4.257 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Ubudne gæster i hønsegården Ubudne gæster i hønsegården

Hej Hej,

Min kære farbror har høns og har haft det i mange år. Desværre har en skurk i området fået smag for hans høns - for lidt over en måned siden, blev 6 af hans høns dræbt. Hovedet var bidt af.
Så måtte han dobbeltsikre indhegningen, og det så ud til at holde den ubudne gæst væk.
Desværre, varede glæden ikke længe, for i nat var endnu en høne dræbt - hovedet var tygget af og hønen var "åbnet" og indvoldene var væk.
Han mistænker at det er en iller. Nogen der har oplevet lignende, eller kan be/afkræfte og som kender et godt råd til at slippe af med den skiderik? Han forstærker hegn osv yderligere men frygter at den altid vil finde vej ind, hvis den virkelig vil.

På forhånd tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ubudne gæster i hønsegården
  • #2   10. jun 2012 Jeg har prøvet en morgen at komme ud til hønsegården, og så hang der fem høns på stribe, med halsen ud gennem hønsenettet. Deres hoveder manglede.
    Det var sørme et grimt syn. Lidt derfra så jeg en mår løbe af sted med et hovede fra en af hønsene i munden.
    Vi skiftede hønsenettet ud med voliere net, for det kunne den ikke komme igennem

• #3   10. jun 2012 det er ihvertfald ikke ræven for den render med hele hønen det har vi nemlig oplevet flere gange

• #4   11. jun 2012 Mon ikke det er en mår eller mink. Har I nogen minkfarme i nærheden? Farmerne har en kedelig tedens til ikke at holde burene ved lige, så minkene slipper ud...

Men sæt en mårfælde op. Den burde tage både mår og mink. Som en anden siger, ræven plejer at rende med hele hønen (og kun tage en høne af gangen)

• #5   11. jun 2012 Du kan også hænge en af de døde høner på et ekstra hegn lige uden for hønsegården, med lidt strøm i... Det skulle virke ret godt til at skræmme rovdyret væk ;o) Bare pas på der ikke er så meget strøm i, at du skader den lille fyr.

• #7   27. jun 2012 Tusind tak! Det er en stor hjælp.
    Der har, 7-9-13, ikke været flere uheld, siden jeg lavede indlægget. Gården ligger ved kysten og der er en minkfarm 3-4 km derfra, så det er nok sådan en filur, som har lavet ravage i hønsegården.
    Bliver der mere, prøver vi, i første omgang at sætte en fælde op med hønseæg i. Og dernæst, kunne det godt tænkes at et lille hegn med strøm i, kunne blive sat op.

Kommentér på:
Ubudne gæster i hønsegården

Annonce