{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

Hjælp jeg skal have hundehvalp {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger - jeg skal have hundehvalp. Jeg har stået på venteliste til hvalpen siden 2005, altså siden min egen Simba var knap 3 år gammel (han er lige blevet 5 i januar) og så er der siden kommet min pomeranian Trunte til ( hun kom ind ved et "uheld", da mine forældre skulle af med hende), Trunte fylder 2 år.

Jeg står nu rimelig højt på opdrætters venteliste og kan vente at blive hvalpeejer ved næste kuld, det er en Amerikansk Collie og jeg har virkelig glædet mig i 3 år til at få den.

Sagen er den at Simba (også en amerikansk/engelsk collie) er min alller aller bedste ven, han er virkelig en hund der ville gå igennem ild og vand for mig og jeg har virkelig en hund jeg passer perfekt med træningsmæssigt og personlighedsmæssigt, men han har h/d og har haft mange mange op og nedture så jeg ved ikke om jeg har ham om et år - målet og drømmen er mange år endnu men jeg ved det ikke..

Jeg er bare så bange for at jeg ikke KAN få samme forhold til den nye hvalp, jeg har ikke samme forhold til Trunte som jeg har til Simba - jeg elsker Trunte uendeligt højt, men træningsmæssigt passer vi ikke sammen, der passer hun bedre sammen med min kæreste..

Hvordan kan jeg lukker en hvalp ind i mit hjerte og får samme forhold til den som jeg har med Simba, for jeg har brug for en som kan tage over når Simba ikke er mere..

Gode råd søges:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp jeg skal have hundehvalp
  • #1   23. mar 2008 hmmm, man har jo forskellige grader af tilknytning til sine forskellige hunde, det betyder jo ikke at man ikke elsker dem lige højt, der er bare en man har en helt speciel kemi med. Men jeg ville nok vente hvis du føler sådan, skriv en positiv og negativ liste. For du skal jo ikke gå og have dårlig samvittighed overfor den nye hund og måske er du ikke parat, overfor din gamle hund at skulle "dele" din kærlighed med en ny, Men sådan er livet jo, fuld af besværlige valg. :O)

• #2   23. mar 2008 bedste råd jeg kan give er at tage imod den nye hvalp med åbne arme.
    jeg har 3 hunde og ikke en af dem har samme sind trods det at de er af samme race og to af dem endda er helsøstre.

men de giver hver især så meget fra sig på deres specielle måde.

om du og din kommende hund kommer til at være på bølgelængde rent temperamentmæssigt er jo svært at sige.
    men fortæl opdrætter ærligt hvad du søger og leder efter, så kan vedkommende hjælpe med at finde den hvalp i kuldet, der passer bedst til dig

• #3   23. mar 2008 Jeg tror aldrig du får samme forhold til hvalpen som til Simba, men du kan måske med tiden få et nyt der er lige så stærkt smiley

• #4   23. mar 2008 Jeg tror ikke du skal være så nervøs for at du ikke kommer til at elske den nye hvalp lige så højt som Simba.... det gør du ...du kommer til at elske den for det DEN er ...
    Vores hjerter kan rumme mange mennesker og dyr...tænk bare på når man får flere børn...man elsker dem allesammen på godt og ondt for det hver enkelt er på sin helt egen helt specielle måde, og der er ikke nogen af dem man ville undvære, når man først har fået dem.
    Men når det er sagt, så er det også meget vigtigt, du fortæller opdrætteren, hvilke forventninger du har til din lille nye hvalp mht. temperament, aktivitetsniveau osv. så hun kan finde den hvalp, der er bedst for dig.
    Held og lykke med den lille ny, når den ankommer.

• #5   24. mar 2008 Jeg synes det er svært..

Den nye hvalp er virkelig den drøm jeg ikke kunne opnå med Simba, det er den jeg skal ud og konkurrere med, det er den jeg skal på udstillinger med osv. Alle de drømme jeg havde da jeg fik Simba, dem skal jeg udleve med min nye hund - jeg håber den åbner nye døre for mig.

Men jeg ELSKER Simba, jeg elsker ham så uendeligt højt - vi har kæmpet for at nå dertil vi er nu. Jeg har siddet ved hans side når han har fået epileptiske anfald, jeg har siddet ved ham når han har fået sine mange massager og jeg har nusset ham når han har været ved kiropraktor.
    Han har siddet ved min side når jeg har haft ondt i mit knæ og ikke har kunnet rejse mig fra sofaen, han har slikket mine tårer væk når jeg har grædt.. Det er nok også bare svært for mig at indse at han en dag ikke er her længere og jeg ved ikke hvornår den dag kommer..

Kommentér på:
Hjælp jeg skal have hundehvalp

Annonce