2.343 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 79 Svar

ubudne gæster del 2 ubudne gæster del 2

Er i dag blevet kontaktet af min nabo som tilfældigvis var syg i dag, idet han så har gået hjemme havde han bemærket noget.

Han fortalte mig at han tre gange så den samme bil komme og vende i min indkørsel med nogle få timers mellemrum. Han fortalte så også at han observeret de samme som sad i bilen gå på gangstien ved mit hus nogle gange.

Han beskrev dem alle som 18-25 år og udlandsk herkomst.

Kan simpelhen ikke få det ud af hovedet, tror sQ de er de samme som var der i går aftes.

Hvad pokker kan man gøre ud over de råd der er givet i del 1. Kan man kontakte politiet eller er det for tyndt et grundlag???

Link til del 1
http://www.hundegalleri.dk/forum/Off-Topic/559753-ubudne_gaester___

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ubudne gæster del 2
  • #1   20. nov 2013 SHIT!!! Jeg ville kontakte politiet, og forklare dem sagen. Og høre om de kunne give nogle råd smiley

• #2   20. nov 2013 Ej hvor ubehageligt.
    Folk burde lære hvad der er "dit og mit".

Jeg ved ikke om man kan kontakte politiet i sådanne situationer, altså om de kommer, og tager det alvorligt, når der nu ikke er sket noget... indtil videre? - Men jeg ville i hvertfald kontakte dem.. hurtigst muligt.

• #3   20. nov 2013 Natascha var lige lidt hurtigere. smiley

• #4   20. nov 2013 NEJ for pokker!!
    Kontakt politiet! Det er fandme ikke iorden smiley

• #5   20. nov 2013 Selvfølgelig skal politiet kontaktes. Om ikke andet bliver det sagt i briefingen og de vil kunne rykke med det samme hvis de kommer igen

• #7   20. nov 2013 Det var dog utroligt altså!!!! Du må sætte alarmer og snubletråde op.....kameraovervågning er et godt afskrækkende våben ikampen mod de planlagte tyverier. Her i vores område har der været 5 tyverier det sidste år ved højlys dag. Og det er rækkehuse, så vi ligger jo tæt. Sally er aldrig ude uden opsyn, for der er desværre for mange historier om små letomsættelige hunde, der bliver nappet fra haven.

• #8   20. nov 2013 Det lyder ihvertfald som om de er ude på noget skummelt (synes jeg) når de løber når de ser dig. Hold godt øje med dine vapser når de er i haven. Puha hvor ubehageligt! smiley

• #9   20. nov 2013 Jeg synes du skal kontakte politiet og i fællesskab med naboen give signalement af både bil og de observerede personer.
    Måske er det ikke det eneste sted, de har "lusket" rundt.

Og så ellers hold øje, og se, om I muligvis kan få noteret nummerpladen på bilen.

Puu ha, det lyder ubehageligt smiley

• #10   20. nov 2013 Føj hvor ulækkert, og så endda inde i byen på højlys dag.

Hvis det havde været hos mig, ville jeg få alarm op, og taget Uffe med på arbejde..

• #11   20. nov 2013 Jeg syntes bestemt også du skal kontakte politiet, for så kan de jo være mere obs, og måske kontrollere lidt ekstra i området. Så kan de jo også notere "hvem" de skal holde øje med, hvis de f.eks er på patrulje i området.

Og så må jeg erkende at selvom det er ulovligt, så ville jeg kraftigt overveje det strøm, og også få noget overvågning.

• #12   20. nov 2013 Kan du sætte en sensor op ved dit hegn også med en af de der kraftige lamper som fås i byggemarket så i det de går ind så bliver dit hus lyst voldsomt op, men det hjælper selvfølgelig ikke i dagstimerne :s

• #13   20. nov 2013 Ja er sQ blevet lidt paranoid.
    Og er enlig også utryg ved at have natte jo og derfor ikke være hjemme om natten med min kone og to piger og hunde

• #14   20. nov 2013 Henrik det er også det jeg har tænkt mig at lave +video men som du også skriver hjælper det ikke i dagstimer og video forhindre dem jo ikke i at tage dem

• #15   20. nov 2013 Føj hvor er det klamt altså smiley
    Håber i finder en løsning..
    Kan du tage dem med på arbejde?

• #16   20. nov 2013 Jeg ville ikke turde lade min hund blive alene hjemme i sådan en situation smiley

• #17   20. nov 2013 Det forstår jeg sgu godt philip!! Nu er jeg så generelt paranoid, men jeg ville gå fuldstændig i panik, og ville have jernrør 500 steder i huset, ALTID have min telefon på mig , få alarm og 500 andre ting smiley

Da jeg for nogle år siden var udsat for røveri forsøg på egen p-plads, der lå der ALTID en kniv foran mig derhjemme, jeg havde jernrør flere steder i hjemmet, og min telefon var i lommen eller hånden hele tiden.

Sådan nogle tåber som bryder ind hos andre, laver røverier osv, de fatter slet ikke hvor meget de kan ødelægge for andre, både på kort sigt men skam også på lang sigt. Og hvis de endelig fatter det, så er de simpelthen bare pisse ligeglade.

• #19   20. nov 2013 Kan desværre ikke have dem med på job

• #22   20. nov 2013 Nu skal jeg heldigvis til udstilling hele weekenden og har fri fra i morgen tidlig til søndag aften

• #24   20. nov 2013 Hvor i midt og vestjylland bor du ? Tænkte at en herinde fra måske kunne trille forbi jeres hus, evt. kunne naboen få det at vide så når han / hun ser bilen der tilhører personen herinde fra at din nabo så ikke tænker at man er tyv smiley

• #25   20. nov 2013 Tænker lidt at du ska kontakte politiet og fortælle om i går og i dag... Det ka jo være de vil patruljere lidt i nabolaget... Også håbe på at få deres nummerplader så i har et mere direkte spor af hvem de ka være... Du kan vel også sætte overvågning op og filme ?

• #26   20. nov 2013 På den anden side smid du et skilt op på dit hegn eller muren med et rocker skilt hehe mon ikke de går videre så smiley

• #27   20. nov 2013 Det var det jeg frygtede .... men er det sådan at der altid er nogen hjemme ?? om dagen dig, og resten af tiden din familie ??

For må indrømme jeg tror det er dine hunde de er ude efter ....

Synes bestemt du skal kontakte politiet og fortælle det hele, er bare bange for de intet kan gøre ....

Men ja hvis de ligefrem holder i din indkørsel så et kamera så du får bilen og dens reg.nummer ...
    Kunne naboen tager billede, skrive nummer ned osv

• #28   20. nov 2013 Rocker skilte hjælper vist hverken på mit omdømme eller min hunds raceses

• #29   20. nov 2013 Hanne m:

Problemet med overvågning / kamera at det ikke er tilladt at filme ud mod vejen altså kommer igen an på hvordan indkørslen er lavet men ved en del huse skal man et godt stykke ind på grunden for at undgå at kameraet kan filme vejen :s

• #30   20. nov 2013 Nej det har du ret i, men ja det er nok en god idé at give politiet en opringning smiley

• #31   20. nov 2013 Der irriterer min nabo meget at han ikke fik fat i nr pladen.

Ja nogen er altid hjemme mere eller mindre men når jeg kommer hjem sover jeg jo

• #32   20. nov 2013 Jeg ville kontakte politiet og for gud skyld ikke lade dine hunde være alene. De er helt sikkert efter dem. Det værst tænkelige vil være de ender som bait..

• #33   20. nov 2013 Hvor uhyggeligt! Tror ikke politiet kan gøre noget, men et kald til dem skader jo heller ikke.

Og på med en kæmpe hængelås ved lågen! Så skal de jumpe hegnet med hunde, hvis de skal have dem med sig. Og jeg ville nok virkelig også sætte strøm på så. Og hvis der ikke kan komme kamera op, kan der komme et skilt om at der ER kamera, op. Det virker i sig selv afskrækkende.

Hvor er det dog klamt. Forstår godt du er bekymret smiley

• #34   20. nov 2013 ja tænkte nok du sover, men så hav hundene ved dig, eller med åben dør .... man ved jo desværre ikke hvor længe dette varer ved ... hold op det er uhyggeligt .... Måske du skal have hund nr 3 en stor voksen trænet vagt dobermann, eller rotweiler ..

• #35   20. nov 2013 Tja

• #36   20. nov 2013 Hvor frygteligt altså! Tænk hvis de var efter dine fine hunde.. Det er min største frygt at mine hundebasser bliver taget smiley
    Men tror ikke det hjælper med en stor hund til afskrækkelse.. Min veninde havde en dobbermann der blev skudt ved et indbrud smiley

Men jeg ville da helt sikkert give politiet et kald

• #37   20. nov 2013 Giver politiet et kald i morgen og beder alle mine naboer om at hjælpe med at holde øje.

Er bare så træt af dette.

• #38   20. nov 2013 Synes helt klart også at et ring til 114 vil være en god ide... Hellere gøre for meget end for lidt - så er de også opmærksomme på problemet.

De tjekker da helt sikkert hvad folk har af værdigenstande og hvordan man på bedst mulig måde trænger ind i huset, også for at tjekke hvad tid på dagen folk ikke er hjemme. FØJ - kunne virkelig ikke se hvad de skulle stå at hænge ved dit hegn for eller hvad de skulle køre flere gange rundt i kvarteret for!

• #39   20. nov 2013 Har ikke læst svarene.

Vores genbo havde 3 dage i træk før vi havde indbrud og fik stjålet for 45.000, set nogle unge fyre være ude foran vores hus og være inde i haven - de troede det var håndværkere, men ak nej... Så hellere hav fat i politiet før der sker noget, specielt med dine hunde!

• #40   20. nov 2013 Hvor forfærdeligt, men hvor er det skønt at du har sådan en opmærksom nabo der holder øje!

Men hvis alle holder øje, og evt forsøger at tage fat i de pågældene hvis de kommer igen, kan man måske skræmme dem væk....

Puha hvor er det uhyggeligt smiley

• #41   20. nov 2013 Hvis du har brug for at få passet hundene lidt, eller have et sted at have dem i nogle timer, så er de meget velkomne her hos os! Vi bor i bording. smiley

• #43   20. nov 2013 Lucila mange tak for tilbudet, ladet det lige stå åben

• #44   20. nov 2013 Ej slap nu lige af, og lad være med at konkludere noget uden man ved det. Det bliver altså liiiige rigelig racistisk og fordømmende, straks at konkludere det er østeuropæere der har taget ens hund, når den er løbet væk, den kan da ligeså godt ligge død et sted, være snuppet af hr. jensen, eller gemme sig et eller andet sted.

• #45   21. nov 2013 Cooper & Eyjo

Jeg har lige lavet et hurtigt skilt til dig...... print det ud.... laminer det.... og sæt det op ...... så kan banditterne se , du har et Video-kamere sat op......... ( et eller andet sted )..... eller ?... smiley

profilbillede
  • #46   21. nov 2013 Tusinde tak for det fine skilt vil jeg få sat op snarest muligt.

Hvordan har du fjernet baggrunden i billedet så kun Cooper er der

• #47   21. nov 2013 Samme skilt med dette billede ville også være godt

profilbillede
  • #48   21. nov 2013 Cooper & Eyjo...... ikke helt så godt... det er for utydeligt..... men ellers et godt billede ... smiley

Man kan fjerne alt.... hvis man ved hvordan man gør... *GG*.... men det er for svært at forklare her .... sorry.... smiley

• #49   21. nov 2013 Denne så.

Hvad hedder det program du bruger

profilbillede
  • #50   21. nov 2013 Det hedder PSP....= Paint Shop Pro.... smiley

• #51   21. nov 2013 Kan enlig godt forstå de vil have mine hunde for kæft de er lækre hehe lyder meget selvfed

• #52   21. nov 2013 Det er OK..... prøver lige.... men det tager lige lidt tid... smiley

• #54   21. nov 2013 Kan man få psp som app

• #55   21. nov 2013 Batdog lyder som kanon gode ideer og er bestemt noget jeg vil se nærmere på.

Vi hat desværre ikke den store kontakt til resterende familie samt kender ikke nogen der kan huser 4 personer og 2 hunde

• #58   21. nov 2013 sporingschip????????

• #59   21. nov 2013 Allergisk det er da smart med sådan chip, viste jeg ikke man kunne smiley

Hvad med noget alarm halløj, som evt. kan høres af dem omkring hytten?

• #60   21. nov 2013 Vi har en, der går og lusker rundt i vores have, udhuse og tilbygning.

En gang havde min mand glemt at låse i tilbygningen, da han så kommer derud igen, er det hele gennemrodet, og han kan næsten ikke komme ind af døren. Heldigvis så det ikke ud til, at der manglede noget.

Vi vil også have kamera op.

Det er hverken første eller sidste gang, at vi har oplevet, at nogen ikke har vidst, hvad der er dit og mit.

smiley

• #61   21. nov 2013 Jeg synes det første skilt er bedre...... men der ser han selvfølgelig ikke så " farlig " ud....ha ha

profilbillede
  • #62   21. nov 2013 Hvor får man en sporingschip fra?? Har kun set sådan nogle på halsbånd og det hjælper nok ikke meget, for det er vel noget af det første der bliver taget af hvis en er ude efter hundene... smiley

• #63   21. nov 2013 Er jeg også interesseret i at vide smiley så må man bare håbe hunden Aldrig lander i Sandholmlejren, for så kan det jo være det samme om man kan spore hunden dertil smiley

• #64   21. nov 2013 Tak for skiltet.

Kunne man få det program i
    Som app

• #65   21. nov 2013 NITTIB
    Synes helt klart at det andet skilt er bedst. Det viser hvad man går ind til med brede og det hele smiley
    I tilfælde af "indbrud" hos hundene, så ville jeg netop kontakte politiet FØR, da du jo nok ender med at skulle aflive dem, hvis de har bidt tyvene......da det jo er helt klart din skyld, at der er noget i dit hus at komme efter.....ironi forekommer smiley

• #66   21. nov 2013 Nuga, enig mht. at kontakte politiet Før... og ja det er noget latterligt!!

• #67   21. nov 2013 Cooper .... Det tror jeg ikke man kan...... det er temmelig dyrt at købe.
    Men måske kan man hente en trial på nettet... som prøve i 30 dage... smiley

• #68   21. nov 2013 Kontakter gert og helge i morgen

• #69   21. nov 2013 Ok. Pokkers har nemlig ingen computer kun mobil og ipad

• #70   21. nov 2013 Du kan gøre det samme i GiMP, det kan hentes gratis og lovligt her:
    http://www.gimp.org/downloads/

• #71   21. nov 2013 Ryan hvor pokker skal man trykke på den side hehe

• #72   21. nov 2013 Scroll lidt ned ad siden og klik på HTTP smiley

• #73   21. nov 2013 Og derefter

• #75   21. nov 2013 Tja, hvad skal jeg sige...
    Sidder selv vagt lige nu, på grund af et ubehageligt uvelkoment besøg igår morges kl.5.
    Men jeg har så sporet bilen og ejer, og efterladt en besked på face og bilgalleri om at naboerne er advaret og at vi holder øje med mistænkelige biler nu.
    Heldigvis er det slut med at sidde vagt efter i nat, for den bil de vil have fingre i, bliver flyttet til det hemmelige sted i aften.

• #78   21. nov 2013 De render med dem, hvis du ikke passer på. Jeg anbefaler at hundene ikke er alene i huset. Få naboer til at holde øje og notere klokslet, hvis I vil komme dem i forkøbet. De arbejder 90% systematisk, de er ved at undersøge jeres arbejdstider/hvornår huset er tomt.

Evt fjern hundene i nogen uger, så de tror at i kun passede dem. Jeg synes at det er dumt at sætte et skilt op, det bliver lidt "ja, jeg har staffordshire bullterrier! Tag dem!!". Som du ved så er racen ny, eftertragtet og dyr.

• #79   21. nov 2013 Isabelle det jo det værste i det, Staffordshire bull terrier er overhovedet ikke vagthunde tværtimod. De løb rund i haven og hoppede over ved lågen da de stod der, for hundenes synspunkt er det jo bare rare mennesker som vil hilse(lege)

• #81   21. nov 2013 Hmm.. Det er godt nok ubehageligt ikke at vide hvad deres hensigt er.
    nabohjælp kan være guld værd, og ligeledes hvis politiet vil patruljere lidt.
    du føler også et stort ansvar ved at dine 3 piger er alene om natten, kan sagtens følge dig. Og når hundene er venlige, også overfor fremmede, så er de ikke megen hjælp.
    men undgå at hundene er uden opsyn, lås dør og låger, køb et baseballbat og en peber spray til din kone, meget mere kan der vel ikke gøres på nuværende tidspunkt.
    i sommers havde vi et par episoder med en genbo, der i sine aggressive spruttåger rendte rundt og smadrede døre og vinduer med en økse. Min mand havde nattevagt som du, og der var jeg ganske tryg ved at have min boxer med i sengen, samt et vaterpas ved siden af sengen, det skulle nok lave en pæn bule vurderede jeg. Og 100% ville boxeren gøre hvad han kunne, hvis det skulle blive aktuelt.
    de hunde jeg har nu, tvivler jeg på kan og vil forsvare noget som helst.

• #82   21. nov 2013 Lyder godt nok ikke som en behagelig situation smiley vi havde i en periode en del indbrud i det område min mor bor i. Næsten alle satte lys langs indkørslen og ved huset og garage som tændte ved bevægelse på denne måde hjalp naboerne hinanden med at holde alle tider af døgnet smiley tyvene blev fældet ved nabohjælp og et baseballbat smiley

• #83   21. nov 2013 Min mor og far har sådan nogle dummys kameraer sat op rundt om huset samt skilte. Der er en sensor i dem, så der begynder at blinke en rød knap ved bevægelse.
    De ser meget ægte ud og det hjælper. De gange der har været en indbrudsbølge i deres kvarter, er deres hus sjovt nok gået fri...... smiley

• #85   21. nov 2013 Nej hvor ubehageligt Philip smiley føj jeg ville være helt ødelagt hvis det var min hund de luskede rundt efter på den måde.
    Kan ikke så meget andet end at nikke til det alle andre skriver. Synes det lyder som en meget god ide med lyssensorer udenfor og kamera. Jeg ville også sætte en alarm op indenfor (evt med bevægelsessensor, som reagerer på alt større end et barn - det har vi oppe). Så hyler den da op hvis de går videre ind.

• #86   21. nov 2013 Hvad pokker er det for et samfund vi lever i !!! smiley Hvad bilder folk sig ind, mange er nærmest lovløse og gør hvad der passer dem..

Hvor er det skrækkeligt, at vi ikke engang kan have vores kæledyr i fred.
    Heste tyverier sker også af og til.

Håber du finder på noget Philip, og at din nabo eller andre får fat i nummerpladen. Det er næsten ikke til at holde ud, altid at skulle være på vagt.

• #87   21. nov 2013 Puha hvor lyder det bare ubehageligt smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #88   21. nov 2013 Kan godt forstå man er nervøs. Når det er sagt skal man passe på man ikke ser fare alle steder. Der er jo ikke nogen som er klar over om det er de samme der er set igen. Skilt og kamera op,så kan man vil ikke gøre meget mere.

• Knud C
    Knud C Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 4
    #89   24. nov 2013 Skriv registreringsnummeret ned og henvend dig til politiet og forklar dem sagen.

• Knud C
    Knud C Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 4
    #90   24. nov 2013 Skriv registreringsnummeret ned og henvend dig til politiet om sagen.

• #91   24. nov 2013 Øv hvor er det ærgerligt du bor så langt væk! Jeg går hjemme, og jeg ville med glæde have kigget efter dine vapser, så i kunne være på job uden bekymring.. Øv bøv!

• #92   24. nov 2013 Phillip sidder lige og læser denne tråd, får helt ondt i maven ved tanken om at der er nogen, som ikke laver andet end at stjæle andres hunde. Tænker så også at jeg ville ikke lade mine hunde ude alene, ville tjekke haven hver gang de skulle derud, for du ved jo ikke om de smider mad over med noget bedøvelsemiddel i smiley

• #94   2. dec 2013 Hvad med noget kamera, mener der kan købes noget ok grej til omkring en tusse?

Kommentér på:
ubudne gæster del 2

Annonce