Ubudne gæster i hønsegården Ubudne gæster i hønsegården
Hej Hej,
Min kære farbror har høns og har haft det i mange år. Desværre har en skurk i området fået smag for hans høns - for lidt over en måned siden, blev 6 af hans høns dræbt. Hovedet var bidt af.
Så måtte han dobbeltsikre indhegningen, og det så ud til at holde den ubudne gæst væk.
Desværre, varede glæden ikke længe, for i nat var endnu en høne dræbt - hovedet var tygget af og hønen var "åbnet" og indvoldene var væk.
Han mistænker at det er en iller. Nogen der har oplevet lignende, eller kan be/afkræfte og som kender et godt råd til at slippe af med den skiderik? Han forstærker hegn osv yderligere men frygter at den altid vil finde vej ind, hvis den virkelig vil.
På forhånd tak!
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.872
Det var sørme et grimt syn. Lidt derfra så jeg en mår løbe af sted med et hovede fra en af hønsene i munden.
Vi skiftede hønsenettet ud med voliere net, for det kunne den ikke komme igennem
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 5 Emner: 36 Svar: 239
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
Men sæt en mårfælde op. Den burde tage både mår og mink. Som en anden siger, ræven plejer at rende med hele hønen (og kun tage en høne af gangen)
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.042
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 69
Der har, 7-9-13, ikke været flere uheld, siden jeg lavede indlægget. Gården ligger ved kysten og der er en minkfarm 3-4 km derfra, så det er nok sådan en filur, som har lavet ravage i hønsegården.
Bliver der mere, prøver vi, i første omgang at sætte en fælde op med hønseæg i. Og dernæst, kunne det godt tænkes at et lille hegn med strøm i, kunne blive sat op.
Ubudne gæster i hønsegården