2.428 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Ekstra hundeforsikring? Ekstra hundeforsikring?

Vi står en situation, hvor vi har gjort nogle overvejelser ift. om vi skal have en ekstra hundeforsikring. Ikke for længe siden, slugte Bambus et stykke legetøj og måtte operaers, hvilket kostede os en formue. Derfor begyndte vi at undersøge ift. ekstra hundeforsikring.

Jeg har i dag gennemgået forsikring papirerne, og blev meget overrasket over, hvor lidt den dækkede. Faktisk dækker den intet udover 25 % af lægeregningen, kan det virkelig passe?

Selve forsikringen koster ca. 1400 kr. om året.

Er der nogen af jer der har erfaring med ekstra forsikring og kan det overhovedet betale sig at få en ekstra forsikring?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ekstra hundeforsikring?
  • #1   19. mar 2008 Vi har ansvarsforsikring/udvidet ansvar/ sygeforsikring... Den koster ca. 1300,- om året pr. hund. Selvrisiko 300,- og den dækker 80% af resten af beløbet. Jeg vil ALDRIG have hund uden sygeforsikring!!!

• #2   19. mar 2008 Jeg har sygesikring på mine og NØØØØJ hvor er jeg glad for den, for jeg har haft brug for alt for mange gange.. Og altid i weekender og helligdage.

• #3   19. mar 2008 Ved dyrekassen er der selvrisiko på 580 mener jeg og så ud over det dækker den med 80% hvis jeg husker rigtigt.

• #4   19. mar 2008 Det Mette skriver gælder osse sådan ca for min forsikring.

Har osse valgt at få hunden sygeforsikret.

• #5   19. mar 2008 Mette hvad er det for et forsikringsselskab? Vores er Topsikring og en selvrisiko på kr. 800

• #6   19. mar 2008 Jeg har alm. brand og de dækker som Mette skriver 80% med en selvrisiko på 300,- og den koster 1380 årligt..

• #7   19. mar 2008 Jeg ved alm. brand har en sygeforsikring med en selvrisiko på 300 kr og den er vist ikke overdrevent dyr og hvis du så flytter alle dine forsikringer derover laver de jo nogle rabatter fordi du vælger dem..

• #8   19. mar 2008 Hos alm brand behøver du ikke andre forsikring for at få sygesikring på hundene.. Den koster det samme uanset hvad..(næsten)

• #9   19. mar 2008 Vi har også AlmBrand... OG de dækker hele hundens liv.....MEGET vigtigt!!!

• #10   19. mar 2008 Og vi har KUN vores hudneforsikringer der. Jeg ville egentlig gerne flytte til TopDanmark, men det tør jeg ikke, for de dækker kun til hunden er 10 år:-))

• #11   19. mar 2008 Hmmm, lyder som om Alm. Brand er bedre, men hvorfor vil du så gerne i Top Danmark Mette?

• #12   19. mar 2008 Jeg har mine syge- og ansvarsforsikret hos Dyrekassen, der er rabat hvis man er medlem af DKK og den dækker hundens levetid

• #13   19. mar 2008 Bruger også Alm brand

• #14   19. mar 2008 Skal hunden være erklæret sygdomsfri inden den kan forsikres ?
    Feks med forbehold for hofteren hvis den har C hofter
    Dækker den også når der ikke er tale om sygdom ? Ved vaccinationer og evt. kastration / sterilisering ?

• #15   19. mar 2008 Alex -hvis hunden er under 4 (eller 5) år, så skal der ikke nogen større check til fr at få den sygeforsikret.

De fleste sygeforsikringer dækker ikke arvelige sygdomme der ligger til racen. Det kunne f.eks. være HD hos schæferen (HUSK at læse det med småt)
    De dækker ikke de alm sundhedstjek + vacc, men de dækker akut dyrlægehjælp, skader osv. Og osse helligdags tillæg og den slags.

Finder lige et link hvor du kan se et eksempel.

• #16   19. mar 2008 Vores vovser er forsikret med alt de kan.. Undtagen livsforsikring.
    Vi giver 1600 pr hund om året hos topdanmark.

Underligt at hundenes forsikring er dyrere end ens egen ulykkeforsikring ? =)

• #17   19. mar 2008 Paw & Maisen:

Og du er godt klar over at TopDanmark kun dækker til hunden er 10 år, ikke?? :-))

• #18   19. mar 2008 Øv -dyrekassen havde eller førhen en side hvor man kunne se hvad de IKKE dækker, men den er pist væk (eller er jeg blind?)

• #19   19. mar 2008 Michelle : Tak .. Så ved jeg da det..
    Tror man skal have prøvet at have en syg hund før man synes det er en god ide..
    Mine ser kun en dyrlæge når de skal vaccineres.. Og det dækker de jo ikke

• #20   19. mar 2008 Alex -Møffe blev trampet ned af en hest sidste sommer. Kom slemt til skade, var lam i det ene ben en periode osv -deraf self mange dyrlægebesøg der løb gevaldigt op.

Hun var over 4 år, og jeg havde derfor fravalgt at sygeforsikre hende, fordi hun så skulle have været igennem et større tjek for at det kunne lade sig gøre -og puha jeg ville ønsle jeg havde fået hende forsikret da jeg fik regningen på den tur...

Men den slags tager man jo med som hundeejer. Jeg håber ikke forsikringen bliver brugt (den på Reiki), men har valgt at få den tegnet alligevel:o)

• #21   19. mar 2008 Alex

Det skal man nok. Som jeg har skrevet før, havde vores, dengang, 3 hunde uheld på uheld i en periode på 1½ måned. Det kostede os 25.000,-. Jeg LOVER dig at de 200,- om måneden (for 2 hunde) er givet godt ud:-))

• #22   19. mar 2008 Jeg havde min gamle hund sygeforsikret - husker ikke hvor - men den udløb da den blev 7 eller 8. En dag da den han var omkring 12 år havde han en morgen RIGTIG ondt i maven, men kunne se at han virkelig havde smerter. Jeg tog straks til dyrlægen som røntgenfotograferede hans mave. De kunne se at der måske var et fremmedlegme eller en tumor. Det ville selvfølgelig kræve en operation at finde ud af hvad det var. På det tidspunkt havde vi ikke mange penge og en operation til over 5.000 kr havde vi bare ikke råd til. Så jeg var virkelig i tvivl - aflive min bedste ven eller "bundløs" gæld. Mit hjerte var ved at briste over frustrationen. Dyrlægen hjalp os heldigvis ved at tilbyde en afdragsordning, som vi lige kunne få råd til og han blev opereret kun få timer efter jeg var kommet med ham. De ville så gerne beholde ham til hans mave var i orden. 2 dage efter var han stadig hos dyrlægen, jeg var lige kommet på arbede og havde ringet og spurgt til ham. Det gik fint sagde de, han havde været ude og tisse lidt og gå en lille tur. 2 timer efter blev jeg ringet op på arbejdet, at han pludselig var blevet rigtig dårlig og de synes at jeg skulle skynde mig, hvis jeg skulle nå at sige farvel til ham. Han døde 5 min. før jeg nåede til dyrlægen - havde ellers kørt som død og helvede med fare for liv og lemmer for at nå det. Dyrlægen fik lov at obducere lige bagefter, da hun heller ikke kunne forstå hvad der var sket. Det viste sig at tarmen var klasket fuldstændig sammen.
    Så fra nu af, har jeg på alle mine hunde en sygeforsikring. Jeg skal ikke stå i det dilemma en gang til. Mine hunde skal bare have den behandling som de skal have.
    Jeg har dyrekassen Danmark, de dækker hele livet.

• #23   19. mar 2008 vedr:ekstra hundeforsikring:

Kan jeg bare give et eksempel:
    min nu afdøde cooker,fik da han var.ca.5.år gammel gigt med MANGE smerter,det var næsten lige før dyrlægen sagde-synd,MEN tilføjede hun.DER er en eneste ting tilbage-nemlig "guldkur".Det kostede 15.000.-,Dyrlægen lagde ud(pragtfuld dyrlæge,har hende stadig,og har haft hende siden 1991)DET eneste jeg skulle betale,var "sølle 1.500.-(selvrisiko).Selv taxa betalte forsikringen,og dyrlægen fik hver en "jante",hun havde lagt ud.Jeg havde codan,dengang,men desværre røg Otto (hed han)ud da han fyldte 10.år.
    Jeg ved der findes ekstra dyreforsikring,som varer hundens tid ud.
    På gi pote.dk,kan man få rabat hvis man tegner den hos GARTNERNES FORSIKRING.Gå,ind på gi pote.dk,og søg under tips.Jeg får selv snart en ny hund,så tegner jeg selvfølgelig den forsikring.

venlig hilsen
    vibeke d

p.s.Iøvrigt blev Otto 13 1/2 år.Held og lykke med den nye "vovse"

• #24   19. mar 2008 Jade var igennem en helbredsundersøgelse der skulle attesteres af dyrlægen da hun var over 5 år, men med attesten i hånden, var det ikke noget problem at sygeforsikre hende.

• #25   19. mar 2008 Jeg har sygeforsikring i Dyrekassen. De dækker også hele hundens levetid og har en selvrisiko på 532 kr.

• #26   19. mar 2008 Vi har i TRYG. Men kan man flytte sygeforsikring til f.eks. hvis hunden har fået nogle sygdomme?

• #27   19. mar 2008 Jeg TROR ikke at det er så nemt at flytte.......Og specielt ikke når hunden når en vis alder:-)

• #28   19. mar 2008 Når hunden er over 4 år kræver Dyrekassen et sundhedstjek hos dyrlægen...

• #29   19. mar 2008 Mette H:
    Ja men til den tid er det jo også et spørgmål om hunden vil have gavn af at blive opereret 2-3 gange for at den ser bedre..
    Men heller ikke sikkert vi bliver der.. Arbejder for arla så vi får en masse rabatter smiley

Iben R:
    det har du helt ret i. Men det er alligevel sjovt og tænke på.. =)

• #30   19. mar 2008 Paw og Maisen:

Jeg lover dig at vi har haft glæde af Blackies sygeforsikring. SPECIELT efter at han er kommet op i årene......Man lader jo ikke være at operere en tand ud, får fjernet en byld efter et hundebid eller lader være at få fjernet hans testikel med en knude i, fordi han er over 10 år, vel? :-)) Han er frisk og sund og lever et helt godt hundeliv:-)

• #31   19. mar 2008 Mette H:
    Du har sku ret igen =)
    Men der er dog længe til Cult og Quila bliver 10 år,
    så mon ikke jeg har fundet et andet forsikringselskab til den tid smiley

• #32   19. mar 2008 Paw & Maisen..

Jamen, klart jeg har ret.......*GGGG* Men jeg tror nok at jeg ville flytte hurtigst muligt, INDEN der skker noget, hvis det er det I vil:-))

• #33   22. mar 2008 Hej med jer,

Mange tak for jeres kommentar. Vi har taget kontakt til alm. brand for at høre hvad de kan tilbyde af forsikring til vores Bambus.

God Påske.

Hilsen Kavitha.

• #34   25. apr 2008 hej til alle med udviet hundeforsikring

Jeg fik et "tips" vedr:udviedet hunde forsikring,Det hedder Gartnerns forsikring.
    Jeg skrev til dem for ca.2.uger siden,og har ikke fået et svar tilbage.
    Får en moppe d.17.maj,så jeg vil prøve,som nogle af jer skrev,Hafnia.
    Jeg har Alka,og de har kun den alm.lovpligtige forsikring.

Så,må jeg se om jeg får et svar tilbage.

venlig hilsen
    vibeke d.

Kommentér på:
Ekstra hundeforsikring?

Annonce