke i alt muligt og umuligt,for at nakke dem.. Er pt ovre i store mænd med køller..

Ej hvor er det bare for meget og jeg var blevet tosset..

• #48   12. mar 2008 stine. tja eller en par af dem med rygmærke :O) he he

• #49   12. mar 2008 et par. det var vist lidt fremmede det andet :O*

• #50   12. mar 2008 Linda.. kender ikke sådan nogen smiley

• #51   12. mar 2008 Julie......det er sg skummelt det du der er ude for. Jeg ville aldrig turde nærme mig dit hus uden at du var med.....fatter ikke at nogen tør det ! ! !
    Håber du finder ud af hvem der opfører sig så lusket.....!

• #52   12. mar 2008 fy for pokker hvor ubehageligt...

Du kunne jo f.eks. lege lidt med noget maling som kunne falde ned over én, hvis den person nu gik ind et bestemt sted.. Eller en kasse med møtrikker, kunne jo også falde ret uheldigt.. Skulle man være rigtig sjov, så fik man fat i nogle knaldperler, og strøg dem ud omkring og dækkede dem til.... Evt opsætte et infrarødt kamera, bare for at fange en reaktion, når man så jokker på dem... jamen jeg kan jo blive ved, har set alt for mange film...

Men ellers kan du jo altid ringe til politiet, næste gang der er nogle som holder for enden af din vej..

Kommentér på:
Ubudne gæster -

Annonce