Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bid og stivkrampe...
  • #1   13. apr 2008 Der skal i hvert fald være hul, så det bløder. Ellers bliver der jo ikke overført nogle bakterier til blodbanerne.

• #2   13. apr 2008 Better safe than sorry..............Hav aldrig hund uden en stivkrampevaccination:-))

• #3   13. apr 2008 Misja R;

Blev selv bidt i læben lige før nytår, og det var over 10 år siden jeg sidst havde fået stivkrampe... Der gik minimalt hul, og der kom 1/2 dråbe blod, men vagtlægen mente det var en god idé at komme..

-Men der kan jo også næsten være et "usynligt" hul, der slet ikke bløder, hvor der stadig kan komme bakterier ind!

• #4   13. apr 2008 Min læge sagde at en hudafskrabning kan være lige så slem... jeg kom derop med 2 fra hunde tænder... der havde aldrig være hul... og han sagde jeg skulle have den...

• #5   13. apr 2008 Jeg er bare MEGET ræd for nåle... så er ikke sådan bare lige at blive vaccineret..

Men ved jo godt det er dumt ikke at have den når vi har hende... og så især når jeg bare stikker fingrene ind i munden på hende uden varsel. Det blødte lidt, men var kun fordi der lige gik hul på huden.. Er minimalt hvad der er at se... Men fik bare alle mulige skræmme historier..

• #6   13. apr 2008 ja som nogle skriver, en hudafskræbning er nok..... så snart huden ikke er hel mere er der "fare på fære"

• #7   13. apr 2008 Misja R

Jeg er ikke panisk bange for nåle, men så alligevel.... Besvimer for et godt ord, når jeg sætter benene på et sygehus, eller når jeg ser en nål tæt på min krop - men det går jo alligevel:-)

Få det hellere ordnet (indefor 24 timer) for det er helt sikkert meget værre at have stivkrampe, end det sekund det tager at blive prikket

• #8   13. apr 2008 Skal det gøres indenfor 24 timer..? Er bare rigti dårlig timing, kan irritere mig det sku ske så dumt...

Ja ved det jo godt. Er bare ikke så nemt at overbevise sig selv om. Jeg er meget slem! Får totalt "panik anfald" bare jeg ser en nål i fjernsynet.. Så jeg er slet ikke sjov at skulle stikke... sidst måtte jeg indlægges en hel dag for de kunne gøre det.. Dumt?? ja! Meget!

• #9   13. apr 2008 Så luk øjnene.........Du kan ikke se nålen, med mindre du decideret kigger efter den, for du bliver stukket i skulderen.........Luk øjnene og tænk på hunden og dig sammen på en dejlig gåtur:-)) Det virker så godt for mig at jeg, trods nålefobi, kan sidde stille og roligt og blive stukket, få blokader og få taget blodprøver:-))

• #10   13. apr 2008 Jeg heller ikke glad for nåle, men hvis du kigger den anden vej, så overlever du nok ;-)) Er bloddoner på trods af det med nålene, jeg kigger bare væk - Og de er altså store skal jeg lige hilse og sige, kom lige til at kigge en dag. Der blev jeg sgu lidt svedt ;-))

• #11   13. apr 2008 Mener at vagtlægen dengang sagde 24 timer - jeg fik biddet om aftenen, og måtte godt vente med at komme til om formiddagen dagen efter!

Ikke at det nødvendigvis hjælper - men når jeg skal til læge og have undersøgt noget (hader virkelig læger) forsøger jeg altid at fokusere på noget helt andet - ikke noget abstrakt, men noget helt konkret... Eksempelvis sin højre fod (er ret øvet i det med at koncentrere sig om noget konkret kropsligt, for det hjælper både når man generelt er meget stresset, og så når man er i situationer, hvor man nemt bliver panisk) - hvis du lige øver dig lidt inden i morgen, kan det være du klarer det:-)

-og ja, jeg ved godt det lyder åndssvagt - men det hjælper, når man KAN!

• #12   13. apr 2008 Nej jeg synes det lyder som et godt råd... !! Men det har været slemt, og jeg bliver virkelig panisk. Også derfor jeg ikk har fået den, og næsten heller ikk fik min 12års vaccination..

Jeg ringer lige imorgen og hører for en sikkerheds skyld. De kender mig snart, så de ved også hvad det kræver smiley

• #13   14. apr 2008 Man kan også hidse sig selv langt mere op, ved at være angst for angsten... Prøv at tænke når du sidder der.. Hvad kan være det VÆRSTE der sker i forbindelse med den nål lige nu? Prikket? -Det gør lidt ondt måske men stopper igen? De kan stikke forkert... Men det skader ikke.... ved ikke hva tanker du har omkring det, men forstil dig det værste, og træk så vejret dybt ned i maven gennem næsen, og tænk over hva der rent faktisk sker ved det???
    Det værste måske, du ku dø.... Ja, men hvor sandsynligt er det? Du kan os dø af at gå ud på vejen... Og ja, måske dø ved ikke at få sprøjten...
    Selvom det er svært må man forsøge at tænke rationelt...
    Håber du ku bruge det til lidt...? Pøj pøj med lægen

• #15   14. apr 2008 Nåleskræk eller ej.
    Når alternativet er at risikere at få stiv-krampe (IKKE en sjov ting!!!!) så kan jeg ikke forstå at man ikk lige strammer ballerne og får det prik.

Ved stivkrampe kan jeg så informere om, at det bestemt ikke er prikket, der gør ondt, men at der efterfølgende kan kome en hævelse der kan være temmelig øm i nogle dage.
    Herregud, tænk lige, når de vaccinerer små bitte spædbørn og hundehvalpe.
    Ved vores (både børn og hvalpe) har de ikke engang opdaget at de er blevet stukket.... ;o)

Kommentér på:
Bid og stivkrampe...

Annonce